Sashozmeq 3 #1 Публикувано 1 Април, 2017 Здравейте! Колата е ЦРВ 2007-ма година, дизел, фабрична аларма. Ако не я карам 4 поредни дена - акумулатора пада. Акумулаторът е нов, проблеми със зареждането няма. Реших да замеря консумацията по следния начин: 1) При отворен преден капак, разкачам датчика за капака, за да симулирам затворен капак. 2) Заключвам колата и чакам поне 20 минути (не знам след колко време заспива, но 20 минути трябва да са достатъчни). 3) Измерената консумация е следната: 200мА за 15 секунди, след това 550мА за 15 секунди, след това 200мА за 15 секунди и т.н. цикълът се повтаря. 4) Открих, че консумацията е през бушон 16 (в двигателния отсек). 10А бушон, който според книжката на колата е за задна скорост (превод от италиански). В английското ръководство пише Back Up. 5) Извадих го и консумацията стана около 15мА (нормална стойност, според мен). 6) Установих, че без този бушон не работи централното заключване. 7) Отключих колата с ключа и пробвах да запаля, но когато дадох на контакт се включи алармата. 8) Извадих ключа, заключих колата, сложих бушона на мястото си и алармата пак се включи. Сега колата е с изваден бушон, заключена пред блока. Въпросите са ми: - Как да изключа алармата и да възстановя състоянието от преди точка 1? - На какво може да се дължи високата консумация през бушон 16? - Каква е връзката между централното заключване, алармата и задната скорост/back up? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #2 Отговорено 1 Април, 2017 На 3-та генерация 6-та скорост е до задната. В движение напред има електромотор, който заключва задната. За друго, освен лампата за задна скорост, не се сещам къде се ползва ток. Бекъпа е захранване за всички компютри....близо 12. Без да се върви по ел. схемата, няма как да се хване проблемът. Търси добър електричар. Даването на контакт към компютър, който няма бекъп е нежелателно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sashozmeq 3 #3 Отговорено 1 Април, 2017 (Редактирано) Изключването на алармата, след поставянето на бушон 16 се прави с натискане на бутона за отключване на дистанционното. От електрическите схеми се вижда следното : 1) Бушон 16 от двигателния отсег отива към ACC блока и към бушоните, и релетата в купето 2) В ACC блока жицата отива на VBU пина (VBU = Voltage Back Up) 3) От останалите модули, в които отива ток от 16-ти бушон, най-съмнителен ми бе HFT, защото не ми работеше Bluetooth-а, от както съм купил колата. HFT-то се намира в дясната част на централната конзола - под управлението на климатика и скоростния лост. Изключих го и консумацията се оправи - 8мА. Много добри ел. схеми за CRV и Хонда като цяло има тук: http://omanual.ru/Honda/ Проблемът е намерен. Редактирано 3 Април, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Etsp 24 #4 Отговорено 18 Октомври, 2020 On 4/1/2017 at 7:29 PM, Sashozmeq said: Изключването на алармата, след поставянето на бушон 16 се прави с натискане на бутона за отключване на дистанционното. От електрическите схеми се вижда следното : 1) Бушон 16 от двигателния отсег отива към ACC блока и към бушоните, и релетата в купето 2) В ACC блока жицата отива на VBU пина (VBU = Voltage Back Up) 3) От останалите модули, в които отива ток от 16-ти бушон, най-съмнителен ми бе HFT, защото не ми работеше Bluetooth-а, от както съм купил колата. HFT-то се намира в дясната част на централната конзола - под управлението на климатика и скоростния лост. Изключих го и консумацията се оправи - 8мА. Много добри ел. схеми за CRV и Хонда като цяло има тук: http://omanual.ru/Honda/ Проблемът е намерен. Здравейте. Имам същият проблем като при вас, но след разкачане на HTF модулът консумацията си остава. Какво друго може да е? Нали това е буксата за този модул? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Etsp 24 #5 Отговорено 18 Октомври, 2020 On 4/1/2017 at 10:47 AM, Sashozmeq said: Здравейте! Колата е ЦРВ 2007-ма година, дизел, фабрична аларма. Ако не я карам 4 поредни дена - акумулатора пада. Акумулаторът е нов, проблеми със зареждането няма. Реших да замеря консумацията по следния начин: 1) При отворен преден капак, разкачам датчика за капака, за да симулирам затворен капак. 2) Заключвам колата и чакам поне 20 минути (не знам след колко време заспива, но 20 минути трябва да са достатъчни). 3) Измерената консумация е следната: 200мА за 15 секунди, след това 550мА за 15 секунди, след това 200мА за 15 секунди и т.н. цикълът се повтаря. 4) Открих, че консумацията е през бушон 16 (в двигателния отсек). 10А бушон, който според книжката на колата е за задна скорост (превод от италиански). В английското ръководство пише Back Up. 5) Извадих го и консумацията стана около 15мА (нормална стойност, според мен). 6) Установих, че без този бушон не работи централното заключване. 7) Отключих колата с ключа и пробвах да запаля, но когато дадох на контакт се включи алармата. 😎 Извадих ключа, заключих колата, сложих бушона на мястото си и алармата пак се включи. Сега колата е с изваден бушон, заключена пред блока. Въпросите са ми: - Как да изключа алармата и да възстановя състоянието от преди точка 1? - На какво може да се дължи високата консумация през бушон 16? - Каква е връзката между централното заключване, алармата и задната скорост/back up? При мен се получава същият проблем. При мен няма аларма. Има ли датчик за предния капак, защото при мен като е отворен капака не ми сигналицира? Къде се намира? Има ли сигнализация? Лощото е, че при мен консумацията е 0,51А, което е много и като не карам максимум 2 дена и пада акумулатора. Единственото, което не правя е да излъжа предния капак, но не виждам датчик и мисля, че няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Etsp 24 #6 Отговорено 18 Октомври, 2020 Първоначално си мислех, че е от аудиосистемата, но не е. Оказва се сега, че не е от HTF модула. С имобилайзера няма проблеми. Със светлините назад също. Модулът за утравление на климатика и уредте, не спира след като разкача този бушон №16. Нямам вече идея от каво може да е. Разгледах и ел. схемите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Etsp 24 #7 Отговорено 18 Октомври, 2020 1 hour ago, Etsp1111 said: Здравейте. Имам същият проблем като при вас, но след разкачане на HTF модулът консумацията си остава. Какво друго може да е? Нали това е буксата за този модул? Не е тази букса. Правилната букса е тази: След разкачането ѝ, проблемът е решен. Консумацията падна до 0,01А. Проблемът идва от неизправен HTF модул (Bluetooth). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #8 Отговорено 22 Октомври, 2020 Някой от колегите мерил ли е дали консумацията от HFT модула спада след като се заключи колата с дистанционното НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното? Вчера правихме замерване, и ситуацията беше следната: 1) на отключен автомобил консумацията е 0,53 А, 2) след заключване НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното - след около 5-10 секунди е 0,10А, 3) отключване на автомобила и последващо заключване НО с ДВЕ натискания на бутона на дистанционното (двойно заключване) консумацията е 0,53 А Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #9 Отговорено 22 Октомври, 2020 Какво е това двойно заключване,за пръв път го чувам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #10 Отговорено 22 Октомври, 2020 И аз така. Колегата да разясни малко... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #11 Отговорено 22 Октомври, 2020 То и аз все нямам време да прочета manual-a🙂 , от време на време закачам по нещо Сега ще го щракна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #12 Отговорено 22 Октомври, 2020 Суперзаключване.............................180 стр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #13 Отговорено 22 Октомври, 2020 Тоест при това "суперзаключване" се шунтира бутона за отключване вътре...Едва ли добавя някаква допълнителна защита срещу някой "желаещ" да влезе без ключ. Каква е логиката да изолира тоя бутон ВЪТРЕ? Да не избяга някой ОТ колата ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #14 Отговорено 22 Октомври, 2020 Между другото и аз да питам относно заключването: при заключване с дистанционното управление на автомобила, пише че: "Когато натиснете бутона LOCK, всички външни мигачи и двата индикатора на приборното табло ще присветнат три пъти, за да покажат, че вратите и багажната врата са заключени" При мен нищо не присветва нито при заключване нито при отключване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #15 Отговорено 22 Октомври, 2020 Да нямаш някой афтърмаркет аларма? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #16 Отговорено 22 Октомври, 2020 Мне. С ключа управлявам само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #17 Отговорено 22 Октомври, 2020 Моите мигат един път,пък копчето колкото и да го натискам по-заключена не става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #18 Отговорено 22 Октомври, 2020 преди 43 минути, frizzante написа: Тоест при това "суперзаключване" се шунтира бутона за отключване вътре...Едва ли добавя някаква допълнителна защита срещу някой "желаещ" да влезе без ключ. Каква е логиката да изолира тоя бутон ВЪТРЕ? Да не избяга някой ОТ колата ли? Предполагам, че при суперзаключване не може да се отвори отвън, да се чупи стъкло и да се отключва с бутоните на вратите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #19 Отговорено 22 Октомври, 2020 Когато се натисне бутона за заключване един път,колата е заключена,и имото не позволява да се запали мотора.Когато се заключи с две натискания пак е същото но тогава е и активна сирената,сиреч ако някой отвори вратата с взлом сирената ще писне. Коли които нямат фабрична аларма не би трябвало и да имат "двойно" заключване.Може още и нещо друго да исключва,като отварянето от вътре но общо взето това е то. Дано го обясних както трябва да не стане объркване. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Etsp 24 #20 Отговорено 22 Октомври, 2020 11 hours ago, johnie said: Някой от колегите мерил ли е дали консумацията от HFT модула спада след като се заключи колата с дистанционното НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното? Вчера правихме замерване, и ситуацията беше следната: 1) на отключен автомобил консумацията е 0,53 А, 2) след заключване НО само с ЕДНО натискане на бутона на дистанционното - след около 5-10 секунди е 0,10А, 3) отключване на автомобила и последващо заключване НО с ДВЕ натискания на бутона на дистанционното (двойно заключване) консумацията е 0,53 А Мерих го с едно натискане на бутона: първоначална консумация 0,53А след 20 секунди падаше до 0,2А и след 20-30 секунди пак се вдигаше до 0,53А. Пробвах и да изчакам 2-3 часа след заключване с едно натискане, но няма разлика в консумацията. Пак си остава и се мени ту 0,2А, ту 0,53А. След изключване на HTF модула, падна до 0,01А Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #21 Отговорено 24 Октомври, 2020 На 22.10.2020 г. at 15:08, zograffa написа: Моите мигат един път,пък копчето колкото и да го натискам по-заключена не става. И само с едно натискане от ключа, (за да се заключи колата и задейства алармата), от вътре не може да се отвори колата. Дърпаш ръчки и бутони - нестава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове