Jump to content
Mr.OFF

BIZOL Coolant Asia vs. RAVENOL HJC- Protect FL22

Recommended Posts

Пичаги , имам лека дилема относно двата продукта.

И двата имат някакви удобрени спецификации от Хонда.И двата са зИлени.

Обаче какво ме впечатли и вкара в размисъл .... Bizola има следното описание - "Направен е на базата на етилен гликол и съдържа фосфатни компоненти, които са характеристични за производителите на азиатски  автомобили".

Такааа .... при Риванола , обаче въпросните фосфатни компоненти  липсват ! Шах !!!  :rolleyes:

И са аз кат прос Юзър , требе да изчетем целия Гугъл ли да го @ба ?!?! 

 

Айде някой който има хабер от антифризи ... да разбули таз мистерия антифризена плииЗ ?! 

Къф гу дялат тез фосфати и требе ли да ги има у чорбата ?!  :tooth:

 

Е га Бизоля : http://andi-98.com/index.php?route=product/product&product_id=227

Е га и Риваноля : http://ravenol-bg.com/ravenol-hjc-protect-fl22-concentrate/

 

Моля за конкретика ..  лафове за Хонда-антифриз не ми пробутвайте !!  :zen:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цветът (не размерът) както казват няма значение :)

Едно време са слагали силикати и фосфати в антифриза да пазят от ръжда.

Сега при органичните антифризи тея химии са заменени с други, ама органични - ем пазят, ем карат мнооооого време.

За Хонда силикати и борати според запознати твърдо Нье, щото да нямаш проблеми с водна помпа, уплътнения ...

 

Е, с времето се износвали алуминиевите части, пък ролята на фосфатите и силикатите е да го предотвратят.

Според мене химията е толкова напред, че квото и да вземеш си ок :) Eneos пък имат Long Lasting Antifreeze.

Вземи си органичен с фосфати и ше си спокоен за халумина :)

 

И сега да те хвърля тотално в тъча, асистента на Риванол ми изкара следното:

Препоръчва за моята кола тоя антифриз, одобрен от Хонда, който пък няма фосфати, но има ... СИЛИКАТИ! :D Ма също важи 10 години или 200 000 км...

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-htc-hybrid-technology-coolant-concentrate-exclusiv.html

Пусни си асистента за твойта кола и ше видиш какво ти казва за антифриза:

http://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

 

Ти ше доливаш или ше го сменяш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го сменям ... тоя асистент е тотално сбъркан според мен ... както и да е ! 

Попрочетох тук-там разни постулати и ето какво казват дебелите книги :

 

Силикати: действат много бързо и в случай на ерозия/корозия бързо поправят повредените места. Основен недостатък се явява ниската стабилност и бързо изразходване. При отлагане в утайките представляват по само себе си абразив, който може да съкрати срока на служба на уплътненията на водната помпа.

 
Фосфати: също така както и силикатите ефективно защитават алуминиевите части, и в частност водната помпа от корозия, предизвикана от кавитация.
 
"Болшинството от японските автомобили имат по-малък обем на системата за охлаждане отколкото европейските или американските автомобили, и за ефективно охлаждане скоростта на циркулация в системата е по-голяма. Болшинството от японските производители препоръчват да се използват антифризи от безсиликатен, но от фосфатен тип само по тази причина. В Европа фосфатите не се използват, главно по причина на често повишената твърдост на водата, поради която фосфатите се отлагат в утайките (проблема се решава чрез използване на деминерализирана вода). Въпреки че за борба с корозията европейците използват други ефективни композиции от инхибитори на корозията, все-таки би било по-целесъобразно да се използва това, което препоръчват японските производители за своите двигатели."
 
Та , апропо май ше заложа на фосфатен без значение на цвета ! Абе втелявам са ...  :zen:
Редактирано от ROCKONOFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро допълнение, забравих да го вкарам това за твърдата вода.

Иначе бсолютно съм ЗА органичен с фосфати и разреждаш с дестилирана вода.

Но и да няма няма да е драма, не се втелявай, купувай и слагай :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата трябва ми мнение за антикРиз за стара дърта вонда с чугунен блок. Какво бихте препоръчали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тургам от тея:

http://eneos-bulgaria.bg/?page=products&productID=32

 

Виж примерно XLR или BSG в дъното на списъка. Концентрат 1л.

Не са скъпи като Хондовския Long Lasting, дето готов за употреба литър е 15 кинта баси...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Иначе бсолютно съм ЗА органичен с фосфати ...

Хубу де , и аз съм ЗА ... дай конкретен пример !  :yes: 

 

Феня , мисля че Бизоля ши му заглади косъма на чугуня ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Иначе бсолютно съм ЗА органичен с фосфати ...

Хубу де , и аз съм ЗА ... дай конкретен пример !  :yes:

 

Ам баш Бизоля де :)

Ся кат му видях и цената и на мене зима да ми харесва :D

Концентрат на -80, мега дълъг живот, чудесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе никъде не пише ,че е органичен да го .... 

Друго забравих да спомена  и се сетих като разгледах свойствата на Енеосите , съдържат "Sodium-2-ethylhexanoate"/2-етилхексанова киселина/, за която съм чел , че е гаден пластификатор и след време може да скапе уплътнения/въпреки че уж требе да ги пази/ и други неща.Има я основно е червените органични антифризи.

При японците имала обратен ефект според препатили .... пак са втелявам аз !  :ermm: 

Та така ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Етиленгликолът е органичното :)

Иначе си прав за съдържанието на Енеоса, ма ти да си видял антифриз, на който да не пише, че пази уплътнения и тем подобни? :D А ся, лъжат ли или не?

Виж Бизола има съвсем различно съдържание:

http://www.bizol.com/fileadmin/template/php/sdb_test2/1624_GB-en.pdf

 

 

ПП. Говорихме си да направим един FAQ и тема за антифризите, добавките, гресите и техническите спрейове ма на ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol HJC мисля, че е подходяш за Хонда, въпреки че на сайта незнайно защо препоръчват HTC (който е със силикати). Другото интересно за HJC е, че на английския сайт на Равенол, пишат че не съдържа силикати, фосфати, амини и нитрати, а на немския и на руския се споменава само за липсата на амини и силикати. Освен това на етикета пише, че покрива Honda E Coolant. Според мен равенола е добър избор.

Редактирано от i_deck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може , аз заложих на Бизоля. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога само да се включа за водата конкретно в София - водата не е твърда, точно обратното мека е, така че може да се налива директно от чешмата, няма нужда от дестилирана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нещо, което се налива толкова рядко няма смисъл да се пести от дестилирана вода :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да съм честен с вас, имам чувството че ще си карате колите 50години :D 
Шегата на страна, на Febi антифриза ни стаа ли за чеп?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся понеже си зех Ravenol HTC концентрат 5 литра и нали ше го разреждаме с вода 50/50 и обичам да задълбавам...

В квартала имаме един много хубав хим. магазин та си взех и 5 литра дестилирана вода оттам.

Гледам на антифриза пише pH 7,5 .

На водата 5,7.

Викам тва прай средно pH 6,6 малко под 7 (демек неутрално пе-ха). И то при 25 градуса :) С повишаване на температурата киселинността още расте.

Аз знам, че тва са ултрамодерни антифризи със всякви инхибитори, органични и т.н.

И понеже си нямам работа писах на Ravenol да кажат какво мислят по въпроса :)

 

Та от Ravenol рекоха:

 

Dear Mr. Kehlibarov

Please note that it's ok to make 50/50 mix. Nothing should happen with coolant system.

Thanks for your notice.

 

Та втрисаме ли се за глупости или кво?

Някои наливат вода от чешмата щот е много ... алкална :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му има на оригиналния антифриз? Един път се сменя на 10 години.

 

Имам снимки на Фебито след 3 години.Оставя едни кристалчета по водната риза.Става въпрос за модела G12.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифирза за автомобили е моноетилен-гликол и е отровен, другите, които са не отровни не се разбират с гумените маркучи.

А пък ако някой ми намери НЕОРГАНИЧЕН моноетилен-гликол да заповяда на връчването на нобеловите награди за химия. Не че нещо ама неорганичен въглеводород не ми е известно да съществува. Вярно че за последно химия съм учил преди има няма 13-14 години, ама чак пък толкоз. Важното е да се четат инхибторите дали са за алуминиев или чугунен блок, както и как се разбира с гумените маркучи, лошото е че не всеки производител дава тази информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му има на оригиналния антифриз? Един път се сменя на 10 години.

 

 

Ми тя колата е на 12 :D А и съм доливал един Eneos... таа вътре е циганско бакърче сигурно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...