Jump to content
bloiler

FR-V електрически стъкла

Recommended Posts

Здравейте колеги. Да раздвижим малко нещата около ФР-В. Явно сме много малко или не ни се чупят колите:D.

Та по въпроса. За втори път ми се налага да си сменям копчетата на електрическите стъкла, които се намират на таблото и командват всички джамове. Първият път беше преди около година, но тогава ми ги смени Markony, защото колата беше при него за поставяне на газова уредба. Затова не видях как става процедурата, но сега пак се прецака копчето, което най - много се използва, а именно шофьорското. Самия бутон не даваше да го докосна и правеше каквото си иска. Дори преди няколко дена при преминаване през дупка ми се отвори прозореца. Явно това е слабо място на този модел, защото много трудно се откриват тези бутони втора употреба и това е първото нещо, което се продава от ФР-В за части. В ибея има, но са от коли с десен волан и не стават за нас. Като и да е. Сдобих се с въпросните бутони от приятел, който беше вкарал дизелово ФР-В за части.

Самите бутони са блок и се държат към таблото с 4 винта - един отгоре, един странично в дясно - горе и два отдолу.IMG_20171205_171433g.thumb.jpg.68d2abd4f3b40c192c37b25e7c2acab1.jpgIMG_20171205_171422d.thumb.jpg.24f820a8be2fa10c9cdd490f542ae549.jpg

Смяната става по следния начин. Маха се панела, на който са копчетата за VSA и регулиране на фаровете. Той се държи на щипки и един винт отдолу по средата, след като извадите малката жабка под гореизброените ключове.

Трябват ви две кръстати отвертки - една дълга и една къса. Бъркате отдолу и развивате три от четирите винта - двата долни и страничния. След това трябва да махнете декоративния панел с двете духалки около таблото, който при мене имитира махагон. За целта отстрани на него има елипсовидно капаче, което махате с права отвертка и после дърпате декоративния панел, който се държи само на щипки и излиза с двете духалки.

IMG_20171206_092853s.thumb.jpg.1c1fbfa35196b6732108e7cf5505bda8.jpg
 

Сега вече имате достъп и до четвъртия винт на ключа, а именно горния. Отвивате и него, откопчавате буксите /две/ и целия блок излиза само отдолу, през дупката, където е малката жабка.IMG_20171205_171454.thumb.jpg.5fba631ac8a1710e9ea6446e75ee9d20.jpg

Сглобяването става по обратния ред и сте готови. Всичко отнема около 20 минути, но е хубаво да сте на топло, защото в противен случай може да счупите някоя щипка.

След като монтирах копчетата се появи нов проблем. Като вдигна шофьорския прозорец се затваряше до горе и сам слиза около 10 см надолу.   Оказа се, че трябва да се ресетне самия контролен блок в ключа. Това става с диагностика. Аз опитах, но в моята диагностика не открих такава опция. Ресетването става и с контактния ключ. В този клип е обяснено как става и при мен се получи от първия път. Сега всичко работи перфектно, може би до следващата смяна:wacko:.

Поздрави и дано съм бил полезен.

 

Редактирано от bloiler

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това обучение от клипа става и за 8 хибрид днес го изпробвах 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, 

Какво направи със стария блок с бутоните? 

Бачкам във фирма, която прави автомобилна електроника и от чисто любопитство се чудя дали подлежи на ремонт.

Ако не си го изхвърлил и си склонен да ми го дадеш да опитам може да е полезно за всички в будеще.

бтв - колко струва втора ръка този блок с бутони?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Блока струва на пазарлък. Първия, който купих беше за 100  лв. - толкова ми искаха и толкова дадох, щото бях на зор. Втория го взех без пари, защото го взех от приятел.

Проблема е  механичен. При мене се е отчупило едно парче от самия пластмасов бутон, който движи ключето, което е запоено на платката. Самия електронен блок работи. Довечера ще направя снимки и ще ги пусна. Първите ми бутони са  при Markony. И той искаше да се мъчи да ги оправи, но едва ли му е до това. Иначе не е проблем ако може да се измисли нещо, да ти ги дам.

Редактирано от bloiler

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, ако пуснеш снимки ще е по-лесно. Върти ми се в главата идеята, че бутоните са еднотипни и вероятно може да се сменят един с друг. Но вероятно може и да се възстанови отчупеното, щом са дефицит.

 

поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То проблема не е в самия бутон, а в основата, и няма как да се разменят, с лепене не става - много е миниатюрно и тясно. Поне при мен е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.12.2017 г. at 15:48, cucy написа:

То проблема не е в самия бутон, а в основата, и няма как да се разменят, с лепене не става - много е миниатюрно и тясно. Поне при мен е така.

Колегата е прав. Ето обещаните снимкиIMG_20171208_195002.thumb.jpg.a91bbf408ef76a2faa739e4ea41ef9f4.jpgIMG_20171208_195019.thumb.jpg.544d3023c672a2b503f7716d4c89f552.jpgIMG_20171208_195046.thumb.jpg.e44b0f2ce9a5baa26531edcb2b7e079e.jpgIMG_20171208_195314.thumb.jpg.ecec4de993b97ac5b079b63111e308d8.jpgIMG_20171210_213708.thumb.jpg.e9859233101d71b845ae11b30ba9037a.jpgIMG_20171210_213722.thumb.jpg.ef99afad56db4f57cb307f2d80fa0c26.jpgIMG_20171208_195534.thumb.jpg.89969d4893aa7a4a8969738f812732a5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×