eyeless 0 #1 Публикувано 18 Май, 2015 Здравейте, колеги! Преди около месец си купих ХР-Вто от снимката d16W5 4X4 4врато с газ от собственик. За съжаление не можах да му се порадвам дълго - навъртях му около 1000км и двигателя се разтропа. Тропането на двигателя се случи на път като в началото беше едва уловимо и при преминаване на по-горна предавка изчезваше и като набере обороти се разтраква по силно. След това дойде магистралата там трябваше да карам по-бързо и мотора тотално се разтропа и сега звучи ето така: (имам и още клипчета ако някой мисли че може да чуе по-добре ще ги кача). На две независими места ми казват като вдигнат капака и чуят мотора че е за основен ремонт, както и че осн ремонт е скъп и по-добре друг мотор. Потърсих друг мотор и намерих - струва 1000лв от английска кола 2003, като двигателя е на колата и пали по-добре от моя като му врътнеш ключа. Забравих да погледна на колко мили е а и не знам какво точно да му гледам на другия мотор(казват че нямало смисъл да се мери компресия защото на хонда трудно се хващало). Давайте идеи и съвети как да се ориентирам дали мотора е читав че явно отива на смяна работата или поне някой колега с такъв мотор в Сф да го прислушам как работи да се ориентирам как трябва да звучи. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #2 Отговорено 18 Май, 2015 (Редактирано) Привет, колега. Мисля и ремонтът ще ти излезе горе долу тези пари, само дето няма да трябва да се занимаваш с бюрократщина заради смяната на мотора.Ако ремонтът го направят в читав сервиз ще е много по-добър вариант от мотор 2ра ръка(лично мнение). По-добре мини през Омбре да го видят и ги питай там за цени. При желание може да се видим, моята е прясно обслужена, да чуеш как работи ... Поздрави Редактирано 18 Май, 2015 от Dragijev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #3 Отговорено 18 Май, 2015 Бях там, с тях се съветвам. Относно преслушването ми се струва че е по добре да е w5 мотор, но ако не се намери и твоя ще чуя. Мерси! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel™ 13 #4 Отговорено 25 Май, 2015 А защо не пробваш с едни биелни лагери, Не са толкова скъпи а има голям шанс да са те Вече съм карал три хонди и на всичките ги смених. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 25 Май, 2015 И аз доколкото мога да чуя от клипа числя че биелен лагер ти трака.Не я карай така ,свалете картера и вижте кой лагер е превъртял,ако се смени навреме може и вала да не е надран. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitkoto_tt 6 #6 Отговорено 25 Май, 2015 Колега ремонта на такъв двигател не е повече от 500 лева + части ако те интересувам по евтино драсни едно Л.С задължително погледни компресията за да тръгнеш от някъде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #7 Отговорено 29 Май, 2015 Колеги, понеже известно време нямаше съществени мнения във форума по случая ми, реших направо с майстори да говоря. Някои от тях доста ме наплашиха, но вчера в крайна сметка я оставих на сервиз да отворят картера и да я видят в какво състояние е отдолу. Там също заподозряха биелен лагер(най-малко), така че сега стискам палци да не съм я прецакал допълнително че я карах около 50км след разтропването(внимателно). Ако е само лагер за смяна всички биелни ли се сменят или само прецакания? Благодаря ви много за мненията! Не очаквах по клипче да съвпаднат толкова диагнози . Ще пиша като има развитие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #8 Отговорено 29 Май, 2015 (Редактирано) Няма проблем да се смени един лагер,по фабричен номер и цветен код.....около 75 лв е комплект за 1 цилиндър,но не вярвам вала да е оцелял....да видим колегите какво ще измерят като свалят картера. Редактирано 29 Май, 2015 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #9 Отговорено 1 Юни, 2015 За съжаление колегата Markony се оказа прав - вала не е оцелял (не става и за шлайфане). Сега ще трябва да търся колянов вал или друг мотор. Имам следния въпрос - колянов вал от д16в5 и д16в1 един и същ ли е (нали уж в главите е разликата на тия мотори), че в1 по-често се среща? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 1 Юни, 2015 В1от седма е различен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #11 Отговорено 1 Юни, 2015 Прати ми снимки,хубави,на вала,биелата и буталото.Спасявал съм вал с напластяване прахово,ако не може да се намери 2 ръка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #12 Отговорено 1 Юни, 2015 Още не съм я виждал лично така че и снимки нямам но ще опитам утре да снимам. Също така не съм търсил вал/двигател, но като гледам обявите май по-скоро ще продават цели двигатели(което може и да е по-оправдано финансово). Не разбрах от коментара на колегата fenabg дали валовете са различни - струва ми се че сравняваш други мотори а не д16в1 с д16в5. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 2 Юни, 2015 Д16v1 i d16w1/5 са различни и валовете и биелите и буталата и блока и главата.имамги разглобени и съм сигурен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
гената. 11 #14 Отговорено 2 Юни, 2015 Човека пита за D16W1 и D16W5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #15 Отговорено 2 Юни, 2015 Аз знам за какво пита но виш кое как е написал. W1/5 са еднакви всичко без кратуната. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #16 Отговорено 2 Юни, 2015 Добре, стана ми ясно че за двигатели d16w1 и d16w5 блока и коляновия вал са еднакви и имам малко по-голям избор . Въпроса ми беше лошо зададен. Благодаря за отговорите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #17 Отговорено 2 Юни, 2015 (Редактирано) . Редактирано 2 Юни, 2015 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #18 Отговорено 2 Юни, 2015 двата явно са различни, но доколкото разбирам единия е точно като за моя двигател (d16w5) - читав ли е и продава ли се? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #19 Отговорено 3 Юни, 2015 Мини на лични не е тук мястото за разискване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #20 Отговорено 24 Юни, 2015 И така ... в крайна сметка след известно умуване реших да взема друг двигател вместо да правя ремонт на стария. Двигателя който взех е от ударена кола, неизваден, имах възможност да го запаля да видя и чуя как работи.(и стария работеше добре като взимах колата). Понеже ми го продадоха гол, се наложи да му се прехвърля и сензор за детонации от стария мотор, който се оказа счупен, правен, запояван и т.н. Обадих се да питам търговеца на двигатели за сензор но той ми каза че бил продаден - винаги се чупели от незнаещи майстори и имало голямо търсене за тях. Някой имал ли е вземане-даване с такъв сензор, подлежи ли на манипулации, има ли нещо критично при него. От сервиза ми казаха че е на трудно място сложен и се стяга с голям момент което значи че е добре да се монтира при изваден двигател от което следва въпроса да рискувам ли със стария, защото нов може трудно да открия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #21 Отговорено 24 Юни, 2015 Колега кажи,ако не е тайна колко излезна като цена двигателя и точния какъв е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #22 Отговорено 25 Юни, 2015 Хаха,вярно датчика за детонации създава много проблеми,Представлява прост пиезо микрофон.Стяга се с малка сила 2-3 килограма и наврян на мама си у...кътния.Лепи се с Локтайт.Ко да му манипулираш,сменя се с нов или 2-ра ръка.Проверява се с осцилоскоп дали работи.Като го чукнеш с часовникарския чук генерира напрежение 1,5 в. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 25 Юни, 2015 Я даите една снимка на таквоз че маи имам едно такова та се чудех кво е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #24 Отговорено 25 Юни, 2015 Здравейте! На живо не съм го виждал сензора, но би трябвало да изглежда така: http://www.aliexpress.com/store/product/Knock-Sensor-OEM-30530-P2M-A01-for-HONDA/301124_435813362.html. За манипулациите ме притесняваха запояваните кабели че може би се променя съпротивление което е важно, но наистина щом е пиезо и генерира ЕДН не би трябвало да е проблем, въпреки това бих го сменил (в момента е залепен . Оказва се че го няма на d16w1 и е дефицитен по моргите(още не съм намерил). На мен глава и блок на d16w5 без нищо по него, дори без капачка за масло и детонационен сензор ми струва точно хилядарка . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #25 Отговорено 25 Юни, 2015 Е тва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eyeless 0 #26 Отговорено 25 Юни, 2015 Не знам какво е това на снимката но за съжаление не е моята част . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 25 Юни, 2015 Бе ако не е така и пресполагах. Но накои ако знае нека каже що тои има ли почва то у нас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #28 Отговорено 29 Юни, 2015 То голяма морга у вас Фенче.Това си е точно детонационен датчик на Бош,Наще приличат на датчик за масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове