Jump to content
mitaka_t

Accord 7 фейслифт - почистване на EGR след ремапване

Recommended Posts

Здравейте, знам че има писано за почистването на EGR, но въпроса ми е малко по-специфичен, затова пускам отделна тема (може питането да е глупаво, за което предварително се извинявам ако е така, но... като не разбирам - питам). Колата е Accord 7-ма ген., 2006-та год., фейслифт, 2.2 i-CTDi. Ремапната е, като мощността е увеличена до ~ 180 к.с. Това обаче е единствената информация, която имам от предишния собственик. Не знам никакви допълнителни детайли за ремапа. Не съм запознат какви по принцип са опциите при ремап, но доколкото попрочетох тук във форума - имало вариант за софтуерно затваряне/изключване на EGR-а. А доколкото и разбрах - EGR-а работи по различен начин преди и след фейслифта, та предполагам и това софтуерно изключване ще се прави по различен начин. Нямам идея дали моя е затворен/изключен или не, а и какво точно представлява това софтуерно "изключване" - само софтуерна модификация или има и някакви механични манипулации в допълнение. Тъй като съм замислил тези дни да я закарам да ми почистят EGR-а + всмукателните колектори, се зачудих дали има вариант това почистване да "обърка някакси нещата"? То ако управлението на EGR-а не е променяно с ремапа - ясно, че няма да има проблем. Ако е затапен механично някакси, ще се види като го свалят и отворят и предполагам, после пак ще го върнат така както съм им го закарал. Но са направени само някакви софтуерни модификации... и например, ако е затворен, а пък след почистването го оставят (механично) в отворено положение, ще има ли проблем? Или почистването не би трябвало да повлияе по какъвто и да е негативен начин, независимо дали EGR си работи "по заводски" или управлението му е променено с ремапа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че EGR ти е електронен, а не механичен и би трябвало да е постоянно затворен. Ако е така няма смисъл да го чистиш. Все пак не съм на 100% сигурен, нека кажат и други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина е постоянно затворен - съгласен съм, че няма смисъл да го чистя. Но тъй като нямам идея какъв е ремапа и дали влияе на EGR-a (т.е. дали пък не е оставен да работи както си е) - предпочитам да го изчистя. Въпроса е по-скоро, като се свали, ако е в затворено положение и се размърда и отвори, чисто механично, за да го изчистят и после го оставят така и го монтират в отворено положение - ЕКУ-то ще го върне ли обратно в затворено положение, както е зададено или ще остане отворен и това ще окаже влияние, т.е. ще има промяна в работата на двиг. преди и след чистенето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключи му буксата и Екуто ще каже дали функциите му работят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ли възможност да питаш миналия собственик какъв е точно remap-а? Макар че и на celtic и на premier ремапите на 180кс (stage 1) са със затваряне на EGR. Ако я настъпиш и виждаш, че отзад пуши, най-вероятно е със затворен :) Ако е затворен, не го чисти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питал съм предишния собственик, той казва, че няма идея за EGR-а. Иначе твърди, че ремапа е правен в Хонда. Не ми се вярва много Хонда да предлагат такова .... да го наречем - "OEM"-ско ремапване, въпреки че същото нещо твърдеше и собственика на друг такъв Акорд, от друга обява за която бях звънял.Относно пушене - не пуши въобще, нито при форсиране на място, нито при настъпване в движение (чак не вярвах, че това е възможно при дизел без DPF :) ). Както и да е, питах в Юби-Ко и казаха, че това дали EGR-а е софтуерно затворен или не - няма как да се разбере, но при всички положения чистенето му няма да окаже каквито и да било негативни последствия и промяна в работата му. Колата вече е при тях, за извършване на въпросната манипулация + чистене и на всмукателните колектори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че няма да навреди, няма - освен на джоба ти. Питай ги колко задръстен е бил. Преди запушването на моя EGR ходих да правя такова почистване и тръбите бяха зверски затлачени. Ако твойте са ОК, вероятно ти е софтуерно запушен и за напред няма смисъл да го правиш.

 

Това, че е ремапнат в "Хонда" е пълна глупост. Обади се и питай Бултрако дали преглагат такива работи :) Може да е в някое студио като Fugel, което и продава "тунинговани" Хонди с тяхна гаранция, но е добре да се разбере какво е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте знам че не е по темата но не знам каде да попитам в форума Та вапроса ми е карам акорд 2,2 цдти 2005 когато трагна да изпреварвам и я настапя рязко до краи парво забива муцуната и тогава трагва някой има ли идея какво може да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно питането на колегата farashev - виж това http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=96742

 

 

По темата: 

За ремапа ми - говорих пак с предишния собственик. Накратко историята е - имал приятел, който работи (или е работел тогава когато е правен) в дилър на Хонда и му предложил да я ремапне. За това ми е казал, че е правен в Хонда. Но няма нищо такова като "официално предлагано от Хонда ремапване".  А за EGR-а..... както и първия път ми каза - не знае дали е софтуерно затворен. 

 

Като ходих да взимам колата от Юби-Ко ги разпитах, казаха че не е бил "затапен" механично, а и почти на 100% са сигурни, че не е и софтуерно затворен. Доста задръстен бил, колекторите - също. Почти на половина били запушени. Според тях, EGR-а си работи нормално. 

 

С други думи - имало е файда от чистенето, не съм си дал парите напразно. А и файдата се усети веднага по вървенето. Когато четох тук във форума, за коренната разликата преди и след, си мислех че са "празни приказки", но - не. Наистина разликата във вървенето е осезаема, "тегли" много повече. За разхода - ще си покаже в последствие дали има ефект. 

 

 

В заключение, като финален отговор на въпроса от темата: 

  1. Без значение дали EGR-а е софтуерно затворен или не, почистването му не оказва каквито и да било негативни последствия и промяна в работата му.

  2. Ако EGRа си работи нормално (не е "затапван") - почистването му има само положителен ефект. Заслужава си да се направи подобна манипулация. 

  3. Ако EGR–а е затоврен, независимо дали механично или софтуерно - няма смисъл да се чисти. 

 

// модераторите да преценят дали да затварят темата или не 

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз си чистих профилактично ЕГРа сам, но не почистих колекторите, видя ми се много работа, сваляне на рейката, тръби високо налягане... Аз не забелязах разлика във вървенето. вероятно колекторите оказват по-голямо влияние.

Да отбележа- ЕГРа на фейслифта не е електронен, вакуумен е (с мембрана) и това се вижда лесно... На пре фейслифта е различен от този , но не знам какъв вид е...

Още нещо- всеки ЕГР принципно, независимо от вида, стои затворен от пружина и се управлява на отваряне. Проблемите идват когато заседне и не се затваря докрай или не се отваря...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...