Jump to content
movx2000

Проблем с охлаждането Сивик англичанка D16Y3 96-а година хеч

Recommended Posts

Колеги, днес като капак на проблемите ми с изчезването на антифриза от разширителния съд установих, че имам проблем и с охлаждането.

Включих си Инфоборда, и докато бях в задръстване видях с ужас, че температурата отиде в червеното, стигна до 105 градуса, при което се изплаших и изключих двигателя. Малко по малко изстина, палих и изключвах при всяко придвижване по 1-2 метра.

Явно перката не се включва по някаква причина и не охлажда като е на място.

Иначе в движение бързо се охлажда и стига до 80 градуса, дори понякога пада и малко под 80.

Можете ли да ме насочите кое да проверя като причина, ако може да ми спестите малко време в ровене и чудене  кое къде е.

Преди нямах такива проблеми, но след като колата имаше удар отпред и беше при майстори, явно нещо се е случило, или майсторите нещо не са вързали както трябва, не знам. Но това положение хич не ми хареса.

Отделно и не знам дали тези 80 градуса не са твърде ниски при движение. Може ли някой да ми каже в какви граници е препоръчително да бъде температурата?

А стрелката за температурата се вдига до едно положение малко под средата и не мърда нагоре, което я прави напълно безполезна човек да разбере, че двигателят му прегрява. Без Инфоборда изобщо нямаше да разбера, че е загрял до 105 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостатът започва да отваря на 76-80 градуса, а на 90 градуса е напълно отворен.

 

Едит: Антифриза само от разширителния съд ли изчезва или и от радиатора?

Редактирано от smarty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закъснях с редакцията на мнението.

В интервала 91-95 градуса, перката трябва да работи. Провери предпазителя й в кутията до акумулатора - №34. Откачи буксата на перката и я захрани с батерия, дали въобще моторчето е живо. След като загрява само на място, може би перката въобще не развърта.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото видях, само от разширителния съд. В радиатора си е колкото трябва.

Но пак ще погледна днес и ще пиша. И според мен перката не тръгва, ще проверя, мерси за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 след като колата имаше удар отпред и беше при майстори, явно нещо се е случило

 

След като е имала удар отпред се огледай за прекъсване на кабели, или за забравен куплунг на вентилатора. Елементарен тест за проверка на всичко по трасето (предпазител, реле, кабели.....) :

 

-вадиш куплунга около термостата, който отговаря за включването на вентилатора

-слагаш му мост

-даваш на контакт

 

Ако всичко е наред вентилатора ще се включи и ти остава ......... повреден датчик (примерно разбира се)

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, дотук установих, че като замостя термодатчика вентилатора заработва. Установих и, че вече и нивото на антифриза в радиатора е намаляло.

Долях с вода.

Значи или термодатчика прави номера, или не се охлажда добре заради намаленото количество охлаждаща течност.

Довечера ще пробвам да я загрея на място и ще видя дали ще завърти перката.При всяко положение обаче това дето се губи антифриза трябва да се оправи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата отваря ли и втория кръг? Когато караш продължително време провери дали по цялата площ на радиатора е топла или има разлика, ако има значи термостата не отваря на пълно. Говоря от опит. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на последно място виж дали няма въздух в системата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих, радиатора се загрява равномерно по цялата му площ, доколкото мога да преценя с ръка от външната страна (отпред).

Дали има въздух не знам как се проверява, но бях останал с впечатлението, че системата се самообезвъздушава. Не е ли така?

Така и не видях перката сама да се включи днес, но утре специално ще изчакам като пристигна на работа, няма да гася веднага, поне да отхвърля или потвърдя варианта с термодатчика. Наричам го така, а не термостат, за да се прави разлика с другия термостат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да си сигурен, че не е може да отстраниш термостата и карай така известно време и виж каква е температурата, а на главата трябва да има обезвъздушител с ключ 10 мисля, че беше отвиваш леко и ако излиза плътна струя значи е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак май работата отива към гарнитурка... :punk:  Като я оправиш после " ша  фърка "  :plane:

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....и аз след малко главоблъскане....излезе гарнитурака...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ... аз ти казах, ама... :punk: Дано нямаш вече проблеми.

Щото някой колеги, ... гледам те караха и стелките да си смениш, а дано се оправи... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, на студен двигател махни капачката от радиатора, запали и виж дали антифриза прави мехурчета. Ако прави - отива към гарнитура. При мен губеше течност само от казанчето. Свалих капачката на радиатора, запалих, включих парното и като започна да се затопля двигателя, антифриза започна са си вдига нивото. При форсиране видях че се вдига много рязко, т.е. имаше въздух, който избутва нагоре течността. Колата работи така около 10 минути. Не знам колко  антифриз излезе от радиатора защото бях увил с парцали да не цапа навсякъде. На следващата сутрин долях антифриз до средата на разширителния съд и вече 600км си стои все на същото място. А преди процедурата, антифриза от казанчето свършваше за около 50-100км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смарти, това което пишеш е  много интересно. Ако правилно разбирам, направил си нещо като обезвъздушаване.

Но не мога да хвана логиката - губело се е антифриз само от казанчето, след описаната от теб процедура вече не. Къде е отивал този антифриз от казанчето, и как с тази процедура е спрял да отива там? Ако просто не е обезвъздушено и липсва антифриз, според мен след краен брой доливания, все би трябвало в някакъв момент да спре да се губи антифриза.

При мен губеше само от казанчето, но последния път като отворих капачката, както вече написах, беше намаляло нивото и в радиатора, та не знам вече какво да си мисля. Тази сутрин видях, и че нещо е текло под колата, но не можах да локализирам откъде и какво, защото бързах за работа. Със сигурност обаче не беше откъдето може да се очаква ако е от радиатор или от някоя тръба с охладителна течност. Всичко това хич не ми харесва, по-рано моята кола не губеше никакви течности и изобщо много мразя нещо да капе или тече от двигателя.

Уговорих се в понеделник да ида в сервиз, където да се прегледа обстойно, да се вдигне и да се види и отдолу, та се надявам най-сетне да разбера каква е тая мистерия.

Ще пиша тук за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При свалена капачка на радиатора какво друго да се очаква, освен преливане на течността от гърловината на радиатора докато загрява мотора, а водната помпа просто си върши работата ? 

 

Скорошно забравяне за проблема !

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смарти, това което пишеш е  много интересно. Ако правилно разбирам, направил си нещо като обезвъздушаване.

Но не мога да хвана логиката - губело се е антифриз само от казанчето, след описаната от теб процедура вече не. Къде е отивал този антифриз от казанчето, и как с тази процедура е спрял да отива там? Ако просто не е обезвъздушено и липсва антифриз, според мен след краен брой доливания, все би трябвало в някакъв момент да спре да се губи антифриза.

Аз доливах до максимум в казанчето, но когато колата загрее, антифриза преливаше от самия разширителен съд. Всеки път отгоре казанчето беше мазно и мокро при добре загрял двигател. Тоест виждах къде ми отива основната част от антифриза. Само че не знаех защо. Друга, по-малка част, леко ми зацапва изпарителя на газовата, но него не съм го ремонтирал още, а течността спря (или поне драстично намаля) да се губи.

Може и при мен проблема да се окаже гарнитура, но понеже рядко минавам 4к оборота, проявяването му вероятно изисква време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже какво представлява датчика, който включва перката на радиатора?Как се мери - някакво съпротивление ли се изменя, или просто включва и дава накъсо между изводите си при достигане на дадена температура?

Още - възможно ли е датчикът да е изправен, но поради въздух в системата или друга причина да не се задейства, при положение, че температурата на двигателя се влияе при движение.

Т.е. ако работи на едно място - вдига висока температура, движи ли се, охлажда се бързо.

В случай, че пробелмът е в датчика, как да го търся, и има ли някой идея колко струва?

В смисъл за някаква температура ли да го търся или по номер на шасито просто.

Редактирано от мишо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже какво представлява датчика, който включва перката на радиатора?Как се мери - някакво съпротивление ли се изменя, или просто включва и дава накъсо между изводите си при достигане на дадена температура?

Още - възможно ли е датчикът да е изправен, но поради въздух в системата или друга причина да не се задейства, при положение, че температурата на двигателя се влияе при движение.

Т.е. ако работи на едно място - вдига висока температура, движи ли се, охлажда се бързо.

В случай, че пробелмът е в датчика, как да го търся, и има ли някой идея колко струва?

В смисъл за някаква температура ли да го търся или по номер на шасито просто.

Мисля, че термостатът ти не е наред! Ако не се включва изобщо вентилатора - провери го да не е изгорял, като го включиш директно към акумулатора. Датчика трудно може да се замери.. трябва да имаш показания от здрав датчик, за да имаш представа какви са отклоненията. Относно откъде да го намериш - най-лесно вземи на старо друг, но първо се убеди, че е той причината за проблема.. .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има термостата след като перката е работеща, но не се включва?

Датчикът е биметална пластина и няма нужда от никакви показания за сравняване. При достигане на нужната температура дава контакт. Това ми беше въпроса, но вече го установих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...