Jump to content
essex

Honda Hr-v изчистване на грешка как ?

Recommended Posts

Колеги бащата си взе Honda Hr-v 2004 1.6 v-tec, но след като вчера й смених маслото и филтрите светка Check Engine лампата, след запалване. Прерових форума и разбхра как се прави самодиагностика:

1. Намирам синята букса с 2-та кабела на нея , която се намира долъ зад гърба на касетофона.

2. Окъсявам с един кламер

3. Давам на контакт и гледам колко са бавните и бързите премигвания - 65 грешка , което значи втората ламбда сонда.

Огледах кабелите и сондата и ен видях нищо нередно.

За Civic и Cr-v има ингормация как се изчистват грешките, но не и за Hr-v, ще оставя варианта с акумулатора когато няма как, така че сега ми се иска някой от вас колеги дето е правил тази процедура да я опише подробно и ясно, сигурен съм че на много хора не им е ясно. не бих дал пари на сервиз при положение че има начин и сам да си го направя :) Благодаря предварително.

Редактирано от essex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраей колега.
Проблема с чека най-вероятно е и като на моито HR-V,чека ми светва доста често особено когато зареда на някоя бензиностанция,от което следва че при някаква и малка промяна в сместа на горивото светва чека и седи няколко дена и на следващото зареждане е много вероятно да ичезне.

И според мен веднага няма смисъл да я водиш на диагностика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колата се кара често на дълго разстояние, така че се и слага често бензин. Но ми се ика да разбера начина за триене на грешката без свързване с лаптоп и без махане на клемата на акумулатора :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгаси колата при светнал чек, отвори капачката на резервоара и изчакай 1-2 минути. Пали !

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това какво общо има с грешата за ламбда сонда ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали си ръководството и виж какви трябва да стойностите на сондата.След това я измери и ако е дала фира.Търси друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес смених ламбда сондата, тази която свалих навярно е оригиналната Денсо, сложих пак Денсо. Чека продължава да свети на диагностика с комп ли трябва да изтрият грешката или при каране на колата сама ще се изтрие грешката и чека ще изгасне.

Добре де тази кола има ламбда сонда веднага след изпускателния колектор, след това накрая на катализатора има ламбда сонда, а в началото на катализатора има нещо като ламбда сонда, с два кабела е и е по малко на размери !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,не мога да разбера какъв е проблема да отидеш на сервиз за диагностика.Ние през интернет ,няма как да ти оправим колата.Със сигурност сондата не ти е била за смяна.Грешките се интерполират през опита на диагностика.Това че пише едно означава съсвсем друго.Напрежение от 0,1 до 0,9в се мери там,проверява се подгрев,гледа се предната как работи.Причината за ниско количество на кислород може да е даже спукан вакуум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 и аз имам два датчика едното си е ламдата но някой може ли да каже с двата кабела за какво е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,не мога да разбера какъв е проблема да отидеш на сервиз за диагностика.Ние през интернет ,няма как да ти оправим колата.Със сигурност сондата не ти е била за смяна.Грешките се интерполират през опита на диагностика.Това че пише едно означава съсвсем друго.Напрежение от 0,1 до 0,9в се мери там,проверява се подгрев,гледа се предната как работи.Причината за ниско количество на кислород може да е даже спукан вакуум.

Колега пропуснах да спомена че колата е карана на диагностика, освен че аз направих и самодиагностиката, и при двете излиза втора ламбда сонда !!!

Така че съм абсолютно сигурен какво правя и защо го правя :)

Никой не казва какъв е тоя смотан датчик между двете ламбда сонди !?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурен датчик...не сте питали.

Ами като сте ходили на диагностика,човека дето се цъкли на компютъра трябваше да изолира евентуален проблем с катализатора,бедна горивна смес,запушен горивен филтър,спортен въздушен филтър,спукан вакуум...нахвърлям само вероятни проблеми,и тогава да те прати на магазина.

 

Еdit:Упс изпуснал съм нещо в заглавието:2004 година.Би ли ми показал къде в книгата ХРВ има диагностика с кламер,кога грешка 65 стана 2-ра ламбда сонда?

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=46621

Прочетох от тая тема, че е температурен датчик :) Мерси все пак. Грешката която излиза е подгрев на втора ламбда сонда :)

Вакуум ако има спукан ще има проблеми със празния ход, така че не е. Спортен филтър няма. Горивен филтър мисля че не се запушва толкова лесно, а и да се запуши ще се усети при вървежа. Накрая ще се окаже температурния датчик както от самото начало си мисля :) На самодиагностиката 6 бавни и 5 бързи светкания което излиза че е 65 грешка Oxygen Sensor Heater (Secondary) malfunctioning or defective oxygen sensor heater

Това е ламбда сонда 1 - Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary) high voltage, low voltage, or slow response

това е ламбда сонда 2 - Oxygen Sensor, Heated - Sensor 2 (Secondary) high voltage, low voltage, or slow response

е значи сега виждам че грешката е за температурния датчик :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях темата.Само че ЦР-В 98 година,какво общо има с Харви 2004 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В чичо гугъл написах "хонда датчик за температурата на катализатора" и цъкнах на снимки излеземи това http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://img96.imageshack.us/img96/5568/screenshot20110126at184.png&imgrefurl=http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic%3D46621&h=439&w=800&tbnid=dhtEMkmyor_YJM:&docid=R-iX3c7uRMFbGM&ei=cnFRVsnKKYmrU8TQp5AP&tbm=isch&ved=0ahUKEwjJy9DKw6PJAhWJ1RQKHUToCfIQMwgeKAAwAA

след което дадох Visit  page и там ми излезе темата. Общото е че катализатора изглежда еднакъв с този на ХРВ , броя и разположението на сондите е еднакъв като на ХРВ, знам че хонда държат на качествените неща и не биха го променили :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,катализатора е същия,ама 2000 година смениха диагностиката и замениха 3-пиновия с 16 пинов куплунг,като системата от ОБД1 стана ОБД2 ,а след 2000 мигащата диагностика отпадна,което не пречи по някаква причина да е активна при теб,защото съм виждал особенно при десен волан някакви конфликти в годините.Та 2-пиновия куплунг е оставен в преходната 99-00 година за активация на настройка на празен ход и аванс,на моделите без детонационен сензор.Както и да е ...след това 2-пиновия куплунг се ползва за диагностика на еърбега.Който пък няма грешка 65.Затова съм в шах....

На практика ако все пак грешката се отнася до подгревателя на ламбда сондата на двата бели кабела трябва да измериш 10-15 ома на нагревателя.Теза данни са за 99 година.При диагностика през 16 пиновия куплунг и фирмен тестер аз виждам с помощта на живите данни как работи и сондата и нагревателя.Нагревател гори много рядко-почти никога,но може да има окислени връзки,ударена/чукната сонда,проблем с преминаване през голяма локва примерно би изпържил нагревателя...ама това само в сферата на вероятностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти казваш че самодиагностиката не трябва да работи, но според мен работи :)

Ако е от втората ламбда сонда проблема, след подмяната й лампата за грешка сама ли ще изгасне или трябва с компютър да се изтрие грешката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката няма да се изтрие,но лампата ще угасне.Достатъчно е нагревателя да е здрав и да генерира напрежение над 0,3-0,45 в.

Ако искаш да изтриеш грешката,извади мисля че беше 9 предпазител-кафяв 7,5А за 10 секунди.

 

Веригата на подгрева в следната:след контакт +12в минава през 2 предпазител(в купето блока) и по жълт кабел/жълто с черно/ отива до ламбда сондата.От нея излиза масовия кабел-черно с бяло и заминава в компютъра на крак А8.

Тези неща можеш да ги провериш с обикновена пробна лампа.Компютъра пуска маса на сондата на студен двигател или след запалване и чака да се качи температурата на газовете.Демек трябва да се мери на студен двигател или след запалване.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но може да се окаже от датчика за температурата на катализатора а не от ламбда сондата. Даде ми доста полезна информация все пак, ще проверя за всеки случай нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след смяната на Втората ламбда сонда, а не датчика за температура който пак е на катализатора, грешката вече не свети.

Но сега има нещо по гадно, откакто сме купили колата при по рязко подаване на газ и по дълбок натиснат педал на газта, колата не започва да дърпа се чувства липса на мощност, след като върна малко педала на газта започва да набира. Реших да сменя бензиновия филтър, знам че се намира в двигателния отсек при моторчето за чистачките, но на негово място намери една тръбичка и маркуч за бензина, но не с накраиника който е за филтъра ... интересно дали така е излезнала от завода тази кола ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да филтъра е в резервоара.Няма външен филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз чекa го трия, кaто откaчa плюсa зa мaлко. От време нa време светне през около 1500 км. Не виждaм дa имa проблем. По принцип светвa към крaя нa пътувaне имa-нямa 4 чaсa път и "ръчкa" 140 - 160 км/ч. При нормaлно кaрaне не светвa...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно. При мен святка при нормално каране на баир, но иска донастройа ГИ-то, защото с автоматична не става...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да иска и по-голям отвор дюзи или по-голямо налягане.Като по-голямо може да е и по-малко...

Или пък да се видим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×