Dimitrov93 12 #1 Публикувано 15 Януари, 2014 Здравейте,чесно си признавам влюбих се в тромпетите или иначе казано ITB, писах в гугъл да видя има ли такова чудо 1.4is ITB излезнаха няколко клипа потърсете и вие да ги видите много стабилно вървят направо кантар с vti-ка. Има ли някой колега с такава кола ?Искам да попитам иначе какво точно ще трябва, за да се направи такъв дзвер знам, че трябват валове и компютър какво още и кой е моя човек, който евентуално може да го направи това :?Ето линк към клиповетеhttp://www.youtube.com/watch?v=lia19fghjpQhttp://www.youtube.com/watch?v=NkpXnZUA2oo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #2 Отговорено 15 Януари, 2014 Ето тука са го направили на D14Z1,но колата е за timeattack,че даже и е с турбо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #3 Отговорено 16 Януари, 2014 В ebay гледам, че цените на ITB-тата са около 600-700 долара, дали в някой ги внася в България или някой да знае човек, който може дa изработи такова нещо ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzenky 296 #4 Отговорено 16 Януари, 2014 тромпети лесно ще си намериш проблемите са поне два: настроика/тунер и разход предполагам ще съкратят и живота на двигателя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #5 Отговорено 17 Януари, 2014 Ето тука са го направили на D14Z1,но колата е за timeattack,че даже и е с турбо Не бях чувал за ITB с турбо ,това можем да го пуснем в бисерите На кратко ,за твоя мотор не знам каква ще е идеята и какъв ще е резутата.ITB се прави много трудно,трябват ти рейка и дюзи,а настройката на тихи обороти е просто изкуство.И понеже караш Д серия ще ти трябва нов преден капак с въздухосъборник за да има ефект от тая цялата манипулация. Тромпетите се слагат на коли all motor ,коли дето се карат само по пистите и имат мотори със сетъп за хиляди левове.Ако искаш да ставаш бърз си сложи V-tec тиква и си свиркай. 3 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #6 Отговорено 17 Януари, 2014 (Редактирано) Ето тука са го направили на D14Z1,но колата е за timeattack,че даже и е с турбо Не бях чувал за ITB с турбо ,това можем да го пуснем в бисерите :blink:/>/> На кратко ,за твоя мотор не знам каква ще е идеята и какъв ще е резутата.ITB се прави много трудно,трябват ти рейка и дюзи,а настройката на тихи обороти е просто изкуство.И понеже караш Д серия ще ти трябва нов преден капак с въздухосъборник за да има ефект от тая цялата манипулация. Тромпетите се слагат на коли all motor ,коли дето се карат само по пистите и имат мотори със сетъп за хиляди левове.Ако искаш да ставаш бърз си сложи V-tec тиква и си свиркай. Пич, ти цъкна ли въобще линка преди да го напишеш това?Да го беше цъкнал че да видиш кое е за бисерите и кое не е. Отделно написаното от теб по-долу не е вярно. Има бюджетен начин да си направиш колата на 4 дросела или 4 карбуратора - ползват се карбове или дросели от мотоциклет. Лично аз имам кола с 4 карбуратора, стокови валове - единствено е сгъстена на 11+:1. Кубатурата е 1.6 и мощността е горе-долу двойна на заводската на блока и с 30% над тази на главата. С празният ход нямам проблеми,както и със смесите - а хем са карбове. Да не говорим че карбовете можеш да ги ползваш само за дросели, можеш да наредиш рейката си с инжекторите или други такива, можеш да издириш директно тромпети с инжектори от инжекционов мотоциклет. Схемата която казваш за раздувка на предния капак също не е задължителна. Правиш си един еърбокс и си караш с CAI без никакви ядове. Но при правенето на дросели/карбове е важно да съобразиш дължината на рънърите и разбира се тези рънъри да не са от силиконови маркучи както ги правят редовно по нета щото това е пълен ташак. Моята кола е със сметнати дължини на рънърите и сметнат изпускателен колектор. Редактирано 17 Януари, 2014 от prelude 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #7 Отговорено 17 Януари, 2014 (Редактирано) Не искам да споря,само ще изкажа мнение,че карбораторите са умряла работа от 90та ;)/>/>относно ITB ,което всъщност означава индивидуален всмукател на всеки цилиндър(дросел) ...щом ги обединиш тия 4 "тръбички" не виждам какво му е индивидуалното освен че има 4 дросела,това реално си става един афтър маркет всмукател,какви са резултите от него само валяците могат да покажат.Просто идеята на този тип всмукател е да се кара на макс и да се гонят обороти.За всеки ден кола си е чиста загуба на време и париЗатова и така се изказах с идеята да откажа колега от глупости :cool:/>/> Редактирано 17 Януари, 2014 от Nile 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #8 Отговорено 17 Януари, 2014 Ама ти си упорит да му се невиди:)/> Знаеш ли коя година е последната Хонда с карбуратори, питам за спортен мотоциклет защото те са еталон за технически напредък? Гаранция не знаеш, но се надявам поне да знаеш коя година е произведен сивик-а за който става дума тук. Нали се сещаш че и той е дете на 90-те, на всичкото отгоре е далече от връх на постиженията в технологичен аспект. Доста е несериозно да кажеш че карбураторите са отживелица, явно никак не си запознат с тях. ITB всъщност значи Individual throttle body, т.е. не са индивидиални всмукатели( това го имаш на всеки заводски колектор дори) ,а са индивидуални дросели. И да ти кажа не е никак еднакво със схемата с общ пленум и общ дросел.Това че ги обединяваш в една обща кутия,с един общ въздушен филтър нищо не значи.Само се замисли от коя страна е вакуума и къде се намира границата за стоковия вариант и за карбове/дросели. Абе няма какво да ти обяснявам, явно нямаш личен опит с дросели/карбуратори и просто повтаряш нещо което си прочел някъде-както казах, от това полза няма. Ето ти една дино графика да видиш с отживели карбове от миналия век как изглежда :D/> 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #9 Отговорено 17 Януари, 2014 Глупости са ITB-тата ли...... :D Само от слагането на тях,ЦРХ на моя човек,от падане с 1 кола между нас,ме би с 1 кола между нас.И за да видим каква глупост са,като му дойде времето,да я настроят,ще пусна една "глупава" 5-та генерация Б20 с ITB,от която свалят интегров всмукател,за да сложат дроселите,що ли.... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #10 Отговорено 17 Януари, 2014 Между другото сега се сещам че на Владо Мантата, дето кара дрифт с нея и тя е с ITB-та и турбо.Ако колегата знае за коя кола говоря ( беше червена, сега е бяла) би трябвало да проумее възможността за 4 дросела и турбо с живия пример от България. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #11 Отговорено 17 Януари, 2014 значи трябва да намеря 4 инжекционни мотоциклета и да им купа дроселите ако правилно съм разбрал ? Компютър какъв точно трябва да е и валовете последно може ли да си останат стоковите или не ?Колегите.. изказвате различни мнения чакам още, колата ще си се кара всеки ден така че разхода надявам се да не скочи повече от 11-12 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #12 Отговорено 17 Януари, 2014 Стой си сток,тва с дроселите не е като раз-два 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #13 Отговорено 17 Януари, 2014 значи трябва да намеря 4 инжекционни мотоциклета и да им купа дроселите ако правилно съм разбрал ? Компютър какъв точно трябва да е и валовете последно може ли да си останат стоковите или не :)/> ?Колегите.. изказвате различни мнения чакам още, колата ще си се кара всеки ден така че разхода надявам се да не скочи повече от 11-12Най-бюджетен вариант са ти карбураторите, доста по-евтини са от дроселите - говоря за карбове и дросели все от мотори.При карбовете трябва да провериш дали са им здрави мембраните, защото една мембрана нова струва 3-4 пъти повече отколкото 4-та карба втора ръка.Ако караш на газ, тези мембрани се преебват от газта - но и там има цака.Аз карам карбове на Поло, там електрониката за момента се изчерпва във вакуумно делко с датчик на Хол, бобина и комутатор.Т.е. са 3 жици на кръст. Системата е сигурно, но и примитивна.Предстои да мина на Мега с ел. запалване, като Мега-та ще ми управлява и газови инжектори.Твоето решение със сигурност е P28, защото ти дава много свобода и е plug-n-play на твоята Хонда.Дори можеш да избираш дали да ползваш карбовете като карбове или само като дросели.Но тази цялата схема си има тънкости и трябва да ти я прави човек,който разбира. Трябва да ти сметне дължина на рънъри,хубаво е да ти сметне и изпускателен колектор за да можеш да изхвърляш качествено това което вкарваш качествено - двете системи са пряко свързани.Моят човек, който ми сметна и изработи колекторите за Полото стана Хондаджия и си взе 6-та ген. , в която ще слага D16Z6.Т.е. реално може да ти помогне много лесно щото той самия има такава чума на която може да си прави експерименти ако му се занимава.Ако искаш ще ви свържа,но се намира в Асеновград. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #14 Отговорено 17 Януари, 2014 (Редактирано) http://prodavalnik.com/prodavam-droseli-ot-motor-itb-ot-honda-929rr-i36085297http://prodavalnik.com/droseli-itb-i36213169Дерзайте!П.С. сигурно има и други, тези са на 1во четене. Редактирано 17 Януари, 2014 от ZaRRicK 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #15 Отговорено 17 Януари, 2014 (Редактирано) Те инжекциони има много, но малко са делимите :D/> Т.е. за да ти лесно е хубаво да са делими един спрямо друг дроселите :D/> Абе и това е част от магията и занимавката.Има много потенциал, но трябва да сглобиш правилно пъзела.Горе съм забравил да напиша че дори да се преебе мембраната - карбуратора пак можеш да го ползваш само като дросел Пък нека са отживелица от 90-те години на миналия век Редактирано 17 Януари, 2014 от prelude 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #16 Отговорено 17 Януари, 2014 благодаря колеги това, което ми казахте ми е достатъчно , сега майстор си имам бате Ради бачка в Люлин в момента сигурно доста от вас го знаят тука във форума ника му беше Red Power или нещо такова..ще хода при него съботата мисля, че ще може да го направи трябва ми само човек за електрониката и да настрои компютъра ще пиша другата седмица да ви кажа как стоят нещата по-подробно, но 250 лева за дроселите звучат доста по-добре от 700 долара от е-бей Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #17 Отговорено 17 Януари, 2014 (Редактирано) В много голяма грешка си ако мислиш че ще минеш само с тези 250лв и ще ти кажа защо.Защото имаш стругарска работа и купуване на материал, при това скъп - алуминий.След това имаш заварки с аргон, има и вакуумни човечета за сервото на спирачките,имаш сметки за дължина на рънъри,имаш всмукател , който трябва да убиеш за експеримента.....Има и още,та си мисля че ще се приближиш повече отколкото си мислиш до въпросните $700 :D/> След това идва въпросът с еърбокса, защото не е гот да караш на отворени дросели.Там имаш пак аргони,кроене, изрязване и листове алуминий.Накрая идва веселбата с настройката.....Много хора се отказват някъде по средата с изводът , че дроселите/карбовете не стават за нищо. Но истината е че просто не са го направили като хората или не са стигнали до края.И както колегата по-рано каза, това не е модификация за ден-два.Намери си резервен всмукател на който да присаждаш дроселите.Когато мислиш че си готов с това , чак тогава се пробвай да го сложиш на колата.п.п.друго важно нещо са инжекторите на мотоциклетните дросели - най-вероятно нямат нищо общо с тези на колите и най-важното е че на дебит са неподходящи заради работния обем който пълнят. Ти си с двойно по-голям обем, не го забравяй. Редактирано 17 Януари, 2014 от prelude 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #18 Отговорено 17 Януари, 2014 Ето и моя въпрос по случая. По какво се различава ИТБ от голям смукател и дросел? Целта е да се постигне максимално безпрепятствено влизане на въздуха в цилиндрите. Подходящ смукател би трябвало да даде същия резултат като ИТБ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #19 Отговорено 18 Януари, 2014 благодаря колеги това, което ми казахте ми е достатъчно :P/>, сега майстор си имам бате Ради бачка в Люлин в момента сигурно доста от вас го знаят тука във форума ника му беше Red Power или нещо такова..ще хода при него съботата мисля, че ще може да го направи трябва ми само човек за електрониката и да настрои компютъра ще пиша другата седмица да ви кажа как стоят нещата по-подробно, но 250 лева за дроселите звучат доста по-добре от 700 долара от е-бей :D/>Ще ти кажа отсега,как ще стоят нещата-отрицателно.За дроселите ти трябва подготвен за тях двигател,за да може да оползотвори тва гориво,дето набиват дроселите.Човек за настройка,ще намериш,ама той няма да ти вземе 2,50лв.....Не става,както мислиш,на сток мотор,пляс дроселите и литваш.Цяла тема съм ти пуснал преди няколко дена,прочете ли какво е правено по Д16-ката преди дроселите,че се хвърляш така смело? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #20 Отговорено 18 Януари, 2014 Ето и моя въпрос по случая. По какво се различава ИТБ от голям смукател и дросел? Целта е да се постигне максимално безпрепятствено влизане на въздуха в цилиндрите. Подходящ смукател би трябвало да даде същия резултат като ИТБ.Имаше наскоро една тема , в която колега беше пуснал линк към технически обоснована страница на тема - какъв е смисълът от общ пленум и как се смята той. Там идеята е при пулсацията на въздуха в обратна посока(след като не е успял да влезне целия в двигателя) към пленума, обемът на пленума да го изпрати обратно към двигателя с подходяща резонансна скорост за ефективно пълнене.При дроселите цялата тази научна фантастика отпада до голяма степен, което е хубаво защото ако не го сметнеш като хората ( което е почти сигурно) ефектът ще ти е отрицателен.Докато дроселите се отварят и двигателят си засмуква директно и свободно каквото му трябва.Направи си асоциация с мотоциклетите - нима нямаше да им е по-лесно да направят един нескопосан пленум и да сложат единичен дросел на него?Причината за решението им е комплексна, като със сигурност е и липсата на място за подходяща дължина на рънърите ( трябва да са по-дълги ако искаш пикът на конете да ти е по-високо в оборотите, както е при тях ), място за подходящ пленум и не на последно място ....... респонс сравнен с 4-те карбуратора/дросела. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veid 164 #21 Отговорено 18 Януари, 2014 Ето и моя въпрос по случая. По какво се различава ИТБ от голям смукател и дросел? Целта е да се постигне максимално безпрепятствено влизане на въздуха в цилиндрите. Подходящ смукател би трябвало да даде същия резултат като ИТБ.Имаше наскоро една тема , в която колега беше пуснал линк към технически обоснована страница на тема - какъв е смисълът от общ пленум и как се смята той. Там идеята е при пулсацията на въздуха в обратна посока(след като не е успял да влезне целия в двигателя) към пленума, обемът на пленума да го изпрати обратно към двигателя с подходяща резонансна скорост за ефективно пълнене.При дроселите цялата тази научна фантастика отпада до голяма степен, което е хубаво защото ако не го сметнеш като хората ( което е почти сигурно) ефектът ще ти е отрицателен.Докато дроселите се отварят и двигателят си засмуква директно и свободно каквото му трябва.Направи си асоциация с мотоциклетите - нима нямаше да им е по-лесно да направят един нескопосан пленум и да сложат единичен дросел на него?Причината за решението им е комплексна, като със сигурност е и липсата на място за подходяща дължина на рънърите ( трябва да са по-дълги ако искаш пикът на конете да ти е по-високо в оборотите, както е при тях ), място за подходящ пленум и не на последно място ....... респонс сравнен с 4-те карбуратора/дросела.Колега, стига със свободните съчинения, сядай на книжките и започвай да четеш от нулата... за Б серия е доказано, че правилно портнат тайп-р-ски всмукател по-отношение на мощност е еквивалентен с перфектно настроени ITB, само че, колата може да се кара и няма нужда от различни настройки за 20 градуса, 30 градуса, 150м надморска височина, 450м надморска и т.н.Относно разпространението на акустичните вълни и дължината на рънърите няма да коментирам Продължавай с четенето 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #22 Отговорено 18 Януари, 2014 Хаха,ама ти сериозно ли?Не се дръж поучително с мен, като че си ми класна ръководителка.Това че В-серията има правилно сметнат стоков колектор или правилен колектор за даден сет-ъп,значи ли че всички други серии мотори са в космоса със стоковите си колектори?За какви настройки на 20,30 градуса и 150м надморска височина говориш , че не те разбрах точно?Виждал ли си някой с мотоциклет да спира по средата на планински път, за да прави корекции?Не знам кой прекалява с четенето, но явно откъм практика съм далеч пред теб.Ти явно също никога не си имал и не си карал кола с дросели/карбове защото нещо намекваш че като е с тях не може да се кара.Какви са тия тъпи митове и легенди дето разпространявате, моята кола си се кара екстра и съвсем скоро ще си я карам ежедневно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #23 Отговорено 18 Януари, 2014 Към автора на темата - филма е много по-голям от колкото си мислиш. Ако това ти е единствената кола, приготви се за експерименти и да ходиш пеш Дори и да ги направиш тия дросели, смяташ ли че колата ще стане 160кс? Моят съвет към теб е: събери си парички, купи си суап по-мощен мотор и си карай.Ако все пак държиш да караш Д серия (което като цяло е икономически неоправдано ако искаш да я тунинговаш) е да си я направиш 1.5 витек. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veid 164 #24 Отговорено 19 Януари, 2014 Хаха,ама ти сериозно ли?Хайде пък ти сериозно обясни на аудиторията, твоето твърдение Мяташ някаква теза, обоснови се с аргументи. Смело говориш, но явно дори не долавяш малката разлика между карбуратор и ITB. И като си толкова отворен, в миг мога да ти покажа 1400 атмосферни коня с ЕДИН/one/1 карбуратор. Ако щеш сложи и 8 карбуратора на колата ти, уред за мерене на бекпрешър и турбонатор на ауспуха. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #25 Отговорено 20 Януари, 2014 Обяснил съм всичко необходимо,че даже и графика от проведено лабораторно упражнение съм приложил.А ти какво показа освен някакъв слух за някакъв тайп Р колектор,някъде, видян от теб само на картинка?Дори да има такъв случай-това че някой , някъде е доработил тайп Р всмукател ( понеже написа че е портван) и е успял да свали същите коне на даден мотор като "перфектно" настроени дросели пак на същия мотор - значи ли че всички стокови всмукатели са произведени за максимална ефективност, когато говорим за мощност? Или производителя си прави сметка за екология, шум, цена при производство и много други , които сигурно дори не знаем.Масово хората оставят дроселите/карбовете отворени , което е грешка но пък е красиво.Затова и думата перфектно ти е в кавички, щото има хора за които пефектен е далече от истината и не е ясно твоят пример от кои е.Това което написа за настройките спрямо надморска височина и температура на въздуха е пълна тъпотия, защото си настройваш колата горе-долу където я и караш. С електрониката е същото, не всички коли с електроника имат барометричен сензор и практиката показва че нищо им няма. Ако тръгнеш на екскурзия до Хималаите с кола, ще ти се наложи да спреш за настройка на 4000м надморска височина, но ме съмнява да тръгнеш натам с кола.Не разбрах още от предишният ти пост какво конкретно имаш против карбове/дросели?Споменал си нещо че не могат да се карат-ти карал ли си такива въобще?И ти, както и много други хора сигурно бихте направили следната грешка - бихте сложили карбовете/дроселите без да промените рамото на педала на газта.Тогава дроселите ще са напълно отворени на около 1/4-1/3 от старият ти ход на педала.Е, тогава със сигурност ще ти е трудно да караш, но за този пропуск сещаш ли се къде е вината? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Нимрод 265 #26 Отговорено 20 Януари, 2014 @Veid Преди да тръгнеш така остро с нападките бъди сигурен,че ти си си написал домашното Защото твоята аргументация е субективна и крайно неиздържана"ще ти покажа б серий...1000коня атмосферни с един карборатор.." сериозно ? Гарантирам ти,че единствената причина показателите при портнат колектор и дросели да са близки при тези мотори е,че останалата част от сетъпа е рестриктивна от към това което могат да дадат като гейн итб-тата ИТБ-тата са с повече от 50% по-добър флоу в 90% от случайте което автоматично означава много по-висок ВЕ(обемна ефикасност,съотношението на входящата смес към статичният дисплейсмънт на цилиндъра)Да направим лесно разбираем аналог един спринтьор чиито капацитет на дробовете спокойно може да бъде изпълнен от едната му ноздра и да бяга с широко зейнала уста е повече от ясно,че резултата ще е един и същ.Така,че преди да правиш подобни остри нападки първи ти залегни над"книжките" Към автора-успех трябва да има авантюристи като теб 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #27 Отговорено 20 Януари, 2014 Филма се оказа много по голям от колкото си мислех, наистина е по-добре да се направи суап...то ще дойде горе долу на същите пари , а го сметнах до 1000 лева, че ще стане, то не е проблем знаете колко ще е готино ако стане- по-различно е, доста рядко срещано, кефа е на макс , обаче като нямам друга кола, с която да хода на работа, лекции и така нататък, за съжаление няма как да стане. Иначе мерси момчета,а и един съвет към тези като мен, които се чудат к'во да си направят по колата и какво да и сложат, че да литне... карайте си колите и не се занимавайте с глупости, събирайте пари и суапвайте мотора 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #28 Отговорено 20 Януари, 2014 (Редактирано) Кажи честно че решението винаги е суап :lol:/> .Сам го измисли нали ?Много ми е странно кат почнете такива теми и си мислите че всичко става все едно ще си сменяш акумулатора за 10 мин . Редактирано 20 Януари, 2014 от fenabg 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #29 Отговорено 20 Януари, 2014 Филма се оказа много по голям от колкото си мислех, наистина е по-добре да се направи суап...то ще дойде горе долу на същите пари , а го сметнах до 1000 лева, че ще стане, то не е проблем знаете колко ще е готино ако стане- по-различно е, доста рядко срещано, кефа е на макс , обаче като нямам друга кола, с която да хода на работа, лекции и така нататък, за съжаление няма как да стане. Иначе мерси момчета,а и един съвет към тези като мен, които се чудат к'во да си направят по колата и какво да и сложат, че да литне... карайте си колите и не се занимавайте с глупости, събирайте пари и суапвайте мотора Аз май ти казах нещо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #30 Отговорено 20 Януари, 2014 Слагай ключа мой въздухарски мнения не ми се четат 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #31 Отговорено 20 Януари, 2014 (Редактирано) 1998 година; 95к.с тея 5 коня от стикер бомбата ли дойдоха .Те ти още едно въздухарско мнение Редактирано 20 Януари, 2014 от fenabg 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #32 Отговорено 20 Януари, 2014 Остави другото ми и не знае кво кара, писал е купе :Д 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #33 Отговорено 21 Януари, 2014 (Редактирано) Е те тия теми са ми като бисквитка Орео - просто не мога да се сдържа :(/> ;)/> Та за дроселите и колектора. Да помислим малко - двигателят се управлява от дросела. Дроселът/Паричката е ограничителния елемент, който пречи на мотора да развие за секунда цялата си мощност - т.е. във всмукателния колектор има постоянен недостиг на въздух, с който си управляваме ДВГ-то. При нормален всмукател и частично отворен дросел се получава ето това от картинката от съседната тема: Първия рънър (четвърти цилиндър) засмуква най-много, втория - по-малко, до четвъртия стига най-малко въздух. Това е защото двигателят изпразва пленума по-бързо, отколкото влиза през дросела, особено при високите обороти. Пленумът все пак е оптимизиран за някакъв диапазон, който особено на Д-сериите не е кой знае колко висок. В един момент ако вдигнем оборотите над тези, за които е оптимизиран пленумът, разликата между първи и четвърти рънър вече става проблем. Единият вариант в такъв случай е да се увеличи размера на пленума (което правят ОБХ). Това до някъде тушира ефекта от неравномерното разпределение на въздуха. Скунк 2 на някои колектори правят уширение над крайния рънър, за да остава повече обем там. Тода са мислили малко повече, и си правят пленумите малки и под ъгъл спрямо рънърите, така че да има максимум респонс и въздухът да се разпределя максимално равномерно до всички рънъри. Е да, ама каквото и да правят, стандартния колектор си се пълни от едната страна, т.е. винаги има недостиг на въздух до единия рънър. Е тука вече се намесва ИТБ-то. При него просто го няма това ограничение - затова най-добрите всмукатели като на тода се доближават до него, но на практика никога не могат да го настигнат, просто защото се пълнят само от едната страна. ИТБ-то е отворено отвсякъде -т.е. то няма и ограничение в оборотния диапазон, отделно сумарния размер на дроселите при 42мм ИТБ е еквивалентен на 84 мм дросел - с какъвто не знам дали кара някой нормална атмосферка. Така че ако е добре настроено, никой не може да ме убеди, че ИТБ-то не е най-доброто захранване на атмосферка. Да не говорим за респонса, като се има предвид че обемът на "колектора" е практически е 0 и реакцията е моментална... Редактирано 21 Януари, 2014 от nonamed 12 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #34 Отговорено 21 Януари, 2014 Изчерпателен и обоснован Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitrov93 12 #35 Отговорено 21 Януари, 2014 не знам кво карам батее купе беше май да не съм запознат, подкрепяйте се поне това ви остава : 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #36 Отговорено 21 Януари, 2014 Не е баш така, нали цилиндрите са 2 по два, макар че при такива обороти на цикъла едва ли има значение.Според написаното от Nonamed излиза че идеалният пленум би бил нещо като трапец, на който тясната основа е дроселът, а широката е страната от където тръгват 4-те рънъра.Може и да греша де, ама елементарната логика тва говори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #37 Отговорено 21 Януари, 2014 (Редактирано) http://www.brewedmotorsports.com/site/parts-manufacturers/Hypertune/nissan_skyline_r32_r33_r34_rb26_rb26dett_single_throttle_90mm_intake_manifold.htmlHe ca 2*2 по 1 през 90gradusa. Редактирано 21 Януари, 2014 от fenabg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Нимрод 265 #38 Отговорено 21 Януари, 2014 не знам кво карам батее купе беше май да не съм запознат, подкрепяйте се поне това ви остава ::D/>Абе пич При положение,че си тръгнал да се занимаваш с модификации за които си видимо необразован,се осланяш на чуждата компетенция или липсата на таква.След като си избрал лесният начин,да питаш във форума вместо да прочетеш 2-3 книги за прнцип на работа на 4 тактов двигател с вътрешно горене,аеро и флуидна динамика (по-тясно свързани с топика)То тогава трябва да си подготвен да те третират като лаик.С "подкрепяйте се поне това ви остава" колко хора очакваш,че биха ти асистирали в бъдеще ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #39 Отговорено 21 Януари, 2014 Къстъм всмукателите се стесняват към крайните цилиндри,за да поддържат еднаква скорост на въздушния поток. Например: Колектор се прави по-лесно и е по-евтин, доста по-bolt-on е. Не може да даде пълен потенциал, но е приличен компромис,особено за близък до стоков двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
activity 8 #40 Отговорено 21 Януари, 2014 Много интересна тема се получи. И нещо свързано с темата - една снимка ,която ме кара да харесвам марката БМВ и М3. За този сток сетъп просто, никой не може да си изкриви душата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове