Waller 0 #1 Публикувано 19 Декември, 2015 (Редактирано) Колеги здравейте ! Имам Сивик 5 генерация, и ви моля да споделите какви са превантивните мерки срещу ръждата ?! Колата е огледана и за момента няма никаква ръжда. Мисля че е от Италия за да е така запазена. Проблема е че, забелязвам че по задните калници се събира кал. Също и по края от праговете. И си мисля че няма да се мине повече от 1-2 години преди да избие. Какво се прави в такъв случай ? Дядо ми пълнеше праговете на москвича със масло, и я докара до 36 години.Естествено не мисля да я пазя чак толкова, но много ме радва и искам след година две да и набия б16. Споделете вие какво правите ?! Благодаря ви предварително ! Весели празници ! п.п Вече разбирам, защо ми казваха че като човек се качи на Хонда и става Фен до Живот ! Редактирано 19 Декември, 2015 от Waller Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #2 Отговорено 19 Декември, 2015 И аз пълня с масло, задни вежди, врати, прагове... Друго спасение няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #3 Отговорено 19 Декември, 2015 Има един спрей.Води се парафин.Стои лепкаво и гъсто.Продава се със дълга шлауха с накрайник и е удобно да се тика в отворите по праговете. Това лято нанесох от вътрешната страна на калниците, в праговете и де що тенекия имаше. За разлика от маслото, не се изпарява и не се стича.Направено е баш за целта.Продава се из магазините за авто бои, не е скъпо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #4 Отговорено 19 Декември, 2015 (Редактирано) + 1 за маслото и парафина но ще добавя , че маслото е по подходящо за вече заръждавели места защото попива по хубаво и блокира процеса на ръждясване. Ако няма точка ръжда запечатвай праговете с парафина, и веждите отвътре между двете ламарини където се сдвояват. Оттам почва да гние на всяка кола. За мойта англичанка си намерих пластмасови подкалници и забравих за задържането на кал. Преди да ги сложиш мажеш обилно с горяло масло целия подкалник като наблягаш най вече където се събира калта. и при ръба на веждата мажеш. Запечатваш с подкалника и гаранция проверил съм след 2 години маслото още си е там и е прясно прясно. Изсъхва когато е на открито и се обдухва при движение. Автърмаркет подкалници можеш да видиш в бим.бг аз оттам си взех моите задните. 25 лв беше парчето. Лошото е че сега проверих и не видях подкалници за твоята. Имаш вариант да си приспособиш от друга кола, и си поиграеш с пистолета за горещ въздух. Но без подкланици не те съветвам да караш. Редактирано 19 Декември, 2015 от Daniel™ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #5 Отговорено 20 Декември, 2015 За моят сивик мисля че фабрично не са предвидени подкалници за отзад. Това лято правих задните калници от-до и накрая бояджията напръска отдолу с антикор на Боди, стои леко гумирано, но и твърдо, не задържа мръсотия, дори боя не държи на него. Това ми се струва удачен вариянт, но най добре си е с пластмасови подкалници. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #6 Отговорено 20 Декември, 2015 Да, няма фабрично повечето хонди до 2000 г нямат отзад.... Голяма грешка. На една астра сложихме преди 5 години отзад пластмасови.... Ти да видиш още няма и помен да започне ръжда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #7 Отговорено 20 Декември, 2015 Взимаш си една кутия епоксиден грунг на по добра марка.На Novol примерно най добро качество и цена е епоксито иначе има на Mipa,RM ,Glasurit,но са доста скъпи техните ,а Новолското епокси не им отстъпва много много.Чистиш добре от долу калника минаваш с четката с епоксиден грунд и запечатваш след това с епоксидна боя или полиуретанова боя на Mipa е добра и цена и качество.През това нещо не минава влага просто става керамика.Тези материали се ползват при реставрацията на автомобили и машини като цяло.Иначе под калници няма да ти навредят,но ми се струва,че ще те измъчат много повече от това да изтъркаш и обработиш с тази химия. При пета генерация Сивик ръждата избива на веждите даже съм много учуден как така все още не е...Така,че не виждам под калника как ще спаси положението с тази ръжда по веждата като между подкалника и самата вежда ще минава вода и кал и ще се задържа отзад ,освен ако не го залепиш /замажеш/ с полиуретанов уплътнител примерно на самата фуга. Като цяло и двете са добри варианти.Имай на предвид,че с епоксидната боя се обработват примерно стъпала на автобуси и инвентара на селско стопанските машини.Това е няколко пъти по здраво от прахова боя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #8 Отговорено 20 Декември, 2015 Колега трябва да ти покажа как си го монтирах. Подкалника има ръб който прехлупва металният ръб и няма как да проникне кал дори неуплътнено. И да влезе малка влага тук идва ролята на маслото. То е импрегнирало метала и покритието така че влага няма как да достигне. Подкалника пази от изсъхване и отмиване на маслото. Личното ми мнение е че този метод е малко мърляв с маслото но доста сигурен и доказан поне при мен. Отдавна съм отрекъл каквито и да било покрития. Под тях ръждата ако ма такава продължава да си работи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #9 Отговорено 20 Декември, 2015 Идеята е такава, че подкалника пази боята/поцинковката, от нарняване от камъчета.Това че се задъежа влага на добре покрита ламарина не е проблем.Проблема идва, когато защитното покритие е начукано/надрано от камъчета.В този смсиъл, е добре да се ползват леко меки покрития, които са направени точно за такива приложения, или пластмасов подкалник, ако има на пазара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #10 Отговорено 23 Януари, 2016 Антикор също е добро решение за уязвими места като подкалници и отвори за оттичане на вода,друго решени за подкалниците е така наречената "гумена боя" http://www.plastidip.bg/about_us.php (не правя реклама на продукта).И за да няма ядове редовно миене с маркуча на веждите и калниците.Моята като я взех имаше 2 пръста плътна сбита кал по задните вежди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurtov 5 #11 Отговорено 2 Юли, 2020 Здравейте. Според вас, проблем ли ще е, ако течния парафин се намаже с четка ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 415 #12 Отговорено 5 Юли, 2020 Според мен не. Аз преди мазах моята с някакво боди като асвалт, точно с четка. Като си решил действай. Всичко е в + Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurtov 5 #13 Отговорено 9 Август, 2020 Благодаря! Ще намажа и ще пиша как е станало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове