Jump to content
ВесКо

Навигация 2006-2008г. за коли 2003-2005г.

Recommended Posts

   Здравейте колеги,

тази тема ще има за цел да "реши проблема" с не работещите в БГ оригинални, навигационни системи на Акорд7, от преди фейслифта.

Става въпрос за монтажа на такава от след фейслифта, на кола с вече инсталирана навигационна система, но от преди фейса (които не работят в БГ) .

На по-късен етап мога да направя тема и за монтаж на коли, които не са имали навигация.

 

Двд четачката е и самата навигационна система.

Качвам снимки с информацията, която съм събрал и после ще коментираме нещата, така че за всеки да стане ясно.

 

Снимка 1 - Навигация от 2003 до 2005г: 

navi_2004_a2948_31927363.jpg

 

Снимка 2 - Навигация от 2006 до 2008г:

navi_dvd_2007%D0%B3._d8b9f_31927352.jpg

 

 

Снимка 3 - нави 2006-2008

20151230_144444_6af03_31927351.jpg

 

Снимка 4 - (ще трябва да се редактира заради качеството й)

20151230_144332_fed3a_31927350.jpg

Редактирано от ВесКо
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно! Докато не си допишеш ръководството с всички пояснения, всички чужди постове в нея ще бъдат изтривани (освен ако не дават още информация или разяснения).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пинове А4 А5 А14 А15 от конектор А(20пинов, снимка1), да се извадят и вкарат в новия конектор B (зелен от снимка2) както следва:

 

А4---- В4

А5---- В11

А14--- В5

А15--- В12               Новия В остава само с тези 4 кабела

 

От стария конектор В да се изкара В5 и да се вкара в  А5.  

След като сме изкарали В6 от конектор В, то той остава да се трансформира в конектор С от снимка 2 и 3. За целта можем да изрежем пинове B5,B6,B11,B12

Така старата букса В остава с два реда по 4 пина, като дори и местата на кабелите е идентично с това което за иска за новия конектор С (8пина, снимка 2 и 3)

След лека модификация по външната страна на конектора, то той трябва да се вкара в новото С.

 

Трябва да се убедим, че имаме кабели на А8 и А18. Това са кан шините и ако модела преди 2004 не  ползва тази връзка, то при новото нави трябва да ги свържем така  :

А8  - CAN-H към бял кабел в колата

A18 - CAN-L към червен кабел в колата (тези кабели се срещат на много места в колата)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Веско, ето обща сника, която показва какво има едното, какво има другото, и съответно буксите с кабелите:

 

 

Надявам се, че ще се напаснат нещата.

Благодаря ти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конектор F от снимка 2 по-горе може да се изполва за задна камера, като описанието на пиновете е:

 

1) Vcc for Honda camera. 
2) Ground
3) Not used
4) Video ground
5) Video 
6) Shield for Honda camera
7) Camera Detect

 

За целта трябва да се използват пинове 4 и 5 за видео сигнала от камерата, и да се направи мост между 2 и 7. Чрез този мост навигацията ще знае, че има свързана камера и всеки път като се включи задна скорост ще превключва картината към камерата

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Веско писах ти лично.

 

Да питам и другите колеги (аз съм с 7 2.4 с нави) някой успял ли е да намери нави от фейс, която да не е с обърнати бутони, всмисъл INFO, AUDIO, A/C и другите които трябва да са от шофьорската са от пасажерската страна на всички навигации за акорд 7 фейс, които намирам в ebay... само английски ли се продават там или на фейса са ги обърнали??

 

Моля някой да ме свърже с човек, който е слагал такава нави от фейс на при-фейс, защото аз не бих се навил самичък.

 

Също ако сменям бих искал да сложа направо и камера за задно виждане. Може ли да обсъдим в тази същата тема мнения и препоръки, който има и опит?

 

Поздрави

Редактирано от sneakyz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги почти се навих да я сменя но се чудя това с камерата дали ще се получи.По точно въпроса е как или какво ще я включва?А също така фейслифтовите имат гласови команди и други екстри те дали ще работят ако се смени само двд четеца

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навигациите от фейслифтовият модел имат свободна букса, където се включва камера за заден ход и това е описано малко по-нагоре в същата тема.

