Jump to content
Duch

Хонда Акорд ограничител на скороста?

Recommended Posts

Привет колеги

Тези дни пътувах към София и по пътя обратно към Пловдив реших да видя колко върви Акордеона. Модела е 6-та генерация с F18B2 мотор.

Има сложен ГИ при едни момчета от Пловдив. Та към въпроса...

Посредата на пътя и дадох любов. 215 и стои там та не мърда. Това е на газ. Право, баир, дори нанадолнище - 215.

Оставям я на cruise control - толкова. Натисна ли копче/педал да ускорява - не мърда.

На бензин е абсолютно същото. След близо 5 минути опити да хване повече я пуснах на бензин. Никаква разлика.

Това ме навежда на мисълта - дали няма някакъв ограничител на скоростта. Знам че е малко вероятно но все пак и по нанагорнище/нанадолнище не помръдва стрелката. Оборотомерът е на 6250, точно преди червената граница. 

Ясно ми е че това са стари коли, не се знае кой какво ги е правил преди да пристигнат тук, това са високи скорости и са опасни за хората и т.н.

Но все пак http://www.youtube.com/watch?v=e0KyWOs8Ivg

Ще ми е интересно хората със този модел и мотор да споделят тяхната максимална скорост.

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята беше ... няма газ няма бензин, стрелката едва стигаше 210 км/ч ... така че твоето си е добре.

 

П.П. нали не очакваш да напълни километража до 240 ?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне 240 :D

Сериозно, просто ми стана интересно тъй като ги поддържа по равно и лек наклон и някак си очаквах теглото да и помогне по нанадолнищата както става и на клипчето.

Всичко е от чист интерес. Не са ми въобще важни тези 5-10 км разлика. Особено при над 200...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Осъзнаваш, че кинетичната енергия и въздушното съпротивление растат с квадратна сложност? Вероятно при 215км/ч по километраж си с 200км/ч реални, което е адски много.

 

Според мен не ограничител, а това, че за 150км/ч ти трябват 54кс, за 200км/ч ти трябват грубо 111кс, а за 250км/ч ти трябват 202кс е причината да ти е залепнала стрелката на толкова. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eлектронно е ограничена скоростта, колега. Не можеш да направиш нищо, освен ако не почнеш да барникаш по компютрите, което не те съветвам. На моята пише 260 км/ч, но в книжката си пише максимална скорост 215 км/ч. Всичко ти е нормално на колицата. Защо си се вманиячил да пълниш километража до дупка?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката пише максималната скорост, която колата е способна да развие на равно със стоковите си компоненти и нормално гориво. Ти просто караш 150кс автомобил, няма как да вдигнеш повече.

 

Когато е електронно ограничена, тогава изрично го пише. Примерно разните немски коли по 500-600кс са често електронно ограничени на 250км/ч.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти просто караш 150кс автомобил, няма как да вдигнеш повече.

 

 

 

За пръв път чувам, че кола 156 кс не може да вдигне 260 км/ч. Една Лада 70 коня вдига без проблем 180 км/ч. Точно електронно ограничена е скоростта, иначе няма какво да я спре да си вдигне 260 км/ч.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това колко пише на километража го гледахме като деца. Също беше важно колко ауспуха има колата :D

Не съм се вманиачил въобще. Пак повтарям че е от чист интерес.

А за скоростта съм карал с 200 по километраж и на GPS-ът на телефона ми показваше 197км/ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За пръв път чувам, че кола 156 кс не може да вдигне 260 км/ч. Една Лада 70 коня вдига без проблем 180 км/ч. Точно електронно ограничена е скоростта, иначе няма какво да я спре да си вдигне 260 км/ч.

 

 

Нарича се физика. По-горе съм писал защо двойно повече конски сили далеч не стигат за двойно по-висока скорост [0]. За 200км/ч ти трябват 111кс, за 250км/ч ти трябват 202кс (включващи въздушно и търкалящо съпротивление на "нормален" автомобил) [1]. Тези конски сили са на колелата, твоите 156кс са измерени на коляновия вал.

 

 

 

[0] http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0

[1] http://www.e31.net/resistance.html

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

За пръв път чувам, че кола 156 кс не може да вдигне 260 км/ч. Една Лада 70 коня вдига без проблем 180 км/ч. Точно електронно ограничена е скоростта, иначе няма какво да я спре да си вдигне 260 км/ч.

 

 

Нарича се физика. По-горе съм писал защо двойно повече конски сили далеч не стигат за двойно по-висока скорост [0]. За 200км/ч ти трябват 111кс, за 250км/ч ти трябват 202кс (включващи въздушно и търкалящо съпротивление на "нормален" автомобил) [1]. Тези конски сили са на колелата, твоите 156кс са измерени на коляновия вал.

 

 

 

[0] http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0

[1] http://www.e31.net/resistance.html

 

 

Aз няма да споря по неща, за които не разполагам със задълбочени знания. Само ще кажа, че в интернет е пълно с клипове на коли около и под 150 кс, които без проблем вдигат над 250 км/ч. И не, не са нито тунинговани, ното с турбо. 1 към 1 със заводските си показатели са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ограничител на скоростта на Акорда, но както и Веселия каза - от такъв мотор, толкова. F18 колко искате да направи - 250 ? Може, но само по нанадолнище и с друга скоростна кутия/предавателни числа.

Към автора на темата - колега, сам казваш, че при 215 км/ч оборотите са 6250, този мотор няма на къде повече да се развърта, освен ако не се сложи по-дълга пета предавка, но и тогава не е много сигурно, дали 136-те коня на акордовото купе биха имали силата, да развъртят тази предавка.

 

Така, че всичко си е в реда на нещата, не търсете под вола теле Тази кола с този мотор - толкова.

 

Cyreon: коли и клипчета в нета много, и всяка една от тях е с различни предавателни числа и ..... различна степен на лъжене на скоростомера. Давам ти пример: имал съм Сивик 3-а ген. с 1.5 12 клапана карбуратор двигател 86 коня, която по каталог има макс. скоросто между 170 и 180, аз на равно със заводския размер гуми и малко количество мозък съм правил 200км/ч при 5200 об/мин. Какво говори това: първо, скоростомера на тази кола лъже с едно 20 - 30км/ч и второ - тази кола има ужасно дълга 5-а предавка. При започваща червена линия на оборотите при 6500 (а отделно, този мотор няма прекъсвач дори) тя при 200, което е нереално висока скорост е при едва едни ниски 5200 оборота, т.е. по пътя на логиката и на теория, тази кола може да развие и 230км/ч, където ще бъде при 6500 оборота. Но само на теория. На практика, този мотор няма душа и сила, да развие тези 6500 обороти на 5-а предавка, дори над 4600 - 4700 (което по скоростомер бяха по спомен около 160 - 170 км/ч) ускоряваше едва едвам. Тази кола имаше ненужно дълга 5-а предавка, може би създадена с цел икономия. Докато при Акордите не е така - те са с къси предавки като цяло, изчислено е, че няма смисъл да има "запас" от обороти които не могат да се развият, ако ме разбираш какво искам да кажа. Изчислено си е, че Акорд с F18 мотор има макс. скорост по каталог около 200км/ч, т.е. оборотите трябва да са една идея преди redline-а, това е.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз няма да споря по неща, за които не разполагам със задълбочени знания. Само ще кажа, че в интернет е пълно с клипове на коли около и под 150 кс, които без проблем вдигат над 250 км/ч. И не, не са нито тунинговани, ното с турбо. 1 към 1 със заводските си показатели са.

 

 

Без да се заяждам, искам да стигнем до истината. Ако е пълно с клипове, покажи поне един-два.

 

Но нека не забравяме, че говорим за реална скорост на равно, а не по километраж. Понеже километража винаги има 8-10% резерва, а ако сложиш по-високи гуми и намериш баир, вероятно можеш 260 да ги вдигнеш. Един познат от Враца има клип как вдига 260 с BMW 330d 245кс 2009та, по GPS залепнало на 245км/ч. Е тази кола мисля че е с ограничител. 

 

Просто хората са сметнали при що годе стандартна кола, с нормално широка предница, колко енергия е нужна за преодоляване на въздушното и търкалящо съпротивление. Всичко друго е надлъгване. 

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко да повдигна темата...

Този първия акорд вече го няма, а има друг който гореше масло. Е та с него стана това (по същия път, отново на газ):

8204759Q.jpg

8204761D.jpg

 

След това имаше смяна на сегменти и след като се пребера есента ще видим дали ще ги достигне...

Дотогава - 

8204763j.jpg

:)

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това CL само там ли ще го караш или ще си го докарваш в БГ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни доста чета за цялата процедура и май не ми се занимава да ти кажа честно.

Не и за кола за тези пари. Докарване плюс документация ще е двойно колкото колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама ще имаш кола която никой друг в БГ няма.Колко точно излиза всичко да си я докараш и регистрираш в БГ,че ми стана интересно иначе гледам там за 2-3000 $ може да си вземеш такова жувотно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията от форумите е малко разностранна и стара но общото е контейнер в зависимост от къде около 1000$, в българия митнически такси плюс разтоварване около 1000лв, мито и акциз не съм сигурен как са нещата в момента (уж 30% от стойността на автомобила) после 1200 лв технотест където е възможно да се наложи да ае сменят фарове а за тази акюра... :)

И оттам живот и здраве се почва екотакса, застраховка, данък, регустрация...

На финала току виж станала 10к лева.

А това да имаш единствената кола в страна си е колкото плюс, двойно минус:).

Иначе сладураната гори колкото акорда бензин. И то тукашния 91...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по-лесния вариянт да караш таква кола е да емигрираш в щатите,спирам с офтопика!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...