maxim_pavlev 4 #1 Публикувано 3 Август, 2014 Здравейте, от скоро съм собственик на Хонда Джаз 1,2, но и с това започнаха проблемите ми. След около 40 км изминати с новата ми придобивка ми светна чек лампата. Закачихме я на компютър и ми казаха, че имало записани 2 грешки: едната проблем със запалването на 4 цилиндър и другата ЕГР клапан. Предложиха ми първоначално да ми сменят свещите и ако не се оправи бобините, а за ЕГР-а ми поискаха между 600- 800 лв, но после уточниха че можел да се почисти. Просто след тези суми си отидох. Отидох в друг сервиз и от там ми казаха, че грешките са същите, като и там не уточниха какво значи проблем със запалването на 4 цилиндър и щели да започнат със смяна на свещите и ако не се оправи щели да търсят друга причина. След известно време си смених свещите- от магазин ми предложиха БЕРУ и почистих ЕГР клапана, но отново ми светна чека. Изчистих грешките и махнах буксата на ЕГР-а и отново светна лапмата. Не съм проверявал каква е грешката, но вече не знам какво да правя. Ако някой е имал същите проблеми и е намерил решение, ще бъда благодарен ако сподели решението на проблемите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #2 Отговорено 4 Август, 2014 Джазовете са капризни към изгарянето си, но там проблема често е в бензина или в свещите. За жалост ЕГР-а не е вакуумен и ще се наложи да го смениш.Новия оригинален, наистина струва толкова, но може да пробваш и с такъв от морга. Ако ти играят оборотите, когато загрее - за ЕГР си. Успех и дано намериш евтин и читав. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanax 87 #3 Отговорено 4 Август, 2014 Относно свещите - за Джаз само NGK или Denso (според manual-a). Пример - след смяна на свещите с оригинални свалих разхода на бензин с 1,5 л. на 100 км и определено двигателя работи по-добре и по-безшумно... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maxim_pavlev 4 #4 Отговорено 4 Август, 2014 Като изчистихме ЕГР-а, майстора ми предложи да заредя по равно 95 и 98. Сложих по 5 литра от ОМВ 95 и техния 100 октана и днес както си карах и ми светеше чека започна да мига и след около 15- 20 премигвания ми изгасна от самосебе си. Реших да покарам малко повече и след известно време премигна 2- 3 пъти и пак изгасна като след още 10 км. премигна още 5 пъти като отново изгасна. Направи ми впечатление, че премигва и светва като карам равномерно с около 50 км на трета при 2100 оборота и като цяло колата е малко мудна, но след 2500 оборота все едно се отпушва. Както казва колегата при загряла кола на празен ход оборотите са си постоянни, има някакво заиграване с тях за около 2- 3 секунди само като пусна климатика, но си мисля че е нормално защото разко се натоварва колата с него. Питам се дали като ми е изгаснала чек лампата проблемите са ми се решили или грешките си остават, както и проблемите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #5 Отговорено 4 Август, 2014 Не че нещо, но да питам дали ти смениха всичките свещи, че съм виждал "майстори", които сменят само 4 и симптомите са подобни. колегата е прав, че е щяло да е хубаво да сложиш NGK свещи. Ако бях на теб щях да изключа минуса на акумулатора за 10 мин. , за да резетнеш компа и след като покараш 100-200 км. сам ще видиш дали проблемите продължават или не. Освен това дано не остане проблема в EGR-a, който ако му махнеш буксата - задължително ще светне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maxim_pavlev 4 #6 Отговорено 4 Август, 2014 Сменихме осемте свещи. Като разкачахме минуса на акумулатора нулирахме компютъра, поне така спираше да свети лампата. Като махнахме буксата на ЕГР- а при нулиран компютър не светна веднага лампата а след извесно време. Нещо което бях направил преди да сменя свещите и да почистя ЕГР-а, беше да нулирам компютъра с махнат минус на акумулатора и карах по магистралата, от Нова Загора докато влезна в Бургас не ми беше светнала за секунда, след като започнах да карам градско веднага започна да премигва и след това светна. Мисля да посетя сервиза на Хонда в Стара Загора за диагностика, като се надявам те да са най- компетентни и да ми помогнат, но не знам дали могат да видят грешките след като чек лампата изгасна сама. Ако някой е ползвал услугите на сервиза на Хонда в Стара Загора ще бъда много благодарен ако сподели мнение за тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maxim_pavlev 4 #7 Отговорено 5 Август, 2014 Решението го открих, малко късно, но все пак. След като посетих сервиза на Хонда в Стара Загора си реших проблема. Бяха изключително любезни и компетентни. Проблема е бил единствено и само в ЕГР-а, но не в самия клапан, а в тръбите ( колектори) след него. Проблема с четвъртия цилиндър е бил защото неговата тръба е била най- запушена. По техен съвет смених и свещите си като ми сложиха 4 бр. Денсо и 4 бр. NGK, и като резултат колата работи като часовник и не на последно място разхода се намаля, а колата стана по- пъргава. Ако за в бъдеще ми се наложи вече знам къде да реша проблемите си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanax 87 #8 Отговорено 5 Август, 2014 Много добре, че си разрешил проблема! Само не разбирам защо ще ти сменят свещите 4 по 4 от различни марки...Тази изгъзица и другаде бях я срещал, май в Хонда Пловдив ако не се лъжа...Затвърждавам си мнението, че в официален сервиз на Хонда в България няма да стъпя, освен ако не ми трябва спешно да си закупя някакъв консуматив! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #9 Отговорено 5 Август, 2014 Преди да се доверявате на някого за смяна на свещи - попитайте колко трябва да се сменят. Ако отговора е четири - потегляйте. Хибридна смяна са ти направили. Велико! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #10 Отговорено 8 Август, 2014 Разлика няма никаква м/у Denso и NGK в качеството ако са истински та нищо лошо няма в това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #11 Отговорено 11 Август, 2014 Сложили са 4 NGK и 4 Denso, защото колата така излиза от завода. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #12 Отговорено 12 Август, 2014 Така излиза наистина. Не е ясно решението на япончетата за това, при положение, че има припокриващи се параметри. Благодаря за поправката Slayer! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #13 Отговорено 14 Август, 2014 Как да не е ясно, това е за да не се обиди някои от производителите, било то Дензо или НГК да има хляб за всички 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jazzka 0 #14 Отговорено 13 Септември, 2014 Здравейте, от скоро имам хонда джаз 1.3 бенз. и ми светна лампичката ABS .Закачихме я на компютър в обикновен сервиз,но не излезе грешката.Може би трябва да я закарам в специализиран сервиз на Хонда...някой ако е имал подобен проблем нека да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 14 Септември, 2014 Проблема със запалването на 4 ти цилиндър -грешка misfire-идва не от неговата запушена тръба до егр-а ,ами останалите егр пътища са били напълно запушени ,а само към 4 -ти цилиндър е била проходима и така твърде много отработени газове се връщат само към него и бъркат горивната смес ,оттам и горенето на съответния цилиндър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ефри 0 #16 Отговорено 21 Май, 2020 На 5.08.2014 г. at 20:18, vanax написа: Много добре, че си разрешил проблема! Само не разбирам защо ще ти сменят свещите 4 по 4 от различни марки...Тази изгъзица и другаде бях я срещал, май в Хонда Пловдив ако не се лъжа...Затвърждавам си мнението, че в официален сервиз на Хонда в България няма да стъпя, освен ако не ми трябва спешно да си закупя някакъв консуматив! По каталог така ги дава производителя на Хонда. Не е изгъзица на сервизите. Напротив, много не знаят че трябва да са точно тези две марки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове