Jump to content
eyeless

HR-Vто се разтрака

Recommended Posts

Здравейте, колеги! 
Преди около месец си купих ХР-Вто от снимката d16W5 4X4 4врато с газ от собственик.
За съжаление не можах да му се порадвам дълго - навъртях му около 1000км и двигателя се разтропа.
 
Тропането на двигателя се случи на път като в началото беше едва уловимо и при преминаване на по-горна предавка
изчезваше и като набере обороти се разтраква по силно. След това дойде магистралата там трябваше да карам по-бързо и мотора 
тотално се разтропа и сега звучи ето така:
(имам и още клипчета ако някой мисли че може да чуе по-добре ще ги кача).
 
На две независими места ми казват като вдигнат капака и чуят мотора че е за основен ремонт, както и че осн ремонт е скъп и по-добре
друг мотор. Потърсих друг мотор и намерих - струва 1000лв от английска кола 2003, като двигателя е на колата и пали по-добре от моя 
като му врътнеш ключа. Забравих да погледна на колко мили е а и не знам какво точно да му гледам на другия мотор(казват че нямало смисъл
да се мери компресия защото на хонда трудно се хващало).
Давайте идеи и съвети как да се ориентирам дали мотора е читав че явно отива на смяна работата или поне някой колега с такъв мотор 
в Сф да го прислушам как работи да се ориентирам как трябва да звучи.
Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, колега. Мисля и ремонтът ще ти излезе горе долу тези пари, само дето няма да трябва да се занимаваш с бюрократщина заради смяната на мотора.Ако ремонтът го направят в читав сервиз

ще е много по-добър вариант от мотор 2ра ръка(лично мнение).

По-добре мини през Омбре да го видят и ги питай там за цени.

При желание може да се видим, моята е прясно обслужена, да чуеш как работи ... 

 

Поздрави

Редактирано от Dragijev
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях там, с тях се съветвам. Относно преслушването ми се струва че е по добре да е w5 мотор, но ако не се намери и твоя ще чуя.

Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не пробваш с едни биелни лагери, Не са толкова скъпи а има голям шанс да са те ;) Вече съм карал три хонди и на всичките ги смених.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз доколкото мога да чуя от клипа числя че биелен лагер ти трака.Не я карай така ,свалете картера и вижте кой лагер е превъртял,ако се смени навреме може и вала да не е надран.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ремонта на такъв двигател не  е повече от 500 лева + части ако те интересувам по евтино драсни едно Л.С задължително погледни компресията за да тръгнеш от някъде 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, понеже известно време нямаше съществени мнения във форума по случая ми, реших направо с майстори да говоря.

Някои от тях доста ме наплашиха, но вчера в крайна сметка я оставих на сервиз да отворят картера и да я видят в какво състояние е отдолу.

Там също заподозряха биелен лагер(най-малко), така че сега стискам палци да не съм я прецакал допълнително че я карах около 50км след разтропването(внимателно).

Ако е само лагер за смяна всички биелни ли се сменят или само прецакания?

Благодаря ви много за мненията! Не очаквах по клипче да съвпаднат толкова диагнози  :bow:.

Ще пиша като има развитие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма проблем да се смени един лагер,по фабричен номер и цветен код.....около 75 лв е комплект за 1 цилиндър,но не вярвам вала да е оцелял....да видим колегите какво ще измерят като свалят картера.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление колегата Markony се оказа прав - вала не е оцелял (не става и за шлайфане). Сега ще трябва да търся колянов вал или друг мотор.

Имам следния въпрос - колянов вал от д16в5 и д16в1 един и същ ли е (нали уж в главите е разликата на тия мотори), че в1 по-често се среща?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В1от седма е различен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прати ми снимки,хубави,на вала,биелата и буталото.Спасявал съм вал с напластяване прахово,ако не може да се намери 2 ръка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм я виждал лично така че и снимки нямам но ще опитам утре да снимам. Също така не съм търсил вал/двигател, но като гледам

обявите май по-скоро ще продават цели двигатели(което може и да е по-оправдано финансово).

Не разбрах от коментара на колегата fenabg дали валовете са различни - струва ми се че сравняваш други мотори а не д16в1 с д16в5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Д16v1 i d16w1/5 са различни и валовете и биелите и буталата и блока и главата.имамги разглобени и съм сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам за какво пита но виш кое как е написал. W1/5 са еднакви всичко без кратуната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, стана ми ясно че за двигатели d16w1 и d16w5 блока и коляновия вал са еднакви и имам малко по-голям избор :).

Въпроса ми беше лошо зададен. Благодаря за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

.

post-11665-0-27246800-1433270918_thumb.jpg

post-11665-0-80349500-1433271113_thumb.jpg

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:yes: двата явно са различни, но доколкото разбирам единия е точно като за моя двигател (d16w5) - читав ли е и продава ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини на лични не е тук мястото за разискване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така ... в крайна сметка след известно умуване реших да взема друг двигател вместо да правя ремонт на стария.

Двигателя който взех е от ударена кола, неизваден,  имах възможност да го запаля да видя и чуя как работи.(и стария работеше добре като взимах колата).

Понеже ми го продадоха гол, се наложи да му се прехвърля и сензор за детонации от стария мотор, който се оказа счупен, правен, запояван и т.н.

Обадих се да питам търговеца на двигатели за сензор но той ми каза че бил продаден - винаги се чупели от незнаещи майстори и имало голямо търсене за тях.

Някой имал ли е вземане-даване с такъв сензор, подлежи ли на манипулации, има ли нещо критично при него.

От сервиза ми казаха че е на трудно място сложен и се стяга с голям момент което значи че е добре да се монтира при изваден двигател от което следва въпроса

да рискувам ли със стария, защото нов може трудно да открия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кажи,ако не е тайна колко излезна като цена двигателя и точния какъв е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха,вярно датчика за детонации създава много проблеми,Представлява прост пиезо микрофон.Стяга се с малка сила 2-3 килограма и наврян на мама си у...кътния.Лепи се с Локтайт.Ко да му манипулираш,сменя се с нов или 2-ра ръка.Проверява се с осцилоскоп дали работи.Като го чукнеш с часовникарския чук генерира напрежение 1,5 в.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я даите една снимка на таквоз че маи имам едно такова та се чудех кво е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! На живо не съм го виждал сензора, но би трябвало да изглежда така: http://www.aliexpress.com/store/product/Knock-Sensor-OEM-30530-P2M-A01-for-HONDA/301124_435813362.html.

За манипулациите ме притесняваха запояваните кабели че може би се променя съпротивление което е важно, но наистина щом е пиезо и генерира ЕДН не би

трябвало да е проблем, въпреки това бих го сменил (в момента е залепен :). Оказва се че го няма на d16w1 и е дефицитен по моргите(още не съм намерил).

На мен глава и блок на d16w5 без нищо по него, дори без капачка за масло и детонационен сензор ми струва точно хилядарка :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тва

post-11665-0-22425300-1435256600_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво е това на снимката но за съжаление не е моята част :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе ако не е така и пресполагах. Но накои ако знае нека каже що тои има ли почва то у нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То голяма морга у вас Фенче.Това си е точно детонационен датчик на Бош,Наще приличат на датчик за масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...