Menpal 15 #41 Отговорено 5 Октомври, 2017 По принцип се интересувам и си имам идея от някои неща, но точно делкото не съм сигурен кое е - може и да е смешен въпрос, но - може ли някой да ми покаже нагледно какво означава да се разкачи делкото. Не мисля, че бяха разкачили нещо друго, освен естествено, че извадиха свещите - и така въртяха, за да проверяват налягането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #42 Отговорено 5 Октомври, 2017 Сам си отговорих на въпроса за делкото - за съжаление не мога да изтрия последния коментар Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #43 Отговорено 5 Октомври, 2017 За да разбереш всичко, за което се говори по-горе...: Измерването на компресия е вид диагностика на състоянието на бутала ,сегменти,клапани и ангренаж/правилна синхронизация между колянов и разпределителен вал/. Прави се с цел да се установи дали има разлика в механиката на цилиндрите,съответно в сервизното ръководство има описана процедура и максимални стойности в разликата в цилиндрите.Рядко се използва и за диагностика на цялостното износване на двигателя,но е задължително при проблеми като трудно или непалене на двигателя.Опитен майстор няма нужда от мерене на компресия.Самия звук на въртене на стартер без да запали двигателя е достатъчен за диагностика. С започването на въртене на стартер се инициират : подаване на гориво в цилиндрите,подаване на искра в цилиндрите,управление на помощни агрегати-мотор за празен ход,вентилация на картера и т.н. При измерване на компресия тия допълнителни действия са излишни,а някои нежелани-влизането на бензин в цилиндрите променя компресията. Затова се изключва делкото или датчика на коляновия вал ,от където стартират всички изброени процеси. Изгарянето на бобината е следствие на неспазване на условията за работа на : да се осигури искрище, в което бубината да се разрежда. Искрището е разстояние от централен електрод до маса и варира от 0,5 до 10мм. Изгарянето на комутатора как става .Като няма товар бубината ,енергията се разрежда във всички посоки,включително в околни кабели,алуминиеви повърхности и т.н. Комутатора случайно има директна връзка с бубината чрез 2 кабела.В комутатора има защита/обърнат диод или ценеров диод/,която държи кратко време...2-5 сек. Някои комутатори имат и втора защита,която изключва захранването си за кратко чрез токова защита. Къде е драмата в случая: Катализатора,сондите нямат нищо общо с компресията. Говорим за краен непрофесионализъм и опит за измама. Естествено като са видели некомпетентен клиент са го хвърлили на върбите,но с 4-5 правилни въпроса конкретния "професионалист" ще разбере ,че има образование само за автомивка и то да изхвърля пепелниците,докато професионалистите мият колите.... 14 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #44 Отговорено 5 Октомври, 2017 Маркони, балгодаря ти много за коментара, тъкмо се прибирам, взех си количката, нямаше скандал, но имаше сериозен и доста добре доказан разговор... Първо влязох в ем комплект и викам на пича - човек, с тея колко често работите - секи ден вика - ами, казвам, влязох в голяма драма с тях, отидох за проверка на едни сензори, развалиха ми колата и сега искат над 200 лв да им дам... оня тръгна да ме пита ама откъде ги четеш тес неща, кой та излъга... та така, отказах се и от тоя сервиз, в крайна сметка от там ми започна сагата... Извиках брат ми за свидетел, пък и да има някъв малко по-голям респект, все пак не съм сам - той нещо не искаше, че не обичал скандали, ама дойде само за присъствието. Оня, така да кажем, гей, направо дойде и ме пита за какво се обяснявам и всичко наред ли е, и почнахме един дълъг разговор... Тук е момента да кажа, че бързата и адекватна реакция на всички вас изигра решаваща роля, за да разреша ситуацията. Обясних му на човека, че не съм ок с тази ситуация. Първо го питах да ми каже какво е установил и тн, нищо не беше установил, проблемът вика бил решен, грешката за катализатор била породена от проблемната бобина и комутатор, естествено, подкрепено с подробни съчинения, естествено и неразбирач като мене е наясно, че това са вицове. Споделих, че е прекалено съмнително как се развали колата в сервиза и че сме история за господари на ефира, в разговора естествено му обясних, че от форума от 40 мнения само един човек мисли, че грешката не е у него, и, естествено, му казах точно това - когато се прави диагностика на компресията, се разкача делкото, иначе