Jump to content

CCord

Фен
  • Мнения

    318
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    8

CCord last won the day on Март 6

CCord had the most liked content!

Обществена Репутация

284 Good

Относно CCord

  • Ранг
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Акорд 7 К24А3-EX-AT 2006
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Бургас

Contact Methods

  • Skype
    нямам

Последни посетители

3490 профилни разглеждания
  1. Случката се отнася за Швейцария, на имейлите изобщо не отговориха, което е най-учудващото, единствените отговори бяха по телефона след комуникацията между познатия швейцарец на сина ми и сервиза, и то 7-8 месеца след продажбата на автомобила от тях, ако са им искали талон щяха да ми кажат. За Канада нищо не мога да кажа, там правилата вероятно са други. И почти съм убеден че тези сайтове за проверка по ВИН номер нямат информация за сервизна история а намират инфо вероятно само от застрахователни събития по щети и/или от изградени публични системи като немската ТЮФ или италианската, пък и като нашата които уж записват километрите и други събития при прегледите.
  2. Мога да споделя моя скромен опит от швейцарски сервиз. Купувам колата от автокъща в БГ, естествено при купуването ми се дават всички документи, за платено мито, ДДС, сервизна книжка и регистрационен талон швейцарски, абе всичко както си е в кожената чантичка. До тук ОК, колата беше супер с изключение на доста външни забележки но реших и я взех, както и да е. Вече си е моя и реших да разгледам подробно сервизната книжка, според описаното в талона, и в сервизната книжка колата е купена в Лозана, след седмата година сменя собственика и отива в едно градче по на север до Цюрих, всичко отговаря по талон и книжка. Гледам печатите от сервизната книжка и намирам на Гугъл карти градът и сервиза в който е обслужвана, официален на Хонда и Сузуки, намирам телефоните и И-мейла на сервиза и решавам да се свържа с тях да ги попитам имат ли история на поддръжката, за да знам на какво да наблегна при първоначалното обслужване, разчитайки на това че швейцарците са много точни и отзивчиви, нали така знаем за тях все пак. Цялата "връзка" беше чрез И-мейл/и с помощта на сина ми защото немския и английския са му като родни езици, но с мои пояснения защото пък той нищо не разбира от коли. Два Имейла през 2 седмици, трети Имейл след месец и никакъв отговор, викам си майната им, те са като нас, и се отказах от начинанието и предишното ми почитание към швейцарците като точни хора. След 6-7 месеца обаче по чиста случайност синчето е на гости в Цюрих, домакините са швейцарец и българка, та моя синковец им споделя случката с "мълчаливия" сервиз на който е писал три писма и никакъв отговор, ей така на майтап за точните швейцарци. Домакина, леко учуден взима обаче нещата присърце и на другия ден се обажда в сервиза, представя им ВИН-а на колата и директно иска цялостна информация за колата откакто е обслужвана при тях. Отговора на собственика на сервиза - ПО ЗАКОН такава информация можем да даваме ПИСМЕНО само на настоящия собственик или на новия собственик след като вече я купи. Устно може да се даде само на място след оглед на автомобила преди евентуално закупуване, след закупуването се дава цялата налична подробна информация ако автомобила няма да се подържа вече в същия сервиз. Въпреки всичко, това което са споделили с познатия на сина е било, дата на продажба на колата, кой е купил колата, с общи приказки че колата е подържана качествено и редовно (каквото и да значи това) , и последното което са му казали от сервиза че при закупуването не е поискана подробна информация за сервизната история на автомобила от новия собственик. Не са искали да кажат километража в деня на продажбата. Та швейцарците може би са точни дотолкова че да спазват закона буквално, но до къде, и кой колко не знам. За мен остана единственото удовлетворение че колата е продадена точно на човека от който я купих, 19 дни преди да я купя аз, и може би това че колата наистина е била обслужвана в този сервиз и евентуално написаното в сервизната книжка отговаря на реалността. Друг е въпроса обаче дали джамбазина няма други връзки с този сервиз, пак питанки и чуденки, особено като знаем колко сме лъгани и мамени тук, та си имаме винаги едно на ум, пък ако ще и за швейцарци да става дума.
  3. На посочения в темата мотор точно това ми коства най много усилия, въпреки двудневното киснене със всякакви чорби двата болта не се развиха. Разпробиваш много внимателно болта откъм главата със свредло 5,5 - 6 мм докато се откъсне главата. след като свалиш дифузора болта остава да стърчи и с някакви корави клещи малко-по малко се разкарва, след това нови болтове с голяма периферия на главата и да са закалени защото оригиналните са точно такива.
  4. Съгласен съм единствено с това че въпросния детайл е наречен цедка в каталога посочен от теб. Например, аз приемам за цедка това което е в маслоприемника на двигателя, но след нея има филтър, нали. Докато в скоростната кутия след т.н. цедка няма филтър, и маслото директно след нея отива в помпата, клапанно тяло, хидро-трансформатор, фрикционни пакети, радиатор, и ЧААААК тогава във външния и уж единствен филтър, а след него....просто се излива в картера на кутията и чака пак да бъде засмукано през "цедката". Само ще отбележа че въпросния детайл съм го държал в ръката си измит перфектно (не съм имал допир до нов такъв) и погледнато през отвора на маслоприемника се вижда че едрината на въпросната "цедка" е далеч от разбирането ( това е субективно) за... просто цедка. Цедката там е много фина и за мен (пък и не само) е по-скоро филтър, вярно по-груб от хартиения, но все пак филтър. Този източник който ти си посочил е единствения където го наричат цедка. Разглобявал съм и външния филтър, любимия на "CARPERA", има нагънат хартиен елемент с разгъната площ 160 кв/см, 4,2х38см, и най-важното е, че има клапан за повишено налягане, което автоматически говори за това че при насищане възможностите на филтърната хартия започва директна проходимост, т.е няма никакъв филтър вече. И сега ако приемем че сме останали без външен филтър и в същото време в маслоприемника имаме просто цедка, кое би спасило кутията от тотално задръстване на клапанното тяло и плунжерите му? както и повишено износване на всичко плъзгащо и търкалящо се вътре? Така че аз, а видимо и други хора виждали този чарк с очите си не биха го приели за цедка.
  5. При определянето на данъка има разделение в три компонента: 1. По мощност в KW СkW е частта от стойността на данъка в зависимост от мощността на двигателя, която се определя от мощността на двигателя и размера на данъка, определен от общинския съвет с наредбата по чл. 1, ал. 2 в следните граници: а) до 55 kW включително – от 0,34 до 1,20 лв. за 1 kW; б) над 55 kW до 74 kW включително – от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW; в) над 74 kW до 110 kW включително – от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW; г) над 110 kW до 150 kW включително – от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW; д) над 150 kW до 245 kW включително – от 1,60 до 4,80 лв. за 1 kW; е) над 245 kW – от 2,10 до 6,30 лв. за 1 kW; 2. По възраст на превозното средство: Кгп е коригиращ коефициент за годината на производство на автомобила в следните размери: Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство Коефициент Над 20 години 1,1 Над 15 до 20 години включително 1 Над 10 до 15 години включително 1,3 Над 5 до 10 години включително 1,5 До 5 години включително 2,3 3. По екологична категория Екологичният компонент е в зависимост от екологичната категория на автомобила и представлява коефициент, който се определя от общинския съвет в следните граници: Екологична категория Коефициент без екологична категория, с екологични категории „Евро 1“ и „Евро 2“ 1,10 – 1,40 „Евро 3“ 1,00 – 1,10 „Евро 4“ 0,80 – 1,00 „Евро 5“ 0,60 – 0,80 „Евро 6“ и „ЕЕV“ 0,40 – 0,60 .....Екологичният компонент е в зависимост от екологичната категория на автомобила и представлява коефициент, който се определя от общинския съвет в границите, посочени в ЗМДТ. .....Когато в регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи няма данни за екологичната категория на МПС, се приема, че то е без екологична категория (чл. 59, ал. 5 от ЗМДТ) .....В Закона за местните данъци и такси – чл. 55-57 са дадени подробно формулите за изчисление и описание на параметрите за всяко едно превозно средство. Това съм го копирал от бюлетина на НАП, И най-важния компонент е, че всяка община сама си избира в кои от посочените граници на параметрите да се изчисли точната цифра, тук е добре че сте си писали хора само от Варна.
  6. Тези твои две изказвания се отричат взаимно, и като гледам, първото от тях е невярно. И сега за да ти стане съвсем ясно гледкай внимателно, понеже клипа е цял двучасов филм отиди на 1 час, 13 минути и 25 секунди. Ако не вдяваш английски извикай някой да ти превежда какво казва човека, а пък и всичко което казва се изписва в текст, и аз не съм на "ти" с английския но това го схващам. Има и други клипове, но този ми попадна на бързо търсене. Ай със здраве! - кой разбрал, разбрал.
  7. Ех CARPERA, човека съвсем правилно е посочил филтъра на кутията, само че грубия който е вътре в кутията, вероятно това му е попаднало на първо търсене. А този който ти посочваш е финия който се намира извън кутията. И разбира се съвсем правилно Vancho му е отговорил че достъп до грубия филтър има само при отваряне/ремонт на кутията. Та другия път да знаеш че кутията има два филтъра.
  8. Почти на 99% съм сигурен че това с червената точка е т.н. ELD модул, по-точно датчика му. На повечето други автомобили ( разглеждал съм на Тойота, Опел, БМВ и Форд) се намира точно там, по този начин следи цялата консумация на енергия в инсталацията. На Хонда, поне в старите генерации, се вгражда в модула на релетата и следи консумацията на част от електро инсталацията, малко тъпо решение ама с цел икономия на гориво и ниски емисии е решено така. В интерес на истината за първи път виждам на Хонда да е на това място, но и не съм гледал Хонди от по-новите генерации, точно това ме кара да не съм на 100% сигурен. Как се тества най-лесно системата за заряд - при добре зареден акумулатор и загрял двигател оставяш да работи на празен ход (при изключени всички консуматори, и без климатроника), взимаш амперклещи (за прав ток на малкия обхват - 40А) и ги слагаш на проводника който идва от алтернатора, взимаш мултицет и се връзваш на акумулатора за измерване U. Както си работи мотора на празен ход започваш да включваш един по един консуматори, първо климатроника, след това фарове и т.н., и т.н.. През цялото това време следиш волтметъра и амперметъра отначало, още при празен ход и последователно след включване на всеки един консуматор. При изправна система би трябвало на празен ход, без консуматори да имаш около 12,5 - 12,8V, при покачване на товара в един момент трябва U да скочи на 14,1 - 14,5V. Може да минеш без амперметър но аз лично го правя с него да си видя зарядния ток. Това е при по-старите генерации на Хонда, новите може да са с наистина интелигентна система за заряд, както при другите марки, там е съвсем друга бира, и истински интелигентна. ПП - всичките тези измервания по U можеш да ги правиш с едно волтметърче в запалката или като си включиш един ELM и следиш напрежението при живи данни. Успех!
  9. Като отговор на питащия, когато работи двигателя пусни климатика, в този случай трябва да въртят и двете перки, в много от случаите единия мотор е повреден и върти само едната, те тогава се случва да загрее мотора. Ако при включен климатик въртят и двете тогава остава варианта за повреден термо-шалтер на радиатора. Включи си скритото меню на дисплея, или някое ELM-че и гледай на каква температура ще се включат перките при работа на място с изключен климатик, трябва да е някъде на 95-98 градуса, ако не включват смяна на шалтера.
  10. CCord

    Видео

    Героят от видеото мога да определя само като празноглав празнодумец, търсещ известност чрез всеобщо споделяне на глупостта си. Такива има много по т.н. социални мрежи и платформи. Чудя се обаче как да определя тези които се възхищават на такива малоумници. Полицаите си правят съвсем нормална проверка, без изобщо дори да са му предявили нещо. Ако полицаят го няма на улицата - защо искат високи заплати? като излязат на улицата - защо ме проверяват? това племе никога няма да се научи на ред, само знае да роптае за щяло и нещяло! Какво правим ако този палячо е поредния пиян или надрусан идиот който след няколко километра погуби човешки живот? как полицаите трябва да открият такива потенциални убиици? може би по цвета или марката на колата!? нали единствения начин е проверката.
  11. Всяка джанта си има параметри: https://www.avtogumi.com/bg/parametri-djanti Изписваш тук параметрите на твоите и тогава въпросът ти става адекватен. В противен случай всеки който иска да ти помогне трябва първо да намери твоя размер и да ти каже дали неговите от, да речем 2-ра, 3-та и т.н. генерации стават на твоята кола. Параметрите/размерите на алуминиевите джанти ги пише отвътре на някоя от спиците. А на стоманените обикновено се изписват отвън по периметъра на болтовете/гайките. Пък и чичко Гугъл може да ти помогне с намирането на твоя размер и параметри. ПП - не приемай поста ми като заяждане, просто моето мнение за оказване на помощ е такова че, искащия помощ трябва също да положи някакви усилия за да улесни помагащия, все пак никой никому не е длъжен нали!
  12. Подготви се психологически и финансово за смяна клемореда на ключа/боша. Става и втора употреба с уговорка за връщане ако не работи, защото и такива се намират в моргите.
  13. Модула който имаш е с един канал, не казваш за какъв автомобил става дума но се проверява лесно (ако разбираш де), ако има едно общо реле за двете дълги светлини (както е на повечето коли) ще стане, но трябва да се свърже след релето и преди предпазителите. Ако е с две отделни релета на лява и дясна светлина няма да стане. Модула който имам предвид в темата е с два канала които са независими, и този проблем отпада. Успех!
  14. Да ти е честита, и да минеш мнооого километри с нея! Един приятел има абсолютно същата от нова, вече е 6-7 годишна и през лятото беше на 480 000 хиляди мили, кара я такси в Чикаго. Като ми каза какво е сменял и какви ремонти е правил не му повярвах, само някакви дреболии и консумативи за 3 - 4 хил. долара за цялото време и километри, масло, филтри, гуми, крушки, ремъци, ролки, накладки и подобни са отделно. Специално му зададох въпрос за проблеми с батерията, всичко е перфект и от тази гледна точка. Може би условията при които се кара, са най-благоприятни и щадящи мотор, батерия, кутия. За пътищата им обаче казва че са като нашите почти, тъй че возията си се скапва от време на време, сменил е два носача и 4 амортисьора, някакъв датчик за дистроника 1000 пари и няколко други неща. Масло само оригинално на Тойота 0W20 и смяна на 10к мили, и все още я кара с такова но казва че в последно време долива по 1 литър от смяна до смяна. Сега вече не знам на колко мили е станала, но април месец ще я докара и ще я разгледам на живо пък и ще я пробвам. Кутията в хибридите на Тойота не е CVT, още от времето на Приус измислят една уникална трансмисия която кръщават e-CVT, което е съвсем друго нещо и при добра поддръжка надживява всичко в колата. Хонда също ползва такива кутии за някой от хибридите си. Та обслужи си колицата и да си я караш с кеф! ПП - не знам дали този двигател работи с цикъл Аткинсън-Милър, Тойота отдавна залага на тази концепция.
×
×
  • Създай нов...