Гласовите команди ще ти проработят чак след като си инсталираш микрофон, блутут и бутони на волана, но и без тях ще останеш доста доволен

 

 

ВАЖНО!!!ВАЖНО!!!ВАЖНО:

Който иска да преминава към фейслифтова навигация, нека при подмяната на ДВД устройството да се монтира и екран от кола след 2006г. понеже, стария екран показва добре картината, но се получава бъг при тъч скрийн управлението.... неизвестно все още защо.

Щом колата ти е с дизеловият мотор (писал в аватара cdti, а той не е такъв), екрана трябва да е от дизелов фейслифт!

Редактирано от ВесКо
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колега така май се усложняват нещата ама може и да пробвам ако ги намеря изгодно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навигационен дисплей за ляв волан, не мисля че ще намериш, но ако намериш според мен няма да е под 500-600лв. в най-добрият случай, говорим за запазен екземпляр. Ако случайно намериш щатски, според мен има шанс да не тръгне без код, тъй като те са със код против кражба, така че внимавай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари ти излезе цялата процедура с частите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

450лв., като минах евтино с Дисплея., иначе дисплеите тръгват от 400лв., Ром-а почва от 200лв. Явно доста хора са почнали да търсят, защото в момента мин. цени са от 250лв. за Ром и 450лв. за Дисплей.

Доста малки неща, като детайли говоря, са променени които на мен лично ми допадат. Предполагам, ако вземеш от някой цял комплект, ще свали от цената.

 

Ти със Нави ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

450лв., като минах евтино с Дисплея., иначе дисплеите тръгват от 400лв., Ром-а почва от 200лв. Явно доста хора са почнали да търсят, защото в момента мин. цени са от 250лв. за Ром и 450лв. за Дисплей.

Доста малки неща, като детайли говоря, са променени които на мен лично ми допадат. Предполагам, ако вземеш от някой цял комплект, ще свали от цената.

 

Ти със Нави ли си?

Не съм с нави. Принципно в ebay и aliexpress има китайски изпълнения с андроид, навигация IGO и т.н. за около 330-350 долара. Ама колко са надеждни не знам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако си с климатроник, няма да ти работи климтроника, а ако случайно проработи, няма да е за дълго. Ако си с Премиум Аудио, и то няма да работи в никакъв случай. Но за да минеш на Нави от Радио, ще са ти нужни доста неща, които ще ти струват 100% над 1000лв. Ром, Дисплей, малък дисплей с въздуховодите, гпс антена, декорацията около Рома, най-вероятно допълнително окабеляване+букси, ако нямаш управлението от волана и него прибави, там задължително ще ти трябва окабеляването от донора.

 

Все пак, възможно е да се вместиш под 1000лв. ако намериш кола донор с всичко нужно и се спазариш. Когато казвам мин. 1000лв., имам предвид ако търсиш по отделно всяка част.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Sorry, the file you have requested does not exist.

Make sure that you have the correct URL and that the owner of the file hasn't deleted it.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфу, нещо е станало с Drive-a, сега ще го шерна на ново.

Все пак може ли някой от модераторите да каже дали може да се направи така, че да може да се качва файл по-голям от 2МБ?

 

https://drive.google.com/file/d/0B8NEaPsg8OeiY3I2LTdDbVlSTnc/view?usp=sharing

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аха, значи си успял. Браво.

Климатроника най-лесно става, стига да не сложиш екран от бензин на дизел. А иначе ти си направил точно обратното, което не е проблем. 

На снимката от твоя файл с платките от управлението на климатроника се вижда, че лявата платка с повечето чипове е от дизелов Акорд (маркирана е като 2006-2007)

 

Сега с какво подреждане на бутоните си? И с коя платка за климатроника?

Снимки?

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С бутони за ляв волан, прехвърлени от моя дисплей, плюс моите платки от климатроника, тази зад екрана+тази зад бутонте, само тъча и аудиото са от фейс, дори страничните бутини и потенциометрите (врътките) с от моята.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва ми една платка за дизел и ти пратих ЛС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема! Моите уважения и благодарности към колегите, създали проекта! Аз също се хвърлям във филма.

 

Колега ВесКо, снимките от album.bg в първия пост са изчезнали. Ако може да дадете други за да ги сложа обратно, или да ги качите във форума.

 

Гледам на фейсовото аудио има една букса в повече. Та то задължително ли трябва да се сменя, както е направил crown_bg? Питам, понеже на моето съм му вадил чинчове от предусилвател в сервиз и сега и новото ще трябва да водя за манипулацията, ако е така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпросът ти- да, ще прябва да смениш и радиото, а чинчовете ще ги изкараш лесно и от новото.

 

Ще се опитм да отговоря на всичките ти въпроси, но на ЛС.

 

Имай предвид това, че в трети пост от тази тема има неточности, които съм допуснал при писането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах точно един въпрос, и ти ми отговори. Днес си оставих фейсовото аудио в сервиза, за да ми изкарат чинчове и remote кабелче и от него (аз съм с леко модифицирано премиум аудио и ползвам външен усилвател).

 

Можеш да драснеш на ЛС или тук в темата корекцията на трети пост, а аз ще го редактирам.

 

Освен преправянето в буксите, заключвам, че от хардуера се сменя:

- ДВД-РОМ-а

- Дисплея

- Аудио блока (СД и чейнджър)

Нали така?

 

Аудиото - ясно кое е, ДВД-РОМ-а - и той. Но може ли да качите снимка на частта "дисплей", която има необходимост да се прехвърли. Въпросът ми произтича от това, че не мога да разгрича докъде е контролера на климатика, копчетата за управлението на аудиото и кое е останалото, определено като "дисплей".

 

И си позволявам една незначителна добавка към инструкцията на crown_bg:

Lentov kabel.jpg

 

Големият лентов кабел при фейслифта не липсва, а е преместен от другата страна на дисплея. Липсва само по-тесния лентов кабел, ограден на снимката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо, което ме дразни във фейса, и то е че на АУХ не може да местиш папките от дисплея, и не ти показва текущото време на песента, докато това го има на пре-фейса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката, която е зад дисплея+платката зад бутоните на климатроника. Има кабел който ги свързва, той е един и същ в двата края. Внимавай като го разкачаш, много са фини буксите.

Изобщо внимавай, има лентови кабели, които не се виждат, и ако дръпнеш по-рязко заминават.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във фейса, и то е че на АУХ не може да местиш папките от дисплея, и не ти показва текущото време на песента

Аз съм с XCarLink и това го нямам и на префейса. Местя папките от CH (нагоре-надолу) и не съм се и надявал да виждам текущо време. Просто на AUX нищо не се случва на дисплея. Показва екрана за режим CD, но сякаш няма вкаран диск.

 

Платката, която е зад дисплея+платката зад бутоните на климатроника. Има кабел който ги свързва, той е един и същ в двата края.

Пф, от това се опасявах - изглеждат ми доста различни и все ми се струва, че няма да станат. И ако се взима платката непосредствено зад пластмасовите бутони на климатроника, тогава не се ли променя и подсветката на бутоните заедно с нея? Доколкото съм гледал на фейслифта свети бяло-зеленикаво, а на префейса си е жълто?!

Може ли някакъв линк към темите, от които си черпил опита си, за да видя там дали няма снимки на това, за което говориш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде няма снимки, никой не е показал, това което съм показал аз на разколачен HVAC. Подсветката е различна да, затова преместих гумените капачки, които покриват подсветката. Взех си всички мои бутони, понеже са пазени, а и фейсовите са малко матови. Свети си както трябва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката зад бутоните на климатика, не разбирам защо трябва да се сменя.

 

И не е ли по-лесно да се смени целия модул HVAC, от кола след 2006г.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе трябва да махнеш платката за да извадиш бутоните, а пък аз както споменах си смених всички бутони от моят ХВАК, понеже на новата са матови, а моите са леко перлени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката зад бутоните на климатика, не разбирам защо трябва да се сменя.

 

Би бил хитър и по-бърз начин наистина, като само се присадят пластмасовите долни бутони. Но за да стане както трябва всичко, трябва да се има предвид, че подсветката на страничните бутони е друга и дори и да не се смени самата платка, трябва да се стигне до нея, за да се сменят "шапките" на диодите. Пред което смяната на самите платки е по-лесна.

 

Мисля, че най-накрая започнах да схващам. Ако можем да го наредим по слоеве, франкенщайнът, който трябва да се получи е:

 

1. Пластмасата на предния панел (откъм таблото) от 03-05 навигация

2. Платките под страничните бутони на 03-05

3. Дисплей от 06-08. Тук като се говори за "дисплей", то се има предвид цялата тази част:

display.jpg

4. Управление на климатроника от 03-05 заедно с платката за копчетата му (долния ред бутони). Тук платката за управлението на климатроника трябва да се извади от кутийката й, за да се откачи лентовия кабел, който влиза в нея от 03-05 дисплея и да се вкара този от 06-08 дисплей. Причината е, че същият лентов кабел в другия си край има друг накрайник (букса), която влиза в дисплея, което прави прави прехвърлянето му в края откъм климатроника наложително, а това откъм дисплея - невъзможно. Редакция: това не е вярно. Малкият лентов кабел е еднакъв и от двете страни и най-добре да се откачи от края си в платката на страничните бутони, без да се вади платката на климатроника от кутията й.

5. Аудио от 06-08.

 

Моля да потвърдите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Аз мислех, че вече си я сглобил :)..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях по морето със сивика, пък и аудиото още не ми е готово. Не бързам за никъде.

 

Обаче пак се обърках. Как казваш, че си запазил:

 

 дори страничните бутини и потенциометрите (врътките) с от моята.

Като сега като си разглобих изцяло старата навигация виждам, че "платката зад бутоните" си е доста голямата платка от снимката по-горе, в която влизат променените след фейса лентови кабели. Не разбирам как си я запазил?! Потенциометрите - как да е, те са отделни с непроменени лентови кабели преди и след фейса и може, но лентовите кабели на страничните... Да не би под "бутони" тук да имаш предвид самите пластмасови копчета, а не бутоните с платката отдолу?! Отделно, че не виждам проблем в използването на фейслифтовата платка, понеже бутоните за ляв и десен волан са 1:1, само шапките на диодите трябва да се прехвърлят.

 

Всичките "шапчици" на лампичките прехвърлих, само тези, които са обърнати настрани (за потенциометрите) не мога. Скъсах и двете сини и не смея да почна кехлибарените. Ти успя ли да ги свалиш цели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но само на климатроника, другите не ги пипах, а направо бутоните - лицевата част. Там е пипкаво, трябва да гледаш на осветление, за да видиш как е замушена платката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, от вчера и аз съм с работеща навигация в таблото.

 

DSC_1042.JPG

 

Благодаря на ВесКо за темата, и изключително много благодаря на crown_bg за съдействието през цялото време, както и за инструкциите, които са доказано достоверни.

 

Нека всички, които имат въпроси, да ги задават тук, и който и когато може ще им отговори, а не да пишат ЛС на колегата, защото е достатъчно зает и без това.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мога ли да помоля някой да ми обясни малко по обстойно как да свържа камерата си за задно виждане на акорд 7 ма генерация 2004г 2.4 автоматик.Вкарах колата от Англия миналия месец и камерата си беше монтирана на багажника продавача ми обясни че трябвало диск за да тръгне .....След като се прибрах сложих въпросния диск в двд рома но камерата не запали..хах :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А диска работи ли? Защо не поиска да ти демонстрира как работи? Къде е неговия диск?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да диска работи естествено няма карта за Бг ..не искаше да тръгне но след сваляне и почистване на ДВД рома захапа и сега го чете но уви камерата не...като свалях двд—то ми се стори че има изолиран кабел зад него но тогава не обърнах внимание...а и да е бил за камерата незнам къде да го свържа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно, за камерата за задно не знам къде точно се свързва, Веско беше писал, виж в моя файл където съм описал нещата, дали има такова нещо, но то е за Фейс, ако ти си със стария интерфйес, там не знам как и дали може да се закачи камера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На коли преди фейслифта, някои са слагали допълнителен интерфейс, към който са свързвали камерата. Иначе камерата няма как да бъде свързана към оригиналната навигация на коли от преди фейса. 

 

Ако навигацията е подменена с такава от 2006г.- тогава ще може да се свърже. 

 

Ако можеш качи снимка на задната част на ДВД-то, там където са буксите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, съжалявам за закъснелия отговор ...

Днес ми остана малко свободно време и разглобих ДвД рома, там открих и различих от снимките на колегата по-горе, че ДвД-то ми е от преди фейс лифта, но също така открих и няколко свободни кабели.

Явно са били от този интерфейс, за когото пише колегата ВеСко. Ако някой има представа и може да помогне от къде да си ги закупя да пише или друга информация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...