бобината гори със сигурност. Човекът млъкна, пребледня, и си пролича, че разбра каква е грешката му, но продължи да се опитва да ме баламосва. Бил 20 години с това се занимавал - викам, добре, като си толкова голям професионалист, как така остави колата на контакт? При условие че чакаме минимум 2 часа да дойдат свещите.. Като цяло разговорът беше доста неприятен, оня тръгна да си взима старите части от колата, айде още 10 минути обяснения, щом нямало да плащам новите части да си ги бил взел. Добре, викам, тука много съмнително вече стана, хем си спокоен че си си свършил работата, хем тея части искаш да си ги прибереш, вече почвам да мисля, че криеш нещо.., в крайна сметка ми ги остави, разбрахме се да платя 48 лв за диагностика, която не можа много да ми обясни в какво се състои освен закачането на компютър, злополучната компресия, и естествено, изгарянето на бобината и комутатора, което той заключи, че е успешно свършената от тях диганостика. Та, дадох му 70 лв за тва и за нови свещи, поръчани от Косер, и си тръгнах. Уговорката беше да ми се обади да отида да ми сложат нова капачка - има една капачка до делкото, моята пуска масло яко, направо капки се образуват. Обаче няма да ходя, не щъ повече нищо общо нито с тез хорица, нито със съседите им Ем комплект... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #45 Отговорено 5 Октомври, 2017 Ех..., поне си приключил... За капачката - на същата страница, няколко теми под твоята: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103629 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #46 Отговорено 5 Октомври, 2017 Мани бегай човек, вече и за светлини на габаритите не може човек да отиде на случайно място.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #47 Отговорено 5 Октомври, 2017 Изводите от ситуацията за мене: За каквото и да е, независимо, че ти изглежда дребно, ходиш на доверено място - ТОВА ЗА МЕН Е ОСНОВНИЯТ ИЗВОД Когато подозираш, че те будалкат, проверяваш информацията и си заявяваш позицията открито Пари даваш когато си уверен, че човекът ти е свършил работа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #48 Отговорено 5 Октомври, 2017 Просто ви се чудя понякога решението ви е под носа но не го ползвате . Но и друго ще те посъветвам от капачка на делкото масло не тече а тече от О-пръстен или от семеринг на същото . И друго не гледай тая шитня де си я сложил за грешки ,често протоколите се бъркат и излиза какво ли не . Црв рд1 б20.. няма как да ти покаже тая грешка която е първоизточника на всичко . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #49 Отговорено 5 Октомври, 2017 "Просто ви се чудя понякога решението ви е под носа но не го ползвате " -- колега, моите уважения, обаче аз лично нямам идея за какво точно говориш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #50 Отговорено 5 Октомври, 2017 В крайна сметка прочетоха ли грешки в сервиза и ако да - какви? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #51 Отговорено 5 Октомври, 2017 "Просто ви се чудя понякога решението ви е под носа но не го ползвате " -- колега, моите уважения, обаче аз лично нямам идея за какво точно говориш... Ми ето пишеш след като са те ощипали и се почва едно ходене по мъките . Не е само София имаш много алтернативи които може да се търсят преди да се оплескат нещата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #52 Отговорено 5 Октомври, 2017 "Просто ви се чудя понякога решението ви е под носа но не го ползвате " -- колега, моите уважения, обаче аз лично нямам идея за какво точно говориш... Ми ето пишеш след като са те ощипали и се почва едно ходене по мъките . Не е само София имаш много алтернативи които може да се търсят преди да се оплескат нещата. Фена, човече, немам абсолютно никаква идея какво и защо искаш да кажеш, но се пак да кажа - твоят коментар не върши никва работа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #53 Отговорено 5 Октомври, 2017 Капачката си я извади сам внимателно ,щото е опечена ,има о-пръстен който струва 10 стинки ,сменяш го и връщаш капачката на мястото и няма течове вече .Маrkony, диода паралелно на транзистора е за да обира обратните токове от индукцията на бобината при комутацията за да предпази транзистора ,ценера се слага на входа му ,в зависимост дали ползват полевак или биполярен ключ ,между гейт и сорс или база и емитер като ограничител ,тука бобината прави междувитково късо , вдига голям ток и затова гърми транзистора на комутатора .Така или иначе колегата е в пълното си право да си търси правата -грешка на сервиза е ,ако не са знаели нещо ,да не са се хващали с тая работа ,така ще се научат как стават нещата ,как така клиента ще плаща за незнанието им . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #54 Отговорено 5 Октомври, 2017 Забравих нeщо ,ми тя лампата за катализатора пак ще ти светне след 50 км .Върни се после като светне и ги питай -ся кво прайм ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #55 Отговорено 5 Октомври, 2017 Ми не, няма да се върна по никаква причина, каквото ще да става, ще намеря начин да се оправя, евентуално при много голямо желание и при много голямо съвпадение може да се върна заради шестте месеца гаранция на частите, но - не ми се ще... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #56 Отговорено 5 Октомври, 2017 В крайна сметка прочетоха ли грешки в сервиза и ако да - какви? Грешката е само една, и заради нея отидох в ем комплект, които предложиха първо да мина през тез теленца - грешка 0420 - Слаб катализатор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #57 Отговорено 5 Октомври, 2017 (Редактирано) Не си подбират работниците в сервизите -всеки дето се съгласи на 600 лв и почва,учат се на колите на хората ,то хубаво ,ама като се осереш си поемаш масрафа ,не да ти го плаща клиента ,като не ставаш за монтьор -почваш в озеленяването или където искаш другаде .Ся ,menpal ,намираш печени пичове по гърнетата ,казваш им че искаш дистанционна втулка да ти монтират на втората ламбада ,те ако са печени знаят какво да направят и да не светва чека вече .Аз тука с наште из Добрич с никой не можахме да се разберем за кво става въпрос -моя чек също джитка p420,в София със сигурност ще намериш кой да ти сложи втулка .Поне си видял че компресията ти е добре от цялата работа .Edit:Ако искаш питаи ФЕНА ,да те насочи към някой . Редактирано 5 Октомври, 2017 от borko 30 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Градинар Парко 2 #58 Отговорено 6 Октомври, 2017 Я да използвам горещата тема :-) Това да оставяш колата на контакт, сериозно ли мислите, че е проблем? Защото аз редовно оставям така, че да мога да си зареждам телефона примерно или най-малкото да слушам радио. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #59 Отговорено 6 Октомври, 2017 Това е полу контакт и не пречи така. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #60 Отговорено 6 Октомври, 2017 В крайна сметка прочетоха ли грешки в сервиза и ако да - какви? Грешката е само една, и заради нея отидох в ем комплект, които предложиха първо да мина през тез теленца - грешка 0420 - Слаб катализатор Това си прочел ти доколкото разбрах. А там поне вързаха ли колата на комп? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #61 Отговорено 6 Октомври, 2017 Да вързаха я, питах - не намерили никакви проблеми, предполагам че просто точно същата грешка са намерили, щото пък ако и тази грешка от която светва чека на таблото не са я открили, ще е доста странно. Аз не съм се съмнявал, че Торк ми показва правилната грешка. Има ли такава възможност, де не ми показва точно това, което е записано в компютъра на колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #62 Отговорено 6 Октомври, 2017 Има, за това ти пиша сто пъти. Имаш двупинова букса като светне чека провери с нея и камера. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #63 Отговорено 6 Октомври, 2017 Е,и? Като прочете каква е грешката това точна и правилна диагностика ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #64 Отговорено 6 Октомври, 2017 fenabg - мерси за информацията, както каза по-горе - само в доказани сервизи и това е. Просто тръгнах с нагласата че правя нещо дребно, което е и безобидно, уж да ми дадат едно мнение... По отношение на това дали е същата грешка, мисля че е правилно прочетена, защото преди време газаджията също я беше закачал с неговата диагностика и ми каза, че проблемът идва от катализатора. Само че тогава давашe и още грешки - P172 System too rich. Както и да е, още веднъж благодаря на всички, евентуално като отида в Юби ко и като се разбере какъв е истинският проблем ще напиша тука. Надявам да съм помогнал на по-неопитните като мене да си спестят главоболия от тоя род. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #65 Отговорено 6 Октомври, 2017 Е,и? Като прочете каква е грешката това точна и правилна диагностика ли е? Друга идея ли имаш ти какво разбираш под диагностика .Тоя чек и тая лампа за украса ли са? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #66 Отговорено 6 Октомври, 2017 Абе кажи газ/газаджия и бедна/богата смес от самото начало - то става ясно. На колата има ли ѝ нещо в крайна сметка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #67 Отговорено 7 Октомври, 2017 (Редактирано) Ако имаш двупинова буксa(би трябвало да имаш )си провери грешката по елементарният начин с кламера. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113599 Ето така изглежда буксата(тази дясната)и се намира на централната конзола от към пасажера. http://www.fastjapcars.com/mod-subjects-printpage-pageid-1-scope-all.htm След като установиш кои номер ти е грешката я провери тук. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=93424&p=1316066#post1316066 После търси от какво може да е причинена,защото всяка или почти всяка може да е причинена от доста неща. Ако не ти е по силите да я отстраниш,то поне ще си запознат до някъде с материята и ще е по-трудно да те баламосат. Информация има колкото искаш,но трябва желание и четене. Ако не намериш нещо по българските форуми,то в чуждите ще го намериш със сигурност. Успех. Редактирано 7 Октомври, 2017 от DOXATA 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #68 Отговорено 7 Октомври, 2017 (Редактирано) dindin - Всичко започна миналото лято като си купих колата. Веднага й сложих газова (Старгас), и на първото голямо пътуване до морето, светна чека. Аз бях пуснал една друга тема по въпроса, където се разбира от коментарите, че не съм попаднал на най-добрата марка газови, но здраве да е. Заедно със светването на чек енджина се появи и нещо много неприятно - както си караш, като минеш 4000 оборота, колата изведнъж губи мощност докато паднеш на 3000 и после пак почва да ускорява. След няколко посещения при газаджията все пак стигнах до проба на бензин. Той твърдеше убедено, че катализаторът прецаква нещата и сондите се бъркат, и оттам се подава грешното количество гориво. Оказа се, че на бензин грешката за катализатора също излиза... Което беше изненадата за мен, защото бях сигурен, че е от газта. Та така, явно ще покарам още малко така, за да събера някой лев и ще се отправя смело към някой от доказаните сервизи. Иначе, като ежедневно каране не ми създава проблем, единствено при по-бързо каране се получава, така че е търпимо. Естествено, искам в някакъв момент да го оправя, защото не е гот да си караш с неизправност. Това е предишната тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=105103 Редактирано 7 Октомври, 2017 от Menpal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #69 Отговорено 8 Октомври, 2017 Пресен случай от вчера. По данни на торкуето д14з4 проблем 2ра сонда колегата сменя около 3 сонди грешката остава и чека свети. След проверка на чека с двупиновата букса, грешката се оказва че е 65, не работещ подгряваща. Тук идва въпроса защо не работят другите сонди след прозвъняване на кабелите се оказа че точно кабела за подгряването е прекъснат. Затова ви казвам сравнявайте грешките. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #70 Отговорено 9 Октомври, 2017 @fenabg благодаря за полезната информация Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #71 Отговорено 9 Октомври, 2017 @Doxxata - мерси много, още днес мисля да поровя и да видя какво ще излезе, много пълнно си го написал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Menpal 15 #72 Отговорено 9 Октомври, 2017 Намерих SCS двупиновата букса, синя, точно под OBD-то - направих процедурата - даде ми грешка 67. Което потвърждава същото от ОБД-то - Catalyst system Efficiency Below Threshold malfunctioning or defective catalyst system. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #73 Отговорено 9 Октомври, 2017 На по-нови коли по EOBD протокола се пуска що годе правилна информация. Виж на тая д14з4 дето казва Фена е напълно възможно да има несъответствие. Това за грешката: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=96637 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #74 Отговорено 10 Октомври, 2017 Не съм чел,но като гледам има доста изписано по темата за тази грешка. https://www.google.bg/search?client=firefox-b&dcr=0&q=trouble+code+67+cr+v&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiInduKuOXWAhXGI1AKHQ7hANEQvwUIIigA&biw=1024&bih=674 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове