Jump to content
Zhorieff

Патерица 15" при джанти 16" ?! Може ли ?! И въпрос за централен отвор!

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

основният въпрос е следният, след многократно говорене от уста на уста съм леко объркан, може ли да се сложи патерица 15" на кола с 16" гуми.

 

При положение, че колата е с 215/60/16, ми се казва, че може да се сложи 15" патерица, която е с по-висока гума, за да компенсира височината, но никой не казва категорично може и колко трябва да е висока тази гума.

 

Някой ползвал ли е 15" патерица на 16" останали гуми и 70 висока патерица достатъчна ли е да компенсира 215/60/16 ?

 

В моя случай става дума за акорд 2003-2008 преди фейслифта и патерицата, която евентуално имам вариант да използвам е 125/70/15 ?

 

 

Знам за съществуването на преходни втулки за по-голям отвор към по-малък, но ме притеснява следното нещо, на патерицата, която съм намерил човека е написал следното :

диаметър 54, а до колкото проверих на моята кола е 64.1 централния отвор! В тази ситуация патерицата най-вероятно е от мазда, може ли да влезне при мен и ако наистина е по-малък отвора, може ли да се разшири ?! На първо четене се сещам за струг, но ако Вие сте се сблъсквали с нещо подобно, бих се радвал на всякакво мнение ?

 

Поздрави!

 

post-2335-0-05147200-1494327337_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизелов Акорд 7, 15 цола не влиза. 15 цола влиза само на CL7/CM1, моделите които са с K20 (2000 кубика бензин). Така, че ще търсиш патерица 16 цола.

 

Самият спирачен апарат не позволява слагането на 15 цолова джанта, а дизеловите и бензиновите 2,4 акорди 7-а са с по-големи спирачки (дискове + спирачни апарати) спрямо на 2000 кубиковите бензинови. Затова Акорд 7 с 2,0 мотор може и с 15 цола, но дизеловите и 2,4 бензин са от 16 нагоре.

 

Казано просто, търси оригинална патерица 16 цола от Акорд 7.

 

Имаш и друг вариант - ако си с два комплекта джанти с гуми (зимни и летни), натовари си в багажника една джанта с гума от другия комплект (като караш с летните - слагаш една зимна и обратното). :) Мисля, че нормална лета или железна джанта с гума ще си влезне в багажника, без да повдига кората на багажника. Поне при комбито става, за седана не съм напълно сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Скоро с един колега говорихме и всъщност стигнахме до извода , че може да си вземеш и 15" патерица, тъй като предните дискове са 300mm. и не можеш да сложиш по-малка от 16". Но задните са 280 и 15" става без проблем. Идеята е , ако спукаш предна слагаш задната оригинална 16" отпред и отзад - патерицата 15-ска. Това на теория е възможно , друг е въпроса дали ще ти се занимава с подобни врътки или просто ще си купиш 16" за минимум 100лв. (Някои ентусиасти ги продават и по 160), или ще си вземеш 15-ска за до 50лв. , и ще се молиш по-рядко да пукаш предна гума. ;)

 

ПП. И да не съм оффтопик по-въпроса с патерицата, която мислиш да взимаш, не съм сигурен дали стоманената джанта може да се разсрърже(?) толкова да стане от 54 на 64.1mm. За размера на гумата на патерицата няма да имаш проблем, просто няма да караш с повече от 50-60, докато стигнеш до гумаджията. Те, патериците, са си за това, не да си караш с тях. Друг е въпроса , че за колата ти препоръчителния размер гуми е 205/55/16 , не знам защо караш с 215/60/16 ? Явно предния собственик не го е устройвала твърдата возия на акорда и е решил да сложи по-високи гуми с цели 33мм.(това показва интернет калкулаторът за гуми) и километража ти, при скорост със 100км/ч. показва 95. Ако това на те притеснява, карай си така , но аз лично се придържам към посочения от производителя размер гуми,чвъпреки твърдичката возия.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се има предвид, че и някои 16-ки не стават на акордите с големи спирачки. Аз си купих такава (за съжаление разбрах късно) и един път правих хамалогията със смяна на предни със задни, за да сложа патерицата отзад. Утре, ако не забравя, ще я снимам, за да я видите. Oтпред просто опира в апарата и седи на една страна, ако се сложи фланец ще стане без проблеми, ама за една патерица да търся и фланец ? Няма да стане. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От какво е била тази 16ка патерица? Предполагам е с по-голямо ЕТ от стоковата?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В интерес на истината понаучих много неща в тази тема и ще е полезна и за други колеги, надявам се. :)

 

В крайна сметка да разбирам, че при тази, която имам, ако се намери фланец, ще може да се сложи и отпред и отзад, въпреки по-големите дискове отпред?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

 

Няма да стане 15 цолова патерица на 300мм диск и с фланец или поне не с нормална дебелина. Виж ако сложиш 100мм...

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото помня в наръчника по експлоатация на Акорд 7 си пише, че "патерицата" се слага на задните колелета, а при наличието на VSA, същия се изключва (след всяко палене) при движението до първата срещната гумаджийница. Стъргането на 10мм не ми се струва разумно. Моята е без патерица, но има рем. комплект + компресорче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам ремонтен комплект, даже си взех и комплект фитили, но още при докарването от друг град до вкъщи, закъсах в една гора през нощта с цепка повече от 3-4см. И тогава вече е зле положението!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...