HondaExplorer 250 #1 Публикувано 26 Юни, 2016 Здравейте колеги, наскоро вързах трансмитер и чрез Torque Lite приложението започнах да разглеждам живите данни. Направи ми впечатление че на Trottle позиция ми дава 9-10% при отпуснат педал. Това нормално ли е, не трябва ли да е 0 % тоест напълно затворена? По отношение на тримовете понеже никой не ми е писал в темата за Torque, копирам и тук питането си. Някой знае ли как е обозначен дългия трим в лайт приложението. Имам Fuel Trim Bank 1 и 2 и съответно по 4 сензора на всяка банка в приложението. Отделно си има и само едно Fuel Trim Bank 1 Short Term което явно и късия трим. Аз съм извадил Fuel Trim Bank 1 Sensor 1 но като го наблюдавам мени стойностите при различни режими. Не трябва ли да е стационарен или той и така си е пак с осреднена във времето корекция благодарение на късия трим, но в различните режими съответно и тя е различна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #2 Отговорено 26 Юни, 2016 Trottle позиция е на 9.4 на празен ход, при отпуснат педал при мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #3 Отговорено 26 Юни, 2016 96-97 година почна да се ползва EOBD стандарта.Тогава японците казаха...Що не си гледате работата....Та двата трима се виждат само от нашия софт,а това е калкулатор на случайни числа...Дългия трим се променя за минути,а късия за секунди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #4 Отговорено 26 Юни, 2016 Правилно са го казали японците. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #5 Отговорено 26 Юни, 2016 В доста сложна материя си се впуснал. По-добре кажи какъв проблем имаш, че гледаш тримове, което е много полезно и носи много информация. Напиши в google -" Understanding Fuel Trims " и ще имаш четиво за дълги нощи напред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #6 Отговорено 27 Юни, 2016 (Редактирано) Нямам проблем, просто искам да разбера нещо повече отчасти за състоянието на двигателя, на горивото, поведение в различните режими и тъй. Обмислям и газифициране колкото и да не ми се иска та трябва да съм сигурен че е наред колата преди да засмърди на газ. Редактирано 27 Юни, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #7 Отговорено 27 Юни, 2016 Общо казано: Дългите и Късите тримове трябва да са от -5% до +5%. Разликата м/у тях да е 5% до 7% / пример дълги +3% , къси -2% и обратното /. Тримовете се гледат при загрял двигател след каране 20-30 мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #8 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Обмислям и газифициране колкото и да не ми се иска та трябва да съм сигурен че е наред колата преди да засмърди на газ. Колега, не се занимавай с глупости. Колата е направена да работи на бензин, вкарваш си таралеж в гащите! Добавяш си още една система, за която да се грижиш и сервизираш. Световно известно е, че F-серия двигатели не понасят газ. Губиш си багажника. Зареждаш супер често. ...освен това е момента газта е евтина ... зимата цената и ще се качи с 0,30-0,40лв/л и тогава и малката икономия става съвсем нищожна! Редактирано 29 Юни, 2016 от Чавдар K Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #9 Отговорено 29 Юни, 2016 Чочо,защо разликата трябва да е от 5 до 7%? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #10 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Обмислям и газифициране колкото и да не ми се иска та трябва да съм сигурен че е наред колата преди да засмърди на газ. Колега, не се занимавай с глупости........................ Мерси колега, радвам се на съвета ти и съм съгласен с почти с всичко освен с това че газта ще се вдигне и ще убие икономията при положение, че не очаквам бензина да запази в този случай ценовите си нива. След 70000км навъртяни на газ на старото ЦР-В и собственоръчно правени реглажи през 10000км. знам за какво иде реч и не ми е приятно. Тази кола като я взех реших че ще я държа в абсолютно стоков вид, дори един лед диод няма да сложа, но да видим ще удържи ли психиката. Чочо,защо разликата трябва да е от 5 до 7%? Аз доколкото разбрах дългия трим вземайки под внимание дългосрочно данните от късия се коригира тъй щото да не се налага на късия да прави големи маневри в + и - а да е близо до 0-лева стойност освен ако ламбдата нещо не се изцепи със стойности. Маркони за дросела нищо не казваш нормално ли е при отпуснат педал да е 9,8% или и на тези данни на приложението да не вярвам? Отделно ми дава напрежение на сондата 0,8 V което при положение че уж е широколентова и не се чете по волтове не знам как да го разшифровам. Редактирано 29 Юни, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #11 Отговорено 29 Юни, 2016 Мерси колега, радвам се на съвета ти и съм съгласен с почти с всичко освен с това че газта ще се вдигне Щом си карал 70 000км на газ, как може да не ти е направило впечатление, че цената и се вдига сезонно(през зимата) или ако повече ти харесва пада сезонно(през лятото). Цената винаги е 30-40% по висока през зимата, ако цената на петрола е постоянна, разбира се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #12 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Който кара на газ колега, не гледа цената на колонката. Без да искам темата да замирисва на пропан бутан, не мога да се съглася с посочените от теб проценти. Варирането да е максимум 10-на %. Ако погледнеш статистиката към средата на януари бензинът беше средно 1,96лв. а газта 0,89лв. сега положението е аналогично- бензин 1,97лв. и газ 0,82лв. което е дори по-малко от 10% разлика в цената на зимната и лятната газ. Редактирано 29 Юни, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #13 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Обмислям и газифициране колкото и да не ми се иска та трябва да съм сигурен че е наред колата преди да засмърди на газ. Колега, не се занимавай с глупости. Колата е направена да работи на бензин, вкарваш си таралеж в гащите! Добавяш си още една система, за която да се грижиш и сервизираш. Световно известно е, че F-серия двигатели не понасят газ. Губиш си багажника. Зареждаш супер често. ...освен това е момента газта е евтина ... зимата цената и ще се качи с 0,30-0,40лв/л и тогава и малката икономия става съвсем нищожна! Моят мотор е F23Z5 и от 35к км е на газ. Колата върви толкова добре на газ, колкото и на бензин и единственото сервизиране е смяна на 2 филтъра общо за 20 лв на всеки 20к километра. Газта варира от 70-75 стотинки за литър, а бензин А95 знаете колко е. Няма място за сравнение. Другия ми акорд и той е 35-40к на газ и с него няма проблеми. Няма таралежи, смело слагай газ. П.С. Единствената грешка, която направих е, че изалчнях миналия месец за 2 л/100км газ и накарах газаджиите да я намалят. Сега светва от време на време P0171 - бедна смес и може би ще я закарам да я върнат, че ми писна да я нулирам. Ето и обяснения за тримовете. Редактирано 29 Юни, 2016 от tonywoolf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #14 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Чочо,защо разликата трябва да е от 5 до 7%? Разликата може и да е повече и компютъра да смогва да контролира сместа, но това индикира за проблем. http://www.autoserviceprofessional.com/article/94982/Fuel-trim-How-it-works-and-how-to-make-it-work-for-you?Page=2 При мен пали чека за бедно/богато още при + / - 18,5% Дълги Тримове, а не чак след 25% На Газ /течна/ Дългите ми Тримове са: Тежко градско до -5%, с климатик + -1% , На магистрала с климатик при гонене с 180 до +6% , Кротко с 100-140 до +2% Тези крйни стойности /-5% и +6%,/ когато съм на бензин са съответно -1% и +3% Климатика в горещините докато навакса променя Късите Тримове около +15%, след това с около +7%. Това променя и Дългите тримове с до +2-3%. Редактирано 29 Юни, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #15 Отговорено 29 Юни, 2016 Ето как изглежда при мен в момента късия трим на LPG А ето и как трябва да е (на бензин). Доста са я намалили, но я регулираха в момент, когато имаше вакуум теч (измъкнат маркуч - няма скоба). Когато го оправих, започна да свети чека. Май ще я карам пак там тия дни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #16 Отговорено 29 Юни, 2016 А Дългия Трим? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #17 Отговорено 29 Юни, 2016 Дългия го пуснах за малко на газ и вървеше към 12-13 и после го спрях, не съм го логвал, че много трябва да се чака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #18 Отговорено 29 Юни, 2016 Чест ти прави че си чел подробно,но такава закономерност в % няма,После отварям една скоба ,че тримовите в различните марки и модели работят по различен начин.Включително в Хонда от 95 до 99,2000-2005,2006/7-2014 работят по различен начин...Докато напиша и 3 нови поста? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #19 Отговорено 29 Юни, 2016 (Редактирано) Чест ти прави че си чел подробно,но такава закономерност в % няма,После отварям една скоба ,че тримовите в различните марки и модели работят по различен начин.Включително в Хонда от 95 до 99,2000-2005,2006/7-2014 работят по различен начин...Докато напиша и 3 нови поста? Да сигурно е така! Наблюденията са ми само за тази модел. Дългия го пуснах за малко на газ и вървеше към 12-13 и после го спрях, не съм го логвал, че много трябва да се чака. Чудно, че след като си оправил вакум теча работи Бедно Защо трябва да чакаш? При мен става почти веднага за минутка! Редактирано 29 Юни, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #20 Отговорено 29 Юни, 2016 Темата отиде на майка си в ...секи си дърпа чергата към себе си: Та малко яснота: Hondaexplorer: прочети лицензионното споразумение на софтуера ,който ползваш.Там е обяснено ,че грешните данни не са по тяхна вина само при няколко компа данните съвпадат с тия които се виждат по EOBD стандарта.Дефакто имаш ли някакъв проблем или само човъркаш? Чочо: дългия трим нулираше късия до 2000-2002г.След това е много по-сложно управлението на дългия от късия.Самата концепция за намаляване на изгорелите газове води и до по-сложни и прецизни изчисления.Дефакто чак след 2007 г трим 1,1/японски/ отговаря на 10% /EOBD/ Чавдар:Колата е направена да не ходя пеша и ако мога да ходя всяка седмица до Черна гора или Сърбия /Гърция за риба,щото не ми дреме колко ще ми струва пътя на газ,,съм съгласен да бъда от тия 90% идиоти,които не пълнят гушата на петролния монопол.Останалите 10% аристократи като теб да си правят каквото искат.Световноизвестния F-мотор си върви прекрасно на газ с подходяща газова уредба,правилна настройка и правилните масла в двигателя. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #21 Отговорено 29 Юни, 2016 Мисля, че като си коментираме ще помогнем на четящите и на Hondaexplorer. И аз, като него преди монтажа на газ видях как се държат тримовете ми на бензин / Каквито и да са тези стойности !!!/ и целях да докарам близки до тях на газ. Както се вижда успял съм и съм супер доволен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #22 Отговорено 29 Юни, 2016 Много се радвам ,чв вземате нещата в свои ръце.Ако може една карта да ми пратиш с най-голямо удоволствие ще я обсъдим.Теоретично наблюдавам по-добро поведение на двигателя в рамките на -2 до -5 % къс трим за система без ОБД ,надявам се че след като си се ровил схващаш какво се печели от това... Hondaexplorer мисля ,че няма проблем,но като се включи сам ще си каже... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #23 Отговорено 29 Юни, 2016 При мен късия е към -6 до -10 , че след -10 почва да трупа повече от - 10 на дългия и........... тракшъна Несмогва , а и следва Чек за богато! За Карта нямам подходяща апаратура и незнам как да ти изпратя, защото Газовите и Бензиновите инжектори се управляват от стоковия комп. /течна фаза/ ! Аз нямам газов комп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #24 Отговорено 30 Юни, 2016 (Редактирано) Съдейки по вградената му диагностична апаратура- зрение, обоняние, осезание, слух колегата Hondaexplorer не улавя някакви проблеми. Но тъй като умни глави са създали дигиталната диагностика му се щеше на база на прочетени параметри някой да коментира дали нещата са в реда на нещата. Към момента ако трябва да съм по конкретен и симплифицирам въпросите то те са: Нормално ли е стойност на тротъла- 9,8% при напълно отпуснат педал? Градския tonywoolf отговори че при него е 9,4 което ме кара да мисля, че може и да е нормално. Остава да уточни с какво приложение го е чел. В приложението Torque Lite гледам стойността на Fuel Trim Bank 1 sensor 1 (съкращението е F/T 1х1) което си мени стойностите на всяка секунда като на празен ход варира от 0-0,8, при нормален режим на каране е от порядъка на 3,5-5%, при натискане на газта рязко отива и на 8-10% че и нагоре май, а при рязко отпускане на газта съм виждал и минусови проценти от порядъка на -0,8%-1%. Маркони посътветва да не вярвам много много на тия стойности. Въпросът е имал ли друго приложение което да ми даде яснота за двата трима или само хонда диагностичния софт го може? Ако все пак трябва да споделя защо ровичкам ми се ще да разбера дали компа не обогатява излишно сместа тъй като от време на време чувам аванса при ускорение. Като заговорих за аванс този показател Timing Advance също го наблюдавам и при постоянна скорост ми дава стойност 40 а в момента на рязко подаване на газ спада до 25. Това ок ли е ако може да му се вярва? И последно има един дисплей в приложението Fuel/ Air status widget който също би бил интересен ако показваше нещо щото при мен не показва нищо на дисплея. Ако някой ползва Torque Pro да сподели как е там. Редактирано 30 Юни, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #25 Отговорено 30 Юни, 2016 Нормално ли е стойност на тротъла- 9,8% при напълно отпуснат педал? Градския tonywoolf отговори че при него е 9,4 което ме кара да мисля, че може и да е нормално. Остава да уточни с какво приложение го е чел. Градския tonywoolf чете стойностите с две различни приложения, а именно - Torque за Android и ScanMaster за Windows. И двете правят връзка през ELM327 Mini ver. 2.1 bluetooth. Ето такова (моля да не счита за реклама). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #26 Отговорено 30 Юни, 2016 (Редактирано) Отлично, а сега би ли потвърдил кой дисплей използваш за късия трим в Torque и съвпадат ли стойностите му с тези в Scanmaster? За дългия няма да питам тъй като вероятно не си го открил в Torque инак досега щеше да пишеш. По-нагоре Маркони пише- "96-97 година почна да се ползва EOBD стандарта.Тогава японците казаха...Що не си гледате работата....Та двата трима се виждат само от нашия софт,а това е калкулатор на случайни числа...Дългия трим се променя за минути,а късия за секунди." Тоест да разбирам ли че стойностите и на Torque и на Scanmaster които си скрийншотнъл по -горе са случайни числа? Редактирано 30 Юни, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #27 Отговорено 30 Юни, 2016 (Редактирано) Според мен не са случайни. Пример: днес реших, че ми стига толкова гасене на чек енджин и вдигнах малко газта. И резултатите не закъсняха. Средната стойност на късия трим вече е съпоставима с късия на бензин, която съм постнал по-горе (въпреки, че едната е на празен ход, а другата в движение). Най-вероятно съм свършил абсолютно калпава работа с газовото (дано Маркони не ме нахока ), но ще си проличи след една-две бутилки. Уточнение: засичанията и снимките на логовете са правени с OBD Car Doctor Pro, а не с Torque, тъй като първата прави по-разбираеми логове. Прочитанията на данните от всички програми през ELM-а са едни и същи, тъй като се свързват с ECU-то през адаптера с един и същ протокол. П.С. Дългия също се чете без проблем. В момента на скрийншота е на около 7. Редактирано 30 Юни, 2016 от tonywoolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #28 Отговорено 30 Юни, 2016 Ооо значи все пак, включихме и OBD Car Doctor Pro, и що ме мъчи толкова да търся дългия трим в Torque дето го няма. Аз обаче се чудя при толкова бедна смес с която си карал до сега на газ, как дългия трим е само 7% или се е ъпдейтнал толкова бързо при последните ти настройки на газта? Над каква уредба "тренираш", щот Маркони ще поиска графиката/ картата на актуалните настройки всеки момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #29 Отговорено 30 Юни, 2016 Оставих я на празен ход към 10-15 минути, после я поразтъпках 20-30 км. Отнема време. Около минута на процент. Torque - Graphing - Select X axis sensors - Fuel Trim Bank 1 Long Term (checkbox) - OK - OK - бутон контекстно меню на телефона - Start/Stop logging. Това е последователността. Докато я намеря... Всъщност там ще намериш всички поддържани сензори. Може да се показват повече от един на графиката в реално време. НА Car doctor-а може да наблюдаваш само по един, но пък можеш да пуснеш да записва колкото искаш. "Тренирам" на Zavoli Alisei. Всъщност Маркони и колегите му няма от какво да се оплакват - тренираме, и като се наиграем, отиваме при тях да ни вземат парите. Един вид плащаме за обучение. Човекът сам го каза, потривайки доволно ръце: "Много се радвам ,че вземате нещата в свои ръце." Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #30 Отговорено 30 Юни, 2016 Колегите ми хабер си нямат за какво иде реч.Слагат ти газовата ,прбират парите и те забравят....ама светел чека...смени си свещи.Днеска пратих колега до локалния газаджия да му настрои уредбата,защото прави клапани и двигател заради бедни смеси.Оня му казал ,че ще му надуе редуктора ,ама щело да му свети чека за богато.Та такива неща... Ич няма да мърморя.Щом знаете какво е трим сте мойте хора.За съжаление днес нямах много време ,че се рових в един дизел и в задника си имам нафта,но направих 2 снимки от хонда протокаола и ЕОБД протокола ,ма през моя уред.ЗА голяма моя изненада установих ,че телфона ми не прави скрийншот от Torque...ама нямах време да го разчовъркам.За сравнение.Между другото и установих ,че имам филтър за смяна ,но това с обущаря и обувките си го знаете...Та с две думи не ви следих мислите и неделя ще ви изчета.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #31 Отговорено 30 Юни, 2016 Нормално ли е стойност на тротъла- 9,8% при напълно отпуснат педал? Градския tonywoolf отговори че при него е 9,4 което ме кара да мисля, че може и да е нормално. Остава да уточни с какво приложение го е чел. Градския tonywoolf чете стойностите с две различни приложения, а именно - Torque за Android и ScanMaster за Windows. И двете правят връзка през ELM327 Mini ver. 2.1 bluetooth. Ето такова (моля да не счита за реклама). Използвам кабел ELM327 и ScanMaster. Не знам може ли да се правят логове/скрийн шотове (картинки) за да ги покажа. Опитах примитивното принт скриин и пейст в Paint, но стават ситни за публикуване. Тук всички нямат проблеми и правят диагностика..., но аз имам проблем, та трябва да уча нещата.Накратко, придърпва при ниски обороти, тръгване, превключване 1ва/2ра, отнемане/подаване на газта в задръстване. Ще напиша подробности, но ми се иска да покажа какво дава Сканмастера и някой знаещ да го коментира, защото съм разглобявал/почиствал тротъл бодито, ЕГРа, обучаване с 5мин на пр.ход и мисля, че проблема не е хардуерен, а софтуерен... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #32 Отговорено 3 Юли, 2016 При мен правеше същите дяволии, въпреки че е автоматик. Опитваше се да гасне от време на време, неравномерни обороти. Чистенето на тротъл бодито и EGR не даде резултат, затова отворих и изчистих IACV клапана. Това е един бозаджийски кран, който отговаря за регулиране на празните обороти и се намира зад тротъл бодито (поне на моя мотор). Вътре имаше нагар и си личеше ясно как се е мъчил да се отваря и затваря. След почистване и сглобяване колата върви чудесно. В тубата има клипчета, къде се намира и как се чисти. А ето и последното засичане извънградско на газ, като този път минавах и през две населени места: Засякох и разхода на къси, без климатик: Градско -13 (в Бургас), Извънградско - 9. Това, разбира се е първото засичане и ще иска оше няколко, за да има осреднена стойност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #33 Отговорено 3 Юли, 2016 (Редактирано) Колега, мисля, че е по-правилно да гледаш дългите тримове? Късите според мен дават частична иформация при празен ход и равномерен товар / което е трудно постижимо/ Мисля, че при продължително каране с Дълги Тримове над " + " 10-12 / при тези смеси газта изгаря прекрасно и двигателя работи добре / може да се очаква резултата на колегата 5GTT от http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90362&do=findComment&comment=1057464148 Надявам се Маркони да каже дали е така Редактирано 3 Юли, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #34 Отговорено 3 Юли, 2016 Правя запис на целия преход и наблюдавам тримовете в реално време. Дългия се върти около 7 и се променя с 0.5 - 1 нагоре-надолу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 3 Юли, 2016 , затова отворих и изчистих IACV клапана. Това е един бозаджийски кран, който отговаря за регулиране на празните обороти и се намира зад тротъл бодито (поне на моя мотор) Клиповете съм гледал преди да чистя тротъл бодито, но не се отнася за моя мотор, той няма IACV. Мотора е K20Z2 и е с управление Fly by wire, т.е. жилото управлява два потенциометъра , те чрез ECU управляват клапата...За това казвам, че механически всичко е ОК, но управлението куца. Смених свещите и нещата са с идея по-добре. Съединителя изглежда също не е много в ред, но това се усеща отделно- при тръгване по баир, претриса за момент. Друг ефект е при превключване на малките скорости и пускане на съединителя, често става с лек удар, но това мисля, че е ефект от лошото управление на оборотите- Нормално при превключване, едновременно натискаш съединител/отпускаш газта и докато съединителя е натиснат, оборотите веднага започват да падат и при пускане на съединителя посрещаш с някакви ниски обороти и подаваш газ. При мен забелязах, че реакцията на газта при отпускане на педала закъснява със 1-2 сек- в момента на натискане на съединител/отпускане на газта, оборотите вместо надолу, отскачат нагоре със 100-200 и бавно падат и отпускането на съединителя се посреща с доста високи обороти... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #36 Отговорено 21 Юли, 2016 В крайна сметка издърпах платената версия Torque Pro и нещата си дойдоха на мястото. Появи се LTFT1 което при мен се движи в интервала 1,8-3,4% като опреснява след продължително каране. Късия трим варира в порядъка -1,9% до 8%. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #37 Отговорено 23 Юли, 2016 Колега, мисля, че е по-правилно да гледаш дългите тримове? Късите според мен дават частична иформация при празен ход и равномерен товар / което е трудно постижимо/ Мисля, че при продължително каране с Дълги Тримове над " + " 10-12 / при тези смеси газта изгаря прекрасно и двигателя работи добре / може да се очаква резултата на колегата 5GTT от http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90362&do=findComment&comment=1057464148 Надявам се Маркони да каже дали е така Не е така.Има си заводска карта,която не се трие ,не се променя,правена е на дино и всички тримове са 0,AFR=14,7 Колата излиза от магазина ,износва се ,сменя се гориво,позапушва се някой друг филтър.Късия трим всяка сутрин след като загрее двигателя оправя нещата.Примерно седи на +5,за да стане AFR-14,7.Минава време,колата се скапва още повече,късия се качва на 15%,за да може АФР да е 14,7.Тогава компа взема решение да оправи генерално нещата и си променя базовата карта-вдига дългия трим на 1%,късия веднага пада на 5%,като колата вече пали с дълъг +1% А късия прибавя +5% след като почне да бачка сондата в режим closed loop.Афр пак е 14,7.Дотук всичко е идеално.В един прекрасен момент мотора е на 100к км,Сондата е далеч от верни показания,мотора гори масло,клапаните лопат.Дългия трим е отишъл на 5,което е на майната си...кореспондира на 55% адаптация на бързия/късия/.АФР пак е 14,7 на живи данни,на практика не се знае колко е щото сондата при прецакани гърнета и катализатор,разход на масло и нонейм добавки в горивото е далеч от обективни показания.Двигателя не работи читаво,има колебание на обороти,аванса подскача,дросела държи 1000 оборота,ама с климатик гасне и т.н.Та за какво го пиша всичко това.Компютъра има няколко различни инструмента да коригира нещата след като не може с да оправи работата с тримовете ще пробва с аванс,с обороти и т.н. Информацията от тримовете е валидна само при здрава сонда и читав мотор,нормално гориво и никакъв разход на масло,работещ катализатор,изправна изпускателна система и читави филтри. Оня ден завърших поредния монтаж на ГИ на един Сивик,който беше без гърнета и с полуумрял катализатор.Не можах да настроя системата и казах на клиента ,че ще му върна парите или ще настройвам след като си оправи гърнетата.Момента беше спорен защото колата според него си вървеше добре на бензин,гърнета на склад нямаше и щях да си взема парите след 2 седмици.Наложи се да си платя за диностенд,да настроя без обратна връзка с колата и без ламбда сонда...След това на магистралата тримовете бяха някакви от сорта на дълъг -18,къс -7,пък колата си вървеше с 170.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #38 Отговорено 23 Юли, 2016 Извращения от този сорт със Сивика каво да ги коментираме - Компа му незнае на кой свят се намира и прави чудеса от храброст japan Нека коментираме, когато двигателя на бензин има тримове: дълги +/- 1 и къси +/- 2 - демек дабро техническо състояние AFR 14.5 - 14.7 в closed loop e ясно, че е ОК. Интересно е как трябва да е AFR в рещим Open Loop ??? При мен съм забелязъл, че ако дългите тримове минават над +3 , то AFR в режим Open Loop НЕ Е като на бензин ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове