Jump to content
Cyreon

Aкумулаторна тема

Recommended Posts

Колеги,

 

акумулатор Yuasa 45 Ah, на една година. Вчера се наложи да почиствам багажника и държах отворен капака около час и половина. Запалих без проблем сутринта, обаче докато въртеше стартера лампите на таблото малко премигваха. По принцип не го прави това. Което ме навежда на мисълта, че акумулатора малко се е поизтощил.

Питам ви:

 

1. Нужно ли е да се замерва и в какви граници трябва да е нормалния волтаж?

2. Алтернатора в състояние ли ще бъде да зареди акумулатора докрай само чрез каране и ако да - колко време да се кара?

3. Ако отговорът на въпрос 2 е "не", тогава как се прави качествено зареждане? Колко часа да бъде включено зарядното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш час ще се позареди, но според мен е хубаво да го заредиш със зарядно поне 4 часа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо го провери акумулатора как е тогава го мисли. Лошото е, че идва зимата и там вече може да ти създаде проблем. 
Взимаш мултицет и някой да ти помогне. Включваш го на прав ток на 20 волта и го свързваш към акумулатора. Това на изгасена кола. Гледай волтажа. Нормалното е, ако е е над 11 волта по спомен. После палиш. Не трябва при палене да пада под 10 волта. На запалена кола тока е над 14 волта дори и с консуматори. 14.4 е точното. 
Накрая на изгасена кола с включен на амперметър последователно мултицет мериш утечката. За целта гасиш всичко, симулираш затворен преден капак и изчакваш така към 1мин. Трябва да е под 0,01А. 

Иначе като го закачиш на зарядното ще се зареди за 1 нощ обикновенно. Всяко зарядно от този век си има индикатор. С каране е малко тегаво да го дозаредиш. Постоянно имаш фарове, парно, музика... 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е , факт. Не ти се зарежда колата грамотно. Спри на произволен магазин за акумулатори. Нека ти направят проверка на акумулатора, ще ти вземат 5лв в най- лошия случай. Правил съм го тоя номер с няколко коли и до сега даже и не са ми искали пари. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко?

Малко е, при тези показания ако отидеш да рекламираш акумулатора, няма да ти признаят гаранцията .

Минимума е 13.8 волта, от там надолу се води, че причината не е в акумулатора, за това обърни внимание на  алтернатора за да нямаш проблеми и за напред .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да запитам.

Нормално ли е при пуснати всички консуматори да показва 13.5 волта?

Също забелязвам че когато колата работи габаритите и вътрешното осветление трептят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Koлеги, замерих го - на изключен двигател показа 12.9, a на включен двигател без допълнителни консуматори - 13.6. Каза ми да покарам около 1 час извънградско, да не включвам светлини, климатици и т.н. След това не го мерих. Обаче това 13.6 не е ли малко?

Малко е, при тези показания ако отидеш да рекламираш акумулатора, няма да ти признаят гаранцията .

Минимума е 13.8 волта, от там надолу се води, че причината не е в акумулатора, за това обърни внимание на  алтернатора за да нямаш проблеми и за напред .

 

 

Добре де, ама при условие че е седял багажника отворен повече от час предната вечер, светила е крушката при загасен двигател, не е ли нормално замервайки го на другия ден без да съм карал да показва 13.6 и после като съм покарал и то доста да се е качило?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както си писал по горе " на включен двигател", това 13.6 не ти е заряда на акумулатора, а напрежението което подава алтернатора . ;)

Даже когато е паднал акумулатора независимо по каква причина, първоначално алтернатора трябва да го зарежда с по силен ток, над 14 волта би трябвало да показва в такъв момент .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега оня ден си замервах на моята колко зарежда и показваше 14.48 при запален двигател. После включих на дълги и парното на макс и показваше 14.40. Това трябва да показва и твоята при изправно реле и алтернатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK, днес измерих отново стойностите. При работещ двигател - 14.1, с включени къси светлини - пак толкова. Така е ОК, нали?  Някакви референтни стойности - min-max има ли или зависи от модел и т.н.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...