Jump to content
Sign in to follow this  
Sashozmeq

Висока консумация и проблем с алармата

Recommended Posts

Здравейте!

 

Колата е ЦРВ 2007-ма година, дизел, фабрична аларма. Ако не я карам 4 поредни дена - акумулатора пада. Акумулаторът е нов, проблеми със зареждането няма.

Реших да замеря консумацията по следния начин:

1) При отворен преден капак, разкачам датчика за капака, за да симулирам затворен капак.

2) Заключвам колата и чакам поне 20 минути (не знам след колко време заспива, но 20 минути трябва да са достатъчни).

3) Измерената консумация е следната: 200мА за 15 секунди, след това 550мА за 15 секунди, след това 200мА за 15 секунди и т.н. цикълът се повтаря.

4) Открих, че консумацията е през бушон 16 (в двигателния отсек). 10А бушон, който според книжката на колата е за задна скорост (превод от италиански). В английското ръководство пише Back Up. post-36115-0-98164900-1491032844_thumb.jpg

5) Извадих го и консумацията стана около 15мА (нормална стойност, според мен).

6) Установих, че без този бушон не работи централното заключване.

7) Отключих колата с ключа и пробвах да запаля, но когато дадох на контакт се включи алармата.

8) Извадих ключа, заключих колата, сложих бушона на мястото си и алармата пак се включи.

 

Сега колата е с изваден бушон, заключена пред блока. Въпросите са ми:

 

- Как да изключа алармата и да възстановя състоянието от преди точка 1?

- На какво може да се дължи високата консумация през бушон 16?

- Каква е връзката между централното заключване, алармата и задната скорост/back up?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 3-та генерация 6-та скорост е до задната. В движение напред има електромотор, който заключва задната. За друго, освен лампата за задна скорост, не се сещам къде се ползва ток. Бекъпа е захранване за всички компютри....близо 12.

Без да се върви по ел. схемата, няма как да се хване проблемът. Търси добър електричар.

Даването на контакт към компютър, който няма бекъп е нежелателно...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изключването на алармата, след поставянето на бушон 16 се прави с натискане на бутона за отключване на дистанционното.

 

От електрическите схеми се вижда следното :

 

1) Бушон 16 от двигателния отсег отива към ACC блока и към бушоните, и релетата в купето post-36115-0-09252700-1491064054_thumb.jpg

2) В ACC блока жицата отива на VBU пина (VBU = Voltage Back Up)post-36115-0-86437500-1491064073.jpg

3) От останалите модули, в които отива ток от 16-ти бушон, най-съмнителен ми бе HFT, защото не ми работеше Bluetooth-а, от както съм купил колата.post-36115-0-53418400-1491064101_thumb.jpg

HFT-то се намира в дясната част на централната конзола - под управлението на климатика и скоростния лост. Изключих го и консумацията се оправи - 8мА.

 

Много добри ел. схеми за CRV и Хонда като цяло има тук: http://omanual.ru/Honda/ 

 

Проблемът е намерен.

Edited by vesivanova
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...