Здравейте.От доста време се каня да си сменя спирачната течност. Това дето се виждаше в казанчето беше страшна гняс и ме дразнеше доста.Та изчетох доста по нета и най-накрая се реших да действам.Доста противоречиви мнения имаше кое първо се обезвъздушава и последователността на гумите, но в крайна сметка минах на следното:(1-задно дясно,2-задно ляво,3-предно дясно,4-предно ляво).Такааа... преди всичко слагаме бира в хладилника да се студи и пристъпваме към същинската част.Вдигаме на крик задно дясно колело,застопоряваме предните да не мърдат,въобще мерки за безопастност както се казва:
Набавяме си следния уред:
С помощта на спринцовка издърпваме "нещото" от качанчето за спирачната течност:
Пълним приготвената по-рано бутилка (за да не слагаме нова течност вътре):
След което слагаме ключе 8-ца на щуцера за обезвъздушаване и пъхаме свободния край на маркучето от бутилката на пробката:
Развиваме леко (като преди това сме напръскали пробките с WD или някъкъв друг смазочен препарат за да отпуснат малко) и хващаме съпруга,приятелка,дъщеря,леля,вуйна,любовница и т.н, да помпа на педала и да мрънка, че точно т'ва сте и избрали да прай цял ден .
ВАЖНОДокато се помпа на педала трябва да се следи постоянно нивото на спирачна течност в казанчето,което не трябва да пада под минимума защото ако глътне въздух трябва да се обезвъздушава на новоДолива се на всяко колело до максимума
При помпането потича гнусотия и след 10-15 напомпвания на педала, ще видите нормална леко жълтеникава течност,каквато трябва да бъде .На дъното на бутилката трябва да има спирачна течност, и маркучето да е потопено в нея докато се помпа за да не върне въздух в системата.По този начин при връщането на педала се засмуква течност а не въздух.След помпанията затягаме щуцера но не много за да не превърти и да се сложим беля на главата
Следва същата процедура и на задно ляво колело:
След това минаваме на предно дясно колело.Тук реших че така и така съм я разглобил, що да не 'зема да си сменя и накладките,че при спиране свирех кат' Софийски трамвай .Следва развиване на съпорти ,смазване на същите,шкурене на пластинки,и въобще смазване и чистене на гняс.Да не забравим и факта че трябва да се покаже и новия лак на съпругата (уж да покаже разликата в накладките )
Следва "номера" с шишето и маркучето и с помпането:
Още гняс:
Остана само предно дясно:
Доливане:
Близо до финала
И финала
Изхвърляме (или запазваме за спомен) нещата горе,сглобяваме гуми,прибираме крикове и прочие,влитаме на бегом в банята,щот' смърдиме на пор в тая жега (пък и кой ли прай' спирачки в т'ва време), излизаме от банята,отваряме с кеф ледената вече и поставена в началото бира в хладилника,сядаме и я пиеме с кеф щото си спестихме 30-40 лв. за смяна на течност
Послепис: Тестваме спирачките разбира се
Благодаря на всички за вниманието