Jump to content
ACID BURN

Профилактика маслената система на двигателя с добавки за масло

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!

От известно време мисля, че е хубаво да направя профилактика на двигателя си (Д14А4) по отношение на маслената система. Тъй като има моменти, в които двигателя работи усилено във високите обороти(тоест когато го натискам здраво) искам да го защитя от износване и най-вече проблема с високата температура, промяна на вискозитета и загуба на масления филм между сегментите и цилиндрите. Както и маслените междини при коляновия вал и разпределителния вал.

Реших, че ще ползвам добавка на Бардал "Макси компрешън". Да, но тази добавка е с много висок вискозитет и това ме притеснява. Това теоритично би трябвало да увеличи разхода на гориво и затрудни работата на двигателя във високите обороти, за сметка на по-добро уплътняване между семерингите.

 

Тук идва и моята питанка: Някой ползвал ли е точно такава добавка и какви са му впечатленията.

Обмислях фюрелин на Бардал за профилактиката, но тя е по-скъпа и реших да пробвам с тази.

 

Според Бардал добавката защитава триещите се части, възвръща компресията и също я уравновесява.

Тъй като моя двигател е в много добро здраве съдейки по разхода му на масло (500-600мл на 8000км) и картерната вентилация се притеснявам, че увеличения вискозитет би създал проблеми при големи товари и високи обороти и е възможен по-скоро обратен ефект.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости са тва, бате!

Какво ще рече профилактика и за какво е нужна?!?

Карай колата с истински масла и не я мисли!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява ме това, че е възможно неравномерно износване на цилиндрите и от там различна компресия в тях.

От както имам колата съм минал 11-12 000 км с нея и съм й сменил маслото след като я купих и след 8000 км заедно с филтъра всеки път. Карам с Мотул 6100 10W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече два пъти слагам добавката за масло политрон-дават я за това за което ти питаш плюс това обработвала метала за което малко се съмнявам обаче пък 50 кинта струва -може и да прави нещо.Като я налея осезаемо намаля като цяло тракането на мотора но пък и аз слагам мотул 8100 което е достатъчно добро така че може би е по-добре да сложиш възможно най-скъпото масло което можеш да си позволиш щом форсираш много за по-добра защита на мотора отколкото добавки някви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята теория и вяра е, че колкото по-често сменяш маслото толкова по-добре. В маслото се трупат миниатюрни метални частици, които износват двигателя, маслото губи свойството си да разсейва топлината и по-трудно остава върху метални части, които са натоварени.В тоя ред на мисли скъпите масла ще имат ефект, но резултата в дългосрочен план според мен е по-добър, ако смяната на масло е честа и от време на време се слага добавка за намаляване на триенето.

Аз се надявам да няма разлика принципно, а просто го правя превантивно, за да мога да осигуря по-равномерна работа на всеки един цилиндър.

 

Принципно темата за смазочните материали и влиянието им върху мощността, икономията на гориво и емисиите е доста голяма. Четейки от една книга с практически опити, работата на двигателя по отношение разход на гориво и мощност е по-добра с по-нисковискозно масло, но износването е по-голямо поради причината, че маслото има поведението на водата. Тоест се премахва между две повърхности при по-малки контактни напрежения между тях.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доливам по три литра лятото.Моя Д14А4 е хапвал всякакви добавки,но най хубавата която открих след много проби на почти всички водещи производители е 'хубавото оригинално масло'!Още щом го долея (1л) двигателя променя звука и тягата си,и не си втълпявам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпото е, че аз я купих тая добавка, тъй като т'ва пишеше за нея, но предполагах че ще е рядка, а тя е гъста и лепкава. Казва се да се сложи 250 мл (половината от опаковката) при смяна на маслото, аз няма да го сменям, моето е сравнително. Но се колебая дали да я сложа. Обмислям просто да сложа малко като дозировка. Затова решихда потърся някакво мнение от човек, които евентуално е слагал нещо подобно. Както казах не търся подобряване или поне то да бъде много малко, ефекта който търся е превенция и защита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро на познат отваряхме едно моторче на X3, бензиново. Няма значение, че не е Хонда. Кола току-що излязла от гаранция, на 60 000, но карана само градско и със сегашните луди препоръки за интервалите за смяна на масло, които са смешно големи.  Натрупаните наклепи вътре бяха такива парцали, че едва ли има добавка, която да се справи с тях.

Не вярвам да си подобен случай. Сменяй маслото с време и с качествено, или ако толкова много се притесняваш го съобрази със стила ти на каране. Това е от доста по-голямо значение от една промивка. Признавам - правил съм го също  (някъде из темите съм го споменал дори) но по някаква друга прищявка беше.

Ако държиш мога да ти пратя снимки на цилиндри със стоящ заводски хонинг,  също на бутала, също и на лагерите от маломощна колица,  която е яла доста бой дълго, но карана с добри масла. Просто препоръките в старите сервизни описания са един вид връзване на гащи. Промивката с масло за промиване или с добавка към старото масло правиш с някаква идея, иначе няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно т'ва е мисълта ми. Не карам редовно на макс. Всъщност рядко, но обикновенно го правя по завои някъде в планината иии двигателя често стои в диапазона 4500-7000. Мотулското масло е достатъчно добро предвид това че го сменям на чести интервали заедно с филтъра. Обикновенно го и режа да видя вътре в хартията к'во точно има и дали има някви стърготини и засега нищо. Но върпреки всичко много се чудя дали да не сложа малко от тая добавка. Ще посъбера още някое друго мнение и ще го реша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карал съм с добавката на Бардал и вярно е много гъста,но като я стоплиш се втечнява и разрежда с маслото.

Ефекта е по-малко пушек,а мисля,че това лепкавото малко или много пази при високи температури,защото когато вдигна щеката при много загрял двигател преди да я бях сложил маслото се отичаше от металната щека,както вода която бяга от мазна повърхност. След добавката маслото си оставаше по щеката,това предполагам е от високия вискозитет на добавката?!

Мотул е Много Хубаво масло,правилно си се ориентирал,но има и още една марка,която моя двигател хапва по-малко!

Редактирано от bigmo6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми той ако е здухан мотора -няма смисъл от хубави масла!Прави се ремонт и тогава слагаш мотул !Един авер с рено на всеки 500км налива по 1 кило масло и си сипва м10д и се кефи максимално пича-отзад пуши като трабант ама пък върви таралясника и си кара на газ и пали чакмак .Човека си е супер доволен от колата и няма намерение ни за ремонт ни да я продава!Всеки си е бамбашка луд дето се вика!Скъпи масла се слагат като е добър мотора -иначе пари на вятъра щото луфтовете са големи -политронската добавка е по-течна видимо от мотула-навремето на форделата слагах едни от 5 кинта дето бяха като озахарен пчелен мед в кутиики като от бира и трябваше да се затоплят за да можеш да ги налееш -резултата след месеци отново основен ремонт !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да ясно. В дадения случай говорим за двигател, които не пуши. Нито във високи, нито като се кара нормално нито при рязко развъртане. Разхода на масло е нормален даже може би нисък. Както казах по 500 мл на 8000 км. Казвам тея цифри защото съм несигурен в това колко бях сипал първоначално и не можах да преценя колко точно е изгорила. Иначе долях около 300-400 мл и така бях стигнал горната точка. Разликата от горната точка до долната до колкото знам е 500 мл. След като долях си карах така до 8-те хиляди км и нямаше промяна. Такаче грубо казано 500-600 мл.

Дискусията е в това, че аз искам да направя профилактика, за да мога да намаля триенето във високите обороти и дилемата ми дойде от това, че добавката е много гъста и това ме притеснява. Притеснява ме защото теоритично може да предизвика проблеми във високите обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега,Той пише че мотора му не е здухан!Моят също работи като часовник,и с Мотула е същия разход на масло-висок ли е?!Преди Мотула смених масло и филтър в Бултрако' но ефекта беше по-слаб 1,3л/8000км.Шофирам сутрин между 8-8.30ч и вечер м/у 17-18ч всеки ден Младост-Център 14км. баш в манджата ,карам я в диапазона м/у 2500-4000 оборота за да сигна навреме и да подминавам охлювите:-) Незнам ако я карам до 2500оборота дали ще долея 300гр.?!Хубаво масло и това е:-)

Редактирано от bigmo6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Към ACID BURN

Съвет приятелски - не влизай в излишни приключения и си се наслаждавай на безпроблемни моменти с колата!  :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря приятели за съветите до сега. :)

Тоест да взема да я продам тая добавка. Жалко, щото съм разкъсал малко фолиото отгоре да видя вискозитета на тая добавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една добавка на Лукас която е с много високи смазочни свойства и някои я доливат,удължавала живота на маслото и двигателя.Не съм я ползвал,но последно ми я хвалеха като си вземах масло.Иначе ако не похапва здраво масло най-добре редовна смяна с хубаво синтетично масло и това е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай качествено и скъпо масло -то си има вътре каквито трябва добавки ,те спомагат да не се разкъсва масления клин между триещите се части в мотора.Интересно ми е едно нещо ,значи по време на нормална работа на двигателя и добро масло казват че между всички триещи се части се образува маслен клин и на практика те не контактуват помежду си и не трябва да има износване-обаче все пак сигментите и биелните лагери поне с каквото и да е масло да караш рано или късно се износват -защо се получава на практика това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При високи обороти тези междини са много трудни за поддържане от двигателя. Блока се усуква и тези междини намаляват.

Пример ще дам с Б18Ц двигателите. Тези, които имат такива двигатели или са се занимавали знаят на практика, а не само на теория, че Хонда са вложили много усилия, за да могат да убият голяма част от вибрациите и усилията, за да не може блока да променя геометрията си и лагерите да работят както е проектирано да работят. Този ефект за много от нас може да се наблюдава като загуба на въртящ момент и мощност във високите обороти при двигатели, които просто не могат да поддържат лагерите си в проектно състояние.

Когато маслото вече има натрупани в него малки метални частици маслото става абразивно. Тук разбира се има предвид за много малки ефекти и това би се случило след много много хиляди километри при регулярна смяна на маслото.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...