Jump to content
dindin

Компът се ресетва често - РЕШЕНА

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Винаги ми се е гадило, когато се налага да се занимавам с електрически проблем по колата, не знам при вас как е :)

 

Проблемът е, че компютърът се ресетва - съответно тримовете, обучението на празен ход, всичко отива по дяволите.

Трябва да ми се настрои газовата, но докато не оправя този проблем даже не мога и да си го помисля.

 

Прави го когато врътна ключа и дам на контакт, но не го прави винаги!

Радиото не се ресетва, AUTO режимът на шофьорското стъкло също.

 

Markony ми даде 3 опорни точки - акумулатор, бушони, реле.

 

Акумулаторът е на има няма 1 година, Yuasa, държи добро напрежение.

Бушоните, които имат пряко отношение към компа (под таблото и в коша) са проверени и сменени.

Извадих 1 от главните релета за проверка на студени спойки и О БОЖЕ. Тва реле няма нищо общо с това, което очаквах...

 

https://goo.gl/photos/R5xT8YBQWg1Qux7R6

№ 12 на схемата Mitsuba RC-5009 -  с 4 крачета. Синьото отляво на него (№11 на схемата) е с 5 крачета, Mitsuba RC-5104, него не съм го отварял - то се води за горивната помпа.

Clipboard01.jpg

 

Възможно ли е да е нещо от газовата инсталация? Някакви други насоки?

Започвам да си мисля за окъсяване по кабеляка и почва да ми се гади още повече. Спагети не обичам.

Замислям се и за лоша маса.

 

В краен случай дайте някой читав електричар по София.

Благодаря!

 

ПП. Сервизното ръководство е пълно с несъответствия, особено що се отнася до местоположението и функцията на бушоните. Бушонът за резервното захранване на компа, дето е 7,5А пък изобщо не се споменава. На капака на кутията с бушоните също я няма описана, само аз си знам, че е там и за какво служи ...

 

ПП2. Аз свалих дясното на PGM-FI Main Relay 2, за да го разгледам, защото беше същото. Оказва се, че не иска да запали без него.

Според сервизното ръководство това реле, което съм свалил е за задна скорост на автоматика.... Аз съм с РЪЧНИ СКОРОСТИ...

http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/group_4s.htm#155911

Мамата си е ебало!

Останалите скапани релета са Bosch, ръководството казва едно, hondapartsnow друго... Relay Assy, Power... Relay Main, Current и почват и те да ме съмняват вече.

Как пък нямаше 1 читава схема, на която всичко да си отговаря.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже спомена за газовата инсталация ,преди 7-8 години си спомням че имаше масов проблем с автосд-та JVC и ако имаш газово.Проблема се изразяваше във забиване или отказ на някои от функциите на плеърите през две -три седмици ,оправянето беше с откачане на захранването и ресетване .Колега откри че  от газовото става нещо .Предлагам ти да пробваш с голям кондензатор от рода на тези които се слагат на автоусилвателите в близост до компа вързан паралелно на захранването му .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, JVC и газова - имам ги и двете, точно в десятката! :D

Мерси Борко, възможно е наистина да има връзка. Мислил съм и в тази насока, но като не знам откъде да тръгна...

По принцип като дам на контакт и пусна касетофонът да свири -ок, като запаля временно нали изключва и после продължава да свири. Да ама понякога забива, светва, но не тръгва да свири и трябва да го изключа и включа наново.

Ше го махна тоя плеър и ше видя 2-3 дена каква е хавата. Жалко, че свири доста добре :)

Пак благодаря!

 

ПП. Джувкъ (JVC) е свален от тая сутрин, барабар с евробуксата, европреходника и пак ще следим какво се случва. 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dindin, по какво съдиш че става ресет? Възможно ли е слаба връзка из буксите долу при екуто? Гледал ли си каква е хавата там, следи от мокрене евентуално. Не знам колко секунди са необходими без захранване за да стане ресет, но предполагам в самото Еку има елемент подобен на кондензатор който държи паметта известно време в случай на много кратки прекъсвания. Предполагам и че ресетът не би се случил по време на движение тъй като тогава екуто получава напрежение и по друг пин.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами писал съм по-горе по какво съдя. Но мога да дам още 1 жокер :)

Нали казах, че газовата е за настройка. Обеднява до толкова, че дългият трим гони 30-така. Съвсем естествено компът записва грешка "бедна смес" и светва чекът.

Един ден с ключа започнах да давам на контакт и да изключвам докато на 4-тото или 5-тото ЩРАК и чекът изгасна :) Разбира се, заедно с нулиране на тримовете, DTC Emission кодовете (готовност на системите - катализатор, ламбди...) и т.н. Все едно съм чистил грешки :)

 

И да, в движение не се ресетва. Долу не съм гледал нищо, нямам времето нито възможността да разглабям наред, че колата се кара. Аз ходя с градския :D

 

Какво трябва да се случи:

Даваш на контакт и всичко по таблото светва (вкл. и чекът), релето изцъква 1 път, после 2-ри път и чекът изгасва. Давам и друг жокер:

Когато се ресетне не съм сигурен, но май чекът не светна изобщо :)

No check engine light after turning the key to ON: Bad ground | Bad battery | Bad supply power

 

Засега всичко изглежда ОК с изваден касетофон, ще покарам още малко и ще видя каква е хавата. Но по принцип засега да се е ресетнал поне 1 път :)

Разбира се ако ще е най-измисленият и странен проблем ще е при мен, така че няма да се учудя да е от това както каза Борко.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dindin ти не сложи ли Романо с ОБД, какви са тия тримове извън строя? Между другото ако е по ОБД газовия комп също може да ресетне тримовете доколкото съм запознат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш да ресетне всички настройки на компа..

Не може!Няма функция за ресет.Пък и не е необходима.По дефоулт ролята на ОБД-то е да нулира тримовете или да ги държи в +/- 5% от идеалната смес със промяна на таблицата ,а не с ресет на компютъра.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш да ресетне всички настройки на компа..

Не може!Няма функция за ресет.Пък и не е необходима.По дефоулт ролята на ОБД-то е да нулира тримовете или да ги държи в +/- 5% от идеалната смес със промяна на таблицата ,а не с ресет на компютъра.

 

Точно :) Вече 99% е сигурно, че е касетофончето. Даже вече знам и на кой да го подаря - кара дизелов Мерцедес :D

Въпросът е - ако сложа друг дали няма да почне пак да прави мизерии ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми не е от радиото, с него само ресетите стават по-чести.

Днес след 300км на газ при което не можех да си позная колата, вързвайки ЕЛМ-чето видях, че пак сичко се е ресетнало...

Него също мога да го обвиня, имашe някакъв колега, който се оплакваше че му направило някакви къси съединения и страшни главоболия.

И сега почва едно отвратително ровене по маси, кабели и ЕКУ-то ще трябва за погледна за евентуални мизерии по/около него. Вместо да стесним кръга го разширихме ебаси :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега една задачка-закачка за любителите на Агата Кристи :D

Ресетът се случва след като е била запалена колата (ако ще и 5 сек.), после се изгаси, после се даде на контакт отново.

Следват стандартните изщраквания на релетата, 1во, 2ро. Чекът премигва.

След няколко секунди се чува ново изщракване и воала! чекът изгасва :D

 

И за установим емпирично как се провеждат тестовете:

1. Изважда се термодатчикът за въздуха от гнездото във въздухопровода;

2. Дава се на контакт;

3. Записва се грешка и светва жълтата ламба подводница;

4. Изключва се от контакт и се връща датчикът на мястото, той си свърши работата;

5. Дава се на контакт, чака се няколко секунди, чекът стои, палим!;

6. Хабим малко гориво и гасим;

7. Даваме на контакт, цък, цък, паузааааа, язък! :D.

 

За да сме абсолютно обективни провеждаме тестовете при следните обстоятелства:

1. При изваден бушон G11 15А (от ръководството за Romano Antonio), през който се захранва ГИ с пресни +12V от акумулатора;

2. При поставен бушон G11 15A в гнездото му.

 

Задачката е:

При кое от горепосочените обстоятелства се ресетва компът? :D

Въпрос за бонус точки:

И кво прайм ся? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП. После ше си ги събера

Най-вероятно HondaExplorer e прав - в менюто на софтуера има 4 функции за ресет.

И най-вероятно една от тях е чекната :(

 

стр. 27 от ръководството

http://www.romanoautogasbg.com/wp-content/uploads/2014/01/SOFTWARE-MANUAL-BG-pdf.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид че сд-то се шашка от газовата .Не че то ти прави номера на компа.Прищракванията на елементите по газовата инсталация объркват сд-то ,предполагам че и с компа ти се случва същото ,затова ти предложих да му сложиш кондензатор с голям капацитет .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека позная - когато има ток към газовото има и ресет на компа. 

Защо са го направили не знам, но ходи да си го оправят. Явно има или се застраховат от проблеми. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борко, и аз така разбрах, ама преди да режа кабели ще проверя как е настроен газовият комп, за да не се окаже просто немърливост :)

ГИ и плеърът са свалени от предишното ЦРВ, което го тотализираха и на което е нямало НИКАКВИ подобни проблеми...

 

Кондензатор успоредно на захранването на компа казваш, сега ще погледна някои схеми на кой пин да го търся. Те масово слагат по 1F.

 

Барси, възможно е работата да е оставена на чирака... :) Не бързам да обвинявам никого докато не се провери. Може нещо да се е сбъгясало, знам ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти пратя ли кабела или ще си го навържеш сам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата барабар с жената и детето остават в Свиленград за 2 седмици, пък аз се връщам на бачкане. Командировка малко.. за тях:D

Утре ще ти звънна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мистерията е разбулена благодарение на LPG кабел made by Markony ® :D

OBDII.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ooo слънце,по средата коефициентите трябва да стигат до 150

Карта да ти пратя ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, обмислях да те помоля за карта както обмислях да се помъча малко сам :)

М/у другото редукторът в началните настройки е на 1.4, адаптация не е включена и т.н.

Давай на лични :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, обмислях да те помоля за карта както обмислях да се помъча малко сам :)

М/у другото редукторът в началните настройки е на 1.4, адаптация не е включена и т.н.

Давай на лични :)

Това Романо къде е монтирано?(може и на лични)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мистерията е разбулена благодарение на LPG кабел made by Markony ® :D

attachicon.gifOBDII.png

Искаш да кажеш че в 6-ти пост  съм уцелил ? Тия двете отметки на DTC ли премахна? И сега започвам да се чудя по какъв начин е заложено да става изтриването на грешките- чрез цялостен ресет на бензиновото ЕКУ? Не е ли могло при Романо да се направи да трие само грешките без да пипа останалите адаптации и самонастройки или самото бензиново ЕКУ не позволява? Маркони да пита на следващия семинар, как точно се случва. Някой ако е трил грешки с Торк или друго приложение да каже дали му се нулират и тримовете.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони още миналата седмица ги провери.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, HondaExplorer :) Иначе с ELM триенето на грешки нулира и тримовете, и емисиите. Пише си го в едно от прозорчетата на Torque - Tip clearing fault codes and emission monitors.

А тва за как е могла да бъде направена/настроена ГИ ще го оставя без коментар...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го намирам тоя Tip в торк Про, би ли описал пътеката. В офлайн режим показва ли го или трябва да се закача към колата? Относно газовата карта, това което си скрийншотнъл ми прилича на някаква дефолтна по която не е пипано май. Да не би да имаш друг файл с настроена от газаджията карта, който трябва да избереш за работен в софта на Романото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tip-чето е тука, няма значение дали си вързан или не:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102075&p=1057469454

 

Иначе напротив пипано е, ма не където трябва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...