Jump to content
CombiMan

Дали има напрежение между 2-те бели жици на буксата на ламбда сондата?

Recommended Posts

Купих си универсална ламбда сонда на Бош. Монтирахме я, но чек енджин лампата продължава да свети. Грешката е в подгрева на новата сонда. Измерих, че съпротивлението на оригиналната сонда е 13 ома, а на новата универсална - 4.5 ома. Не знам дали грешката е от това, но реших да видя дали ходи ток до този подгрев изобщо. На запален двигател и изключена от буксата сонда измерих дали има напрежение между идващите проводници, които са за подгрева - нямаше. Обаче имаше 13 волта между единия от тях и корпуса на колата.

 

Въпросите са ми: Дали подгревът си взима маса от корпуса? Ама ако е така, тогава щеше да е само 1 жица а не две. А има ли бушон, който да проверя дали е изгорял и къде е той? Има ли някой с двигател като моя да се навие да премерим при него дали има напрежение между 2-та бели проводника, за да знам дали проблемът е в тъпата Бошовска сонда или в колата ми?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще идва някой довечера с мотор като моя на седмичната на ЕКО-то на бул. България можем да измерим на място.

Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка,да не те подвеждам, ама срещата май е преместена в сряда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че винаги е била в сряда. Или тогава е на един друг форум. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 - 6 г. беше във вторник.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата 4 жилна ли е?

И ако си с две сонди , за коя от двете става дума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 жилна, за 1-вата сонда става въпрос - тази, която е на изпускателния колектор. Ето, даже направих един клип: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз миналата седмица имах проблеми с втората сонда .

Пак е 4 жилна , 3 от кабелите идват от компа а захранването на подрева идва от бушон номер 15 (7,5А).

Колата ти Обд2А или Обд2б е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Колата ти Обд2А или Обд2б е ? "

А сега де? Ми знам ли...

(Апропо, защо не мога да пускам темата си в "Технически въпроси", а съм принуден да пускам в "Общи"?)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си бушоните , при мен е на 15 място.От там идва захранването за подгрева, ако е здрав ще трябва да провериш кабелите от сондата до компа.

А с мултицета като мериш съпротивление на кабелите за подгрева,на самата сонда.Трябва да ти е между 10-40 ома. По service manual го дават така, ако няма толкова е възможно датчика да не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ще трябва да провериш кабелите от сондата до компа"

Е, тука вече ще се предам и ще ходя на сервиз. Иначе бушона ще го проверя, това е лесно.

 

"Трябва да ти е между 10-40 ома"

За съжаление, новата сонда (неоригинална) е с 4.6 ома. Иначе по каталог ми я продадоха, като за моята кола. За съжаление, тогава не ги знаех тези работи със съпротивленията и не я измерих, когато я купих и сега не мога вече да я върна. Може би защото е Бош. Трябва да видя Денсо с какво съпротивление са. Не знам, може и за това да е грешката. Чак пък толкова да е чувствителен този компютър...

 

Това, което ме притеснява е, че на идващите 2 бели кабела за подгрева от компа няма напрежение. Тоест, на единия идва плюса, но на другия не се затваря веригата. Ей това ми се щеше да видя на някой колега с подобен двигател дали и при него е така, но уви - никой не ще да се отзове. А се мери на място за 2 минутки.

Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни тази статия, и по точно снимките на част от service manual. https://honda-tech.com/forums/tech-misc-15/cel-41-dtc-p0135-primary-o2-sensor-heater-2528549/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CombiMan,

Ето това е пълно ръководство за ремонт на Civic Aerodeck - http://dox.bg/files/dw?a=92284013c7.

Начинът на проверка на ламда сондата и параметрите се намират в секция 11-А-44 до 11-А-47, касаеща D14A7 и D14A8 моторите.

Поздрави.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата му наистина е 2001-ва произведена, то двигателя е D14Z4. Мога да помогна ако мотора е този, но не и тази седмица, че колата не е при мен. Може да смениш предната със задната сонда, те са  еднакви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е 2001-ва, мисля че е последната година, когато са произвеждали 6-та ген. Оригинално двигателят беше D14Z4, но почти веднага след като я купих се оказа, че гори много масло и разглобяването показа, че стените на цилиндрите са надрани. Намерих си на старо блок с бутала от D14A4 и с моята оригинална глава събрахме двигателя, с който карам вече 7-ма година. Ето и темата, където съм обяснил: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=53000&hl=

 

Ходих снощи на седмичната среща и се почувствах както през 2010-та година: и тогава не познавах никого  :| 

 

Едно момче се съгласи да премерим при него с мултицет дали има напрежение между идващите 2 бели проводника на подгрева от компютъра на изключена букса на сондата. На горещ двигател няма (логично), а на студен има за малко и после пак няма. Но пък, от друга страна, постоянно има + на единия проводник. Това го разбрах, защото има 14 волта между него и корпуса на колата.

 

Както и да е, обърках се доста, ще ходя на сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли някъкви други проблеми освен подгрева на сондата? Смисъл още нещо да не работи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...