honditeee 39 #1 Публикувано 3 Ноември, 2017 Здравейте, Реших да пусна тема с която всеки сам може да си направи шумоизолация понеже цените които взимат като услуга са с доста голям таван, а работата не е трудна. По стечение на обстоятелствата да сменям говорители се стигна до това положение:> Листата които използвах за лепене са най-евтините и тънки от 2мм CTK Practic на цена от 7лв листа. Важно е да се отбележи, че 2 броя листа тежат малко над 1кг. Съответно не съм прекалявал със слагането независимо, че има още много място. Втория материал който използвах е XPS 5мм твърд подложка за паркет. Третия материал който използвах е дунапрен с връхчета 4см. Цената му е 10лв на квадрат когато се купи от магазин за матраци. Иначе в аудио магазина е 38лв :> Материалите които съм използвал са били с цел нисък бюджет. Ако някой има мерак за по специални материали цената ще стигне до 6 пъти повече. 1. Сваляте кората на вратата. тук може да видите как става Започвате да лепите парчета по равните места където може. Слагам XPS като втори слой с двойно залепващо тиксо. 2. След приключване на 4 броя врати стигаме багажника при който нямаше информация никъде как се разглобява съответно всичко сам съм търсил. За свалянето на говорителите се налага малко смъкване на таван.. Връщам обратно всичко както си е. 3. Вратата на багажника. Маха се първо бутона за затваряне както и 2 винта при дръжките на кората. Всичко останало е само на яки щипки. 4. След цялостното завършване на багажника и вратите остана също толкова важна част, която повечето пропускат. Подкалниците са пластмасови и се държат изцяло на 3 вида пластмасови щипки, които са по-малки от другите по колата. Сложих малко и в горната част на калника където има голяма кухина. Всичко което сложих е следното общо 20 броя листа: По 2 броя листа на предната врата + XPS По 1.5 броя листа на задната врата + XPS Багажник - 9 броя листа + дунапрен. Калници - по 2 броя листа само на пластмасовия калник. Отделно още половин лист по ламарината. 2 16 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #2 Отговорено 3 Ноември, 2017 (Редактирано) Като заключение ще кажа следното. Ламарината на хондата е доста тънка което е известно на всички. Дори малко парченце сложено някъде по ламарината играе видима роля. Затова и слагах дори малко на места където можеше. Единствено ме спря слагането на повече поради високото тегло което може да се получи. Има хора които слагат към близо 30кг на изолация следователно не само вратите ще увиснат ами и разхода ще се вдигне и тн. При мен излезна над 10кг Разликата която се получи в звука е меко казано огромна, но държа да подчертая следното. Ако смятате да сложите само на вратите звукът отстрани ще намалее драстично, но се увеличава повече отпред и от към гумите. Сложите ли в багажника всичко изчезва, но се засилва звука от гумите, което звучи още по монотонно. Затова се слага и на калниците от където разликата е драстична. В момента основния звук който влиза в колата е от към двигателя който не мога да изолирам по никакъв лесен начин. Влиза малко и от горната част на прозорците. Там ще сложа допълнително уплътнение, което още не съм направил. Като цяло имах мерак да сложа под задните седалки, но махането им се оказа огромна мъка която реших да прескоча. А относно разглобяването на багажника не е никак лесно и изисква много време и нерви. Лесната част са вратите и подкалниците, ако някой реши да се захваща Забравих да кажа колко приятно бях изненадан когато установих след толкова изолация в този студ как след 2 часа почивка влизането в колата обратно държеше добра температура Редактирано 3 Ноември, 2017 от honditeee 1 11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nvz 13 #3 Отговорено 4 Ноември, 2017 Прекрасен DIY проект! Благодаря и дано имаме още такива във форума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #4 Отговорено 4 Ноември, 2017 А от къде си взел битумната изолация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #5 Отговорено 4 Ноември, 2017 (Редактирано) А от къде си взел битумната изолация? От Авител. 16 броя са ти по 7лв. Редактирано 4 Ноември, 2017 от honditeee 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #6 Отговорено 4 Ноември, 2017 Здравей. Благодаря за подробния пост. Може ли да споделиш колко пари ти излезе всичко и колко време ти отне сумарно ? Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #7 Отговорено 4 Ноември, 2017 Това което съм описал са 20 листа по 7лв. XPS е много евтин 8лв 5мм 10 броя парчета или някъде там. Дунапрена е 10лв квадрата. От всеки зависи колко иска да сложи. Може да се сложи още повече от това което съм направил аз. Времето е относително за това колко си сръчен. Врата се прави за около 30 до 60 минути. Калника е от 60 до 120 минути. Не се налага сваляне на гумата. Иначе багажника вече е труден и отнема доста време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mcd 27 #8 Отговорено 5 Ноември, 2017 Браво страхотен пост! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #9 Отговорено 5 Ноември, 2017 Слагал съм изолация дунапрен и при скоростния лост. Под стойката за чашките както и навътре след скоростния лост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #10 Отговорено 5 Ноември, 2017 Аз имам следният въпрос, би ли взел пари да ми го направиш всичко това и на мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #11 Отговорено 5 Ноември, 2017 Принципно може, зависи колко си готов да отделиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #12 Отговорено 5 Ноември, 2017 Сега приключих и с последния детайл на който сменях пищялката. Колкото и смешно да звучи без този триъгълник на пищялката се чува свистенето отвън в тази част. Затова реших и малко да го подсиля:> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #13 Отговорено 6 Ноември, 2017 Аз в тон на колегата, на колко си оценяваш труда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #14 Отговорено 11 Октомври, 2018 Качвам чак сега снимки за нещо което направих преди година :> Много скоро след свършената работа по изолацията не се задоволих напълно и реших, че нещо липсва и трябва още. За щастие навреме се сетих какво да допълня, което оказа много голяма роля при изолирането на звука в горната част на купето - предимно прозорците. Купих черна лента за прозорци - дограми, която е доста мека и перфектна на размер. Сложих я на точното място където дебелата гума на вратата се допира на касата на колата. Вратата съвсем малко по-усилено се затваряше, но след време улегна и почти нямаше разлика от преди и в същото време създаваше звук на голяма плътност при затварянето. Нещо което изобщо нямаше преди. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #15 Отговорено 13 Октомври, 2018 Аз поръчах 20 парчета от тези : https://www.ebay.co.uk/itm/Silent-Coat-2mm-10-Sheets-Car-Deadening-Vibration-Sound-Proofing-Damping-Mat/161282941044?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Някой пробвал ли е това,да каже как е изолацията с него и как е с теглото? https://www.ebay.co.uk/itm/6m-Roll-Car-Van-Insulation-Sound-Proofing-Deadening-6mm-1-4-Foam-Liner/152364548635 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honditeee 39 #16 Отговорено 19 Октомври, 2018 Има и още допълнения. Предния капак принципно има доста дебело кече, но винаги може да поеме и още Както и капака на двигателя е облепен, но нямам снимка. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове