Jump to content
rave77

Въпрос относно check лампата и предърпване на колата !

Recommended Posts

Здравейте колеги явно имам някакъв проблем защото одеве докато карах изведнъж колата рязко предърпа за секунда две  и светна check лампата . Това особенно не ме плаши защото знам че е от газта която зареждам и след едно денонощие  компа сам си занулява грешката ,и друг път ми се е случвало !!! Но има нещо друго което много ме озадачи ! нито на ГАЗ нито на БЕНЗИН  не мога да я форсирам повече от 3000 оборота, и в движение а също и на място като е паркирана!!!утре ще я закача на диагностика  но сега ме човърка отвътре какво може да е ????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че компютъра е влязъл в авариен режим, затова не може да изфорсираш над 3к оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това си мисля ще я оставя да преспи да се занули грешката да видим ! мисля си и друго да не е някоя бубина !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го виждал да го прави Акорд, при мръсен или повреден дебитомер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер?Сигурен ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен точно така се държеше до 3к об. при тази грешка :

P2138 Throttle/Pedal Pos Sensor Voltage Correlation DTC

но се ресетва при гасене/палене.

За 200к го смених двапъти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги изкарах целия дросел за да почистя стъпковия мотор  можеби час съм си играл да го чистя като 4асовникар по !на диагностиката ми изкара грешка 022-02 и моя майстор каза че пак е замърсен както миналата година !!! както казах вече свалих го изчистих го целия включително и дросела поставих го обратно занулихме грешката и УЖ никакъв проблем !!!колата заработи перфектно  но  забеляза че когато е в движени на свободен ход без да подавам газ все едно и подавам оборотите варират между 1300 и 1500 не винаги обаче !!! та въпроса ми е дали трябва някакво адаптиране  на дросела сега защото миналата година когато отново всичко почиствах това с оборотите го нямаше  и дали нее някакъв друг проблем???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги забравих да кажа 4е хондата е автомат и на място паркирана с работещ двигател оборотите  ок !! 750 ,800

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има процедура за обучение на компютъра, долу са дадени стъпките за почистване, демонтиране, монтиране, рестартиране и обучние.

 

1. Check for damage to the air cleaner.
  2. Remove the throttle body.
  3. Wipe off carbon from the throttle valve and inside of the throttle body with paper towel soaked carburator cleaner.

NOTE:
  • When cleaning the throttle body, remove the throttle body.
  • Be careful no to pinch fingers during clean.
  • Because molybdenum coat is rinsed out, do not clean the bearing area of throttle valve axis (A).
  • Do not spray the carburetor cleaner directly.
4. Install the throttle body.
  5. Execute the ECM/PCM RESET in CLEAR MENU with the Honda PGM Tester or the HDS.
  6. Turn the ignition switch ON (II), and wait for 2 seconds.
  7. Do the ECM/PCM idle learn procedure.

 

За точка 5 не мога да помогна, ето ти точка 7:

ECM/PCM Idle Learn Procedure

The idle learn procedure must be done so the PCM can learn the engine idle characteristics.

Do the idle learn procedure whenever you do any of these actions:

  • The ECM/PCM is replaced.
  • The ECM/PCM is reset.
    NOTE: Erasing DTCs with the Honda PGM Tester or the HDS does not require you to do the idle learn procedure.
  • The throttle body is replaced.

Procedure:
1. Make sure all electrical items (A/C, audio, rear window defogger, lights, etc.,) are off.
  2. Do the ECM/PCM RESET in the CLEAR MENU with the Honda PGM Tester or the HDS.
  3. Turn the ignition switch ON (II), and wait for 2 seconds.
  4. Start the engine, and hold it at 3,000 rpm (min-1) with no load (in Park or neutral) until the radiator fan comes on, or until the engine coolant temperature reaches 90°C (194°F).
  5. Let the engine idle for about 5 minutes with the throttle fully closed.
 

NOTE: If the radiator fan comes on, do not include its running time in the 5 minutes.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че за т.5 откачане на акумулатора ще свърши работа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо неможах да разбера  ! трява да откача акумолатора ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяйте си филтрите по-често и не купувайте най- ефтините.Японците идея си нямат колко са ни чисти улиците...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има процедура за обучение на компютъра, долу са дадени стъпките за почистване, демонтиране, монтиране, рестартиране и обучние.

 

1. Check for damage to the air cleaner.

  2. Remove the throttle body.

  3. Wipe off carbon from the throttle valve and inside of the throttle body with paper towel soaked carburator cleaner.

 

NOTE:

  • When cleaning the throttle body, remove the throttle body.
  • Be careful no to pinch fingers during clean.
  • Because molybdenum coat is rinsed out, do not clean the bearing area of throttle valve axis (A).
  • Do not spray the carburetor cleaner directly.
4. Install the throttle body.

  5. Execute the ECM/PCM RESET in CLEAR MENU with the Honda PGM Tester or the HDS.

  6. Turn the ignition switch ON (II), and wait for 2 seconds.

  7. Do the ECM/PCM idle learn procedure.

 

За точка 5 не мога да помогна, ето ти точка 7:

ECM/PCM Idle Learn Procedure

The idle learn procedure must be done so the PCM can learn the engine idle characteristics.

 

Do the idle learn procedure whenever you do any of these actions:

  • The ECM/PCM is replaced.
  • The ECM/PCM is reset.

    NOTE: Erasing DTCs with the Honda PGM Tester or the HDS does not require you to do the idle learn procedure.

  • The throttle body is replaced.

 

Procedure:

1. Make sure all electrical items (A/C, audio, rear window defogger, lights, etc.,) are off.

  2. Do the ECM/PCM RESET in the CLEAR MENU with the Honda PGM Tester or the HDS.

  3. Turn the ignition switch ON (II), and wait for 2 seconds.

  4. Start the engine, and hold it at 3,000 rpm (min-1) with no load (in Park or neutral) until the radiator fan comes on, or until the engine coolant temperature reaches 90°C (194°F).

  5. Let the engine idle for about 5 minutes with the throttle fully closed.

 

NOTE: If the radiator fan comes on, do not include its running time in the 5 minutes.

 

Много интересно четиво.... дори и правилата на форума не се отнасят за него.

 

А сега по темата:

   

 

....когато е в движени на свободен ход без да подавам газ все едно и подавам оборотите варират между 1300 и 1500.....

Това го виждам за съвсем нормално, понеже в движение за да работи добре спирачната система има нужда от вакуум, който се създава от малко по-високи обороти на двигателя.

 

Не е добре обаче да вкарваш на свободна, когато колата е на ход.

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се опитах да бъда полезен. Ако се прецени, нека поста ми бъде затрит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rave,колата ти седи в сервизен режим-limp mode.Проблема е сериозен и се налага да минеш през сервиз с познания по Хонда.Включително и през фирмения сервиз да минеш ще е най- добре.Една диагностика няма да те направи просяк.Има само 112 причина да съществува тоя режим и се налага използването му за да не се повреди механиката.

 

Crown_bg...положил си труд,което е похвално и няма нужда да ти се трие поста.Ако беше го прочел обаче внимателно,щеше да срещнеш думичката HDS,след което упътването си губи смисъла.

 

Веско кои правила на форума са нарушени?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато става дума за такъв проблем, абсолютно винаги съм препоръчвал да се ползва оригиналната диагностика на Хонда, а именно ХДС. Това, което съм копирал и поставил тук като информация е 1:1 от Сервизния Наръчник за модела, който е предвиден за Сервизи, което предполага че ще бъде ползван от люди с техническо познание по материята, разполагащи със специално/специфично оборудване, каквото е нужно в доста случаи, за съответната марка. Каквото може вкъщи е добре дошло, но без познания да се учиш на автомобила си, което при неуспшен опит да се научиш ти донеся една торба разходи, и после ревем и се оплакваме е несериозно При автомобилите, при които почти всичко се управлява от компютри, всяко сваляне, подмяна на детайл чието управление, и данни се управляват/анализират от тези компютри, непознанието ни крие рискове за автомобила и "джоба" ни.

Хубаво е да се пита преди да се прави нещо, а не след като е направено и е станал проблема да търсим спасение - това не е лично към определен човек, говоря за общата ни култура, не визирам частен случай, а практика.

Това, че не съм го превел, не че е сложен текста, е с цел да не подведа някого с моят превод и после да изляза виновен, че съм подал подвеждаща информация, която е била грешно разтълкувана.

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги ! и така в4ера минах през сервиза на хонда познавам г механника и му обесних а какво иде ре4 какво се е слу4ило с колата и с какво аз су допренесъл да сеопитам да реша проблема в случая по4истването на дросела и стъпковия мото . той каза ок сега оставия ще и направя адаптиране на дросла и си готов !след 4ас ми себади и ми каза че дросела не иска да се обу4и ,адаптира !! и в процес на разговора ме пита дали нкга съм насройвал клапаните ? истината е 4е от какт съм я купил не съм го правил това и утре ще ходя да ми настроят клапаните ! та основно от там идвал проблема на всеки 20000км трябва да се проверяват и настроват клапани колеги !!!!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха ние знаем на колко се регулират клапаните...има си книжки за тая цел.В сервиза могат да ти кажат и през 5000 километра да се регулират,а гумите да се сменят всяка година.Плюс това клапаните започват да се чуват на студено когато им се увеличат хлабините.40000 е нормален пробег за проверка на клапаните.

Така или иначе с това няма да те си реши проблема.Ако дросела е прецакан..няма как клапаните да му помогнат,което не значи ,че не трябва да се проверят...

И моля те пиши на български. Уважавай другите ,за да те уважават теб! Ние не сме кифли....:)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАРКОНИ специално за теб защото виждам че си много остроумен  !първо съм писал досега само на БГ  второ както казах че по скоро се правиш на много забавен , ако не ти харесва нали се сещаш ..... и за твое сведение хондите  които се движат на газ - бензин е хубаво на всеки 20000 к да се прави реглаж на клапаните ! следващия път като се изказваш така неподготвен  дишай дълбоко първо ! и никаде не съм споменавал че дросела е прецакан !!!!

Редактирано от RAVE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам,исках само да помогна.Наистина на газ се проверяват клапаните на 20000 км.Пропуснал съм думичката ГАЗ.ЗА българския....

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко км. сперед теб не са регулирани клапаните?

При мен от 0 км. до 164к на бензин бяха ОК! На газ за 30к изпускателните от 0.35 бяха на 0.25.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натегнали са 99% и ти дава грешка "прекъсване на захранването в  "n" цилиндър".Вероятно и ламбда сондата ти дава грешка.Пиши после какво излезе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата crown_bg за процедурата, работи наистина, спряха да ми играят оборотите след почистване на дроселовата клапа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че процедурата е послужила на някого.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×