Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От около две седмици след всеки малко по-сериозен дъжд колата ми отказва да запали. 10-12 часа след това, когато всичко е изсъхнало на жегата, този проблем изчезва. Както си му е реда, отидох  в сервиз (уж много прехвален и добър). От там обаче не успяха да ми кажат, реално аз отидох все пак с палеща кола. Днес сутринта след поредният дъжд в София пак имам същия проблем. Бих се радвал да споделите опит и съвети. :)

 

Благодаря !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капачка, палец... такива неща. Оттам ще почнеш.

Бахти сервиза щом "не са успели да кажат".

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и кабели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както колегите са казали - капачка, палец, кабели. Аз добавям и комутатор и бобина, но по-скоро залагам на комутатор. Имал съм проблеми точно при пролетни/летни дъждове да не иска да запали или да гасне в движение и следващите поне 10 минути няма палене, оказа се комутатор (вътре в делкото се намира). Ако е комутатор обикновено не ти работи (или прави проблеми) оборотомера на таблото, а и си изписва грешка (по спомен беше грешка номер 15).

 

Виж дали имаш кофти изолация на някой от кабелите за свещи или за пукнатини на дистрибуторната капачка - вижда се в тъмнина, при запален двигател, ако прескачат искри, ясна е работата. Или докато работи двигателя, опипай кабелите и дистрибуторната капачка дали ще те удари ток (споко, няма да те убие :)) - ако те удари ток... ясно е, ако ли не - значи не са кабели и капачка, а най-вероятно бобина или комутатор.

 

Сори, че така изреждаме почти всичко от запалителната система, но проблема е нещо свързано с, около (или вътре в) делкото.

 

Като все пак запалиш, равномерно ли работи мотора или отначало прекъсва ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! 

Стана ми много интересно, че срещнах тази тема, защото все едно аз съм я писал. 
Бих помолил оригиналния създател да напише оправил ли е проблема си, как, къде и пр.

Хондата (5 генерация, 95-а година, 1.5), не е моя, но собственикът ѝ живее в чужбина. Зимата беше най-верният ми другар, но на пролет като започнаха дъждовете - лошо. Сутринта след дъжд не иска да запали. Върти ли върти. Нищо. Ако времето се подобри ще запали след някакво време. Гасне в движение и няма палене 15 минути. Когато е сухо, мърка и няма и помен за какъвто и да е проблем. 

От скоро съм шофьор и бих предпочел да не си я оправям сам. Но двата сервиза, в които бях, сигурен съм че ги знаете, резултатът е нулев. Но за сметка на това се наслушах на: Всичко си е наред, объркАл си се нещо. НемалО е бензин. Педалите правилно ли ги натискаш и т.н. Беше ти окислена клемата на акумулатора. Във втория казах за делкото, каквото съм чел тук: - Аааа, делкото ти е високо, не е оттам?

WTF ?!?!?!?!?  София, 2017г. "майсторите" не могат да оправят кола, която не пали на дъжд. Тези, за които чета че са добри: - Имаме час на 15 декември. 

Има ли спасение някъде или това е бил краят на хондата. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е краят. С Хондата няма край освен, ако я оставиш без масло, но и това е поправимо.

 

Аз бих започнал с кабели, ако няма ефект - после смяна капачката на делкото и накрая бобина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега,пробвай първо с ново уплътнение на дистрибуторната капачка.distwet.gif

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих капачката на делкото и почистих палеца (имаше наслоена някаква гадост). Освен това една пружинка (има я горе на снимката на Александър) ми изглеждаше леко вдлъбната навътре. 3-и ден карам без проблем, но още не е валяло. Ще държа в течение! 

Благодаря и поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази пружинка излиза от бобината. Какво е предназначението й не можах да разбера, но трябва да опира в капачката. Някакъв контакт прави, маса ли е, що е? Ако не ти се сменя капачката на делкото, поне смени уплътненито й, но то май идва само с нея, не съм сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз пружинката я изкарах и вече е както трябва да бъде. Досега не съм имал проблеми с паленето, така че явно е имало ефект. Въпреки това, обаче, когато падна вчера снега, минах през една локва с левите гуми и на секундата угасна. 10 минути по-късно запалих и леко-леко без да минавам през локви с над 20 км се прибрах. Идея какво може да се мокри така, че да угасне моментално?

Редактирано от steffg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си кабелите към бензиновата помпа. Преди това провери дали ти работи  лампата за грешки на таблото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×