Blue Dragon 4 #1 Публикувано 26 Декември, 2015 Здравейте! Весела Коледа на всички и щастливи празници. Преди 20-на дни станах горд собственик на Хонд ЦРВ 147 к.с. Колата има монтиран газов инжекцион Ловато с компютър Тамона. Тъй като свещите, с които ги купих бяха изпяли вече песента си, реших да ги сменя, като от мой доверен доставчик (казва се Коко 100 С4 във форума на Ауди) ми предложи 2 варианта - Беру двупоюсни и иридиеви на Бош. Аз предпочетох да взема Беру. Свещите бяха своевременно монтирани. Направи ми впечатление обаче, че на празен ход на бензин, особено когато двигателят е студен оборотите леко играят и като застана отзад зад ауспуха отчетливо се чува пропуск на такт - примерно на 10-15 секунди, някой пъти на 30 сек, но не престава. Когато обърне на газ пропускът на такт се усеща много рядко, а като загрее добре - почти никога. Като обърна на бензин, дори и загрят, двигателят продължава да пропуска работен такт, пак на периоди от 10-15 секунди. Тъй като изминах с новите свещи около 600 км, реших да проверя състоянието им. Отвих една от свещите и тя изглеждаше досущ като нова. Керамичната обвивка на електрода беше абсолютно бяла, а електродът в центъра и двата полюса - сиви, без никакви нагари или каквито и да е тревожни неща. При по-внимателно вглеждане обаче установих, че на корпуса на свеща пише 0,8 мм, което доста ме озадачи тъй като в книжката по експлоатация на ЦРВ изчирно пише разстояние 1,1 мм. Въпросът ми е фатално ли ще да продължа да карам колата с тези свещи или да търся да ги сменя оригинални на NGK? Искам да отбележа, че също така разглобих диструбуторната капачка, чиито електроди, които комуникират с палеца бяха с доста сив нагар, който зашкурих, но така и не стигнах до чист метал. Същата процедура направих и с палеца, който не посмях да сваля, а просто го зашкурих на място. Въпреки процедурата пропускът на такт си остана. Сега предполагам, че ще питате дали със старите свещи е имало такъв проблем. За съжаление не съм се заслушвал, а и за нещастие ги изхвърлих, тъй като определено за нищо не ставаха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #2 Отговорено 26 Декември, 2015 (Редактирано) В повечето случаи проблеми със запалителната система, при работа на газ са по осезаеми а при теб е обратно, така че е възможно проблемът да е е горивната. Регулирай клапаните междувременно. При толкова евтини и хубави японски свещи баш Беру че и с два външни полюса ли намери да сложиш? Редактирано 26 Декември, 2015 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Blue Dragon 4 #3 Отговорено 26 Декември, 2015 Регулиране на клапаните е първото нещо, което направих, всъщност само ги прегледаха, защото казаха че били добре. Сега като се замисля това 0,8 мм може и да е размера на резбата. А за свещите както казах ми предложиха 2 варианта, аз не знаех че Беруто са двуполюсни. Човекът, който ми преглежда клапаните ги видя и каза, че не са за тази кола по принцип, но не било проблем и да си карам с тях. Иначе NGK били по 9 лева парчето. Вярвам и на Коко 100, защото досега не ми е продал лоша част, явно по каталог дават тези Беру да стават за хондовския двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #4 Отговорено 26 Декември, 2015 Колега, изрично 1,1мм са ти свещите. Резбата е 14мм, а се отвиват с ключ 16-ка. Бош ли ше е, Беру ли ше е се тая Земи си NGK(ама не френско) или Denso да ти е мирна главата. Има един човек, от който си взимам японски иридиеви NGK, ако те интересува пиши на лично. Цифра са, но не и колкото в БГ. Обикновени NGK може също да има. Твоя човек ако не ти е сложил Beru Z158 (по каталог за твойта Хонда и с 1,1мм разстояние), ама ти сам си каза че са 0,8... Значи ти е сложил Beru Z116, които са 0,8 и са уж за LPG специални и са баш с 2 полюса http://beru.federalmogul.com/e-catalogue/vehicle те ти каталога Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 26 Декември, 2015 (Редактирано) Газовите хондета си искат по малки разтояния на свещите от предписаните лично 4 година карам на 0.9 При значително големия избор на свщи беру няма да го коментирам. Редактирано 26 Декември, 2015 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
357MAGNUM 2 #6 Отговорено 26 Декември, 2015 Аз по точните мерки немога да взимам отношение , но мога да споделя следното . Преди 7 години като купих първата хонда ( цвик 1.3 кабуратор ) мойто момче сложи гас ренцо изпарител и не след дълго свещите започнаха да се сърдят , тогава приятелчето ми като ме познава вика дай да фърлим едни 180 лв. За НЖК ЛПГ проджект . Аз като млад шофер незнаех , че обикновенните са 30 левкона и се съгласих , та след 7 години и близо 250к на цвика онзи ден като обслужвахме харвито се усетихме , че свещите са си същите ! Та ако още има такива не се стискай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #7 Отговорено 26 Декември, 2015 Фен, те обикновените свещи ги скъсяват за газ, ма на мойто ЦРВ му е харно с иридиеви на 1,1 и на двете горива. При бензина тва по-малко разстояние как му се отразява? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Blue Dragon 4 #8 Отговорено 30 Декември, 2015 Понеже не ми се пуска нова тема, затова малко ще отклоня въпроса, но смятам че има връзка. Ситуацията е следната - на 22 декември тръгнах от Варна за с. Куртово Конаре (на около 20 км след Пловдив). Заради магистралите минах по Хемус до Шумен, след това по Ришкия проход и на Карнобат - на магистрала Тракия. Движих се с около 100 км в час, на магистралата също с толкова, рядко до 110 и много рядко със 120. До Карнобат колата даде разход 11 със зареждане на Лукойл (да упомена че бутилката ми събира около 24,8 литра, след което зареждането напълно спира, явно няма ограничител). От Карнобат до бензиностанция Лукойл (където пак заредих докато спре пълненето на газ), намираща се на около 40 км преди отбивката за Асеновград с изненада разхода скочи на 12. Следващите няколко дни последва обикаляне по съседните на Куртово Конаре населени места, ходене до с. Крумово, след това обикаляне в час пик в Пловдив, при което се събраха общо около 140 изминати километра, които си ги броя направо за движение в градски условия - който е карал в този район, особено между 16:00-18:00 часа знае за какво става въпрос. Зареждам този път на ОМВ (пак до горе) и хоп - изненада - разходът е под 11, но да го закръглим на 11. В следващите дни последва още едно ходене до Асеновград, обикаляне из Пловдив, връщане до Куртово Конаре. После пак маршрут Куртово Конаре - Пловдив - Стамболийски - Куртово Конаре, което си е горе долу градско каране, но да го наречем смесено. На 29 декември потеглям за Търговище и зареждам на магистрала Тракия на ОМВ на около 50-60 км след като съм се качил от пътния възел за Асеновград. Разходът е отново около 11/100. От ОМВ през Петолъчката до Котел - на около 170 км след зареждането копчето на инжекциона започва да пищи за празна бутилка. С многократно превключване на газ по нанадолнищата стигам до Омуртаг - общо изминати километри от последното зареждане около 210, от които поне 20 са на бензин. Така разходът на газ скочи много - повече от 12/100. През цялото време съм се движил със скорост 100-110 на магистралата, в прохода - колкото позволяваха пътните условия - пътят беше мокър и карах бавно, като се има в предвид, че още не съм свикнал с ЦРВ-то и не мога да преценя колко е стабилно в завоите, затова съм предпазлив - возя 2 малки деца. Изводът, който си направих е, че разходът при смесено пътуване е по-нисък от този извънградско и то бабешко каране. И в двата случая на дългите разстояния колата беше претъпкана от багаж - около 180 килограма човешка маса (двама възрастни, едно 6-годишно дете и едно бебе) и доста обемисти, но леки багажи - дрехи, детска количка, буркани, играчки и все такива неща - нищо, което да тежи по сериозно. Затова съм много озадачен, защо разходът извънградско е толкова голям. При пътуването ми от София до Варна, когато закупих колата - около 450 км, преди да сменя маслото и свещите, със светещ чек енджин за богата горивна смес на газ (което се установи по-късно във Варна), цялото разстояние изминах с 43 литра газ - едно зареждане на Търново от 19 литра (на София бях напълнил бутилката до горе) и едно зареждане като пристигнах във Варна от 24 литра. Това означава, че разходът на гориво е бил под 10/100, на до го кажем, че е бил 10. От София до Варна колата беше празна. Така че какво смятате - при пътуването ми до Пловдив и обратно завишеният разход извънградско се дължи на многото багаж, на свещите, които се оказа, че не са за тази кола или на нещо друго, или просто си е нормален. Само да допълня, че гумите са марка Ласа, A/T (което си го превеждам all terrain) с доста дълбок грайфер и колата няма никаква инерция по нанадолнищата. Тука вече не знам причината - дали от гумите или просто защото както каза един колега със същата Хонда, че колата си е аеродинамична като тухла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swartalf 241 #9 Отговорено 30 Декември, 2015 По принцип ако кюташ до около 90 разхода ще ти е макс 10 на сто извънградско. От 90 до 100 и 110 разхода скача докъм 12-13 на сто, нагоре вече работата става дебела. Общо взето с колкото караш, толкоз ще ти харчи (без нулата) плюс минус половин литър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #10 Отговорено 30 Декември, 2015 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99621 Актуализирал съм FAQ с въпроса за свещите в точка 28.Тук тая тема съм я изтървал да внеса яснота навреме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове