swakke 54 #1 Публикувано 11 Май, 2017 От известно време започна да се чува тракане в мотора на определени обороти. Консултирах се с приятели, които са по на ти с двигателите и установихме , че са заминали биелните лагери. Гледам, че има 7 цвята лагери. Може ли да ми обясните какво точно означават и как да избера подходящи? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #2 Отговорено 11 Май, 2017 Спести си нервите и си намери хубав вал, барабар с лагерите му или намери обурудван блок. Всеки цвят отговаря на различна хлабина. В един двигател може да има повече от 1 цвят. За Сивик, преди време лагерите струваха 110лв за брой (оригинални уж), та представи си колко ще е за ЦРВ. В този форум се кълнат, че вал не се престъргва. Колко е вярно... Никой не знае. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #3 Отговорено 12 Май, 2017 А дали са лагери? И като загрее спира ли или става по-шумна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #4 Отговорено 12 Май, 2017 Преди се чуваше притракване само при палене за 1-2секунди. Сега започна да се чува и в движение. Като я закрепя на постоянна скорост, отпускам газта, подавам леко газ колкото да поддържа скоростта и трака постоянно. Няма значение дали е топла или студена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 12 Май, 2017 Все пак си мисля, че не са лагери . Другото е, че всички фирми произвеждат осреднен размер лагери . Цветовия код е 3тата! цифра след десетичната запетая . Което само по себе си говори, че и дори да сложиш такива, файда никаква, защото и вала ти вече е извън заводските стойност, дори и да не е за ремонт вала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #6 Отговорено 12 Май, 2017 (Редактирано) Here is a chart of Honda bearing thickness by color. To calculate actual bearing clearance, use the following formula:BC = IDBT – ODC – (2 x BT) BC = bearing clearance IDBT = inside diameter of bearing tunnel (housing bore)ODC = outside diameter of crank journal BT = bearing thicknessMain Bearing thickness by color Blue -> 2.013-2.010 mm (0.0793”- 0.0791”)Black -> 2.010-2.007 mm (0.0791”- 0.0790”)Brown -> 2.007-2.004 mm (0.0790”- 0.0789”)Green -> 2.004-2.001 mm (0.0789”- 0.0788”)Yellow -> 2.001-1.998 mm (0.0788”- 0.0787”)Pink -> 1.998-1.995 mm (0.0787”- 0.0785”)Red -> 1.995-1.992 mm (0.0785”- 0.0783”)Rod bearing thickness by color Blue -> 1.510-1.507 mm (0.0594”- 0.0593”)Black -> 1.507-1.504 mm (0.0593”- 0.0592”)Brown -> 1.504-1.501 mm (0.0592”- 0.0591”)Green -> 1.501-1.498 mm (0.0591”- 0.0590”)Yellow -> 1.498-1.495 mm (0.0590”- 0.0589”)Pink -> 1.495-1.492 mm (0.0589”- 0.0587”)Red -> 1.492-1.489 mm (0.0587”- 0.0586”) Редактирано 12 Май, 2017 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #7 Отговорено 12 Май, 2017 Благодаря за инфото, колеги. Като разглобим колата ще решим какво ще правим. Друг вариант е да търся цял мотор или само обурудван блок. Горе долу колко струва цял двигател или блок b20z? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #8 Отговорено 14 Май, 2017 Как да те ориентираме за цена... Всеки автоджамбаз си знае неговото. Потърси части от човек, а не от морга. Виждал съм тук във форума обурудван блок без периферия и глава, около 350-400лв. Но хора всякакви - цени всякакви. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #9 Отговорено 14 Май, 2017 Ок, благодаря. Реших да си направя моя двигател. Утре влиза в бокса. Ще пиша като има развитие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #10 Отговорено 17 Май, 2017 (Редактирано) Вчера свалихме картера и кво да видим-3-ти цилиндър лагера е превъртял и вала станал на елипса.Другите лагери и те износени на макс.После извадихме и основните -и те са почти на предела.Имах и друг проблем.Губеше ми по малко антифриз-около 1литър на 1000 км.Свалихме главата и кво да видим - Пукната на 3-ти цилиндър между всмукателния и изпускателния клапан.А само преди година ми сменяха гарнитура на глава.Отказах се да правя двигателя.Днес пазарих друг от работеща кола.Утре го сваляме и влиза в моето купе. Редактирано 17 Май, 2017 от swakke Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #11 Отговорено 17 Май, 2017 Тва тракане ! при превъртял лагер маи е било бая мити тропане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #12 Отговорено 17 Май, 2017 Май да Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #13 Отговорено 18 Май, 2017 Каква е причината да превърти биелен лагер?Крайно износване ,липса на масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #14 Отговорено 18 Май, 2017 Честно казано незнам каква е причината но не е от липса на масло.Ежедневно си проверявам всички течности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #15 Отговорено 20 Май, 2017 Днес сложихме новия двигател.Запали на четвърт оборот.Мърка като котенце.Надявам се вече скоро да нямам проблеми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #16 Отговорено 21 Май, 2017 Появи се малък проблем.Като цъкна фаровете скоростомера и километража спират да работят.Някакви идеи от какво може да става така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #17 Отговорено 21 Май, 2017 Някоя маса по мотора не е закачена . . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #18 Отговорено 21 Май, 2017 Благодаря Фен.Утре ще прегледам масите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonii47 8 #19 Отговорено 22 Май, 2017 Колега и колко пари излезе операцията досега ,колко взе мотора ако не тайна не лошо информативно да се знае може да влече в полза на някой Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #20 Отговорено 22 Май, 2017 1000лв е мотора,без стартер,генератор ,всмукател,дросел и делко.За монтажа не съм плащал защото го правихме в гаража на приятел. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #21 Отговорено 25 Май, 2017 Благодарение на fenabg оправих проблема с километража.Неможах да открия къде точно е прекъсната масата защото трябваше да разплитам целия сноп с кабели в двигателния отсег.Не исках да се вкарвам във филм.Вместо това отрязах масата на vss сензора и пуснах нов кабел. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове