dindin 1257 #1 Публикувано 11 Август, 2016 (Редактирано) Здравейте колеги, Винаги ми се е гадило, когато се налага да се занимавам с електрически проблем по колата, не знам при вас как е Проблемът е, че компютърът се ресетва - съответно тримовете, обучението на празен ход, всичко отива по дяволите. Трябва да ми се настрои газовата, но докато не оправя този проблем даже не мога и да си го помисля. Прави го когато врътна ключа и дам на контакт, но не го прави винаги! Радиото не се ресетва, AUTO режимът на шофьорското стъкло също. Markony ми даде 3 опорни точки - акумулатор, бушони, реле. Акумулаторът е на има няма 1 година, Yuasa, държи добро напрежение. Бушоните, които имат пряко отношение към компа (под таблото и в коша) са проверени и сменени. Извадих 1 от главните релета за проверка на студени спойки и О БОЖЕ. Тва реле няма нищо общо с това, което очаквах... https://goo.gl/photos/R5xT8YBQWg1Qux7R6 № 12 на схемата Mitsuba RC-5009 - с 4 крачета. Синьото отляво на него (№11 на схемата) е с 5 крачета, Mitsuba RC-5104, него не съм го отварял - то се води за горивната помпа. Възможно ли е да е нещо от газовата инсталация? Някакви други насоки? Започвам да си мисля за окъсяване по кабеляка и почва да ми се гади още повече. Спагети не обичам. Замислям се и за лоша маса. В краен случай дайте някой читав електричар по София. Благодаря! ПП. Сервизното ръководство е пълно с несъответствия, особено що се отнася до местоположението и функцията на бушоните. Бушонът за резервното захранване на компа, дето е 7,5А пък изобщо не се споменава. На капака на кутията с бушоните също я няма описана, само аз си знам, че е там и за какво служи ... ПП2. Аз свалих дясното на PGM-FI Main Relay 2, за да го разгледам, защото беше същото. Оказва се, че не иска да запали без него. Според сервизното ръководство това реле, което съм свалил е за задна скорост на автоматика.... Аз съм с РЪЧНИ СКОРОСТИ... http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/group_4s.htm#155911 Мамата си е ебало! Останалите скапани релета са Bosch, ръководството казва едно, hondapartsnow друго... Relay Assy, Power... Relay Main, Current и почват и те да ме съмняват вече. Как пък нямаше 1 читава схема, на която всичко да си отговаря. Редактирано 11 Август, 2016 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 11 Август, 2016 Понеже спомена за газовата инсталация ,преди 7-8 години си спомням че имаше масов проблем с автосд-та JVC и ако имаш газово.Проблема се изразяваше във забиване или отказ на някои от функциите на плеърите през две -три седмици ,оправянето беше с откачане на захранването и ресетване .Колега откри че от газовото става нещо .Предлагам ти да пробваш с голям кондензатор от рода на тези които се слагат на автоусилвателите в близост до компа вързан паралелно на захранването му . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #3 Отговорено 11 Август, 2016 (Редактирано) Мдам, JVC и газова - имам ги и двете, точно в десятката! Мерси Борко, възможно е наистина да има връзка. Мислил съм и в тази насока, но като не знам откъде да тръгна... По принцип като дам на контакт и пусна касетофонът да свири -ок, като запаля временно нали изключва и после продължава да свири. Да ама понякога забива, светва, но не тръгва да свири и трябва да го изключа и включа наново. Ше го махна тоя плеър и ше видя 2-3 дена каква е хавата. Жалко, че свири доста добре Пак благодаря! ПП. Джувкъ (JVC) е свален от тая сутрин, барабар с евробуксата, европреходника и пак ще следим какво се случва. Редактирано 12 Август, 2016 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #4 Отговорено 12 Август, 2016 (Редактирано) dindin, по какво съдиш че става ресет? Възможно ли е слаба връзка из буксите долу при екуто? Гледал ли си каква е хавата там, следи от мокрене евентуално. Не знам колко секунди са необходими без захранване за да стане ресет, но предполагам в самото Еку има елемент подобен на кондензатор който държи паметта известно време в случай на много кратки прекъсвания. Предполагам и че ресетът не би се случил по време на движение тъй като тогава екуто получава напрежение и по друг пин. Редактирано 12 Август, 2016 от HondaExplorer 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #5 Отговорено 12 Август, 2016 (Редактирано) Ами писал съм по-горе по какво съдя. Но мога да дам още 1 жокер Нали казах, че газовата е за настройка. Обеднява до толкова, че дългият трим гони 30-така. Съвсем естествено компът записва грешка "бедна смес" и светва чекът. Един ден с ключа започнах да давам на контакт и да изключвам докато на 4-тото или 5-тото ЩРАК и чекът изгасна Разбира се, заедно с нулиране на тримовете, DTC Emission кодовете (готовност на системите - катализатор, ламбди...) и т.н. Все едно съм чистил грешки И да, в движение не се ресетва. Долу не съм гледал нищо, нямам времето нито възможността да разглабям наред, че колата се кара. Аз ходя с градския Какво трябва да се случи: Даваш на контакт и всичко по таблото светва (вкл. и чекът), релето изцъква 1 път, после 2-ри път и чекът изгасва. Давам и друг жокер: Когато се ресетне не съм сигурен, но май чекът не светна изобщо No check engine light after turning the key to ON: Bad ground | Bad battery | Bad supply power Засега всичко изглежда ОК с изваден касетофон, ще покарам още малко и ще видя каква е хавата. Но по принцип засега да се е ресетнал поне 1 път Разбира се ако ще е най-измисленият и странен проблем ще е при мен, така че няма да се учудя да е от това както каза Борко. Редактирано 12 Август, 2016 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #6 Отговорено 12 Август, 2016 dindin ти не сложи ли Романо с ОБД, какви са тия тримове извън строя? Между другото ако е по ОБД газовия комп също може да ресетне тримовете доколкото съм запознат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #7 Отговорено 12 Август, 2016 Искаш да кажеш да ресетне всички настройки на компа.. Не може!Няма функция за ресет.Пък и не е необходима.По дефоулт ролята на ОБД-то е да нулира тримовете или да ги държи в +/- 5% от идеалната смес със промяна на таблицата ,а не с ресет на компютъра. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #8 Отговорено 12 Август, 2016 Искаш да кажеш да ресетне всички настройки на компа.. Не може!Няма функция за ресет.Пък и не е необходима.По дефоулт ролята на ОБД-то е да нулира тримовете или да ги държи в +/- 5% от идеалната смес със промяна на таблицата ,а не с ресет на компютъра. Точно Вече 99% е сигурно, че е касетофончето. Даже вече знам и на кой да го подаря - кара дизелов Мерцедес Въпросът е - ако сложа друг дали няма да почне пак да прави мизерии ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #9 Отговорено 13 Август, 2016 Еми не е от радиото, с него само ресетите стават по-чести. Днес след 300км на газ при което не можех да си позная колата, вързвайки ЕЛМ-чето видях, че пак сичко се е ресетнало... Него също мога да го обвиня, имашe някакъв колега, който се оплакваше че му направило някакви къси съединения и страшни главоболия. И сега почва едно отвратително ровене по маси, кабели и ЕКУ-то ще трябва за погледна за евентуални мизерии по/около него. Вместо да стесним кръга го разширихме ебаси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #10 Отговорено 13 Август, 2016 И сега една задачка-закачка за любителите на Агата Кристи Ресетът се случва след като е била запалена колата (ако ще и 5 сек.), после се изгаси, после се даде на контакт отново. Следват стандартните изщраквания на релетата, 1во, 2ро. Чекът премигва. След няколко секунди се чува ново изщракване и воала! чекът изгасва И за установим емпирично как се провеждат тестовете: 1. Изважда се термодатчикът за въздуха от гнездото във въздухопровода; 2. Дава се на контакт; 3. Записва се грешка и светва жълтата ламба подводница; 4. Изключва се от контакт и се връща датчикът на мястото, той си свърши работата; 5. Дава се на контакт, чака се няколко секунди, чекът стои, палим!; 6. Хабим малко гориво и гасим; 7. Даваме на контакт, цък, цък, паузааааа, язък! . За да сме абсолютно обективни провеждаме тестовете при следните обстоятелства: 1. При изваден бушон G11 15А (от ръководството за Romano Antonio), през който се захранва ГИ с пресни +12V от акумулатора; 2. При поставен бушон G11 15A в гнездото му. Задачката е: При кое от горепосочените обстоятелства се ресетва компът? Въпрос за бонус точки: И кво прайм ся? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #11 Отговорено 13 Август, 2016 ПП. После ше си ги събера Най-вероятно HondaExplorer e прав - в менюто на софтуера има 4 функции за ресет. И най-вероятно една от тях е чекната стр. 27 от ръководството http://www.romanoautogasbg.com/wp-content/uploads/2014/01/SOFTWARE-MANUAL-BG-pdf.pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 13 Август, 2016 Аз имах предвид че сд-то се шашка от газовата .Не че то ти прави номера на компа.Прищракванията на елементите по газовата инсталация объркват сд-то ,предполагам че и с компа ти се случва същото ,затова ти предложих да му сложиш кондензатор с голям капацитет . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #13 Отговорено 13 Август, 2016 Нека позная - когато има ток към газовото има и ресет на компа. Защо са го направили не знам, но ходи да си го оправят. Явно има или се застраховат от проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #14 Отговорено 13 Август, 2016 Борко, и аз така разбрах, ама преди да режа кабели ще проверя как е настроен газовият комп, за да не се окаже просто немърливост ГИ и плеърът са свалени от предишното ЦРВ, което го тотализираха и на което е нямало НИКАКВИ подобни проблеми... Кондензатор успоредно на захранването на компа казваш, сега ще погледна някои схеми на кой пин да го търся. Те масово слагат по 1F. Барси, възможно е работата да е оставена на чирака... Не бързам да обвинявам никого докато не се провери. Може нещо да се е сбъгясало, знам ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #15 Отговорено 13 Август, 2016 Да ти пратя ли кабела или ще си го навържеш сам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #16 Отговорено 13 Август, 2016 Колата барабар с жената и детето остават в Свиленград за 2 седмици, пък аз се връщам на бачкане. Командировка малко.. за тях Утре ще ти звънна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #17 Отговорено 30 Август, 2016 Мистерията е разбулена благодарение на LPG кабел made by Markony ® Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #18 Отговорено 30 Август, 2016 Ooo слънце,по средата коефициентите трябва да стигат до 150 Карта да ти пратя ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #19 Отговорено 30 Август, 2016 Хаха, обмислях да те помоля за карта както обмислях да се помъча малко сам М/у другото редукторът в началните настройки е на 1.4, адаптация не е включена и т.н. Давай на лични Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #20 Отговорено 30 Август, 2016 Хаха, обмислях да те помоля за карта както обмислях да се помъча малко сам М/у другото редукторът в началните настройки е на 1.4, адаптация не е включена и т.н. Давай на лични Това Романо къде е монтирано?(може и на лични) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #21 Отговорено 31 Август, 2016 (Редактирано) Мистерията е разбулена благодарение на LPG кабел made by Markony ® OBDII.png Искаш да кажеш че в 6-ти пост съм уцелил ? Тия двете отметки на DTC ли премахна? И сега започвам да се чудя по какъв начин е заложено да става изтриването на грешките- чрез цялостен ресет на бензиновото ЕКУ? Не е ли могло при Романо да се направи да трие само грешките без да пипа останалите адаптации и самонастройки или самото бензиново ЕКУ не позволява? Маркони да пита на следващия семинар, как точно се случва. Някой ако е трил грешки с Торк или друго приложение да каже дали му се нулират и тримовете. Редактирано 31 Август, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #22 Отговорено 31 Август, 2016 Маркони още миналата седмица ги провери..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #23 Отговорено 31 Август, 2016 Дам, HondaExplorer Иначе с ELM триенето на грешки нулира и тримовете, и емисиите. Пише си го в едно от прозорчетата на Torque - Tip clearing fault codes and emission monitors. А тва за как е могла да бъде направена/настроена ГИ ще го оставя без коментар... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #24 Отговорено 31 Август, 2016 Не го намирам тоя Tip в торк Про, би ли описал пътеката. В офлайн режим показва ли го или трябва да се закача към колата? Относно газовата карта, това което си скрийншотнъл ми прилича на някаква дефолтна по която не е пипано май. Да не би да имаш друг файл с настроена от газаджията карта, който трябва да избереш за работен в софта на Романото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #25 Отговорено 31 Август, 2016 Tip-чето е тука, няма значение дали си вързан или не: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102075&p=1057469454 Иначе напротив пипано е, ма не където трябва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове