Jump to content
MetalHEARD

Техники при каране в системата на Хонда 4х4-кажете!

Recommended Posts

Може да Ви се стори странно,но може би много потребители ще се заинтересуват от тази тема!Моето хрв е с такава система и честно казано-повече се плаша от това!Зимата ми се е случвало много пъти в завои на заледен или мокър участък до се включи това чудо и вместо да ми помога-ме праща почти в противоположната посока(а като си помисля,че съм чувал-че влизали в завои с над 90 км!!!)Любопитно ми е да споделите ЛИЧЕН ОПИТ при шофиране през зимата!!!Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всяка кола със задвижващи предно и задно колело в завоите, при голямо натоварване или на лед и сняг, се влиза с вратите, но ако пробваш да повториш подобно шофиране само с предно предаване (при свален кардан например) е доста вероятно да спреш в някоя канавка.За това няма от какво да се притесняваш, просто тези коли искат повечко газ в снега (противно на повечето техники за офроуд шофиране с джипове) и трябва малко да посвикнеш със страничното приплъзване :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съвсем правилно се плашиш.Очакванията са ти били някакви други вероятно.Връщам те на думите ти:Успях да го включа.

Само по себе си и устройството и принцип на работа на предаването си включил задното защото си изтървал завоя вече.

Използва се лека контролирана постоянна газ в завоя,като при усещане за приплъзване газта се отпуска.Взимам за пример едно голямо кръгово кръстовище.Кара се както автомобил само с предмно.Задното се ползва само направо!

Хондата няма ЕСП и Тракшън,че да ти оправи проблема през спирачките.Това го може само Акура РЛ-Хонда Легенд и евентуално новото ЦРВ,но аз лично не съм го пробвал.Като Ледженда го прави чрез въртящ момент,а не през спирачките.

 

За висока скорост...споменаваш 90км/ч е възможно,но изисква рейсинг техника-така нареченото камшично влизане в завой с изнесена задница.Това става с залюляване на колата преди завоя и подаване на мръсна газ.Ползва се масата на автомобила и инерцията на залюляването,което е в посока на завоя,както и комплект извънземни гуми.

Редактирано от Markony
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

........Хондата няма ЕСП и Тракшън,че да ти оправи проблема през спирачките.Това го може само Акура РЛ-Хонда Легенд и евентуално новото ЦРВ,но аз лично не съм го пробвал.Като Ледженда го прави чрез въртящ момент,а не през спирачките......

 

Маркони, ЦРВ-то няма ЕСП, но има VSA - което е абсолютно същото, а и Тракшън си има и то не новото, а започват да ги оборудват серийно, още при фейста на 2-ра генерация :) .

Тези системи, вършат добре предназначението си!

Винаги когато някой попита какво да гледа при покупка на СРВ, казвам да избират такова, което е оборудвано с тези системи.

 

п.п. И винаги препоръчвам, да не се предоверявате на каквито и да е системи за сигурност, а да шофирате умно и да мислите !

Редактирано от Еmicha1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де,казах че не съм пробвал новото ЦРВ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от малкия си опит с хондата влизам в завоите почти без газ на такива опасни настилки-ама си е гадно,защото съм много повече нащрек от каране с предно предаване!Май наистина съм очаквал нещо друго!Пък и в момента нямам друга кола,но се замислям сериозно!Благодаря за съветите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи едни хубави нискоскоростни гуми и забравяш за страха си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,Маркони!Много ще съм ти благодарен,ако дадеш някакъв пример за такива гуми-по-добре да купя гуми,отколкото джипчето,към което съм се насочил!Според отговора и черпенето:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След разсъжденията и препоръките до тук и непренебрегвайки съветът на Emicha1 за разумно и премерено шофиране, ще дам моята рецепта за шофиране на каква да е кола, с какви да е системи.

 

Колега MetalHEARD, отиваш на някое що-годе широко и безопасно място, и експериментираш с даване на газ, спирачки, завиване, комбинации и прочие, до откриване на възможностите и лимита на колата, постигнато през твоите собствени възможности и лимит.

Когато смениш гуми, дали по препоръка или по собствен избор, пробата е по същия начин.

Така ще знаеш във всеки един момент, че шофираш оптимално, без страхове и съмнения!

 

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си приказваме, най-добрата техника за шофиране, както каза Емича, е РАЗУМА.

После идват опита (но не двучасовата тренировка на паркинга), и възможностите на колата.

Обаче всичко това отива по дяволите, когато в задача се намеси едно "неизвестно" - пътната обстановка. А тя никога не се повтаря, винаги е неизвестна.

Може този завой да си го "взел" със 60, но това не трябва да те успокоява, че следващия, привидно еднакъв, също ще го вземеш със 60.

 

Пример - преди мнооого години, в ерата на руските задноприводни МПС-та, спокойно си карам ладичката, на перфектно прав, блестящо заледен път, с 40 км/ч. Дотук добре, обаче в момента, в който крайпътните тополи свършиха, се оказах с вратите напред в насрещната лента, където за мой късмет нямаше коли. Страшен страничен вятър.

И тук вече, единствено опита и познаването на колата ме спасиха да не скоча в няколко метра по-ниската нива със задницата, или вратите напред. Успях да я изправя, и скочих в нивата с предните гуми.

 

Значи, в една, никога неповтаряща се обстановка, да шофираш без страхове и съмнения е, меко казано, неразумно. 

Да, не е лошо, по един, или друг начин, да се натрупва опит, но винаги трябва да се има "едно на ум".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки aвтомобил си искa своето. Докaто не е изучен не може дa вземеш всичко от него, което може дa дaде. Тaзи зимa кaрaх Хaрвито зa първи път нa сняг и лед по едни зaвои към село. Синa ми кaзвa.."Хaйде дa се пързaляме кaто с Реното". Кaзaх му, че товa ще стaне, aмa другaтa зимa кaто и свикнa. Нaистинa зaбелязaх, че в зaвой с по-голямa скорост имa едно стрaнично теглене. Aз си мислех, че е от гумите....Явно всяко предaвaне си искa чaлъмa, кaкто предно или зaдно, тaкa и 4х4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най големия ми ужас като млад Хондаджия беше с Йокохама .Супер гуми за магистрала и истински кошмар за градско.Сивика кръговото го вземаше като многоъгълник.Вече си мислех ,че аз не правя нещо като хората.Отидох при един стар рейсър да пробва той.Резултата беше десен фар и десен калник...Та от там на кантара ,после на магазина и един комплект Мишелин класик със скоростен инедкс Т.Парадата я подарих на приятел.След това почнах сам експерименти.Мишелин Спорт,Мишелин Праймаси.,Енерджи,Накрая си стиснахме ръцете с Мишелин на Екзалто.Тук марката няма никакво значение.Различни смеси,затопляне,прегряване на гумите.Златната среда е оптимално решение за всеки автомобил-да има сцепление веднага след потегляне и студени гуми,да държи на мокро и да не прегрява на магистрала и извънградско.За съжаление доста производители,корейски,сръбски и други...хвърлят някакви означение заради евро етикета,но в обши линии Континентал,дънлоп Пирели,Мишелин не лъжат и знаят какво слагат в гумите.Като цъкнеш в един онлайн магазин на твоя размер-ние караме с 205/55/16,заради цената иначе ни дават 205/60/16.Коята гума да избереш с със скоростен индекс (H)...няма да сбъркаш.Всички други лачени спортни гуми с индекси V, W,Y.Са за автомобили по тон и половина и нагоре.Естествено не трябва да забравяме перфектно регулираната предница и налягане в гумите според товара,даден от производителя на табелката.Поздрави и безпроблемно каране!

П.П.В момента съм с Дънлоп Блуреспонз,но и континентал и мишелин имат аналогичен модел CPC5 и Енерджи сейв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я купих през февруари и за мое съжаление не успя да опита вкуса на снега :( Няколко теста по заледената вътрешна уличка и то после се стопи всичко. Но за следващата зима ще има експерименти с двойното предаване (хи-хи). Понеже задния мост се включва след пробуксуване на предните колела, нормално е леко да заклати колата, което в завой едва ли ще е от най-приятните изживявания. Срещал съм оплаквания, че задният мост се включва отведнъж, почти с удар - при мен става плавно и почти неусетно. Може би е до състояние на диференциала и маслото в него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Верно е това ,което си чувал,но важи за потегляне от място и мръсна газ.Всеки 4х4 състезател си мисли ,че кара БТР и като се окопае натиска газчицата,че да не го пържат приятелите.Оня ден пред очите ми стана,докато викна и падна съединителя на един Туарег ,докато вадихме лодката от морето.Аз бях си паркирал чинно на бетона преди плажа и не съм си помислял да стъпя в пясъка.Знам си възможностите и не се правя на герой.

Задното ни работи прекрасно,с минимални консумативи и подръжка и дава достатъчно,стига да се ползва разумно.

 

П.П.Сетих се за Жребчево и тарифите на тракториста от съседното село.

лека кола 10лв

Ланкруйзер,Паджеро,30 лв

Тундра 50 лв.

 

Викам евтино вземаш...за 10км разстояние..пък тракториста вика ,това е онсновно,като видя регистрационния номер за малък град х2,за голям град х3,за София и до х5 сме стигали :):):)

Редактирано от Markony
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко по-хубав джип имаш, толкова по-дълго ще ходиш за трактор....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,наистина всичко е свързано с опита,гумите автомобила и най вече разумно каране.Каквато и кола да карам,никога не се предоверявам на системите.Имам приятел който кара мазда 6 и си мисли че като е взел с трак-контрол и разни други системи и казва, мамка и в завой или на мокро еди си коя лампа светна.Ми няма как защото въпреки всичко трябва да сме разумни и да не се предоверяваме на спомагателните системи за безопастност.Вярно помагат,но не са съвършенни.Една зима с црв 2 на заснежен път влязох в завой със 80 км,но разумно за да видя как ще се държи ,когато я усетих подадох повечко газ,представи се отлично макар че бе със олл терен ханкок дина про атм.Нарочно не ги свалих за да видя как ще се държат в снега.Доволен съм и не ги сменям вече 2-ра зима.Друго си е 4х4 макар и без блокажи,зимата при пухкав сняг 50-60 см въобще не чистя пред гаража влизам си и си излизам без проблем.Аз съм доволен от автомобила подръжката,цената на консумативите и най вече надежността и безотказност,японеца когато е правил мислил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...