Jump to content
pepper

Проблем с катализатора

Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с катализатора от известно време. Три пъти я закачам на комп и дава винаги грешка на катализатора, обаче двете ламба сонди работят в ноемален режим, грешката се изчиства и след 2-3 часа, а някой път 5-6 дена, чек ейнджина светка отново. Пиша Ви, защото напоследък влизна 2 пъти в сервизвен режим, явно проблема се задълбочава, а компа казва, че сонсите работят. Някой срещал ли е подобен пеоблем? Хондата е стрийм 1.7 2001.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега поясни се какво означава грешка в катализатора, би трябвало втората ламбда сонда да ти дава аларма при повече вредни газове.Ако сондата отчита завишено съдържание на вредни емисии, значи катализатора ти е заминал. Каква грешка ти изписа точно.

Редактирано от raishauer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора ти се е стопил(натрошил),свали го и ще се увериш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акъл от мен.Понеже съм се напатил от акъли и майстори и даване на излишни пари и имах същите симптоми като тебе със същата кола и дадох около 1000лв като и подмених какво ли не с ново.........EGR клапан,свещи,дросел,температурен датчик,бубини и 4-те и накрая напук на логиката си смених първата сонда и всичко се оправи и повече грешки няма!Вземай една втора употреба за 30-тина лева от Сивик 1,6 2002-2005г да е по възможност колата на малко километри - да има причина (ударена да речем) сменяй и стискам палци да е от нея.Ако нестане с нея вече както си прецениш ако искаш режи катализатора както те съветват колегите - но ме съмнява да е запушен.Няма да казвам колко Хонди са ми минали през ръцете и до сега не съм виждал запушен катализатор на Хонда.Освен ако е някоя антика на която е наливано какво ли не като гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивик 7г,Стрийм и ФРВ всичите с 1.4 1.6 или 1.7 мотори им се топят катализаторите.Не виждам нищо общо между твоя проблем и проблема на колегата,че го караш да сменя сонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първо време иди в сервиз да ти замерят вредните газове с маркуча в ауспуха и тогава ще говорим.Според мен втората ти сонда дава някаква грешка.Да не би когато караш във мокро да ти светва лампата.

Редактирано от raishauer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акъл от мен.Понеже съм се напатил от акъли и майстори и даване на излишни пари и имах същите симптоми като тебе със същата кола и дадох около 1000лв като и подмених какво ли не с ново.........EGR клапан,свещи,дросел,температурен датчик,бубини и 4-те и накрая напук на логиката си смених първата сонда и всичко се оправи и повече грешки няма!Вземай една втора употреба за 30-тина лева от Сивик 1,6 2002-2005г да е по възможност колата на малко километри - да има причина (ударена да речем) сменяй и стискам палци да е от нея.Ако нестане с нея вече както си прецениш ако искаш режи катализатора както те съветват колегите - но ме съмнява да е запушен.Няма да казвам колко Хонди са ми минали през ръцете и до сега не съм виждал запушен катализатор на Хонда.Освен ако е някоя антика на която е наливано какво ли не като гориво.

Колегата няма проблем като твоя. Неговият автомобил си върви нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок.Просто изказвам мнение.Може и катализатора наистина да е спекъл.На какъв пробег е колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

raishauer, забелязъл съм че на обилен дъжд, колата издава странно бучене от изходните тръби, почва да тресе има странен звук колата. А лампата свети и гасне, когато си иска. Независимо от режима на експлоатация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид това, че вали не е определящо за светкането и гасненето на чека. Колата е на 130 000 km и работи перфектно по принцип. Проблема е от около 5000 км. Трябва да го реша, не заслужава да се мъчи милата кола.

Редактирано от pepper

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми светна чека преди около месец и то точно, след като заредих от уж ''хубавия нитро'' бензин. Закачихме я и се оказа, че катализатора е запушен на 95%.Вкарах някаква добавка уж дето отпушвала и от месец насам чека не свети.Та въпроса ми е, да махам ли този катализатор, какво да го правя?Иначе колата е 2.0 на 152 000км и само, като не е загряла й е малко трудно да се изфорсира, ама после си върви идеално!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо и няма на колата.

 

Не правете грешка да слагате разни бози за почистване !

Изхарчи си стария бензин и зареди 100 октана - покарай така на дълъг път , за да се прочисти мръсотията в катализатора.

 

Това че ти светва тази грешка май-не променя работата на двигателя.

Просто ако ламбда сондите работят нормално е за смяна катализатора - ама ако го махнеш пак ще ти свети чека Публикувано изображение/>/>. Надявам се няма да тръгнеш да купуваш нов катализатор.

Ако имаш път към София - ела при Омбре сервиз да ти направи една диагностика Публикувано изображение/>/>

 

Скоро ще почнат наистина да проверяват за махнати катализатори и тогава да не се прецакате като сте ги махнали Публикувано изображение/>

 

Колега как точно разбрахте че катализатора е запушен на 95 % ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил как може сами да се наигравате с некФи безумни решения на елементарни проблеми.Първо: Ако диагностичният уред е исписал грешка "Катализатор" то значи,че сондите работят безупречно.Второ: Грешка "Катализатор" е насока към проблема а не крайна диагноза.(оригиналния Honda тестер отчита примерно грешка "Слаба Ефективност на Катализатора",което значи,че нито е в авариен режим,нито е задръстен)Трето: "Универсалните" тестери не четат всички грешки на Хонда(не само Хонда има списък от грешки,които се четат само с оригинален тестер).Когато грешката е от този списък универсалния тестер я изписва като "Обща грешка в горивната система" и тогава интерпретациите валят като из ведро.Към автора: Миямото е прав.Случва се да се стопи питата.Към всички: Много често съм чувал: "Светна ми лампата на сондата"....голяма тъпотия е това. Лампата "check engine" специално при този Stream светва за 97 неща,а за моделите за САЩ даже сватва и за незатегната капачка на резервоара.

Редактирано от Ombre
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ombre е много точен !

 

ама тогава тази грешка какво означава където колегата

pepper е цитирал

P0420 OBD-II Trouble Code Technical Description Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

 

 

Не е ли точно "Слаба ефективност на катализатора "

 

и т.е. не е четена с Хонда тестер ?

 

Е за лампата това е кофти - без да се диагностицира и разчете от компетентен сервиз не се знае защо свети .

И ако ти светне за "слаба ефективност на катализатора" и не си оправиш проблема може да ти светне за нещо друго по сериозно но ти няма как да разбереш при постоянно светеща ламба .

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как, човека ми каза, аз от такива неща грам идея си нямам, та вярвам..значи нищо няма да махам, перкам си така и готово:)/>

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Омбре ходи ли ? За диагностика ?

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз ще пробвам с емулатор, на 2 ламбда сонда, ако от това изгасне чека, направо катализатора си отива. Схемата я има на 1000 места в нета. http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?p=9773&sid=879c9f08eed870c23c3ce4aec18c0e2d

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емулатора е готов, тези дни ще го закачим, трябва да сработи. Вади 0.7V през интервал, от 2сек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тръгне този емлутор - ще е много добре !

Обаче при Хонда емулирането става трудно т.е. данните от сондите се менят периодично - дали емулатора ще успее да ги мени периодично ?

Според мен тази схема няма да сработи - трябва да взимащ инфо от предната сонда и така да емулираш сигнала от последната сонда.

т.е.трябва да знаеш как смята компа на Хондата.

 

Първо си поиграй да измерваш при  различни режими на работа данните на всички ламбди. И тогава ще схванеш какво трябва да емулираш.

 

 

 

ПП Ти с колко ламбда сонди си 3 или 2 ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, емулатора го закачихме днес. Преди това изчистихме грешката на компютъра. След, което минах около 10 км. Колата я държах около 4-5 000 оборота, където не само светваше чека, но й влизаше в сервизен режим, сега чека НЕ светна. Това ме кара да си мисля, кога да я кача обратно на канал, за да изтърбуша питата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тръгне този емлутор - ще е много добре !Обаче при Хонда емулирането става трудно т.е. данните от сондите се менят периодично - дали емулатора ще успее да ги мени периодично ?Според мен тази схема няма да сработи - трябва да взимащ инфо от предната сонда и така да емулираш сигнала от последната сонда.т.е.трябва да знаеш как смята компа на Хондата.Първо си поиграй да измерваш при различни режими на работа данните на всички ламбди. И тогава ще схванеш какво трябва да емулираш.ПП Ти с колко ламбда сонди си 3 или 2 ?

С две сонди съм, а относно интервалите, както писах по-горе са на 2 сек или 2.5, не помня, но са стандартни емулатори. Посочента схема работи, нашата платчица изкарва 0.7 v в този интервал, което е в границите между 0.1 и 0.9 v.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно !Като се зачетох сега - какво имаш на пред вид че влиза в сервизен режим?

И нормално ли е да ти изгасва сам чека - без да си изтрил грешката ?

 

На един колега му светва точно за слаба ефективност на катализатора с CRV 2 серия - 150 к.с. с K20 двигател .Но най вече извън града светва и не изгасва сама тази лампа при него. ?!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата

pepper

ме помоли да му постна снимките.

Изпратено Днес, 08:20

 

Това са жиците, преди започване на ремонта, две бели + - черна ЕКУ и Сива пак -, завръзването трябват сивата -, бялата + а черната се прекъсва и за емулатора, другите две не се прекъсват, а се спояват с жиците на емулатора, без да се режат.
http://postimg.org/image/b2a8ohpp9/
Това е българска работа ама работи, трябва да скъся кабелите отгоре под капака, че останаха много дълги. В пластмасовата кутийка се намира платката, за да е защитена от прах и вода.
http://postimg.org/image/3r1clnzdv/


А
тази снимка е завсички любопитни, вечерта я направих преди да се прибера у дома, така де след 80-100 км каране чек няма !
http://postimg.org/image/3lm4dcntt/
Ако искаш побликувай снимките, защото с тоя лимит може и да не се сетя утре или след 18 часа като мога да публикувам.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ви се стори тъпо,но какво е общото между тази тема и темата на Драгича за премахване на катализатор ? http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=86758

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общото е че се коментира катализатор и до там!

Драгича говори за катализатор с 1 една ламбда сонда, а вслучая тук говорим за съвсем друга система с 2 ламбда сонди на катализатора.

От КРАФТ втулките не вършат работа винаги.

 

 

А и в момента има некакво раздвижване около евронормите и ако си махнеш катализатора - не се знае догодина дали ще преминеш през Годишен Технически Преглед.

Ако се е стопила наистина питата или задръстена - мърдане няма.Но трябва да се установи преди да срежеш гърнето.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак прочети темата на Драго и си отговори дали  не става  въпрос за 2-ра сонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и катализатора, премахнат най-накрая. Смея да твърдя, че колата сега си върна поне 7-8 от кончетата. Форсира се доста добре и върви повече определено. 

Не знам, защо спорите за Драго и неговата тема за катализатора, аз не я бях и виждал, моля не спамете. Така или иначе двете теми са коренно различни Правих опит да пусна имейл на info@hondabg.com, но получих това:

Remote host said: 550 5.1.1 <info@hondabg.com>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table [RCPT_TO]

Или не съществува такава поща, или нещо настройките са ви избягали в хоста, оправете го не е приятно да искаш да се свържеш с админ и пощата да те праща "У лево"!

Тъй като не влизам често в фурума, ако някой иска повече инфо за "моето" решение, или ми пишете на iliananastasov@yahoo.com, или се обадете 0898/557 004.
Лек ден на всички!

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност сега прочетох темата на Драго, става въпрос за решението на един и същ проблем, но по различен начин всеки си избира метода кое му е по-лесно.

Редактирано от pepper

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, грешката е моя. Както казва Миамото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един много тъп въпрос, за който нямам отговор:

Може ли с един емулатор да се залъжат и двете ламбда сонди?

А всъщност предната сонда какви стойности дава, тя пак ли е на импулси през 2-2,5 сек и подава между 0.1 и 0.9V?

Днес я замерих и се оказва, че ми подава постоянни 0,04V и чека на колата свети пак от 3 дена, стария емулатор си е бетон 0.7V не е от него.

Редактирано от pepper

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако такова напрежение ти дава и при загрят мотор -сондата е за смяна .И при мен при дъждовно време като мина през локва има едно странно боботене -сякаш изпускателните тръби се опират в нещо ,но съм проверил и всичко е на място ,дали ката е дар фира ?При силно разклащане нищо не се чува от него.Евентуално ако е стопен както казва Миамото -какви са признаците ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачих я днес и ми даде VTEC failure system + lambda sensor! Възможно ли е да дава грешка на ламбда сондата заради емулатора? А проблема да е в VTEC системата? Излъгаха ме да сложа друго масло вместо 5/30 сега е 10/40, а четох в едни чужди форуми, че витека дава такава грешка заради лошо масло?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако такова напрежение ти дава и при загрят мотор -сондата е за смяна .И при мен при дъждовно време като мина през локва има едно странно боботене -сякаш изпускателните тръби се опират в нещо ,но съм проверил и всичко е на място ,дали ката е дар фира ?При силно разклащане нищо не се чува от него.Евентуално ако е стопен както казва Миамото -какви са признаците ?

И при мен като се намокри на дъжд почва да бучи по същия начин, нямам идея от какво се получава! Катализатора е избушен и преди да го избуша пак така бучеше.

Редактирано от pepper

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тестера не ти ли показа за коя сонда дава грешка -трябва да ти напише дали за първата или втората .Щом първата ,от която зависи работата на мотора ти показва постоянно 0.04 волта ,значи е за смяна .Витека може да не се включва по много причини ,и да ти дава грешка за него ,една от които е ниско ниво на маслото .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да оправих се сложих си масло и колата потегли, явно го яде сериозно на 10000 съм точно от предишната смяна а имаше 1 литър останал само в нея!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...