Jump to content
Sashozmeq

Висока консумация и проблем с алармата

Recommended Posts

Здравейте!

 

Колата е ЦРВ 2007-ма година, дизел, фабрична аларма. Ако не я карам 4 поредни дена - акумулатора пада. Акумулаторът е нов, проблеми със зареждането няма.

Реших да замеря консумацията по следния начин:

1) При отворен преден капак, разкачам датчика за капака, за да симулирам затворен капак.

2) Заключвам колата и чакам поне 20 минути (не знам след колко време заспива, но 20 минути трябва да са достатъчни).

3) Измерената консумация е следната: 200мА за 15 секунди, след това 550мА за 15 секунди, след това 200мА за 15 секунди и т.н. цикълът се повтаря.

4) Открих, че консумацията е през бушон 16 (в двигателния отсек). 10А бушон, който според книжката на колата е за задна скорост (превод от италиански). В английското ръководство пише Back Up. post-36115-0-98164900-1491032844_thumb.jpg

5) Извадих го и консумацията стана около 15мА (нормална стойност, според мен).

6) Установих, че без този бушон не работи централното заключване.

7) Отключих колата с ключа и пробвах да запаля, но когато дадох на контакт се включи алармата.

8) Извадих ключа, заключих колата, сложих бушона на мястото си и алармата пак се включи.

 

Сега колата е с изваден бушон, заключена пред блока. Въпросите са ми:

 

- Как да изключа алармата и да възстановя състоянието от преди точка 1?

- На какво може да се дължи високата консумация през бушон 16?

- Каква е връзката между централното заключване, алармата и задната скорост/back up?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3-та генерация 6-та скорост е до задната. В движение напред има електромотор, който заключва задната. За друго, освен лампата за задна скорост, не се сещам къде се ползва ток. Бекъпа е захранване за всички компютри....близо 12.

Без да се върви по ел. схемата, няма как да се хване проблемът. Търси добър електричар.

Даването на контакт към компютър, който няма бекъп е нежелателно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключването на алармата, след поставянето на бушон 16 се прави с натискане на бутона за отключване на дистанционното.

 

От електрическите схеми се вижда следното :

 

1) Бушон 16 от двигателния отсег отива към ACC блока и към бушоните, и релетата в купето post-36115-0-09252700-1491064054_thumb.jpg

2) В ACC блока жицата отива на VBU пина (VBU = Voltage Back Up)post-36115-0-86437500-1491064073.jpg

3) От останалите модули, в които отива ток от 16-ти бушон, най-съмнителен ми бе HFT, защото не ми работеше Bluetooth-а, от както съм купил колата.post-36115-0-53418400-1491064101_thumb.jpg

HFT-то се намира в дясната част на централната конзола - под управлението на климатика и скоростния лост. Изключих го и консумацията се оправи - 8мА.

 

Много добри ел. схеми за CRV и Хонда като цяло има тук: http://omanual.ru/Honda/ 

 

Проблемът е намерен.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/1/2017 at 7:29 PM, Sashozmeq said:

Изключването на алармата, след поставянето на бушон 16 се прави с натискане на бутона за отключване на дистанционното.

 

От електрическите схеми се вижда следното :

 

1) Бушон 16 от двигателния отсег отива към ACC блока и към бушоните, и релетата в купето post-36115-0-09252700-1491064054_thumb.jpg

2) В ACC блока жицата отива на VBU пина (VBU = Voltage Back Up)post-36115-0-86437500-1491064073.jpg

3) От останалите модули, в които отива ток от 16-ти бушон, най-съмнителен ми бе HFT, защото не ми работеше Bluetooth-а, от както съм купил колата.post-36115-0-53418400-1491064101_thumb.jpg

HFT-то се намира в дясната част на централната конзола - под управлението на климатика и скоростния лост. Изключих го и консумацията се оправи - 8мА.

 

Много добри ел. схеми за CRV и Хонда като цяло има тук: http://omanual.ru/Honda/ 

 

Проблемът е намерен.

 

Здравейте.

 

Имам същият проблем като при вас, но след разкачане на HTF модулът консумацията си остава.

Какво друго може да е?

 

Нали това е буксата за този модул?

 

 

121822259_259759412130922_559502116306898066_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/1/2017 at 10:47 AM, Sashozmeq said:

Здравейте!

 

Колата е ЦРВ 2007-ма година, дизел, фабрична аларма. Ако не я карам 4 поредни дена - акумулатора пада. Акумулаторът е нов, проблеми със зареждането няма.

Реших да замеря консумацията по следния начин:

1) При отворен преден капак, разкачам датчика за капака, за да симулирам затворен капак.

2) Заключвам колата и чакам поне 20 минути (не знам след колко време заспива, но 20 минути трябва да са достатъчни).

3) Измерената консумация е следната: 200мА за 15 секунди, след това 550мА за 15 секунди, след това 200мА за 15 секунди и т.н. цикълът се повтаря.

4) Открих, че консумацията е през бушон 16 (в двигателния отсек). 10А бушон, който според книжката на колата е за задна скорост (превод от италиански). В английското ръководство пише Back Up. post-36115-0-98164900-1491032844_thumb.jpg

5) Извадих го и консумацията стана около 15мА (нормална стойност, според мен).

6) Установих, че без този бушон не работи централното заключване.

7) Отключих колата с ключа и пробвах да запаля, но когато дадох на контакт се включи алармата.

😎 Извадих ключа, заключих колата, сложих бушона на мястото си и алармата пак се включи.

 

Сега колата е с изваден бушон, заключена пред блока. Въпросите са ми:

 

- Как да изключа алармата и да възстановя състоянието от преди точка 1?

- На какво може да се дължи високата консумация през бушон 16?

- Каква е връзката между централното заключване, алармата и задната скорост/back up?

 

При мен се получава същият проблем.

 

При мен няма аларма.

Има ли датчик за предния капак, защото при мен като е отворен капака не ми сигналицира? Къде се намира? Има ли сигнализация?

 

 

Лощото е, че при мен консумацията е 0,51А, което е много и като не карам максимум 2 дена и пада акумулатора.

 

Единственото, което не правя е да излъжа предния капак, но не виждам датчик и мисля, че няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално си мислех, че е от аудиосистемата, но не е.

Оказва се сега, че не е от HTF модула.

С имобилайзера няма проблеми.

Със светлините назад също.

 

Модулът за утравление на климатика и уредте, не спира след като разкача този бушон №16.

 

Нямам вече идея от каво може да е.

 

Разгледах и ел. схемите.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Etsp1111 said:

 

Здравейте.

 

Имам същият проблем като при вас, но след разкачане на HTF модулът консумацията си остава.

Какво друго може да е?

 

Нали това е буксата за този модул?

 

 

121822259_259759412130922_559502116306898066_n.jpg

 

 

Не е тази букса.

Правилната букса е тази:

 

След разкачането ѝ, проблемът е решен. Консумацията падна до 0,01А.

 

Проблемът идва от неизправен HTF модул (Bluetooth).

 

122092651_1823047981177643_9060861980351055491_n.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от колегите мерил ли е дали консумацията от HFT модула спада след като се заключи колата с дистанционното НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното

Вчера правихме замерване, и ситуацията беше следната:

1) на отключен автомобил консумацията е 0,53 А,

2) след заключване НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното - след около 5-10 секунди е 0,10А,

3) отключване на автомобила и последващо заключване НО с ДВЕ натискания на бутона на дистанционното (двойно заключване) консумацията е 0,53 А!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това двойно заключване,за пръв път го чувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така. Колегата да разясни малко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз все нямам време да прочета manual-a🙂 , от време на време закачам по нещо:book:

Сега ще го щракна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Суперзаключване.............................180 стр.

 

image.thumb.png.be20b82d1fbaa3cdf84226e0411e01f1.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест при това "суперзаключване" се шунтира бутона за отключване вътре...Едва ли добавя някаква допълнителна защита срещу някой "желаещ" да влезе без ключ. Каква е логиката да изолира тоя бутон ВЪТРЕ? Да не избяга някой ОТ колата ли?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и аз да питам относно заключването: при заключване с дистанционното управление на автомобила, пише че:

"Когато
натиснете бутона LOCK, всички
външни мигачи и двата индикатора
на приборното табло ще присветнат
три пъти, за да покажат, че вратите
и багажната врата са заключени"

При мен нищо не присветва нито при заключване нито при отключване.:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите мигат един път,пък копчето колкото и да го натискам по-заключена не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, frizzante написа:

Тоест при това "суперзаключване" се шунтира бутона за отключване вътре...Едва ли добавя някаква допълнителна защита срещу някой "желаещ" да влезе без ключ. Каква е логиката да изолира тоя бутон ВЪТРЕ? Да не избяга някой ОТ колата ли?

 

 

Предполагам, че при суперзаключване не може да се отвори отвън, да се чупи стъкло и да се отключва с бутоните на вратите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се натисне бутона за заключване един път,колата е заключена,и имото не позволява да се запали мотора.Когато се заключи с две натискания пак е същото но тогава е и активна сирената,сиреч ако някой отвори вратата с взлом сирената ще писне.  Коли които нямат фабрична аларма не би трябвало и да имат "двойно" заключване.Може още и нещо друго да исключва,като отварянето от вътре но общо взето това е то.

Дано го обясних както трябва да не стане объркване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, johnie said:

Някой от колегите мерил ли е дали консумацията от HFT модула спада след като се заключи колата с дистанционното НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното

Вчера правихме замерване, и ситуацията беше следната:

1) на отключен автомобил консумацията е 0,53 А,

2) след заключване НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното - след около 5-10 секунди е 0,10А,

3) отключване на автомобила и последващо заключване НО с ДВЕ натискания на бутона на дистанционното (двойно заключване) консумацията е 0,53 А!!!

 

Мерих го с едно натискане на бутона: първоначална консумация 0,53А след 20 секунди падаше до 0,2А и след 20-30 секунди пак се вдигаше до 0,53А.

 

Пробвах и да изчакам 2-3 часа след заключване с едно натискане, но няма разлика в консумацията. Пак си остава и се мени ту 0,2А, ту 0,53А.

 

След изключване на HTF модула, падна до 0,01А

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.10.2020 г. at 15:08, zograffa написа:

Моите мигат един път,пък копчето колкото и да го натискам по-заключена не става.

И само с едно натискане от ключа, (за да се заключи колата и задейства алармата), от вътре не може да се отвори колата. Дърпаш ръчки и бутони - нестава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...