Riko_Chervenia 102 #1 Публикувано 27 Септември, 2014 Имам един въпрос? Колко разновидности има на този двигател? Това което аз знам е че са витек-130 коня -VTI или така нареченото малко-VTI............... Знам че не е много разпространен вън от Япония. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 281 #2 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) 74, 77, 95, 85 и 67 kw. Редактирано 27 Септември, 2014 от s.s.d.d. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #3 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) D15B без ВТЕК - Двигател преди 90-те години с карбураторно пълнен и нещо в рамките на 110 к.с. D15B VTEC - Двигател от периода 91-96. "Пълна инжекция" с VTEC - две фази нормална и агресивна. Съчетаван с ръчна скоростна кутия D15B 3 stage VTEC - Двигател до 2000 година монтиран в сивик седан и хетчбек. Предимно съчетаван с автоматична вариаторна скоростна кутия (CVT), като се е предлагал и с ръчна скоростна кутия. 3 фази- икономичен 12 клапанов режим, нормален режим 16 клапанов и агресивен 16 клапанов режим с увеличен престои и проникване на клапаните в горивната камера. (VTEC) Последните два двигателя са с мощност 130 конски сили. Ако трябва да сме точни обикновения VTEC е с точно 130к.с., а 3 етапния е с 128 к.с. 3 етапния VTEC също се щампова с кода D15Z7- които двигател е за европейските модели, но тук нещата са малко противоречиви, защото не съм виждал някъде из каталози да се продават в Европа такива двигатели, а в Америка тоя двигател не е "стъпвал". Обикновено се подразбира за нормалния VTEC когато е се говори за D15B. Редактирано 27 Септември, 2014 от ACID BURN 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #4 Отговорено 27 Септември, 2014 Колата за която питам е 93-95 година седан 5-та ген. Дясен волан. По какво да разбера кой точно мотор е и дали е 130 коня???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #5 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) D15B VTEC има само един соленоид. Намира се на нормалното място където са VTEC соленоидите. Ако няма соленоид твърде вероятно е и да няма VTEC, но едва ли в тези години D15B няма да има VTEC. Редактирано 27 Септември, 2014 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #6 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) А за конете???? Ако не видя документите няма как да знам колко са точно! И да,колата е автомат! Редактирано 27 Септември, 2014 от Riko_Chervenia Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #7 Отговорено 27 Септември, 2014 D15B VTEC е с 130 конски сили и около 150 нм въртящ момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #8 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) Благодаря за инфото колега! Значи ако е ВИТЕК, е 130 коня! В понеделник ще я видя и покарам и може да я грабна.......дано си заслужава! Редактирано 27 Септември, 2014 от Riko_Chervenia Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #9 Отговорено 27 Септември, 2014 Не искам да обиждам хората с Д16 двигатели, но в чисто фабричната си форма Д15Б е вероятно най-доброто, което Хонда е конструирала в Д сериите. Може би и Д17А е добър двигател, но той е и по-голям. Мисля, че технологичния пик на Д сериите е може би точно Д17А, но Д15Б с 3те фази е също толкова добър двигател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 281 #10 Отговорено 27 Септември, 2014 (Редактирано) 91-95 г. варианта 67 или 74 срещу 95 kw е 50/50... Редактирано 27 Септември, 2014 от s.s.d.d. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #11 Отговорено 28 Септември, 2014 Добре де,а като има толккова вариянти на този мотор как се разбира кой точно е този който ще гледам??? По какво се различава??? Освен по документите евентуално Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #12 Отговорено 28 Септември, 2014 (Редактирано) D15B VTEC е с мощност 130 к.с. и за да докажа твърдението си - http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D15B В интернет има множество теми писани за обикновенния VTEC. Той често се ползва в EG шаситата за пистови автомобили. В 5-та ген D15B е с VTEC и е с мощност 130 к.с. В 6-та ген D15B e с 3 stage VTEC и е с мощност 128 к.с. Двата двигателя D15B са само японски и не съм виждал и чел за кола с ляв волан и D15B фабрично производство. Редактирано 28 Септември, 2014 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #13 Отговорено 28 Септември, 2014 Да ,колега,сега разбрах! Утре ще видя въпростака кочинка и ако върви приятно за конете си може би ще я взема! Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #14 Отговорено 29 Септември, 2014 Днеска бях много неприятно изненадан...! Двигателя изглежда точно като D16Z6 с един соленоид ,смукателя и изпускателя също е като на D16-ка,но в документите пише че е 66 киловата-което по мои сметки е 90 коня! Не можах да я покарам ,защото беше със спукана гума! Червения сектор на оборотите му започва от 7200 и на прекъсвач отива до 7500! От зад е с барабани и няма дискове! И годината на производство по документи е 91-ва! От първите 5-та ген. Не знам какво да си мисля??? Казват че няма витек с този мотор по-малък от 130 коня...??? Как мога да съм сигурен дали това в документите е някаква греша или наистина е така!? Не знам по номера на рамата дали някъде ще мога да взема инфо за тази кола??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #15 Отговорено 29 Септември, 2014 Според мен документите са нагласени за малкия данък. Интересувам се от Д15Б двигателите и съм почти на 100% сигурен, че няма под 130 коня Д15Б ВТЕК. Отделно фабрични Д15Б прекъсвача му е като на всички Д серии - 7200. Повечето Д серии са до 7200. Икономиците са до 6500-6800. Д15Б 3 етапен ВТЕК има характерен като D16Y8 всм. колектор. Той е с по-голям пленум и външно изглежда по-тумбест. За Обикновения не мога да кажа точно. Но си мисля, че и той беше с по-голям пленум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #16 Отговорено 29 Септември, 2014 Добре де,даже и да е така както казваш колега,с номера на рамата или на мотора мога ли някъде да проверя твоята версия??? Защото искрено се надявам да е така за да се оборудвам с такъв мотор! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #17 Отговорено 29 Септември, 2014 Може би VIN номера, но честно казано знанията са ми от няколкото години, които разнищвам този D15Z7 двигател. Аз лично освен соленоида, кода на блока където принципно го пише и VIN не се сещам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #18 Отговорено 30 Септември, 2014 Щом пише 66kW, значи е суапван мотора или пък мотора без блока.. Какво пише на блока?? Много вероятно колата да е била просто Д15Б2.. 90 к.с. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CiviC PoweR 46 #19 Отговорено 30 Септември, 2014 Колега аз съм с Д15б от около 3 години.Изглежда си точно като д16з6 с един соленоид и е 130 к.с. Моя е от Дел Сол автомат и върви много прилично.Прекъсвача по принцип е на 7400.Разликата с нормалните д15-ки ,е че биелата е дълга -137мм (колкото на д16) ,а буталото е по-ниско с 3мм - има по-ниска компресионна височина (при икониомиците също е така).Ето тук има клип как върви двигателя (с малко доработки) в 5-та генерация купе http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=20335&page=9 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #20 Отговорено 30 Септември, 2014 Не е D15B2 със сигурност а си е само В,но ме плаши точно това да не е суапнат,защото има D15В с карбуратор който е 66 киловата и за това питам как мога да разбера дали е така??? Колата по документи е 91-ва година,тоест може би първата от модела 5-та ген. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #21 Отговорено 30 Септември, 2014 Както друг колега по-нагоре е писал - по VIN номера може да се разбере какъв именно трябва да е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CiviC PoweR 46 #22 Отговорено 30 Септември, 2014 Виж над изпускателния колектор кода на главата.Ако е P08-1 главата е от д15б 130 коня , значи мотора си е какъвто трябва... моя също е 91 година.Д16-ките са с кодове p08 -2 ; P08-3 ...и т.н. ...има щампа до кода на главата с годината. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #23 Отговорено 30 Септември, 2014 Горните постове + видимата разлика между инжекциона и карбуратора. Малко четка за CiviC PoweR Видях к'во прави колата - Страхотна кола, особено като се вземе под внимание, че е купе! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #24 Отговорено 30 Септември, 2014 Защо като се вземе под внимание, че е купе? Каква е разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #25 Отговорено 30 Септември, 2014 По-тежко е купето спрямо хетч-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #26 Отговорено 30 Септември, 2014 (Редактирано) Такаааааааааааааа...днес бях в Бултрако да питам за части за този мотор и по номера на рамата която е без табелка а е направо на купето начукана си излезе всичко за колата и мотора! VTI-D15B-Vitek-130PS. Всичко е наред колеги и до ден-два влиза в гаража ми ...... като я прибера ще пиша за какви пари вземам цялата кола.......и ще пусна снимка на мотора който дискутираме вече няколко дена! Благодаря на всички за инфото ........... Редактирано 30 Септември, 2014 от Riko_Chervenia 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #27 Отговорено 2 Октомври, 2014 Витека цепи мрака Малко трудно се кара на автомат,но колата фърка здраво Тази вечер я прибрах и утре ще я поразгледам по-обстойно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #28 Отговорено 2 Октомври, 2014 Има малко филм, ако мислиш да сменяш скоростната кутия. Всяка една Д серия кутия ще пасне, но мисля че може би ще имаш малко проблеми с компютъра предимно ако мислиш да сменяш кутията. При 3 етапните е ужас, при теб е много по-лесно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #29 Отговорено 2 Октомври, 2014 (Редактирано) Истинският... Редактирано 2 Октомври, 2014 от pamo 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #30 Отговорено 2 Октомври, 2014 Знам за проблема.......имам човек и ще го оправи бързо! Моят е от старите едностепенен ! Все едно е D16Z6.......! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #31 Отговорено 2 Октомври, 2014 Не, не че е проблем. Просто набързо някои хора пренебрегнаха jdm-версията и край - D15B се среща с единичен соленоид и това е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #32 Отговорено 2 Октомври, 2014 Май до 95-та год. е с един соленоид а след това е с повечето и мотора не изглежда като по-стария! Един такъв тристепенен продават сега ,но е пак автомат! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #33 Отговорено 2 Октомври, 2014 Мисълта ми беше за обикновенния ВТЕК. За 3 етапния повечето такива са с компютър за автоматичната скоростна кутия с компютър P2J нещо си... a компютъра за механичната е P2J 11 нещо си.. Проблема е в IACV и работата на 12 клапановия режим. Трябва преработка в компютъра на автоматичната версия за да може да работи 12 клапановия режим. Често чета за тоя проблем и поне за мен си е труден проблем, защото не разбирам толкова от компютрите на колите как може да се модифицират. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #34 Отговорено 3 Октомври, 2014 Ето го мотора за който дискутирахме толкова! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #35 Отговорено 3 Октомври, 2014 Ето го и целия котурник.....! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #36 Отговорено 4 Октомври, 2014 Скоро колата ще е на части,без мотора разбира се........ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове