Flyer 10 #1 Публикувано 21 Януари, 2016 Здравейте, вчера сутринта Хондето запали малко трудничко. След края на работния ден запали оже по трудно и аха да остана пред офиса, но с последния изцеден от акомулатора ток запали. Веднага се снабдих с нов акомулатор Мутлу (турски) 55Ан, въпреки описаното във форума. Предпочетох го заради това, че пасна точно и ми дадоха гаранция 36 месеца. Цената е 112 лв. Днес в Русе според синоптичната прогноза в 7 часа беше -17 градуса. Сигурно бяха толкова, защото се сцепих от студ. При усилено на мах парно колага изстиваше (незнам дали е от термостата, все пак го сменяях преди 1 месец). Та в тази връзка ето малко инфо как понасят студеното време по света: Какво е истински студ?+10 градуса по Целзий: Жителите на панелни жилища в Хелзинки не мислят още да пускат парното.Лапландците садят цветя. +5 градуса по Целзий: Лапландците се припичат на слънце. +2 градуса по Целзий: Италианските коли не палят. 0 градуса по Целзий: Чистата вода замръзва. -1 градуса по Целзий: Дъхът става видим.Лапландците ядат сладолед и пият студена бира. -4 градуса по Целзий: Котката иска да се мушне с теб под одеялото.-10 градуса по Целзий: Време е да се планува една почивка в Африка.Лапландците отиват да плуват.-12 градуса по Целзий: Твърде студено, за да вали сняг.-15 градуса по Целзий: Американските коли не могат да запалят.-20 градуса по Целзий: Може да си чуеш дъха.-22 градуса по Целзий: Френските коли също вече не палят.-23 градуса по Целзий: Политиците започват да съжаляват бездомниците.-24 градуса по Целзий: И немските коли не могат да запалят.-26 градуса по Целзий: От дъха могат да се нарежат блокчета за строежа на едно иглу.-29 градуса по Целзий: Котката иска да се пъхне в пижамата ти.-30 градуса по Целзий: Нито една истинска кола вече не пали.Лапландецът ругае звучно, рита гумите и пали ладата.-31 градуса по Целзий: Твърде студено за целувки, устните замръзват една за друга.Лапландският отбор по футбол започва тренировки за пролетния сезон.-35 градуса по Целзий: Живакът замръзва. Твърде студено, за да мислиш.Лапландците закопчават най-горното копче на ризата.-40 градуса по Целзий: Колата също иска да се мушне под одеалото.Лапландците си намятат пуловер.-44 градуса по Целзий: Финландският ми колега си мисли евентуално да затвори прозореца на офиса.-50 градуса по Целзий: Моржовете напускат Гренландия.Лапландците затварят прозореца на тоалетната.-70 градуса по Целзий: Белите мечки напускат Северния полюс.Университетът на Рованиеми (Лапландия) организира ски излет.-75 градуса по Целзий: Дядо Коледа напуска Полярния кръг.Лапландците нахлупват шапката над ушите.-120 градуса по Целзий: Алкохолът замръзва.Следствие - лапландецът е много вкиснат.-268 градуса по Целзий: Хелият става течен.-270 градуса по Целзий: Адът замръзва.-273 градуса по Целзий: Абсолютната нула. Брауновото движение на частиците спира.Лапландците си признават, че е студено и си продължават да си гризат ракията. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #2 Отговорено 21 Януари, 2016 Хахах ,беше -19 сутринта в 5:30.Запалих на почти 2 цилиндъра.Добре че акумулатора е на 2 седмици,че успя да пребори маслото.До -20 ще пали и после трябва помощен източник на енергия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #3 Отговорено 21 Януари, 2016 (Редактирано) Много е студено. В София и около София беше -17... Моя акумулатор е доста старичък и сутринта запали без проблем щото беше спала в гаража... Ама след работа завъртя малко по-бавно, но за моя радост запали. Надявам се да избута студовете акумулаторчето ми и да преживее до другата зима. Айде лека Ви работа! Редактирано 21 Януари, 2016 от cucy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #4 Отговорено 21 Януари, 2016 Хахах ,беше -19 сутринта в 5:30.Запалих на почти 2 цилиндъра.Добре че акумулатора е на 2 седмици,че успя да пребори маслото.До -20 ще пали и после трябва помощен източник на енергия Начи не съм само аз с тва палене на 1-2 цилиндъра, припукване и изгасване. От третия път запалих,а акумулатора ми е с дестилирана вода съживен преди 2-3 месеца Че беше останал на сухо хахаха. Малко трудно врътва първите 1-2 пъти,но след тва се оправя. Надявам се да изкара зимата. утре при -19 ще видя как ще е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #5 Отговорено 21 Януари, 2016 Моята с акумулатор в добро здраве запали от втория път без проблеми. Обаче в тия студове се чуват всякакви странни звуци, поскърцвания и потраквания сутрин. Интересно е че е уличница (нощува навън) и пак успява да загрее относително бързо - докато поостържа скрежа и е почнала да вдига стрелката. При мен сутринта в 7 по термометър беше минус 12. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo_vladov 3 #6 Отговорено 21 Януари, 2016 Бързо загряват, ама на място. Днес докато стигна до работа - 3-4 км. едва мръдна стрелката. Все пак зима де. Дронски, и моята хонда црв 1 като е здрав студ първия път припалва и газне , втория път е ОК. Ама го отдавам на ниските температури. Ся си мисля пък дали не се дави, ако съм я загасил на газ, както пише един колега по-горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
6gen115hp 306 #7 Отговорено 21 Януари, 2016 Студено , много струдено , нали ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Apostolov 0 #8 Отговорено 21 Януари, 2016 Моята след смяна на термостата загрява доста бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #9 Отговорено 21 Януари, 2016 Чисто теоретично следва ли автоматиците да достигат по бързо работна температура в следствие топлината отделяна от торк конвертора и отиваща в радиатора? Тоест в момента в който поотвори термостата и започне циркулацията и през радиатора? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Flyer 10 #10 Отговорено 21 Януари, 2016 Пропуснах да напиша още нещо интересно: Днес сутринта, след като запалих колата реших да си прибера гаранцията на акомулатора, който си завзех снощи. Имам в жабката оригинална от Хонда папка, където съхранявам застраховките, прегледи, данъци, user manual и други документи за колата. Когато отворих папката, същата се счупи на две с пукот. Беше направо твърда като камък. Накладките също редовно замръзват за дисковете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #11 Отговорено 22 Януари, 2016 Ставам половин час по-рано.Подгрявам колата,изчиствам ако има нещо и тогава пускам жената на работа.Вече има лед и от вътре на стъклото.Влагата от стелките също се изпарява и става чудо.Проблема с паленето,ако изобщо може да се каже ,че е проблем е в "качественото гориво" и лятното масло.Изобщо не очаквах такива температури.Миналата зима изкарах 6 месеца на Банско и нямаше такъв кучи студ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 42 #12 Отговорено 22 Януари, 2016 Като чета за какви минусови температури пишете, чак се успокоих, че вчера при -5 на морето се изнервих на студа☺. Иначе, проблем с паленето няма, а и честно казано рядко виждам, някой дълго да се мъчи да запали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #13 Отговорено 22 Януари, 2016 ... следва ли автоматиците да достигат по бързо работна температура в следствие топлината отделяна от торк конвертора и отиваща в радиатора? ...От моите скромни наблюдения, по-скоро НЕ.Ръчната R18-ka на съпругата ми, и моето К20 автомат загряват еднакво бързо, при еднакви условия. От нас до магистралата са около 3 км, които се изминават за 3-5 минути (трафик, ограничение на скоростта). На магистралата и двете вече си духат доволно топло. Това при външна температура -3 -4°С, и влажност на въздуха над 80% при ясно и сухо време Аааа, и локъп-а започва да се включва Това последното е специално за Експлоръра, той си знае п.п. Само за протокола: Сутрин подхождам към колата (покрита с лед) с двулитрово шише с леееееко топла вода. Отварям, паля, пускам подгрева на задното стъкло и огледалата, спирам вентилатора и кранчето на парното (ако не съм го спрял снощи), изливам топлата вода на предното и двете предни странични стъкла, качвам се и потеглям. Няма лед отвън, няма конденз отвътре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #14 Отговорено 22 Януари, 2016 Маркони, аз с такова "почистване" си отвях някъде капачето дето закрива дупката на кукуата за теглене. Вече не чистя нищо освен стъкла. Та, някой ако има такова капаче и го продава да свирка...цвета не ме интересува, защото мойта е черно и другото ще стане лесно черно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #15 Отговорено 22 Януари, 2016 ...............спирам вентилатора и кранчето на парното (ако не съм го спрял снощи), изливам топлата вода на предното и двете предни странични стъкла.......... Колега какво означава това: "спирам вентилатора и кранчето на парното (ако не съм го спрял снощи)" ...че ме върна към спомените ми за Москвича и УАЗ-ката ПС как така не ти замръзват стъклата, моментално...... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #16 Отговорено 22 Януари, 2016 Маркони, аз с такова "почистване" си отвях някъде капачето дето закрива дупката на кукуата за теглене. Вече не чистя нищо освен стъкла. Та, някой ако има такова капаче и го продава да свирка...цвета не ме интересува, защото мойта е черно и другото ще стане лесно черно. Аз чистя с една малка лопадка и 2 пъти си откачам пръскалката от капака...Добре,че знам как се закопчава Тва капаче принципно е на една пласмасова корда закрепено и няма как да падне от бронята,но при теб сигурно е липсвала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #17 Отговорено 22 Януари, 2016 Маркони, аз с такова "почистване" си отвях някъде капачето дето закрива дупката на кукуата за теглене. Вече не чистя нищо освен стъкла. Та, някой ако има такова капаче и го продава да свирка...цвета не ме интересува, защото мойта е черно и другото ще стане лесно черно. Това капаче се намира доста трудно, на мен ми го бяха откраднали, та си поръчвах оригинално... 60 кинта и 2 седмици... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #18 Отговорено 22 Януари, 2016 (Редактирано) ... ПС как така не ти замръзват стъклата, моментално...... Вентилатора и кранчето ги спирам на моето CR-V, защото съм с обикновен климатик, който не работи. Така не ми измръзват краката Освен това, към стъклото не духа студен въздух, и охладителната течност не циркулира през радиаторчето на парното. Процедурата при 9-ката е същата, без вентилатора и кранчето, понеже колата е с т.нар. климатроник, който си има опция размразяване (съответно конденз) на предното стъкло, и нещата се случват по-бързо. Това със моментното замръзваме на стъклата се случваше, когато използвах, широко разпространения тук, DEICER спрей. Докато заобиколя колата, за да напръскам другия край на стъклото, началото е пак замръзнало. Температурата на водата е на критичната точка за спукване на стъклото, т.е. достатъчно студена за да не го спука, и достатъчно топла за да го загрее и премахне леда отвън и конденза отвътре. В джоба на шофьорската врата си имам 13" чистачка, с която обирам водата от страничните стъкла, за да не замръзне отново edit: Не съм забравил, как се чисти стъкло на руска автотехника, отвътре има повече лед, отколкото отвън edit 2: Напомням, че действието се развива в югозападна Англия, т.нар. Английска Ривиера. Вчера в 6ч сутринта беше -4° суха студ, днес +10° с дъжд Редактирано 22 Януари, 2016 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #19 Отговорено 22 Януари, 2016 E, 60 кинта за тази пластмаска няма да дам та това да е. Ако не намеря по моргите ще си изрежа от ПВЦ 2 милиметра, лепя го за основа и с черно автомобилно фолио даже няма да личи къде е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #20 Отговорено 22 Януари, 2016 Вече не чистя нищо освен стъкла. Та, някой ако има такова капаче и го продава да свирка... Да разбираме ли, че не чистиш и тавана? Капачето си го купи от Ариса Партс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #21 Отговорено 22 Януари, 2016 Тавана го чистя. Обадих се за капачето на Ариса Партс....30лв. Думите му бяха "не ми се сваля само капачето - 30лв, че после няма кой да купи бронята". Абе тия хора познават ли парите, не си ли пият хапчетата? Излиза, че трябва да му платя цялата броня, защото после не можел да я продаде без капачето. Няма как да стане 30лв за пластмаса 3/4 см. Търсенето продължава...не ме мислете за некъв супер дзифтар, склонен съм да дам до 15лв, но ме хваща яд като ме взимат за боядисано врабче. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #22 Отговорено 22 Януари, 2016 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #23 Отговорено 22 Януари, 2016 (Редактирано) ... следва ли автоматиците да достигат по бързо работна температура в следствие топлината отделяна от торк конвертора и отиваща в радиатора? ...От моите скромни наблюдения, по-скоро НЕ.Ръчната R18-ka на съпругата ми, и моето К20 автомат загряват еднакво бързо, при еднакви условия. От нас до магистралата са около 3 км, които се изминават за 3-5 минути (трафик, ограничение на скоростта). На магистралата и двете вече си духат доволно топло. Това при външна температура -3 -4°С, и влажност на въздуха над 80% при ясно и сухо време Аааа, и локъп-а започва да се включва Това последното е специално за Експлоръра, той си знае п.п. Само за протокола: Сутрин подхождам към колата (покрита с лед) с двулитрово шише с леееееко топла вода. Отварям, паля, пускам подгрева на задното стъкло и огледалата, спирам вентилатора и кранчето на парното (ако не съм го спрял снощи), изливам топлата вода на предното и двете предни странични стъкла, качвам се и потеглям. Няма лед отвън, няма конденз отвътре А би трябвало. По-скоро сравнението би следвало да се направи при два еднакви автомобила единствено с различни трансмисии. Вероятно ефект ще се усети при при повече тръгвания и спирания когато и генерираната топлина в конвертора трябва да е по-голяма. Според спецификации на база тестове като например повдигане и задържане на 2000 оборота с единия крак на спирачката а другия на газта в D режим, температурата на трансмисионната течност се увеличава с 10 F в секунда което значи с около 150 F или 65 C само за 15 секунди което е и максимално допустимото преди да се изпорти маслото и евентуално нещо по кутията. Значи при чести тръгвания и спирания които са сходни до този режим следва да имаме усилено топлоотделяне в долната част на водния радиатор и съответно приход на топлина в охладителната система. п.п. за локъпа знам си , но се надявам и на други да съм бил полезен във връзка с него, че темата я хвърлиха в коша Редактирано 22 Януари, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #24 Отговорено 22 Януари, 2016 (Редактирано) Експлорър, казваш много добри неща, обаче за да не се получи недоразумение ... ... тестове като например повдигане и задържане на 2000 оборота с единия крак на спирачката а другия на газта в D режим ...Уважаеми читатели, това са тестове, извършвани от професионалисти в лабораторни условия.Никога не правете това у дома, особено ако за пръв път сядате в кола с 2 педала. Вероятността да прецакате нещо е по-голяма от вероятността да потеглите по-рано с топъл автомобил :D Това, между другото, е един от начините за тестване изправността на автоматика. Спирачка, газ, оборотомерът трябва да спре на около 2500 об/мин. Ако не спре, значи кутията има проблем. Повтарям, ако ви е за пръв път, по-добре не го правете. После, съгласен съм, че торкконвертора генерира някаква топлина, която се отдава на охладителната течност в долното казанче на радиатора. До отварянето на термостата обаче, тази топлина си стои там (и между другото се охлажда от насрещния вятър). А и нали точно затова термостата е затворен в началото - за да може двигателя да достигне работна температура, преди течността да започне да се върти и през радиатора. В този ред на мисли, температурата на течността в радиатора трябва да е по-голяма от тази на течността в двигателя, за да принуди термостата да се отвори преди да е загрял двигателя. Прав ли съм edit: Всичките тези простотии, които изписахме за автоматика (не само в тази тема), май трябваше да драснем в забравената тема за автоматиците, а?! Извинявам се на автора за офтопика Редактирано 22 Януари, 2016 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #25 Отговорено 22 Януари, 2016 (Редактирано) Краси, хич даже не смятам, че спецификата на поведение на автоматика в тема с многозначителното заглавие "Студ" трябва да се категоризира като офтопик особено съдейки по закачливото първо мнение на автора. Отделно в тема за автоматици познай кога ще ми скимне да размишлявам за предимствата в студа. По-нагоре визирах състоянието на полуотворен термостат при което все пак започва някаква обща циркулация и тогава подозирам, че би било едно да тръгне в системата антифриз от радиатора с температура -15 градуса и друго ако предварително леко подгрят отдолу. Визирам движение в градски условия с по-ниска скорост където обдухването на радиатора е по слабо. Редактирано 22 Януари, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #26 Отговорено 22 Януари, 2016 (Редактирано) Краси, хич даже не смятам, че спецификата на поведение на автоматика в тема с многозначителното заглавие "Студ" трябва да се категоризира като офтопик ...Прочитайки това малко се успокоих, замислих се, и измислИх - има логика в това със загряването и автоматика Палиш двг-то, след малко долния маркуч започва да стопля. А този маркуч, заедно с долното казанче на радиатора, всъщност са част от малкия кръг на охладителната система. Следователно, допълнителното подгряване на течността в тях ускорява загряването на двигателя Да, ама сега ме загложди друга мисъл - кое е първично ... ?! Горещото масло от скоростната кутия ли загрява охладителната течност, за да помогне на двг да влезе по-бързо в режим, или горещата течност от двигателя загрява маслото в кутията ?! edit: По-горе в темата се прокрадна мисълта, че двг загрява по-бързо на място. Не мога да се съглася с това твърдение. Може донякъде това да е в сила за двг с въздушно охлаждане. За съжаление, последната кола с възд.охлавдане, която имах умря през 2002-ра, и не помня какво се случваше там. Беше творение на румънската автоиндустрия, копирано от френската такава - Олтсит с 4-цилиндров въздушен боксер Meжду другото, в началото на 90-те, обикалях родната жп мрежа с един 30-ина годишен, 10-цилиндров, дизелов DEUTZ с въздушно охлаждане. Това Нещо, на -20°, без подгревни свещи, палеше преди да е изредило всичките цилиндри в такт сгъстяване Редактирано 22 Януари, 2016 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #27 Отговорено 22 Януари, 2016 Загрява по-бръже като й се подава повече газчица Сутрин на 1-2 светофара я държа на 2000 оборота да върти помпата по-бързо,че да загрее Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове