Jump to content
Riko_Chervenia

D15B..............

Recommended Posts

Имам един въпрос? Колко разновидности има на този двигател? Това което аз знам е че са витек-130 коня -VTI  или така нареченото малко-VTI............... Знам че не е много разпространен вън от Япония.!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

74, 77, 95, 85 и 67 kw.

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15B без ВТЕК - Двигател преди 90-те години с карбураторно пълнен и нещо в рамките на 110 к.с.

D15B VTEC - Двигател от периода 91-96. "Пълна инжекция" с VTEC - две фази нормална и агресивна. Съчетаван с ръчна скоростна кутия

D15B 3 stage VTEC - Двигател до 2000 година монтиран в сивик седан и хетчбек. Предимно съчетаван с автоматична вариаторна скоростна кутия (CVT), като се е предлагал и с ръчна скоростна кутия. 3 фази- икономичен 12 клапанов режим, нормален режим 16 клапанов и агресивен 16 клапанов режим с увеличен престои и проникване на клапаните в горивната камера. (VTEC)

Последните два двигателя са с мощност 130 конски сили. Ако трябва да сме точни обикновения VTEC е с точно 130к.с., а 3 етапния е с 128 к.с.

3 етапния VTEC също се щампова с кода D15Z7- които двигател е за европейските модели, но тук нещата са малко противоречиви, защото не съм виждал някъде из каталози да се продават в Европа такива двигатели, а в Америка тоя двигател не е "стъпвал".

Обикновено се подразбира за нормалния VTEC когато е се говори за D15B.

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата за която питам е 93-95 година седан 5-та ген. Дясен волан. По какво да разбера кой точно мотор е и дали е 130 коня????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15B VTEC има само един соленоид. Намира се на нормалното място където са VTEC соленоидите.

Ако няма соленоид твърде вероятно е и да няма VTEC, но едва ли в тези години D15B няма да има VTEC.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за конете???? Ако не видя документите няма как да знам колко са точно! И да,колата е автомат!

Редактирано от Riko_Chervenia

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15B VTEC е с 130 конски сили и около 150 нм въртящ момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото колега! Значи ако е ВИТЕК, е 130 коня!  В понеделник ще я видя и покарам и може да я грабна.......дано си заслужава!

Редактирано от Riko_Chervenia

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да обиждам хората с Д16 двигатели, но в чисто фабричната си форма Д15Б е вероятно най-доброто, което Хонда е конструирала в Д сериите. Може би и Д17А е добър двигател, но той е и по-голям.

Мисля, че технологичния пик на Д сериите е може би точно Д17А, но Д15Б с 3те фази е също толкова добър двигател.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

91-95 г. варианта 67 или 74 срещу 95 kw е 50/50...

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,а като има толккова вариянти на този мотор как се разбира кой точно е този който ще гледам??? По какво се различава??? Освен по документите евентуално!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15B VTEC е с мощност 130 к.с. и за да докажа твърдението си - http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D15B

В интернет има множество теми писани за обикновенния VTEC. Той често се ползва в EG шаситата за пистови автомобили.

В 5-та ген D15B е с VTEC и е с мощност 130 к.с.

В 6-та ген D15B e с 3 stage VTEC и е с мощност 128 к.с.

Двата двигателя D15B са само японски и не съм виждал и чел за кола с ляв волан и D15B фабрично производство.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,колега,сега разбрах! Утре ще видя въпростака кочинка и ако върви приятно за конете си може би ще я взема! Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска бях много неприятно изненадан...!  Двигателя изглежда точно като D16Z6 с един соленоид ,смукателя и изпускателя също е като на D16-ка,но в документите пише че е 66 киловата-което по мои сметки е 90 коня! Не можах да я покарам ,защото беше със спукана гума! Червения сектор на оборотите му започва от 7200 и на прекъсвач отива до 7500! От зад е с барабани и няма дискове! И годината на производство по документи е 91-ва! От първите 5-та ген. Не знам какво да си мисля??? Казват че няма витек с този мотор по-малък от 130 коня...??? Как мога да съм сигурен дали това в документите е някаква греша или наистина е така!? Не знам по номера на рамата дали някъде ще мога да взема инфо за тази кола???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен документите са нагласени за малкия данък. Интересувам се от Д15Б двигателите и съм почти на 100% сигурен, че няма под 130 коня Д15Б ВТЕК. Отделно фабрични Д15Б прекъсвача му е като на всички Д серии - 7200.

Повечето Д серии са до 7200. Икономиците са до 6500-6800.

Д15Б 3 етапен ВТЕК има характерен като D16Y8 всм. колектор. Той е с по-голям пленум и външно изглежда по-тумбест. За Обикновения не мога да кажа точно. Но си мисля, че и той беше с по-голям пленум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,даже и да е така както казваш колега,с номера на рамата или на мотора мога ли някъде да проверя твоята версия??? Защото искрено се надявам да е така за да се оборудвам с такъв мотор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би VIN номера, но честно казано знанията са ми от няколкото години, които разнищвам този D15Z7 двигател.

Аз лично освен соленоида, кода на блока където принципно го пише и VIN не се сещам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пише 66kW, значи е суапван мотора или пък мотора без блока.. Какво пише на блока?? Много вероятно колата да е била просто Д15Б2.. 90 к.с. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с Д15б от около 3 години.Изглежда си точно като д16з6 с един соленоид и е 130 к.с. Моя е от Дел Сол автомат и върви много прилично.Прекъсвача по принцип е на 7400.Разликата с нормалните д15-ки ,е че биелата е дълга -137мм (колкото на д16) ,а буталото е по-ниско с 3мм - има по-ниска компресионна височина (при икониомиците също е така).Ето тук има клип как върви  двигателя (с малко доработки) в 5-та генерация купе http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=20335&page=9

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е D15B2 със сигурност а си е само В,но ме плаши точно това да не е суапнат,защото има D15В с карбуратор който е 66 киловата и за това питам как мога да разбера дали е така??? Колата по документи е 91-ва година,тоест може би първата от модела 5-та ген.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както друг колега по-нагоре е писал - по VIN номера може да се разбере какъв именно трябва да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж над изпускателния колектор кода на главата.Ако е P08-1 главата е от д15б 130 коня , значи мотора си е какъвто трябва... моя също е 91 година.Д16-ките са с кодове p08 -2 ; P08-3 ...и т.н.  ...има щампа до кода на главата с годината.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горните постове + видимата разлика между инжекциона и карбуратора.

Малко четка за CiviC PoweR

Видях к'во прави колата - Страхотна кола, особено като се вземе под внимание, че е купе! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо като се вземе под внимание, че е купе? Каква е разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-тежко е купето спрямо хетч-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааааааааааааа...днес бях в Бултрако да питам за части за този мотор и по номера на рамата която е без табелка а е направо на купето начукана си излезе всичко за колата и мотора!  VTI-D15B-Vitek-130PS. Всичко е наред колеги и до ден-два влиза в гаража ми ...... като я прибера ще пиша за какви пари вземам цялата кола.......и ще пусна снимка на мотора който дискутираме вече няколко дена! Благодаря на всички за инфото ...........!!!

Редактирано от Riko_Chervenia
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витека цепи мрака!!!  Малко трудно се кара на автомат,но колата фърка здраво!!! Тази вечер я прибрах и утре ще я поразгледам по-обстойно!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко филм, ако мислиш да сменяш скоростната кутия. Всяка една Д серия кутия ще пасне, но мисля че може би ще имаш малко проблеми с компютъра предимно ако мислиш да сменяш кутията. При 3 етапните е ужас, при теб е много по-лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Истинският...

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за проблема.......имам човек и ще го оправи бързо! Моят е от старите едностепенен !  Все едно е D16Z6.......!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не че е проблем. Просто набързо някои хора пренебрегнаха jdm-версията и край - D15B се среща с единичен соленоид и това е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май до 95-та год. е с един соленоид а след това е с повечето и мотора не изглежда като по-стария! Един такъв тристепенен продават сега ,но е пак автомат!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше за обикновенния ВТЕК.

За 3 етапния повечето такива са с компютър за автоматичната скоростна кутия с компютър P2J нещо си... a компютъра за механичната е P2J 11 нещо си.. Проблема е в IACV и работата на 12 клапановия режим. Трябва преработка в компютъра на автоматичната версия за да може да работи 12 клапановия режим. Често чета за тоя проблем и поне за мен си е труден проблем, защото не разбирам толкова от компютрите на колите как може да се модифицират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...