Jess 27 #1 Публикувано 24 Октомври, 2016 Привет на всички колеги от този форум! На 19.10.2016 г. осъществихме поредната (споделена с жена ми) мечта - купихме си първият японски автомобил в нашия скромен житейски опит - Honda Civic!!! Колата и на двамата много ни хареса. Още по снимките на обявата много се навихме за нея и на живо не можах да й устоя. Купих я! След няколко стотин километра с нея в рамките на 2 дни вече бях влюбен в пътното й поведение, прецизността на управлението и безупречната возия. На кратко за конкретния екземпляр - в страхотно състояние е, предишният собственик е поддържал колата и я е карал внимателно. За протокола - това е EJ9 от декември 2000 г. с двигател D14Z1, с доста екстри и газово (не е инжекцион). Колата няма нищо за поправка, а е необходимо само да се подменят някои неща според вкуса ми - моя и на жена ми. Не бих могъл да ги нарека кусури. Малко по-късно ще споделя плановете си с вас и ще помоля за някои съвети и насоки. Ето я красавицата: 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #2 Отговорено 24 Октомври, 2016 Честито и много безаварийни километри! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
i.iliev 2 #3 Отговорено 24 Октомври, 2016 Честито Едва ли и е нужно газово,тя и така си гори малко...... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki50 10 #4 Отговорено 24 Октомври, 2016 Хубавица,ама да махнеш тия грозни тасове,едни лети джантета задължително! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #5 Отговорено 24 Октомври, 2016 (Редактирано) Благодаря! И аз желая на всички само безаварийни километри и много положителни емоции! На първо време трябва да обслужа колата. Още търся ръководство за D14Z1 и не съм намерил. Не знам нито какво масло, нито какво количество. Трябва да сменя и антифриза, понеже на пипане ми изглежда чиста вода. А зима иде... Трябва и да я обуя със зимни гуми. Марка и модел съм харесал. Още се чудя за размера, дали да заложа на фабричния 175/65R14 или да взема 185/60R14. Сърцето ме влече към по-ниския профил от двата, но разума друго казва. И сякаш ще се вслушам в разума. Има и някои неща, които мен лично не ме устройват - газовата бутилка е малка и ще я сменям, ключа не е автоматичен и също ще го сменя, по натам ще сложа и газов инжекцион, музиката не ми харесва ще я преправям. Това всичко са занимавки за по между другото. Нищо сериозно. А ето и накратко "по-сериозния" ми план за колата... Етап първи - "Козметика": След зимните гуми минавам в търсене на алуминиеви 14-ки. Иска ми се да взема с широк борд - бордът ще го полирам, а останалото в черно, а отгоре гланц лак. Смятам, че ще й отиват по този начин. Следва фолиране на задните стъкла, стъклото на люка и горната част на челното стъкло. И мисля да завърша етапа с едни ОЕМ фарове за мъгла за фейслифта. Етап втори - "Пътно поведение": Нямам думи да опиша възторга си от пътното поведение на тази кола. Никога не съм карал нещо подобно. "Отлично" е слабо определение. Това ме и мотивира да мисля за нещо още по-добро с добавяне на още няколко елемента - задна стабилизираща щанга, както и разпънки. Останах особено изненадан когато разгледах из нета разпънки за Civic. Видях, че има комплекти по 4 броя - по два отпред и отзад, като има горен при ботушите на макферсона, както и долен, не разбрах точно къде се хваща. Сигурен съм че с добавяне на тези елементи колата в буквалния смисъл ще залепне на пътя. Другото което мисля да подобря по отношението на пътното поведение са спирачките - по-големи дискове отпред 262 мм и дискове отзад 238 мм. До колкото съм наясно с такива спирачки са 1.5 VTEC-E и 1.6 VTI, но като му дойде времето ще чета и ще търся. Етап три - "И нека силата бъде с мен...": Всеки се сеща - SWAP! B16 или D16 с VTEC. Етап четири - "Силата на мечтите!": Не знам дали изобщо ще стигна до този етап, но гледам турбо комплекти в ebay по 700 - 800 USD. Не е малко, сигурен съм че води още толкова разходи след себе си, но не е невъзможно. Живот и здраве само... П.С. Монтанската регистрация да не ви заблуждава! Хулиганствам в Бургас Редактирано 24 Октомври, 2016 от Jess Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #6 Отговорено 25 Октомври, 2016 Честито колега,много километри да те слуша и успех с доработките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #7 Отговорено 25 Октомври, 2016 Честито! Със здраве да я караш! По отношение на маслото този двигател иска 3.2 литра. Д14з1 е почти същия двигател като Д14А3/А4 като структура. До колкото знам са ревизирани буталата. Сервизно ръководство мога да ти дам или да си намериш гледайки Д14А4 двигателите. В интерес на истината можеш да сравняваш с всяка Д серия. Д16у7, Д14А3, Д14А4 всичките тея двигатели са с едни и същи всмукателни колектори. За изпускателните не мога да ти кажа дали съвпадат и така като цяло. По отношение на гуми - за зимата бих ти препоръчал по-тясна гума. Иначе "профила" на гумата ти е достатъчен за зимата. Дори и да сложиш 185/60/14 няма да имаш никакви проблеми. Като си вземеш 15-ки за лятото и сложиш 195/55 гума ще видиш, че дори с 100/110 мм борд на гумата пак няма да успееш да я прецакаш. За втория етап бих те посъветвал на тоя етап да не влизаш в много разходи. Купи си оригинална греда между бомбетата от ВТи. Ти отпред си със стабилизираща щанга с 22 мм диаметър. Слагането на стаб. щанга отзад ще наложи модификация на шасито. Тези шасита са известни с това, че след 14-15мм диаметър на стабилизиращата щанга има вероятност "магарето" да се дефектира. Допълнително големия диаметър стаб. щанга значи, че ще прехвърляш по-голяма сила от единия амортесьор към другата и респективно колата няма да се накланя, но реално по-тоя начин и втвърдяваш окачването за дребните неравности. Иначе ти си с 262мм дискове отпред, а отзад си с барабани с диаметър 201мм. Големите спирачни помпи са съществено подобрение в спирането. Дисковете отзад също помагат. Турбото като концепция е хубаво нещо, но реално дали ще можеш да си го позволиш да го караш ежедневно, дали ще можеш да си построиш двигателя адекватно на турбината. Дет се вика, ако искаш да го направиш като хората има сериозно количество работа по двигателя, за да станат нещата. Хонда са известни с много тясните допуски, прецизно изработени части и резултиращата от това прецизна работа на двигателя особено във високите обороти. Слагайки турбо на такъв двигател веднага предпоставя много проблеми, които трябва да решаваш. Пак казвам, ако търсиш надеждност и да се кефиш. Иначе дет се вика сглабяне на двигател всеки може да го направи с тресчотка и гаечен ключ, ама дали така се прави е друг въпрос. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #8 Отговорено 25 Октомври, 2016 Благодаря колега ACID BURN! Много полезни коментари, лично за мен! Относно гумите на този етап действително реших да се придържам към фабричния размер на гумите тъй като колата ежедневно я кара жена ми и вози с нея двете ни дъщери, както и по следните няколко причини: 1) по-тясната гума не утежнява волана и не вдига разхода на гориво, спрямо по-широката, 2) по-високият профил "пази" в по-голяма степен джантата от ударите на дупките и неравностите, и 3) ми те - умните япончета, са ги сметнали нещата Аз кой съм, че да инженерствам след тях... Относно окачването - в момента го усещам страхотно. Целта ми е само да го подобря още малко. Ако с добавянето на много разпънки и стабилизиращи щанги ще влоша нещата, включително от гледна точка на комфорт, не бих ги добавил. Приемам съвета на 100% и за сега ще мисля само за предна разпънка между бумбетата на макферсона. Относно спирачките съм много приятно изненадан Предвид 14 цоловите джанти, мислех, че колата е с около 240 мм дискове отпред. Още не съм свалял колелата за да видя какво има зад тях. Само пробвах, че спира много добре и ABS-ът работи. Ако отпред действително съм с 262 мм дискове, значи ще мисля само за задни дискови спирачки и по-голяма спирачна помпа. Извинявам се за глупавия въпрос - Спирачната помпа не е ли един брой в колата? Това, което в ръководствата наричат "brake master cylinder". След горните подобрения ще мисля за SWAP, а турбо идеята е много далеч... Да го докарам до там, пък после ще се мисли. Още веднъж много благодаря за градивния пост! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #9 Отговорено 25 Октомври, 2016 (Редактирано) След 1997-ма година в края всички 6-ти генерации като окомплектовка са с 262мм дискове, стабилизираща щанга отпред с 22мм диаметър и 14-ки джанти като фабричен размер. Това което казва за гумите е точно това, което исках да ти кажа и аз. Честно казано между 195 и 175 като усилие във волана не усещам разлика, но 175-цата определено копае снега. Много хубав размер за зимата, за снега. Принципно можеш да направиш различна конфигурация с която да подобриш баланса на колата. Не мога да кажа какъв е баланса за другите двигатели, но Д14А4 има лека склонност към свръх завиване. Предницата държи, но когато се натовари много колата в завои, задницата олеква и почва да поднася. Това може да се излекува със стабилизираща щанга, но както казах е важно да се търси баланса. Разбира се, ако искаш колата да я правиш за писта директно можеш да сложиш 26мм отпред и 22 мм отзад стабилизиращи щанги от ЕК9 Сивик-Р. Но се съмнявам, че колата ще има реално добро поведение по нашите пътища. Сивиците принципно са с по-твърдо окачване , а втвърдяването им няма да помогне за реалното по-добро представяне. Това е моето мнение по този въпрос. Спирачната помпа за, която ти говоря е една и е това сравнително голямо нещо като цилиндър на, което има казанче. Е тази помпа е по-малка спрямо тези от ВТи. Реално слагането на помпа ще ти подобри спирачките значително в сегашното им състояние. Сменянето на двигател е хубаво нещо. Всичко зависи от бюджета от концепцията на ползване и т.н. Д сериите реално имат сериозни двигатели за тези шасита, който за ежедневно ползване могат да ти доставят удоволствие. Сигурен съм за това. Б серията чисто технически е по-добрия вариант, но колко вече са останали читави, така че да не правиш големи ремонти по двигателя е вече друга тема. Б серията е и по-скъпа за поддръжка спрямо Д серията. Нещата просто зависят от това за какво ще се ползва колата. И малко встрани от темата, но може би по темата. Лично, ако съм аз не бих правил сериозни модификации по колата освен, ако жена ми не е фенка. Има тънки неща в живота и ще видиш, че живота с модифицирана кола е доста по-тежък от колкото с фабрична. Защото най-малкото ще се грижиш за колата, пък ще ти правят впечатление дребни неща, ще искаш да ги оправиш, това ще отнема време да разбереш причината и нали... Нещата са на кантар ще получаваш уникални моменти, но ще я и мислиш, а живота не е само колата.Особено като имаш деца. Казвам го като човек, който 4 години лека по лека модифицира същата кола със същия двигател. Редактирано 25 Октомври, 2016 от ACID BURN 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #10 Отговорено 25 Октомври, 2016 Изясниха ми се нещата относно спирачките и окачването. Вероятно само ще добавя разпънка. Както писах, не искам да влошавам комфорта на возенето. Колата ще се ползва 99% като семейна - жената на работа, децата на училище и градина, уикендите за кратки разходки, пазаруване и т.н., два или три пъти в годината дълги разходки по 1500 - 2000 км и в общи линии така. Ще се кара твърдо на газ, бензинът ще е за резерва. Нямам никакво намерение да я използвам на писта. Поне не в момента, защото е единственият ни автомобил. Мисля за SWAP, но съм скептично настроен към B16 - труден за откриване, скъп за придобиване, по-труден за присаждане, явно - и скъп за ежедневна употреба. Аз лично съм почитател на практичните решения. Реалистично погледнато мисля за D16 или дори D15, но задължително с VTEC. VTEC-ът ми е голям мерак, но не стигна бюджета за закупуване на такъв сериен автомобил. А този - като го видях и залепнах за него. Купето му е перфектно, салона все едно е нов, екстри доволно на брой. И не можах да му устоя. А защо мисля за SWAP? Защото искам дори и с натоварена кола, включен климатик на газ, като смачкам педала да е пъргава. Както казва жена ми: "Искам бегачка!", а тя определено е фенка. Сега осъзнах и какво е да имам лъскава кола на открито пред блока и да се притеснявам за нея. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #11 Отговорено 25 Октомври, 2016 Всичките ти идеи са "фенски" Евала! Само с окачването да знаеш, че снежиш ли го всеки легнал полицай е твой. Аз се стържа яко ако мина с над 15 км през такъв, а в България са още по-високи. Може да си потърсиш разпънки за броните и праговете от някой тайп Р. или пък копия. Няма да я свалят много и ще си запазиш комфорта при возене. Моят съвет е да си я караш така и с този двигател докато жената и ти му свикнете. Доработките са най-лесни. Вероятно за седмица две ще я вкараш във втората фаза. Разгледай проектите във форума. Имай в предвид, че твоят сивик е "лек" лек автомобил и музика с изолация и тн. ще му качат килцата, а е с малък двигател. Слагай за зимата каквото е написано на вратата и ще си доволен. 15ките с полиран борд и черен гланц ще и ходят лятото 100%. Успех и много да ви радва 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #12 Отговорено 26 Октомври, 2016 Благодаря ти за добрите думи bobchoo! Едва ли за седмица - две ще вляза във втора фаза на доработките. Колата и разходите по прехвърляне глътнаха целия бюджет. Сега приоритет са ми зимните гуми и обслужването, с които трябва да сколасам до Нова година, тъй като се очертава да посрещнем 2017-та във Вършец. А за там си трябват гуми... и вериги дори. Джанти, фолиране на стъкла, халогени вероятно ще са след Нова година. А етап втори се сви до задни дискови спирачки, спирачна помпа и ревизиране на предните спирачки, евентуално нови дискове отпред и накрая една разпънка. Ако завърша тези доработки до следващото лято, със сигурност ще вляза във филма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #13 Отговорено 30 Октомври, 2016 (Редактирано) Е ти си мераклия, признавам те. Още не си я покарал и вече си начертал етапи. Само кофтито е, че с хлапета и то две и двуврата кола ти съчуствам. Аз заради 1 си махнах сивика... Иначе е добре, че имаш такива планове, но са 1 голяма чанта пари. Турбото е сложно и скъпо за изпълнение. Разгледай mini- me като компромисен вариант. Пак ще извадиш едни читави коне, без да рискуваш да самоубиеш рязко двигателя. Докато го направиш карай с нормалната газова, но подгрявай зимата поне 3-4мин на бензинз, че замръзне ли на газ си приключил с паленето курса за поне 1 час. Идеалния момент е да отлепи стрелката, но ще й свикнеш. След като решиш какво искаш от двигателя и го направиш, слагаш газ по избор и по читав майстор. Аз по втората причина карам с Фобос. Сложи си задна стабилизираща щанга / нормална 14мм по спомен / и преден горен стрът бар и повече не ти и трябва. С нея ще трябва да сменяваш и задните носачи. Идеалния момент да смениш тампончетата. По избор ОЕМ или полиуретан. Второто трябва да го смазваш всяка година. Не слагай заместител- карат по 1-2г и заминават. За спирачките- пробвай преди каквито и да е ъпгрейди да сложиш оригинални накладки. Вземи ги нещата от общите поръчки. Няма да си познаеш колата. За лятото си взимаш 15ка джанта и гуми 195/50 с Потенза Адреналин на Бриджстоун . Задните нека са барабан. Те и без това покриват 20-30% от спирачното усилие като цяло. От пред можеш да сложиш и перфорирани дискове, но ще скапва по- бързо накладките. Така и така имаш абс и максималното спиране ти се определя от гумите, а ако не караш на писта няма и да ги стоплиш толкова. А да- смени си и спирачната течност. Гаранция е оригинална. Каквато и да сложиш е все тая. Аз залагам само на Мотул 5,1, дот 4 от кварталния магазин за съединителя.Не карам из писти, но за 3-4лв на шише не ми пука. Мотора ти събира около 3- 3.2л масло, според филтъра. Пиши на Пешо / izanagi / , внася читави масла. не, че и Елф-а от кварталната масларница не ти върши работа, но нали си мераклия. Като фискозитет- 10/40 , 5/30 , 5/50 .. Като стандарт- всичко на пазара отговаря на твоята кола, освен М10Д. Ако нямаш магазинер за читави части или имаш други въпроси питай смело. Сивици троша от 2007ма, сега се опитвам един акорд 6та да го направя кола и май ще успея п.п. Гледам, че си от Бургас- каквото и да става не ходи в Апостолов Редактирано 30 Октомври, 2016 от barsi 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #14 Отговорено 30 Октомври, 2016 Не прави грешка да вземаш 175/65! Оригиналните размери са този и 185/60 също! Няма никаква разлика във въртенето на волана нито пък в драпането на сняг! Но поведението на пътя с 185/60 е много - по приятно ит колкото 175/65. За съжаление и аз си мислех, че 175 гума ще е по добре и такива съм си взел за зимата, а лятото карам със 185 и поведението на колата е 10 пъти по прецизно от колкото с по тънките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #15 Отговорено 31 Октомври, 2016 (Редактирано) Благодаря и на колегите barsi и cool24 за коментарите по темата ми! Попивам всяка дума и запетайка с влажен поглед... Да, действително огромен мерак ми беше с жена ми да си вземем Civic 6-то поколение японка от фейслифта. Наистина това е една сбъдната мечта за нас двамата. Ако проверите имам 3 - 4 поста във форума (първите ми) от преди 4 години мисля. От тогава го бленувам този Civic... Това, че имаме две деца, а колата е значително компактна и с малък багажник, държа да отбележа, че ни най-малко не ме притеснява. Всичко е въпрос на предварителна настройка и се намира единствено и само в съзнанието на човека. Всеки се разполага с толкова място и багаж колкото може да побере колата му. Била с 2 врати - голяма работа... Важното е да е красива, да е харесвана от собствениците - членове на семейството. Малък бил багажника - голяма работа... Важното е да може да вземе 2 сакчета с бельо, тениски и къси гащи. За всичко друго има или Мастър-кард или Еконт! През последните дни ми се попренаредиха приоритетите. Гумите пак остават на 1-во място. Но взех, че се зачетох в табелката на шофьорската врата и открих, че фабричният размер за колата е 185/60R14 което даде воля да желанията на душата ми, и със сигурност ще взема такъв размер зимни гуми. Харесал съм си Nexen Winterguard... След това излезе и малка изненада за ремонт - скъсан болт (шпилка) на главината на предно ляво колело. Един продавач на части в продавалника (който нямаше да ми продаде главини) беше така добър да сподели, че болтът/шпилката можела да се смени, без да се сменя цялата главина. Не знам това така ли е или не е така. Освен това - гледам на части много англичанки. Ако взема преден ляв шенкел с главина от англичанка, дали ще мога да ползвам поне главината и да се размина само с нов лагер? Тая мизерия си е лично мой пропуск при огледа на колата. Не свалих тасовете да погледна... Какво да се прави, бях заслепен от сбъдващата се мечта! Относно спирачките, вземам да се замислям и вероятно първо ще обслужа серийното оборудване - 262 мм предни дискове с накладки + задни челюсти за барабан 200 мм, ще ги изчакам да заработят както трябва, и едва тогава ще си изградя концепция дали да минавам на задни дискове или не. Колата в момента ме впечатлява със спирането си, а забелязах, че спирачните дискове отпред имат по около 0,5мм ръб от двете страни. Мисълта ми е, че с нови дискове, накладки, челюсти и спирачна течност, предвид, че няма да карам на писта, вероятно задни дискове няма да са ми необходими. За момента толкова... свършва работното време... Редактирано 31 Октомври, 2016 от Jess Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #16 Отговорено 31 Октомври, 2016 Челюсти в случай, че са много износени сменяй, ако не - няма смисъл задните челюсти просто имат толкова много живот. Трябва да караш сигурно 100 000 км, че да ги износиш. Вземи си нови дискове, когато можеш накладки както казаха колегите по-горе. Шпилката можеш да я махнеш. Тя е захваната към главината, главината с лагер към шенкела. Може да се направи вече зависи дали ти се дават пари да ти го направи някой, дали да си купиш шенкел, дали да си го направиш сам. Според зависи характера на жената багажа може и да стигне може и да не стигне. С газова бутилка обаче, ще е трудно. Иначе те подкрепям за думите ти по-горе. Единствено си мисля, че за теб щеше да е доста по-добър избор седана. Пак можеш да направи всичките тея планове дето ги мислиш, но ще живееш една идея по-лесно. Знам, че не ти пречи и така, но ще видиш след време, че ще ти става тежко. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #17 Отговорено 1 Ноември, 2016 Да разбирам ли, че мога да подменя шпилката (болта) без да вадя главината от лагера, или няма начин да стане това? И ако някой е наясно - мога ли да ползвам шенкел и главина от англичанка (хеч с 5 врати)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eduarrd 17 #18 Отговорено 1 Ноември, 2016 Възможна е смяната на шпилката без разглобяване. Правил съм процедурата на сивик. С две думи - трябва да отнемеш малко от главичката на новата шпилка, за да може да влезне отзад безпрепятствено. Същото важи и за старата и от нейната глава трябва да се махне, за да можеш да я избиеш(ако е станала много къса, може и без нейното рязане). Ето клипче за това което говоря: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #19 Отговорено 1 Ноември, 2016 Не можеш да я смениш! Трябва всичко да се разглоби заради тъпата ламарина където охлажда диска 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #20 Отговорено 1 Ноември, 2016 Toва с новите дискове не звучи лошо, но вървят с комплект накладки. Сега ти е момента, ако имаш кеш да видиш дали фабричното ниво на спирачките те устройва. Покарай малко колата на шамари из махалата и виж как ти се струва. Диска не ти е толкова износен. Накладката и тя бас ловя, че е на 50%. Изкарай си зимата с тях. Опознай колата. Виж, реши и предцени. Като се износят накладките си взимаш едни дискове на Брембо, но от нормалните, че макс серията карат по 60к и едни ОЕМ накладки, сменяваш си и течността на спирачките и си готов за доста дълго време. Шпилката е гадно. От избиването ще ти замине лагера. Иначе само шпилки има. Продават се. Няма да ти казвам, че докато решиш дерта или намериш нова главина/ шенкел, че е и незаконно за капак. Бившия ми сивик така го взех. На 3 гайки, 2м по късно, като засменявах гумите се оказа, че и едната шпилка превърта. Демек на две съм си го карал 5хил км. близо. Намерих си цяла главина и си реших проблема. Даже, ако не ме лъже паметта са еднкави самите главини. Говоря за 5та д13 с 239мм диск и английски сивик с 262мм диск. п.п. Всички те съветваме да не влагаш излишен кеш, защото си мераклия и ще се охарчиш лесно. Като основен дерт на тия коли е нивото на обезшумяване. Ебати лагерниците са. Подкараш ли я 2-3 часа със 150 и после не можеш да си чуеш още 2 часа мислите. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #21 Отговорено 2 Ноември, 2016 Колеги, в общи линии така мисля да направя... Ще взема една лява главина, вероятно с шенкел от англичанка. В Мегапартс има доста изгодни предложения за до 20-ина лева. Ще отида да ми сменят направо цялата главина + един нов лагер. В момента няма да сменям дискове и накладки. Накладките имат още доста хляб. Ще покарам колата така, за да я опозная. Тя е коренно различна като поведение от всичко което съм карал до момента. Ще се концентрирам върху другите планове. Когато има развитие по колата ще се похваля. Възнамерявам другата седмица да взема гуми и да оправя главината. После месец застой до следващата заплата и тогава нещо ново... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #22 Отговорено 2 Ноември, 2016 Както препоръчах аз и колегите, събирай си просто пари и я поддържай сега. Ако имаш възможност и време - купи си подово покритие. Почисти си калниците и ги пръсни. Най-добри резултати ще има като повърхността е чиста и си минал с 3 слоя. Колкото повече толкова по-трайно. Веждите точно където се събира вътрешния лист, който образува подкалника и външния, който ти образува веждата. Ей там гледай да изолираш. Да не набива вода, киша, сол и т.н. Зад предните колела на точките на повдигане там камъчетата и водата премахват защитното покритие и почва да ръждясва. Там с телена четка, ако е лошо положението , ако не почистваш, ръждепреобразувател и пак подово покритие. 3 слоя пак иначе просто си ръждясва отново. Подово покритие има на много фирми. Аз съм пробвал на "Боди" и на "Нигрин". Нигрина като че ли по-добре се справя. За да защитиш добре тези области ти препоръчвам да си купиш поне 2 опаковки. Може и да мажеш, но с мазането като, че ли не се набива толкова и пада лесно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #23 Отговорено 12 Януари, 2017 (Редактирано) За много години колеги! Живи и здрави бъдете всички! Безброй безаварийни километри! Реших да повдигна темата, да се похваля малко... Въпреки че през зимата с две деца и ипотека на жилището, нещата по Хондата не напредват с такива темпове, с каквито ми се иска да напредват... Взех си 4 нови зимни гуми Nexen Winguard WH2 в размер 185/60 R14. Вече съм им направил над 3000 км и имах възможност да ги покарам на всякакви условия - сухо, мокро, сняг, градско, извънградско, магистрала. Впечатленията ми са много добри, дори отлични. Гумата има добро поведение и е значително тиха дори и при висока скорост. Щастлив съм от избора и препоръчвам модела в средния ценови клас. Взех си и алуминиеви джанти, но не съм ги слагал. Имат нужда от цялостно освежаване. Ще ги нося на пясъкоструйка и прахово боядисване. Иначе са жестоки - ATS, made in W.Germany, 6J14, класическа петолъчка с широк борд и декоративни болтове по борда. Идеята е петолъчката в черен гланц, бордът полиран. До пролетта трябва да са готови. Ще кача снимки тогава. Взех си и задна стабилизираща щанга от VTI, но не съм я слагал. Трябва и нея да я пръсна, понеже е поръждясала, както и да взема нови биалетки. И това е с план - до пролетта. Направих първото обслужване - масло, филтри и свещи. Взех си въздушен филтър K&N панелен за D14 - уникална разлика, както на бензин, така и на газ. Останах и приятно изненадан от свещите, които свалих от колата. Явно предишният собственик се е грижил добре - оригинални NGK ZFR6J-11. Бяха поизносени, аз сложих същите. От предишният собственик (или може би и по-предишният) имам много хубав подарък Оригинален изпускателен колектор 4-2-1 от D16Z6 или D16Y8. Не съм сигурен на кой от двата или дали и на двата се монтира. Много се изкефих! И толкова за два месеца, освен ако не броим навъртените от мен и жена ми близо 5000 км. Невероятно удоволствие е тази кола! Жена ми също много й се кефи, казва "Това е моята кола!" Имам разрешението и одобрението й (на жена ми) за swap или за mini-me. Като цяло на последък все повече се замислям за второто, предвид всички административни глупости и главоболия, които ще ми създаде първото. А колата преди всичко е семейна - с цел ежедневно градско каране и няколко пъти годишно дълги междуградски пътувания. Мисля го още... Ще го измисля... Редактирано 12 Януари, 2017 от Jess 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #24 Отговорено 12 Януари, 2017 Разлика от панелния филтър в звука или във вървежа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #25 Отговорено 13 Януари, 2017 Разлика от панелния филтър в звука или във вървежа? Във вървежа значително осезаема, в звука почти никаква. Определено съм много доволен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове