Cyreon 204 #1 Публикувано 17 Септември, 2015 Колеги, акумулатор Yuasa 45 Ah, на една година. Вчера се наложи да почиствам багажника и държах отворен капака около час и половина. Запалих без проблем сутринта, обаче докато въртеше стартера лампите на таблото малко премигваха. По принцип не го прави това. Което ме навежда на мисълта, че акумулатора малко се е поизтощил. Питам ви: 1. Нужно ли е да се замерва и в какви граници трябва да е нормалния волтаж? 2. Алтернатора в състояние ли ще бъде да зареди акумулатора докрай само чрез каране и ако да - колко време да се кара? 3. Ако отговорът на въпрос 2 е "не", тогава как се прави качествено зареждане? Колко часа да бъде включено зарядното? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #2 Отговорено 20 Септември, 2015 Ако караш час ще се позареди, но според мен е хубаво да го заредиш със зарядно поне 4 часа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #3 Отговорено 20 Септември, 2015 Първо го провери акумулатора как е тогава го мисли. Лошото е, че идва зимата и там вече може да ти създаде проблем. Взимаш мултицет и някой да ти помогне. Включваш го на прав ток на 20 волта и го свързваш към акумулатора. Това на изгасена кола. Гледай волтажа. Нормалното е, ако е е над 11 волта по спомен. После палиш. Не трябва при палене да пада под 10 волта. На запалена кола тока е над 14 волта дори и с консуматори. 14.4 е точното. Накрая на изгасена кола с включен на амперметър последователно мултицет мериш утечката. За целта гасиш всичко, симулираш затворен преден капак и изчакваш така към 1мин. Трябва да е под 0,01А. Иначе като го закачиш на зарядното ще се зареди за 1 нощ обикновенно. Всяко зарядно от този век си има индикатор. С каране е малко тегаво да го дозаредиш. Постоянно имаш фарове, парно, музика... Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #4 Отговорено 20 Септември, 2015 Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #5 Отговорено 20 Септември, 2015 Малко е , факт. Не ти се зарежда колата грамотно. Спри на произволен магазин за акумулатори. Нека ти направят проверка на акумулатора, ще ти вземат 5лв в най- лошия случай. Правил съм го тоя номер с няколко коли и до сега даже и не са ми искали пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 21 Септември, 2015 Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко? Малко е, при тези показания ако отидеш да рекламираш акумулатора, няма да ти признаят гаранцията . Минимума е 13.8 волта, от там надолу се води, че причината не е в акумулатора, за това обърни внимание на алтернатора за да нямаш проблеми и за напред . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #7 Отговорено 21 Септември, 2015 И аз да запитам. Нормално ли е при пуснати всички консуматори да показва 13.5 волта? Също забелязвам че когато колата работи габаритите и вътрешното осветление трептят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #8 Отговорено 21 Септември, 2015 Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко? Малко е, при тези показания ако отидеш да рекламираш акумулатора, няма да ти признаят гаранцията . Минимума е 13.8 волта, от там надолу се води, че причината не е в акумулатора, за това обърни внимание на алтернатора за да нямаш проблеми и за напред . Добре де, ама при условие че е седял багажника отворен повече от час предната вечер, светила е крушката при загасен двигател, не е ли нормално замервайки го на другия ден без да съм карал да показва 13.6 и после като съм покарал и то доста да се е качило? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #9 Отговорено 21 Септември, 2015 Както си писал по горе " на включен двигател", това 13.6 не ти е заряда на акумулатора, а напрежението което подава алтернатора . Даже когато е паднал акумулатора независимо по каква причина, първоначално алтернатора трябва да го зарежда с по силен ток, над 14 волта би трябвало да показва в такъв момент . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #10 Отговорено 21 Септември, 2015 Колега оня ден си замервах на моята колко зарежда и показваше 14.48 при запален двигател. После включих на дълги и парното на макс и показваше 14.40. Това трябва да показва и твоята при изправно реле и алтернатор! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #11 Отговорено 22 Септември, 2015 OK, днес измерих отново стойностите. При работещ двигател - 14.1, с включени къси светлини - пак толкова. Така е ОК, нали? Някакви референтни стойности - min-max има ли или зависи от модел и т.н.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове