jimi 291 #1 Публикувано 3 Юни, 2015 Искам да попитам дали всички с англичанки (mb1) d16Y3 имат толкова умрял климатик колкото моя. Климатика , вади 10 градуса (на втора степен 2000оборота) на място, в движение по малко от 15-16 градуса не може да падне, като цяло , когато пече колата не охлажда. Интересува ме всички ли англичанки са така или моята е с проблем ? Ходих при човек много разбиращ попринцип от климатиците, зареди го с фреон+масло , михме радиатора, сменяхме филтъра на купето, сменях дихидратора на климатика (филтъра) и не охлажда тва нещо...... Вади го студено, но не е постоянно включва и , когато изключи студеното става по топло и според мене за това не може да охлади.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #2 Отговорено 3 Юни, 2015 ..... Вади го студено, но не е постоянно включва и , когато изключи студеното става по топло и според мене за това не може да охлади.... Това изречение не го разбрах? Проверихте ли крана на парното дали затваря напълно? В движение усещаш ли компресора да се изключва от време навреме? И моят не е хала, но за около 5 мин. успява да охлади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #3 Отговорено 3 Юни, 2015 Включва и изключва, както си е нормално , но според мене много бързо изключва. И, като изключи вдига около 5 градуса на термометъра и пак включва. Возил съм се в коли включил изключил духа ледено постоянно. Системата е продухана преди да се сложи фреон всичко е проверено с изключение на изпарителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #4 Отговорено 3 Юни, 2015 И аз съм така, струва ми се слабичък. Допълвах фреон +масло, смених си филтъра, но когато ме напича не успява да навакса на последна степен дори. Явно толкова си може и слънцето диркетно се усеща върху кожата, макар и в купето да не е чак толкова горещо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #5 Отговорено 3 Юни, 2015 Погледнете кондензатора на климатика и ще разберете защо е по-слаб от на други марки автомобили. Термостата на изпарителя трябва да изключва компресора при 3-4 градуса и да го включва при 5-6 градуса. Особено в градски условия или на място, климатика е много слаб точно заради малкия кондензатор, в движение нещата са значително по-добре поради принудителното охлаждане. В градски условия за никаквия климатик спомага и това че изпускателните колектори едва ли не са залепени за кондензатора. На другите марки коли от тия години, или поне повечето от тях нямат термостат и компресора не спира, но пък кондензатора е два пъти по-голям и перката на кондензатора и тази на водния радиатор бачкат нон стоп. Има две решения на този проблем, макар и двете да не са много обосновани. - пригаждане на друг кондензатор, по-голям от друга кола - хамалогия голяма, преправяне много, не особено целесъобразно - при каране извънградско - изкормване на термостата и каране с постянно зацепен компресор(в градски условия е сигурно, че ще изключва от високо налягане и евентуално спукване на някоя тръба) - не препоръчвам, защото изпарителя е не много голям и може да смръзне нещо Извода, е че акто искате климатик ала северен полюс, англичанките и японките от тия години не са вашите коли. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #6 Отговорено 3 Юни, 2015 рових из темите от гугъла и реших да направя както е направил колега хондаджия - при палене пускаме климатика на външен въздух на отворени стъкла на макс духане след 1-2 мин вдигаме стъклата и след 5 мин обръщаме от външен на вътрешен въздух и наистина по бързо се достига до охлаждане На вътрешна циркулация тръгнах да карам от 14 градуса след 20мин каране духаше 9-10 градуса през централните духалки. но до 4-5градуса според мене никога не може да стигне освен ако не съм с някакъв проблем, който евентуално може да е в изпарителя , защото само там не сме барали всичко друго си работи, както по книга Идеята за по голям радиатор за климатика е добра, но не знам от каква кола трябва да е , защото според мене трябва да е дълъг и да се сложи там където слагат интеркулерите на турбинираните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen.Dilkinski 40 #7 Отговорено 3 Юни, 2015 Аз също четох за този проблем при англичанките, просто климатика е слабичък. Решение до известна степен е да се кара известно време с отворени прозорци, за да излезе сварения въздух като през това време може да се пусне и самия климатик. Аз така процедирам и мога да кажа, че се справя в охлаждането Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #8 Отговорено 3 Юни, 2015 Хич не е слаб климатика, все пак е 12000BTU. Шунтирате термостата на ваша отговорност и ще ви изпадат зъбите от студ при добро охлаждане на кондензатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #9 Отговорено 3 Юни, 2015 На вътрешна циркулация тръгнах да карам от 14 градуса след 20мин каране духаше 9-10 градуса през централните духалки. но до 4-5градуса според мене никога не може да стигне освен ако не съм с някакъв проблем, който евентуално може да е в изпарителя , защото само там не сме барали всичко друго си работи, както по книга Ами посочените температури ми се виждат нормални. Трудна работа температурата на въздъха да е еднаква с тая на изпарителя. Или поне ще ти трябва мнооого яка изолация . Лично на мен и това ми е хладно, нещо вратът ми се схваща, но това си е индивидуално усещане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #10 Отговорено 22 Юни, 2017 Искам да споделя още някой детайли , които често се повреждат (на англичанка). 1. Крана в коша на мотора , който го дърпа жилото за топло и студено понякога не е напълно затворен, аз го бутнах с ръка и се подобри духането. 2. В центъра на таблото, най отдолу, има една жълта пластмаса , която също прави някво движение при топло/студено , тя също не отиваше до края, та аз дори я счупих, но успях да я врътна на студено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #11 Отговорено 23 Юни, 2017 Дехидрататора уж е проблема. Аз не съм го сменял моя, но тия дни имах преход от няколко хилки и при почти непрекъсната работа, нещо му стана та започна да работи доста по-добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #12 Отговорено 1 Юли, 2017 На дълго работи по-добре, защото охлажда по-добре фреона. Обаче имам съмнения , че климатика работи със 625гр фреон, а не 550гр, защото миналата година беше с 625 + 25 и таблото замръзваше доста. В ауто Дата пише 625+25, обаче машинката казва 550гр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #13 Отговорено 1 Юли, 2017 Има и друго. Тия дни ми направи впечатление, че хем съм на вътрешна рециркулация, хем влизат изгорели газове през линията, макар и не толкова колкото на външно засмукване на въздух. Вероятно клапата, която отделя купето не уплътнява добре и това също допринася за високият градус. Някой има ли идея как е направено уплътняването и дали не се е прцакало с времето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #14 Отговорено 1 Юли, 2017 С дунапрен е при англичанките. Чувал съм моторчето да издава звуци, след като уж е затворило клапата, сякаш ту отваря, ту затваря, така че заслушай се внимателно. И да попитам- от скоро, когато работи климатика, се чува съскане за по 10-15 сек. идващо откъм жабката. Сигурно е от питата в купето, но защо? Също мисля, че е нещо от циркулацията на фреона. Климатика иначе работи добре, знам ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #15 Отговорено 2 Юли, 2017 Нищо, и при мене така се чува, явно си е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #16 Отговорено 2 Юли, 2017 (Редактирано) Има и друго. Тия дни ми направи впечатление, че хем съм на вътрешна рециркулация, хем влизат изгорели газове през линията, макар и не толкова колкото на външно засмукване на въздух. Вероятно клапата която отделя купето не уплътнява добре и това също допринася за високият градус. Някой има ли идея, как е направено уплътняването и дали не се е прцакало с времето? Махни жабката и виж, в ляво горе има един дунапрени за уплатнение между въздухопроводите. Става въпрос за централните, там при мен вече ги нямаше и пръскаше въздуха от там, и си сложих аз дунапрени. За англичанка става въпрос. Редактирано 3 Юли, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #17 Отговорено 2 Юли, 2017 нищо и при мене така се чува явно си е такаОт тази година ми е така, а от осем години го ползвам и не е имало такива шумове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #18 Отговорено 2 Юли, 2017 (Редактирано) По принцип от 2 години имам проблем с него и си правя едни кушии, щото тук, в Сливен няма кой да ми го оправи. Но дали има връзка с този звук, мен лично ме съмнява. Редактирано 3 Юли, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #19 Отговорено 2 Юли, 2017 Махни жабката и виж .... Това, за което говориш, би трябвало да прави връзка в самото купе, а на мен ми смуче въздух от външния, защото ги меша. Явно клапата отговаряща за това, не уплътнява добре, а не съм се ровил да разбера кое как е направено, скоро открих проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #20 Отговорено 2 Юли, 2017 (Редактирано) Да,така е. А за клапата, като свалиш жабката и натиснеш ботона, можеш да видиш много добре дали затваря или не, но наи-вероятно го знаеш. Там където ляга клапата, ако е имало дунапрен, със сигурност е издухан с годините. Редактирано 3 Юли, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #21 Отговорено 2 Юли, 2017 Сега смътно се сещам, че тоя възел беше някакъв лостов с пластмасови рамена, всичко бяло на цвят, заедно с корпуса (кожуха). Хамалогията е голяма за сваляне, макар че трябва да се огледа за лесен вариант. Така и така съм свалил седалките, вероятно скоро ще разчепкам проблема, по-лесен достъп в легнало положение ще имам. Макар че по-често ползвам системата на затворено положение, заради влизащите боклуци, все пак е добре да е функционална. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ARTU 1 #22 Отговорено 14 Юли, 2017 Колеги, почистете си хубаво всяка пролет радиатора на климатика. С пароструйка, после с Меглио на сухо, 15 минути изчакване и слаба струя вода. Няколко пъти. Аз така си прецаках компресора в жегите... Оказа се набримчен с мръсотии радиатор, компресора работи на свръхналягане, започна да работи тежко, цвилеше ремъка, после ролката... Когато стигнах при майстор, вече го бях окотил, въпреки че карах без климатик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове