ipp007 0 #1 Публикувано 13 Август, 2015 Здравейте отново. Преди да закупя хондата(ЦРВ 2003, бензин) мислех да купувам бус и да го правя на кемпер. Сега, като имам "почти" джип се замислям за каравана или ремарке, което да се разпъва на голяма палатка и така да посещавам по-трудно достъпни от кемпера местенца. До тук всичко е въпрос на преценка, но за да е по-точна тя ми се иска да събера повече инфо. Моля някой, които е теглил каравана да каже как се отразява това на колата. Има ли сериозни поражения на съединителя, двигателя. Ясно е че разхода ще е по-висок, но до къде може да стигне(50-100%). Аз съм на газ и ценово не е супер тежко, но ще стигнат ли кончетата по баирите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #2 Отговорено 13 Август, 2015 (Редактирано) За CR-V 1 максималното тегло на ремаркето беше 1200кг, но не помня дали не беше за ремарке със спирачки. Каравана не съм дърпал. Няколко пъти съм дърпал ремарке, обаче около 500кг тежко. Дърпал съм на въже, на малки разстояния, коли по-тежки от 1200кг, и да ти кажа не е особено приятно. Ако мястото, където ще къмпингуваш е оффроуд, разбирай трева, кал или пясък, CRV-то не е най-удачния влекач, особено ако е с ръчни скорости. Разход на гориво не съм засичал. Нещо друго - за дърпане на каравана, предполагам знаеш, категория "В+Е". Редактирано 13 Август, 2015 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ipp007 0 #3 Отговорено 13 Август, 2015 За CR-V 1 максималното тегло на ремаркето беше 1200кг, но не помня дали не беше за ремарке със спирачки. Каравана не съм дърпал. Няколко пъти съм дърпал ремарке, обаче около 500кг тежко. Дърпал съм на въже, на малки разстояния, коли по-тежки от 1200кг, и да ти кажа не е особено приятно. Ако мястото, където ще къмпингуваш е оффроуд, разбирай трева, кал или пясък, CRV-то не е най-удачния влекач, особено ако е с ръчни скорости. Разход на гориво не съм засичал. Нещо друго - за дърпане на каравана, предполагам знаеш, категория "В+Е". За момента категорията не ме притеснява. Принципно до 750 кг. товар/по спомени/ може и само с "В", но мен ме интересува колата, да не я съсипя с караваната. Предполагам че с ремарке няма да има проблеми, но за каравана - не съм сигурен.... Лашкането сигурно е голямо и поне съединителя ще заминава по-бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #4 Отговорено 13 Август, 2015 (Редактирано) Добре, категорията я оставяме настрана. Последици за колата - както сам си се досетил, по-бързо износване на съединител. При нормално каране с каравана, натоварването на съединителя ще е по-голямо - повече усилие при потегляне, ускорение и при смяна на предавки. При екстремни ситуации, например затъване и буксуване в пясък, съединителят може да приключи веднага. Затова казах (това не е само мое мнение), че автоматичната ск.кутия е по-добрия вариант за теглене на каравана, както по асфалт, така и оффроуд. Автоматикът има по-лесно и по-плавно потегляне, ускорение и смяна на предавки. Освен това, автоматикът до голяма степен покрива липсата на бавни предавки в трансмисията на нашите "джипки". Друго, "лашкането" - освен напред/назад, караваната ще лашка и настрани, и нагоре/надолу. Това означава усукване на купето и повишено натоварване в окачването на колата. Последици за двигателя - при дълъг път по равен участък, едва ли натоварването на двг ще е фрапиращо по-голямо. Обаче, понеже си от София, сещаш ли се, какво ще се случи от разклона за Равно Поле до Вакарел. Хипотетично (казвам хипотетично, защото не съм го правил, но познавам колата и баира), с моето CR-V, само с двама човека, този баир ще го катеря на 4-та, с около 3000 об/мин. Ако закача каравана, ще трябва да катеря на 3-та, тук/там 4-та, без лок-ъп, и 4000+ об/мин. Нали се сещаш, как ще се чувства този двг, за това разстояние, на тези обороти?! Редактирано 13 Август, 2015 от Krasi-mir 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #5 Отговорено 13 Август, 2015 (Редактирано) 4000 оборота?????? как щесе чувства този двигател????? ). На магистралата със 140 си на 4000 оборота И КАК се чувства ? Нещо немога да разбера ? Редактирано 13 Август, 2015 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #6 Отговорено 13 Август, 2015 (Редактирано) Условието на задачата е "Теглене на каравана?", нали?! На магистралата, на равната магистрала, без каравана, със 140 съм на 3500 оборота Аз казах "хипотетично !!! Казах 4000+, т.е. над 4000 !!! Казах Равно Поле -> Вакарел, т.е. едни 20-тина км изкачване !!! Казах със закачена каравана, т.е. ...... Ти ми кажи, при тези условия, с ръчни скорости, на коя предавка, с каква скорост и при какви обороти ще да си?! п.п. Иначе, на магистралата, соло, със 120 съм на 3000 оборота, ама почне ли баирчето (верно малко по-стръмно от Вакарелското), за да си стоя на 120 км/ч оборотомерът е на 5500-и-малко-отгоре Редактирано 13 Август, 2015 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #7 Отговорено 13 Август, 2015 Теглене по баир евентуално на трета или четвърта скорост на около 4000 оборота би трябвало да няма никакъв проблем. На тези обороти е мощен и по малко ще се товари от на пета на 3000 примерно пак по Баир . С толкова малко Нютон метри иска обороти. Другия Вариант да си купи Дизел Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #8 Отговорено 13 Август, 2015 (Редактирано) Aa, дойдохме си на думата: ... С толкова малко Нютон метри иска обороти. ... Максималните нютон/метри и максималната мощност при нас идват на (почти) максимални обороти. Значи, високата скорост по баира иска високи обороти, т.е. високи натоварвания. Ако искаш да не се товари мАторЯ, си пъплиш по баира на ниска предавка, с не много обороти. Ама нали се сещаш, как се пъпли 20-ина км, и дали това е най-доброто за мотора?! Затова стигаме до ... Другия Вариант да си купи Дизел - макс мощност и макс нютони в ниските обороти Редактирано 13 Август, 2015 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ipp007 0 #9 Отговорено 14 Август, 2015 Твърде скоро си я взех, та да я сменям за друга. Още не съм и се наравдал Пък и каравана не е сигурно че ще се кара. Нали за това търся някой с опит за да каже как е. Иначе поне теглич ще си сложа. Както казваше един познат, кола без теглич /пернишки парктроник/ е половин кола. Като гледам колко хора теглят с леки коли.... И при тях със сигурност се получават затруднения с мощността и нестабилността.... Вероятно по-притеснителното е цената на евентуалните ремонти/например съединител/.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 14 Август, 2015 4000 оборота?????? как щесе чувства този двигател????? ). На магистралата със 140 си на 4000 оборота И КАК се чувства ? Нещо немога да разбера ? Може би има в предвид охлаждането . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chy 22 #11 Отговорено 14 Август, 2015 Колеги...150к.с. са това...що да не тегли?Според моята книжка "towing trailer without brake-600kg,with brake(m/t-1500kg;a/t-1200kg...Operating speed when towing a trailer is restricter to 100km/h."има още куп предписания но това е по важното. Сега-че при често теглене нещо по колата ще се счупи по рано от колкото без да се тегли-мисля че не подлежи на коментар. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inferno 0 #12 Отговорено 13 Септември, 2015 ЗДП- Масата на тегленото ППС не може да надхвърля масата на теглещото... Sent from my GT-I8262 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MITKO70 5 #13 Отговорено 7 Ноември, 2015 Здравей те!От 5 месеца съм с ЦР-В,2000г,147кс.сложих му газова Романо.С каравани се занимавам/тегля,поправям и т.н/от 1999г.До сега не съм прецакал съединител ,като се има предвид ,че ходя само на диво ,по язовири,черни пътища.Не е проблем тегленето за съединителя,повече от това при боксуване на соло кола. За категорията В+Е ,от 01.2013г вече не е така,има изменение в точката за кат.В Може да се тегли ремарке и с по-голямо тегло от 750кг.обща маса,при условие че масата на композицията не надхвърля 4250кг.Другото което се гледа е,да не се надхвърля предписаното от производителя на влекача като ремарке кг. Сега за ЦР-В то,направих му един тест на яз.Сопот,справи се перфектно в дъжд,кал с каравана 1200кг обща маса.Нямах впечатление от системата на задвижване ,но се оказва уникална,сега и смених маслото в дифа,имаше едни присвирвания от време на време.До сега съм теглил само с дизели,но и тук мотора се справя добре,просто иска една предавка по на долу,ако някой не ти изяде инерцията/скоростта си излиза на байрчета и на по-висока предавка.От София на Витиня се качва на 4та с караваната,на връщане на 3та,но то при тези ремонти е нормално.Разхода на газ-соло ми е 10-11/100 ,градско 13/100,с караваната 14-15/100 .Според мен това е маск.като ремарке-1200кг,нищо че и дават 1500кг.на теглич,ще се мъчи вече ,не е приятно за каране. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 8 Ноември, 2015 (Редактирано) ООоооо Митаче добре дошъл и тука ако ви трябва специалист по каравани и кемпери-това е човека Редактирано 8 Ноември, 2015 от Слави CR-V 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MITKO70 5 #15 Отговорено 8 Ноември, 2015 ООоооо Митаче добре дошъл и тука ако ви трябва специалист по каравани и кемпери-това е човека Добре заварил!От къде се познаваме-кемпер форум или рибарските,че имам контакти с много хора,някой са само с ник ги знам. За консултации по каравани,кемпери,профилактика,ремонт на уреди в тях няма проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #16 Отговорено 8 Ноември, 2015 ООоооо Митаче добре дошъл и тука ако ви трябва специалист по каравани и кемпери-това е човека Добре заварил!От къде се познаваме-кемпер форум или рибарските,че имам контакти с много хора,някой са само с ник ги знам. За консултации по каравани,кемпери,профилактика,ремонт на уреди в тях няма проблем. От кемпер форума, но не се познаваме лично, давал си ми съвети в тема при избора на каравана но се случиха разни неща и покупката се размина, но аз не съм забравил добрината Радвам се че си станал част и от Хонда форума Стига съм ОФ че ще ми се карат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #17 Отговорено 23 Ноември, 2015 А някой да има наблюдения от тегленето с HR-V? На мен ми се струва слабичко, но пък мой познат теглеше неговата с Пасат двойка 1,8! Може би някоя мъничка до към 1000кг.? Моля ако имате опит да споделите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #18 Отговорено 24 Ноември, 2015 То зависи на къде искаш да я теглиш ако я разкарваш по пътищата на страната и не се впускаш в някои стръмни черни пътища няма да имаш проблем, може да я сваляш и качваш по язовири с нормални наклони на черни пътища, но ако си рибарче и искаш да стигаш до по закътани места и ще трябва да преодоляваш наклони, неравности, и прочие ще видиш зор. А тя до 1000кг хич не е мъничка Аз викам мъничка на нещо 750-800 кила Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #19 Отговорено 26 Ноември, 2015 Нямам конкретни намерения! Просто темата е такава и аз реших че може да получа инфо и за Харвито и неговите възможности! Но не теоретични, а реално изпитани на практика! Пък човек никога не знае, може и каравана да си харесам утре, та поне да знам ще трябва ли да сменям и влекача! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове