longfinmako 14 #1 Публикувано 26 Ноември, 2014 (Редактирано) Привет колеги! Колата е Хонда Сивик 99 1,5 ils v-tec E-D15Z6. Имам три основни проблема с моята кола и за да не пускам три отделни теми,ще се постарая да обясня симптомите в една.Колата е с ГИ,но смущенията са и при двата вида гориво.Колата е обслужена,сменени свещи,регулирани клапани(но пак си потракват),единствено не съм сигурен дали горивният ми филтър е сменен(поне платих за процедурата при първото обслужване преди 2 години).Забравих да кажа,че и си гори малко повечко.Сега със зимните гуми,които са доста по тесни(175/70/14) ми гори между 12,5 и 14 л. градско Моля помагайте с мнения по който и да е от трите проблема.Ако мога да си изясня поне нещо,преди да съм тръгнал по "майстори" 1.ПАЛИ ТРУДНО-Когато преседи една нощ,на другият ден пали трудно.Това го прави и на топло,но особенно на студено.Под трудно,имам в предвид,че въртя около 7-8 секунди зимата и 3-5 секунди лятото.През останалата част на деня нямам проблем и колата си пали на максимум втората секунда. 2.ТЕЧ НА АНТИФРИЗ-Миналата зима забелязах на няколко пъти,че ми прави петно отдолу в ляво(към шофьорското място).Установих,че е антифриз и забелязах пътечка зад динамото.За мен на 99,9 % беше водна помпа,при положение,че е сменена преди 10К.Реших да отида на майстор,но петното спря да се появява.Цяло лято няма проблем и сега като застудя,пак започна да се появява.И това го прави само,когато вечерта спра колата и на сутринта има лек теч.Когато спра някъде за час-два няма проблем.Нямам загуба на антифриз или поне e незабележима и не доливам. 3.НЕСТАБИЛНИ ОБОРОТИ- Често отсъствам за по 2-3 месеца и когато се прибера,акумулаторът е паднал.Подавам ток,паля и следващите седмици оборотите са около 1500 на празен ход при топла кола.Обучавам компа(10 минути на празен ход без никакви консуматори включени)При всяко включване на фарове,мърдане на волан,пускане на вентилатор,оборотите се увеличават с около 200 и се задържат така за около 10-15 секунди.Когато влезе горе долу в ритъм(900/1000 rpm),при подаване на газ или превключване на предавките,стрелката на оборотомер пада рязко до около 300/400 или по на долу,но не загасва(и никога не ми е загасвала)и после се вдигат до 1200 за около 5 секунди и си лягат бавно на 900 Редактирано 26 Ноември, 2014 от longfinmako Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #2 Отговорено 26 Ноември, 2014 (Редактирано) Не съм спец, не разбирам и не смея да твърдя, че това което ще ти напиша е напълно вярно, но все пак ти давам насока: 1-центровка - отиди на стробоскоп да ти врътнат делкото на където трябва и може би ще се оправи трудното палене; 2-водна помпа - тя си тече/сълзи, просто я смени и се надявай, че новата ще бъде ОК. Това, че е само на 10000км не е меродавно, че е читава (мога да ти напиша няколко случки които знам с "чисто нови перфектни" водни помпи... но фермани не ми се пишат). 3-нестабилните обороти се дължи на някой (или няколко) от многото клапанчета за празен ход (FITV, EACV и тем подобни простотии), просто са клеясали с времето. Особено ако колата дълго време не се кара.... За да е сигурно кое точно прави мизерии, едва ли не, трябва да свалиш целия всмукателен колектор и да разглобиш всичко и подред да чистиш всичко със спрейове от типа на WD40/спрей за почистване на карбуратори и т.н. PS: няма как да тече водна помпа и да не ти изчезва антифриз както си написал. За да ти е пълна системата с охладителна течност, на студен мотор (примерно сутрин преди да си запалил) трябва в казанчето за разширителния съд да имаш антифриз между двете черти (мин и макс), по това се определя, иначе всичко друго е заблуда и само си мислиш, че системата ти е пълна (например, много хора се заблуждават, че си имат антифриз, като отварят капачката на радиатора и поглеждат питата дали не е суха, ако не е си казват "всичко е ОК", а забравят да погледнат казанчето за разширителния съд). А ако липсва едно определено количество антифриз е напълно възможно от там да ти се таковат и нестабилните обороти. Редактирано 26 Ноември, 2014 от ADH-Honda 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #3 Отговорено 26 Ноември, 2014 Забравих да кажа,че и си гори малко повечко.Сега със зимните гуми,които са доста по тесни(175/70/14) Колко доста да са по-тесни, като ако не се лъжа, оригиналния размер е 175/65/14. За сметка на това са осезаемо по-високи, което отчасти може да допринася за по-високия разход. 1.ПАЛИ ТРУДНО-Когато преседи една нощ,на другият ден пали трудно.Това го прави и на топло,но особенно на студено.Под трудно,имам в предвид,че въртя около 7-8 секунди зимата и 3-5 секунди лятото.През останалата част на деня нямам проблем и колата си пали на максимум втората секунда. +1 със същия казуз на D15Z6 Не е чак по-3-5 секунди, но си трябват 4-5 завъртания на стартера, когато е студена. Всичките ми други хонди са палили на 1-вия оборот. Мненията, които съм чувал варират от кабели на свещи за смяна до някаква защита на двигателя, който пали чак когато маслената помпа е качила маслото (цитирам). Иначе откъм звук, вървене, обороти и разход - грижа никаква. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FallenAngel 0 #4 Отговорено 26 Ноември, 2014 Пробвай преди да разглобиш, да затапиш извода на дросела за бензиновите пари Това относно проблема с оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #5 Отговорено 26 Ноември, 2014 Пробвай преди да разглобиш, да затапиш извода на дросела за бензиновите пари Това относно проблема с оборотите. Виж за това не съм се сетил.Сега като си мисля,доста пъти като спра на светофар,ми замирисва на бензин,а колата точно в този момент е на газ.Дали пък клапанът на канистъра не се е прецакал и да пуска постоянно пари и това да обогатява сместа при празен ход или парите се шляят из двигателният отсек.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genata 1 #6 Отговорено 17 Декември, 2014 Имам същия проблем със 1,5 ils v-tec E-D15Z8 -97 год.Оборотите стоят през повечето време на 1250 и понякога само, падат до 900. И ми дигна разхода от 6,5 на 10,5 градско. Смених възд.филтър и свещи /клапани не съм правил-може ли да е от това?/ В един сервиз газанализатора показа перфектни данни и ламбда сондата също работи както трябва,запалването-също /гледаха го в аутодатата/ ,но не успяха да се свържат с компа ! И ми обясниха,че "крака ми е станал по-тежък или ми приплъзва съединител"- и те така! Та,колега - ако си намерил решение на проблема кажи какво е защото не ми се слушат повече глупости от разни разбирачи 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #7 Отговорено 17 Декември, 2014 Пробвай да си почистиш клапана за празен ход,ако смуче повече въдух компютъра пуска и повече гориво да навакса.От там и оборотите са по високи.Надявам се не си бутал другите винтчета за празен ход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #8 Отговорено 17 Декември, 2014 Имам същия проблем със 1,5 ils v-tec E-D15Z8 -97 год.Оборотите стоят през повечето време на 1250 и понякога само, падат до 900. И ми дигна разхода от 6,5 на 10,5 градско. Смених възд.филтър и свещи /клапани не съм правил-може ли да е от това?/ В един сервиз газанализатора показа перфектни данни и ламбда сондата също работи както трябва,запалването-също /гледаха го в аутодатата/ ,но не успяха да се свържат с компа ! И ми обясниха,че "крака ми е станал по-тежък или ми приплъзва съединител"- и те така! Та,колега - ако си намерил решение на проблема кажи какво е защото не ми се слушат повече глупости от разни разбирачи Уви,не съм намерил решение.Колата сутрин едвам пали.Напоследък нямам време,а и оборотите си легнаха на 900,но като превключвам падат до дъно,но не гасне.Разхода си остава голям.Последно,когато ходих до Свищов,ми даде средно 10,5 извънградско с нормално каране,а и колата не върви както преди.Сега по празниците не вярвам да се занимавам,но след нова Година ще отида на реглаж клапани,центровка на газо-разпределение и елкон.До тогава ще си сменя маслото със препоръчаното от производителя и така.Да се надяваме,че работите ще се оправят Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FallenAngel 0 #9 Отговорено 19 Декември, 2014 Колега моята кола беше започнала да се държи като твоята. Водих я на диагностика и де що имаше датчик по дроселното тяло даваше грешки. Взех дросел от форума и го сложих (смених и ламбда сондата) Грешки нямаше , но оборотите и продължаваха да играят много. Накрая стигна дотам, че на газ ако и пусна педала и гаснеше.На бензин някакви огромни колебания в оборотите. Не знам кво ми щукна и изкарах маркучето за бензиновите пари и затапих извода на дроселното тяло с пръст. Колата чукна 900 оборота на газ и не мръдна. На бензин също стана бетон. Една тапичка на извода сложих и си я карам така вече месец, няма ядове Не ти пречи да пробваш, работа за 2 минутки е. УСпех !! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K_ski 5 #10 Отговорено 8 Януари, 2015 Регулирай си клапаните.......имаш нужда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nappyboy 1 #11 Отговорено 19 Януари, 2015 Къде се намира тоя клапан... ще може ли да дадете някаква снимка... благодаря предварително )) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #12 Отговорено 19 Януари, 2015 Клапаните се намират в цилиндровата глава,сваля се капака и се регулират от човек който разбира и е правил Хонда.Прави се само на студен двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nappyboy 1 #13 Отговорено 19 Януари, 2015 Имах предвид извода за бензиновите пари... клапаните май ги знам къде са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #14 Отговорено 19 Януари, 2015 Колега, за другите неща не знам, но за теча, мога да ти кажа, че е от водната помпа. Това, че е само на 10К километра може да означава две неща - или помпата не е била читава, или монтажът й не е бил читав. По-конкретно, при по-натегнат от нормалното ангренажен ремък, животът на помпата значително намалява. Натягането на ремъка е описано в документацията на Хонда колко трябва да е, и как трябва да се регулира. Аз мога само да допълня, че на практика трябва да можеш на ръка като го хванеш с два пръста да можеш да го подгънеш почти на 90 градуса по дължината на ремъка. В това положение се стяга обтягащата ролка. Ако оставиш обтягането да се определи само от пружината, както е описано в документацията, ремъкът остава малко по-натегнат. Разбира се, трябва да е правилно зацепен на двата вала, което е елементарно по реперите, и неизвестно защо се говори за това едва ли не като за свещенодействие от някои колеги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове