ibarnev 11 #1 Публикувано 27 Юли, 2017 Здравейте! От известно време ми прави впечатление, особено когато съм на гладък асфалт, че след като вдигна 60 и на горе започва едно звучене отзад от лявото колело ( това много ми напомня, когато съм се возил продължително с автобус има такъв подобен звук - тона не мога да определя ) Но въпроса ми е : трябва ли да ме притеснява и от какво може да бъде - лагер, нужда от смазване , дори си мислех за гума и т. н Благодаря ви! Всъщност следващата седмица ми предстои пътуване в чужбина и незнам дали е нещо спешно за оправяне! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 27 Юли, 2017 Сменял ли си някога маслото в задния ти диференциал? Ако е лагер, най-лесния начин е да повдигнеш гумата и да завъртиш колелото и то ще се чуе. Също така освен шума, да си проверил дали се нагрява? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #3 Отговорено 27 Юли, 2017 Сменял съм го, да - честно казано не помня преди колко хиляди километра, но ще опитам тези няколко стъпки, които ми каза. Ако се нагрява - това знак за какво може да е, задържал спирачен апарат или нещо друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #4 Отговорено 27 Юли, 2017 Виж как са ти гумите отзад . Провери да нямат изметнала част по самия протектор и евентуално дали не са изядени от вътрешната страна. Проверявал ли си сходимоста и имаш ли голямо разчекване /-\ на задните колела? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #5 Отговорено 28 Юли, 2017 Нямам характерното разчекване, сходимоста изглежда нормално. Виж за гумите ( които са ми доста запазени) по принцип имам едно наум, смятам да ги поразменя , т.е задните да ги завъртя отпред, че боря някакво съвсем леко тресене( но това е друг проблем) и ще видя дали от тази смяна нещо се повлиява! Най-ме притеснява ако е лагер, но това как се разбира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #6 Отговорено 28 Юли, 2017 Циментацията на лагера ти е тръгнала да заминава и ще трябва да сменяш лагер! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #7 Отговорено 28 Юли, 2017 Може да провериш имено както ти казвам, повдигаш на крик и завърташ гумата. Масло в диференциала е добре да се смена на 30 000км някъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #8 Отговорено 29 Юли, 2017 Размени предни-задни гуми (то си е хубаво да се въртят от време на време) и дай отзиви. Имах същото, бях си внушил, че е лагер, но се оказа кофти гума. Лагер се хваща лесно на подемник със стетоскоп. А виенето променя ли се по завоите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #9 Отговорено 29 Юли, 2017 .....Виж за гумите ( които са ми доста запазени) по принцип имам едно наум, смятам да ги поразменя , т.е задните да ги завъртя отпред, че боря някакво съвсем леко тресене.... Най-ме притеснява ако е лагер, но това как се разбира? Е то от "видимо запазени гуми" - излизат много проблеми. Лагера какво те притеснява -ако е заминал, се сменява и си ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #10 Отговорено 30 Юли, 2017 Честно казано, вече не съм сигурен, че е точно в ляво , дали пък наистина не е заради маслото в задния диф....утре ще отида до сервиз, и ако майстора се навие на една обиколка с мен да го чуе... Аз не знам как вие лагер на колело, но тук звука е като постоянен прав тон, който си променя височината, при различната скорост! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #11 Отговорено 30 Юли, 2017 Ако ходиш в сервиз където имат подемник, качете колата на него,един вътре в колата да я запали и все едно да я кара. А вие слушайте отдолу за евентуални шумове - може да изкочи птичето, или поне да ви насочи на някъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #12 Отговорено 30 Юли, 2017 1 . Днес я вдигнах на крик и опитах да позавъртя колелата( задните, че даже и едното предно), но освен характерния съскаш звук от накладките по диска, нищо друго не се чуваше и при двете задни колела. За съжаление не е възможно на ръка да се завърти по-бързо колелото за да се изимитира реален ход - не мога да разбера, защо в предните постове, няколко човека ме съветваха да ги позавъртя на ръка. Ако е разбит лагера, когато леко позавъртиш ще се усети ли нещо ? 2. И друго - после отидох на гумаджия с идеята да разменя задни с предни гуми, Но той откри че неможе задните да ги сложи отпред поради видимо и осезаемо странно изяждане на грайфера - редуващи се равномерно по-високо и по-ниски части на грайфера и при двете задни гуми ???? И СЕГА ВЕЧЕ СЪМ В ШАХ - имам предвид , дали звука е точно от гумите - дали те са изядени по този начин, заради нещото което издава този звук Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #13 Отговорено 30 Юли, 2017 Да, за пореден път ти казвам, че ако е лагер само като я завъртиш на крик ще се чуе. Щом не се е чуло най-вероятно не е лагер или е в някаква много напреднала фаза. Друг въпрос, гумите ти какви са? Кога си ги сложил и колко си ги карал? Колата от кога я караш? Неправилно износване на гумата може да е поради много неща и дано да не е от най-лошите вариант, че може да отидеш крив носач. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #14 Отговорено 30 Юли, 2017 Може би ще излезна прав. Чети какво съм ти написал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #15 Отговорено 31 Юли, 2017 И биенето и румоленето са от неправилно износените гуми. Гумаджията ти го е показал сигурно. И Емича е прав. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #16 Отговорено 31 Юли, 2017 Гумите ги карам трето лято( Semperit). Трудно ми е да кажа колко хил.км съм минал, но да кажем средния за сезона пробег. Тоест, от това което останових за гумите какъв е вашия конкретен съвет - ако звука е от гумите, трябва да се търси причината поради която се износва грайфера по този начин ? Благодаря ви! Ще ви пиша след като мина през сервиза, ако има някакво ново развитие ! Дай Боже положително, че ме чака дълго и продължително пътеествие в чужбина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #17 Отговорено 31 Юли, 2017 Трето лято на чисто нов гуми или? Аз с чисто нови гуми трето лято го карам леко на магия с много внимаване на мокри участъци и гьолове по магистралта При мен също има едно "неправилно" износване на предните гуми, на външния горен борд. Но е еднакво за всички гуми, които съм карал до сега. Нямам крива предница, изкривени носачи или каквото и да е било. Отдавам го на това, че предницата тежи повече и дори напомпена на 2.5 атмосфери гумата стои все едно е спаднала. От там на практика при шофиране гумата не ляга само на грайфера, но и мално на страничния. Ако караш по-натоварен по-често няма как да няма такова износване според мен. Може би ако се кара с гуми Runflat, които са с подилен борд може би няма да се получава този ефект, но аз лично не бих си причинил това на колата и джоба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #18 Отговорено 31 Юли, 2017 (Редактирано) Еми нормално е да видиш какъв е проблема, за да ти износва така гумите. Ако минеш на стенд за реглаж, ще видиш че има нещо. Ама първо ремонтирай евентуално разбитите неща (ако ги намерите),за да не плащаш два пъти стенда. Тино, при теб най-вероятно има затворена предница - така че и ти направи една профилактична проверка/реглаж. Страничния балон, може да се получи и от неправилен размер на гумата, спрямо J размера на джантата. Редактирано 31 Юли, 2017 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #19 Отговорено 31 Юли, 2017 Балони нямам и стенд и реглаж съм минавал. Това ще го потвърдят всички с дизелови Акорди. Вече дали на всички им се износват така гумите не знам, Най-вероятно е и от типа шофиране, моето е 1:4 градски към магистрала и няма да лъжа, но обичам завоите и да ги взимам подобаващо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #20 Отговорено 31 Юли, 2017 не ме разбра за балона . Нямам в предвид балон на самата гума, от удар или нещо подобно, а естествен а балон странично на самия борд на гумата , който се образува ако на джанта примерно с J6 и праснеш широки гуми примерно 225 вместо 205. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #21 Отговорено 31 Юли, 2017 Ами не, и с оригиналния размер пак стои така. Не че сега пак не съм с оригинален размер за 17-ка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #22 Отговорено 6 Август, 2017 Да,гумите ги взех чисто нови, даже ме е страх да кажа дали е точно трето или четвърто лято, но така или иначе едното не се брои, защото цялото го прекарах извън страната и съответно колата си стоеше в гаража. И така пиша със малко закъснение, но след като отидох в сервиза( не знам дали имам право да спомена, кой точно - но така или иначе аз винаги съм много доволен от тях) и след като не откриха нищо нередно в окачваане, лагери и др. и тъй като оставаше само един ден преди да тръгна ме посъветваха да отида на реглаж. Отидох на реглаж, настройка на сходимост преден и заден мост, разбира се че не бяха в нормите, но нищо фрапантно. Слава Богу болтовете не бяха клеясали и всичко се извърши по нормалния начин, и те ми казаха , че няма по ходовата част нищо проблемно и след като чисто психически се успокоих, че този звук наистина е от гумите на другия ден тръгнах към Черна Гора. И след два дни път стигнах до Херцег Нови - долу на Адриатика, от където ви пиша, впечатленията са че звука наистина е най-осезаем при 60км/ч осезаи след на по-висока скорост като че ли изтънява и направо изчезва или аз свикнах с него Благодаря ви колеги, засега колата се държи супер, през всичките тия завои и тежки изкачвания, натъпкана неимоверно с багаж и с температури които в Подгорица достигнаха 41 градуса. Даже съм изненадан от рахода, който ми даде 6/100 Наистина няма такава кола .... Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #23 Отговорено 6 Август, 2017 Добре, като се върнеш огледайте и каретата на диференциала, май само това не е прегледано Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове