Jump to content
Waller

Превантивни мерки срещу ръжда

Recommended Posts

Колеги здравейте ! Имам Сивик 5 генерация, и ви моля да споделите какви са превантивните мерки срещу ръждата ?! Колата е огледана и за момента няма никаква ръжда. Мисля че е от Италия  за да е така запазена. Проблема е че, забелязвам че по задните калници се събира кал. Също и по края от праговете. И си мисля че няма да се мине повече от 1-2 години преди да избие. Какво се прави в такъв случай ? Дядо ми пълнеше праговете на москвича със масло, и я докара до 36 години.Естествено не мисля да я пазя чак толкова, но много ме радва и искам след година две да и набия б16. Споделете вие какво правите ?! Благодаря ви предварително ! Весели празници !

п.п Вече разбирам, защо ми казваха че като човек се качи на Хонда и става Фен до Живот ! :D

Редактирано от Waller

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз пълня с масло, задни вежди, врати, прагове... Друго спасение няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един спрей.Води се парафин.Стои лепкаво и гъсто.Продава се със дълга шлауха с накрайник и е удобно да се тика в отворите по праговете. Това лято  нанесох от вътрешната страна на калниците, в праговете и де що тенекия имаше. За разлика от маслото, не се изпарява и не се стича.Направено е баш за целта.Продава се из магазините за авто бои, не е скъпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 1 за маслото и парафина но ще добавя , че маслото е по подходящо за вече заръждавели места защото попива по хубаво и блокира процеса на ръждясване. Ако няма точка ръжда запечатвай праговете с парафина, и веждите отвътре между двете ламарини където се сдвояват. Оттам почва да гние на всяка кола. За мойта англичанка си намерих пластмасови подкалници и забравих за задържането на кал. Преди да ги сложиш мажеш обилно с горяло масло целия подкалник като наблягаш най вече където се събира калта. и при ръба на веждата мажеш. Запечатваш с подкалника и гаранция проверил съм след 2 години маслото още си е там и е прясно прясно. Изсъхва когато е на открито и се обдухва при движение. Автърмаркет подкалници можеш да видиш в бим.бг аз оттам си взех моите задните. 25 лв беше парчето. 

 

Лошото е че сега проверих и не видях подкалници за твоята. Имаш вариант да си приспособиш от друга кола, и си поиграеш с пистолета за горещ въздух. Но без подкланици не те съветвам да караш. 

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моят сивик мисля че фабрично не са предвидени подкалници за отзад. Това лято правих задните калници от-до и накрая бояджията напръска отдолу с антикор на Боди, стои леко гумирано, но и твърдо, не задържа мръсотия, дори боя не държи на него. Това ми се струва удачен вариянт, но най добре си е с пластмасови подкалници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, няма фабрично повечето хонди до 2000 г нямат отзад.... Голяма грешка. На една астра сложихме преди 5 години отзад пластмасови.... Ти да видиш още няма и помен да започне ръжда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш си една кутия епоксиден грунг на по добра марка.На Novol примерно най добро качество и цена е епоксито иначе има на Mipa,RM ,Glasurit,но са доста скъпи техните ,а Новолското епокси не им отстъпва много много.Чистиш добре от долу калника минаваш с четката с епоксиден грунд и запечатваш след това с епоксидна боя или полиуретанова боя на Mipa е добра и цена и качество.През това нещо не минава влага просто става керамика.Тези материали се ползват при реставрацията на автомобили и машини като цяло.Иначе под калници няма да ти навредят,но ми се струва,че ще те измъчат много повече от това да изтъркаш и обработиш  с тази химия.

При пета генерация Сивик ръждата избива на веждите даже съм много учуден как така все още не е...Така,че не виждам под калника как ще спаси положението с тази ръжда по веждата като между подкалника и самата вежда ще минава вода и кал и ще се задържа отзад ,освен ако не го залепиш /замажеш/ с полиуретанов уплътнител примерно на самата фуга.

Като цяло и двете са добри варианти.Имай на предвид,че с епоксидната боя се обработват примерно стъпала  на автобуси и инвентара на селско стопанските машини.Това е няколко пъти по здраво от прахова боя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега трябва да ти покажа как си го монтирах. Подкалника има ръб който прехлупва металният ръб и няма как да проникне кал дори неуплътнено. И да влезе малка влага тук идва ролята на маслото. То е импрегнирало метала и покритието така че влага няма как да достигне. Подкалника пази от изсъхване и отмиване на маслото. Личното ми мнение е че този метод е малко мърляв с маслото но доста сигурен и доказан поне при мен. Отдавна съм отрекъл каквито и да било покрития. Под тях ръждата ако ма такава продължава да си работи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е такава, че подкалника пази боята/поцинковката, от нарняване  от камъчета.Това че се задъежа влага на добре покрита ламарина не е проблем.Проблема идва, когато защитното покритие е начукано/надрано от камъчета.В този смсиъл, е добре да се ползват леко меки покрития, които са направени точно за такива приложения, или пластмасов подкалник, ако има на пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антикор също е добро решение за уязвими места като подкалници и отвори за оттичане на вода,друго решени за подкалниците е така наречената "гумена боя"  http://www.plastidip.bg/about_us.php (не правя реклама на продукта).И за да няма ядове редовно миене с маркуча на веждите и калниците.Моята като я взех имаше 2 пръста плътна сбита кал по задните вежди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
Според вас, проблем ли ще е, ако течния парафин се намаже с четка ?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не. Аз преди мазах моята с някакво боди като асвалт, точно с четка. Като си решил действай. Всичко е в + 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Ще намажа и ще пиша как е станало. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...