tzvetomirganchev 2 #1 Публикувано 10 Октомври, 2015 Здравейте колеги, имам проблем с хондата (2006 дизел). От вчера сутринта започна да пали трудно (8-9 сек. въртене). Понеже днес ми се налагаше пътуване до Сф. отложих посещение в сервиз (не че има свестен в Козлодуй). Тази сутрин пак запали трудно.Шофирах около 200 км. спрях на Джъмбо след което загасих двигателя.Повече не пожела да запали (на стартер).Пробвах 7-8 пъти, върти, леко тесе но не пали. Имам блутут OBD и Torque на телефона, пуснах го но няма генерирани грешки, друго не мога да видя. Един господин видя че се суетя около колата и предложи помощ.Предложи да ме дръпне, отначало ми се стори тъпо но, се получи.Запали веднага. Сега пак не иска да запали на стартер. Моля за мнение и съвет.Също и да ми препоръчите сервиз в София който работи събота и неделя. Sent from my Sony Xperia Z1 Compact using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 124 #2 Отговорено 10 Октомври, 2015 Колега, намери сервиз и погледнете налягане в рейла на стартер. Ако не си прави таргета, то проверявайте помпа или дюза/дюзи с голямо количество обратна нафта. Мисля, че обикновено е това ако не пали на стартер, но пали на дърпане.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tzvetomirganchev 2 #3 Отговорено 10 Октомври, 2015 Благодаря колега, колата вече е в сервиз.От диагностиката показа 12 вместо нужните 30 бара (мисля че беше бара) налягане на горивото. Помпа или дюзи са и предположенията на майстора. Sent from my Sony Xperia Z1 Compact using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 10 Октомври, 2015 . Мисля, че обикновено е това ако не пали на стартер, но пали на дърпане.. Излиза, че на дърпане кол. вал се върти по-бързо от на стартер и успява да компенсира загубата на налягане. Не знам защо за дизели не се препоръчва палене на скорост. Теоретично би трябвало да е все едно дали стартера или скор. кутия завърта маховика/кол. вал., ако е на подходяща скорост... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 151 #5 Отговорено 11 Октомври, 2015 Не само дизела,но бензиновите не се препоръчва да се палят на дърпане.Става въпрос за по новите коли,заради катализаторите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 11 Октомври, 2015 (Редактирано) Не само дизела,но бензиновите не се препоръчва да се палят на дърпане.Става въпрос за по новите коли,заради катализаторите. Да, но само теоретично- докато запали изхвърля неизгоряло гориво, което скъсява живота им, но...същото се случва и въртейки на стартер когато не може да запали. Друго обяснение трябва да има ... Предполагам, че е свързано със съединителя- в момента на паленето се получава удар, който ще поеме съединителя (пружините му) , защото е зацепен за ск. кутия/диференциала/колелата. Понеже на съвременните дизели маховика е демпферен, то и неговите пружини се натоварват...и вероятно от там е мита специално за дизелите. Това са само мои предположения и ако не се прави често, вероятно няма да се почупи нищо. Редактирано 11 Октомври, 2015 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tzvetomirganchev 2 #7 Отговорено 11 Октомври, 2015 Колеги, благодаря за коментарите но, въпроса ми не беше дали да паля или не с бутане/дърпане.Аз също съм чувал че не е добре да се прави но, такива бяха обстоятелствата. Ще перифразирам въпросите си.Както казах, колата вече е в сервиз но, не е специализиран за Honda.Предполагам знаят какво правят (бързо диагностицираха евентуалните проблеми). Ако някой е имал подобен проблем и се е справил.Всяко мнение и идея ще е добре дошла. Майстора елиминира проблема да е от дюзите (връщат колкото трябва нафта), остава помпата.Имало някакви клапани които може да са заседнали но, това ще се разбере с разглобяване утре - понеделник. Надявам се да не нещо сериозно защото ми казаха цена за нова помпа 2200-2300 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 11 Октомври, 2015 Имало някакви клапани които може да са заседнали но, това ще се разбере с разглобяване утре - понеделник. Надявам се да не нещо сериозно защото ми казаха цена за нова помпа 2200-2300 лв. Едва ли е помпата... На тойотите има SCV клапан (преди фейслифта са 2), който е на помпата и при не палене е най-честия виновник, защото след износване засяда понякога. Той се управлява от ЕКУ и определя налягането на изхода на помпата. Тук не знам има ли такъв клапан(и) или е вграден в помпата. Сподели накрая какво се оказа и къде са тези клапани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tzvetomirganchev 2 #9 Отговорено 14 Октомври, 2015 Ето този клапан се оказа виновника Sent from my Sony Xperia Z1 Compact using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 14 Октомври, 2015 Ето този клапан се оказа виновника Как се нарича клапана и каква е ролята му? Изглежда като ограничител на максималното налягане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tzvetomirganchev 2 #11 Отговорено 14 Октомври, 2015 Майстора обясни че е предпазен клапан за високо налягане в рейла.Нямам идея как работи а и не питах.Глупост ще е ако след сработване трябва да се подменя.Клапана е Bosch и е над 200 лв. Sent from my Sony Xperia Z1 Compact using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #12 Отговорено 14 Октомври, 2015 Майстора обясни че е предпазен клапан за високо налягане в рейла Така предположих и аз- ограничител за максимално налягане. И как разбра, че е този клапан и какво направихте накрая? Смени ли го, че да се убеди, че е от него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tzvetomirganchev 2 #13 Отговорено 14 Октомври, 2015 Естествено че го смени, имаше вероятност и да не от него но, след елиминиране на другите възможни причини (мерене на излишна нфта от дюзите и разглабяне на помпата) се стигна до него.Както казах не зная как работи клапана.Предполагам е заседнал в отворено положение и от там е идвал проблема. Sent from my Sony Xperia Z1 Compact using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #14 Отговорено 15 Октомври, 2015 Клапана работи на принципа на предпазните клапани на бойлерите. Този клапан трябва да изпусне налягане само ако то стане прекалено високо, като по този начин предпазва двигателя. Т.е. щом колата на пали, заради този клапан, значи той е износен и изпуска налягане постоянно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #15 Отговорено 24 Октомври, 2015 Оказва се, че този клапан си е известна болежка за модела, но не знаех до сега...из чуждите форуми се коментира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #16 Отговорено 25 Октомври, 2015 Колеги, ще ми е необходимо малко помощ. При мен смениха същият този клапан, дюзите са проверени за обратна нафта, но колата все още пали трудно. Ходих в Авел, които са официален сервиз на БОШ системи. От там ми казаха, че за да се уверят, че няма проблем с дюзите трябва да ги свалят и тестват на стенд една по една. Но те предполагат, че проблема е някъде другаде. Направиха няколко теста (и за нито един не ми взеха пари, защото не разбраха от къде е проблема). Колата качва много бързо налягане на горивото и при всеки оборот впръсква гориво, но двигателя просто не стартира веднага, а след няколко завъртания. Измериха компресията на цилиндрите и изкараха този резултат: Казаха ми, че нормалната компресия трябва да е около 24, а моите цилиндри, както се вижда са далеч от тази стойност, особено 3-ти. Не знам как точно са измерили тази компресия, но те ме посъветваха, да потърся още някой, който може да измери компресията и да ми каже къде е проблема, защото те не знаят от какво може да е тази ниска компресия. Аз искам да попитам следното: 1. Някой знае ли къде в Пловдив мога да проверя компресията и да разчитам на правилна диагностика 2. Ако не в Пловдив, мога да отида до София и там да оставя колата, например в Юбико. Там дали ще се справят с диагностиката 3. Някой сблъсквал ли се е с този проблем и ако, да какво е предприел да се справи. Приемам всякакви съвети и мнения, защото идва зима и трябва по-бързо да се оправи този проблем. След като запали колата работи като часовник и върви чудесно, но този проблем ще ме тормози много зимата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #17 Отговорено 1 Ноември, 2015 Някой с идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #18 Отговорено 1 Ноември, 2015 Аз освен, че нямам, нямам и идея къде биха ти свършили работа. ЮбиКо, може би, обади им се и ги питай по тел., след като им обясниш ситуацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Douken 0 #19 Отговорено 20 Април, 2017 Здравейте, искам да попитам дали някой знае номер за този клапан и къде мога да го намеря, че никъде не намирам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Douken 0 #20 Отговорено 3 Юли, 2017 Здравейте, извинявам се предварително ако съм направил грешка с правенето на нова тема. Та проблемите ми са от няколко месеца и са доста странни. Карам акорд 2.2 който не винаги пали от първия път, няма значение дали е палена преди 1 минута или 1 ден, върти и не пали. За да я запаля първо давам на контакт връщам ключа и веднага паля като това не става от раз но пали, а зимата дори падаше акумулатора от многото опити и трябваше всеки път да го свалям. Друго, което съм забелязал е вечер когато карам на дълги при натискане на съединителя светлините стават много слаби. През ден ми излиза чека с грешка P1535. Изклиючил съм блутут модула и правих тест на клапана, който е на горивната рейка за връщане на гориво, но не върна такова. Колата няма проблеми като забиване или слаб вървеж и съм пробвал и със друг акумулатор, но проблемите си останаха и вече не знам какво да и гледам, та ще бъда благодарен ако някой даде някакви идеи какъв може да е проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #21 Отговорено 3 Юли, 2017 На мен също ми е интересен въпроса. При мен се е случвало, не често, но случвало да не запали от първия път или да трябва да задържа по-дългов време ключа при запалзване. Случва се като, че ли главно когато съм карал, спрял и пак запалил след краткотраен престой. Не знам дали зависи, но почти всеки път когато се е случвало не съм бил заредил гориво от ЕКО Авиодизел, а от ОМВ Максмоушън. С Авиодизел от ЕКО не е случвало никога, повече от 2 години карам само с него. Пробвай с друго гориво евентуално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Douken 0 #22 Отговорено 3 Юли, 2017 Ще пробвам да, даже мисля и горивния филтър да сменя, но ми е странно защо като дам на контакт върна ключа и след това пали и проблема с фаровете също ми е странен та се чудя да не е по електронниката проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #23 Отговорено 3 Юли, 2017 Да си сменял на скоро лагер на алтернатора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Douken 0 #24 Отговорено 3 Юли, 2017 Ами не съм, колата я имам от декември месец и започна да го прави януари този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dr_DreaD 1 #25 Отговорено 2 Декември, 2017 И аз имам същите признаци на продължително въртене... Как мога да го проверя този клапан дали отваря/затваря, че виждам че и той не е евтин? @Douken реши ли си проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Джи 0 #26 Отговорено 4 Септември, 2020 (Редактирано) Здравейте,колеги!При мен проблемът е,че при студен двигател пали от раз,а при топъл такъв не иска и не иска,или пали след продължително въртене.Когато не запали,впръсквам етер и всичко е наред.Закачаха я,казаха,че всичко е в нормите...В чудо съм,просто не знам към какъв специалист да се обърна...Акорд 2,2 дизел 2004. Редактирано 4 Септември, 2020 от Джи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #27 Отговорено 4 Септември, 2020 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове