Георги Георгиевв 9 #1 Публикувано 10 Август, 2016 Привет, смених нов комплект на люк съединител и след има няма 200км взе да се чува едно като щурче от него при ненатиснат педал, само при леко натискане и спира. От четеното до сега разбрах че ще е от аксиалния лагер. Въпроса ми е мога ли да си карам така спокойно и дали ще спре след време тоя шум? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 10 Август, 2016 Няма да спре, можеш да караш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #3 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Звука се чува само като завиваш наляво нали? Аз имах същия проблем. Какъв е проблема? Проблема е, че аксиалния лагер не ляга добре при напълно отпуснат съединител. За да провериш дали е така - махни гумения маншон и се опитай да разклатиш вилицата, но много леко. Толкова леко колкото да усетиш дали има луфт. Ако има, то говорим за гореописания проблем. Как ще го решиш? Можеш съвсем малко да регулираш педала на съединителя. Тъй като имаш луфт трябва съединителя да бъде леко натиснат. Тоест трябва съвсем малко да натиснеш съединителя. Регулирането на съединителя става при педала на съединителя. Там има контрагайка, която развърташ и въртиш вала на помпата за съединителя. Това решение обаче има тесни граници и ще изнесе полусъединителя на неприятно място от хода на съединителя. Тоест имаш малки граници, с които можеш да играеш и не го препоръчвам ако луфта е голям. За да решиш истински проблема - обезвъздуши хидравличната система на съединителя. Така наречената долна помпа има клапа за обезвъздушаване. Просто трябва да вкараш повече течност в системата. Редактирано 10 Август, 2016 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #4 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Не се чува само при завиване, чува се постоянно когато е на свободна. Маханл съм гумения маншон самата вилица(вилка) "трепери" като я бутна с ръка да я позастопоря леко намаля шума. А това със регулирането на педала откъм шпилката(буталцето към педала) съм го правил, но там е работата с тези тънки граници, защото сега съм го настроил точно за да имам и полусъединител, иначе отделя от самото начало на отпускане на педала и е кофти за градски условия, а и майстора ми е казал да го оставя така с лек празен ход на педала за да не прецакам съединителя. Остава да пробвам това с обезвъздушаването на цялата система наново да видя дали ще се донамести. И аз знам, че така с цвирукане на аксиалния мога да карам, но...нов съединител всичко ново и направо думи нямам да бях си сложил оригиналния лагер. А и комплекта на люк не е ментеа е оригинален. Благодаря все пак ще опитам със обезвъздулаването. Редактирано 10 Август, 2016 от Георги Георгиевв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #5 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Мхм начи луфта е по-голям при теб. Обезвъздуши системата, но се старай вилката да е натиснала диафрагмата на съединителя. Тоест да си взел луфта. Иначе нищо няма да направиш. Редактирано 10 Август, 2016 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #6 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Добре де при НЕнатиснат педал на съединителя тоя лагер нали трябва да мирува, а да въртят тези на първичния вал. Да не би от недобър монтаж нещо да се увлича аксиалния лагер? Редактирано 10 Август, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #7 Отговорено 10 Август, 2016 В никакъв случай не трябва да се нулира педала на съединтеля.Настройката е описана много подробно в мануала! Жоре,сменихте ли лагера ,който е в Маховика?Ако не,свали предпазната ламарина между маховика и блока на двигателя и вкарай сламка на WD40 докато опре в оста на първичния вал.Пръскай смело и сподели резултатите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #8 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Да, трябва да мирува. Обаче понеже не е натиснат добре към диафрагмата лагера остава статичен, а диафрагмата остава се движи. Маркони, описаната процедура в сервизното ръководство е еталон, но има също така и описана практика, че трябва педала на съединителя да има много лек празен ход около 10 % спрямо целия ход на педала на съединителя. Тук не става дума за нулиране ами за мнооого леко настройване. Предвид обаче, че при него луфта е голям тази процедура няма да работи. Допълнително въздух в системата на съединителя не е много добра идея. Предложението ти с ВД40 е рисково. Масло, грез и каквото и да е смазочно средство или проникваща течност могат да предизвикат до преждевременно износване на фрикционния диск, притискателния и нагъната повърхност на маховника. Редактирано 10 Август, 2016 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #9 Отговорено 10 Август, 2016 Масова грешка при смяната на съедител е да се забрави въпросния лагер..нищо че струва 5 лв.Нищо страшно няма да стане с феродовия диск.Маслото е много тънко и ще изтече за една минута.Останалото ще се разпръска центробежно още при запалването.Така или иначе там задната семерина редовно си изпуска.Не се сещам за друг начин как да се диагностицира този лагер,като симптомите са му точно такива ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #10 Отговорено 10 Август, 2016 Ама Маркони ние говорим за аксиалния лагер не за лагера на маховника. Иначе да, тъпо е да не дадеш няколко лева за чисто нов лагер за маховника. Иначе за този лагер - прав си за маслото, но това си е като руска рулетка. 9 от 10 пъти няма да се случи, но ако се случи даваш още 250 лв за съединител. Иначе моята Д14-ка е на уж 208 хиляди километра и като смених съединителя скоро време беше сухо около семеринга на коляновия вал. Почти съм сигурен, че на повечето Хонда двигатели е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #11 Отговорено 10 Август, 2016 (Редактирано) Извинете ме ,че се намесвам,но ми стана доста смешно докато чета още заглавието ... без да искам да обиждам с мнението ми и т.н. Въпросния лагер е нон стоп докоснат до първичния вал(служи за водач),при натиснат съединител би трябва да се върти защото първичния вал спира да се върти ,но маховика продължава,а при отпуснат съединител не трябва да се върти или разликата в оборотите е пренебрежително малка.Шума спира точно при натиснат съединител, т.е. не е лагера.Аз имах същия проблем на ЦРВ-то ми,само леко да сложа крак на педала и шума спира.Не говоря да обирам празния ход на самата механика,шума изчезваше като се получи леко налягане в течността от тежестта на крака ми.Проблема е хлабина във вилката - в кутията има ябълка,която мисля че се регулираше,но понеже това става на свалена кутията, опцията,която предлагам аз :- отхлабваш 2та болта на долния цилиндър за да може да се движи,натискаш го към вилката за да се оберат допуските в дупките,а същото време стягаш.После обезвъздушаваш с 6-7 цикъла.Така шума изчезна при мен,дано се получи и при теб. Редактирано 10 Август, 2016 от Nile 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #12 Отговорено 10 Август, 2016 Ама абсолютно вярно-моя грешка.Малкото лагерче се върти само когато има разлика в оборотите на първичния и коляновия вал... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 10 Август, 2016 4 комплекта Люк досега всичките свирукат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #14 Отговорено 10 Август, 2016 Слагам само корейско и френско Валео...там пък има други проблеми.Корейското при леко натискане се усещат лъчите на притискателя.Френското е една идея по твърдо като лъчи и не се усеща този проблем.Нито един свирукащ лагер... Така или иначе си остава най-"мекия" съединител...Сори за спама...ще се самоизтрия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #15 Отговорено 10 Август, 2016 Nile, точно така тая вилка ми е много ходеща и като махна маншона и я придържам с ръка леко намаля шума. Но в случая с обирането на луфта на долния цилиндър откъм вилката няма ли опасност да стане така че постоянно да натиска леко съединителя? Защото странното след смяната ми беше, че вилката седи много навътре. Ще ида снимам най-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #16 Отговорено 10 Август, 2016 На изгасена кола: https://youtu.be/0Y-otHZLydw и на запалена: https://youtu.be/c9Me6oCo94Q 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #17 Отговорено 10 Август, 2016 При мен беше тракане. При теб е като стържене. Тук мисля, че проблема не е аксиалния лагер, а е този на маховника или той заедно с лагера на маховника. Звука е на нещо стържещо. Ако диафрагмата има много зъби тогава може и да е от това, което първо предположих. А трябва да движиш вилката по посока на помпата. Да вземеш луфта. Пробвай така да видим дали ще се маха звука като натискаш диафрагмата съвсем леко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #18 Отговорено 11 Август, 2016 Спира да просто на клипа я побутвах да се чуе звука. По посока на помпата спира напълно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #19 Отговорено 11 Август, 2016 Значи моите препоръчки с обезвуздушаването или тези на Nile заедно педала на съединителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
antone 0 #20 Отговорено 9 Януари, 2020 Здравейте,при мен се появи същият проблем ,но при Honda FR-V.Бихте ли споделили дали отстранихте проблема и как. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове