Jump to content
jikencio

Разскърца се хондата

Recommended Posts

Колеги,От вчера почна едно много здраво и дразнещо скърцане да се получава, което най-силно е подчерано при завой наляво или надясно (по време на въртене на волана). Прави го и на място като въртя и се чува като чели по отдясно. Като я люлям и натискам на калника на място нищо не се чува. На спящиполицаи също скърца, но по-малко. Скърцянето е като гума в гума и най-вероятно е тампон. Може ли нкой ако знае да ме насочи какво може да е. Мисля сам да си я правя, че ми писна от майстори.

Редактирано от jikencio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнир вероятно! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не трябва ли да по притропва ако е шарнир... То само скърца брутално като гума в гума :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно 'd1ma' е прав за шарнира :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то горен май няма Публикувано изображение Единственото, поради което се съмнявам, че е шарнир е, че регулирах предницата точно преди да сложа зимните гуми. Мисля, че провериха шарнирите и накрайниците и казаха, че са ок. Това беше преди два месеца :(

Редактирано от jikencio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да са сигурно 10тина виновника за скърцането.Не бързай да сменяш здрави части.Като беше топло , скърцотеше ли ? Имаш тампони на амортисьорите , под "шапката" на амортисьора също има тампон на който лежи пружината , имаш носачи които и те са с тампони , стаб щанга.Нормално е като е 0 градуса гумата която е на 10 и повече години да се свива и да няма такива свойства на нова :) Прегледай първо добре автомобила преди да заменяш части.Наистина е досадно да скърцаш като стара селска врата но това не значи , че нещо е счупено или скъсано.В някои случаи , един силиконов спрей от 10тина лева върши добра работа.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега - първото леко скърцане се появи, когато падна под нулата, но беше доста леко само на дупки... От вчера си скърца здраво, въпре ки че не е чак толко студено...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ти го прави и при въртене на място помоли някой да върти волана, а ти излез и слушай от къде идва звука.Иначе не е задължително шарнира да хлопа. На мен долния шарнир ми скърцаше при въртене на гумите на място особено когато гумите са направо и съвсем бавно и полека въртя волана. Ако въртя рязко не се чуваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави бяхте - шарнир се оказа. Мерси много....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата на колегата Публикувано изображение

Вчера покарах колата около 5-6 киломерта и ми се стори, че шофьорската страна е малко спаднала. Слизам от колата и виждам, че грайферите на предната лява гума са срити от калника. Като я вдигнах на крик разклатих за хлабини, но нищо нито се чу, нито мръдна. Опипах и пружината, но ми се стори, че не е счупена. След свалянето на крика, колато си застана точно както трябва. Покарах още малко и пак спадна лявата страна. Тази сутрин отивам да я снимам и да кача снимката тук и какво да видя - колата си стои както трябва. Вдигнала се е сама. Къде може да е проблема? Амортисьор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно блокирал амортисиор.Имал съм такъв случаи със сивик англичанка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно блокирал амортисиор.Имал съм такъв случаи със сивик англичанка.

На какво се дължи блокирането? Може ли да се отремонтира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получава при температури около -5 и става въпрос за колата на жена ми,която не е Хонда.Имам чувството че замръзват и като друсне някъде,колата пада доста на долу и вози като мотокар.Затопли ли се времето,всичко си е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата с блокиралият амортисьор, отремонтирането е с нови амортисьори (комплект предни или задни), за да стане както трябва...Блокирането се дължи на не изправни клапани в цилиндъра на амортисьора. Просто в едната посока на движение (най-вече надолу) клапаните не отварят достатъчно бързо. Не се препоръчва отварянето на амортисьора, за това - нови. Всяко нещо си има срок на експлоатация... Успех и поздрави!

Редактирано от pantudino5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш си летни амортисьори,кво толкова :)Сега сериозно,ако си бачкат нормално ги демонтирай и ги отвори/затвори 5-6 пъти.Ше се оправят.Там при газовите по-трудно става,но маслените са лесни.АКо те мързи,може и с крика само да пробваш,но с него не можеш да ги свиеш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш си летни амортисьори,кво толкова Публикувано изображение

Сега сериозно,ако си бачкат нормално ги демонтирай и ги отвори/затвори 5-6 пъти.Ше се оправят.Там при газовите по-трудно става,но маслените са лесни.АКо те мързи,може и с крика само да пробваш,но с него не можеш да ги свиеш...

 

Само отваряне и затваряне ще свърши ли работа? Попаднала мръсотия ли е основната причина за лошата работа на амортисьора?

Скоби като долните ще свършат ли работа, защото в manual-а инструментът изглежда с доста по-сложна конструкция и ще и бъде трудно да си го направя точно както е там..

 

Публикувано изображение

Редактирано от smarty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скобите са няколко вида,ползвал съм и мотокар в казармата.Пробвай първо на крик или повдигач.Аз го правя с голям гумаджийски крокодил.Вдигаш 5 см да отлепи гумата и пускаш рязко крика,като се пазиш естествено.Ако не стане ги разглоби,ако и тогава не стане...направо слагаш новите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигнах няколко пъти колата, но с нейния крик. Изправи се още на първото вдигане.. Направих 100 метра и пак пропадна. След това пак я вдигах и свалях от крика и ми направи впечатление, че малко след като гумата допре земята, амортисьора рязко потъва с 3-4 мм. Повторих и потретих - все там и все с по толкова пропада. Като че ли има нещо, което за момент попречва на амортисьора да се свие и после компенсира с пропадане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по логиката с крика да вдигаш и сваляш: вкарай я в някоя нива и давай газ да се раздвижи от неравностите.... а сега сериозно: купи си нови амортисьори...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интернет можеш да намериш устройството и работата на всички амортисьори,Има клапанчета или бленди на по-скъпите.Ако е блокирало/залепнало или зацапано,като мине рязко през него газ/масло би трябвало да заработи.АКо горната предпазна прахоуловителна семерина е изтървала и вътре има влезли буклуци,може да има по-сериозна повреда и износване,което се оправя само със смяна....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигнах няколко пъти колата, но с нейния крик. Изправи се още на първото вдигане.. Направих 100 метра и пак пропадна. След това пак я вдигах и свалях от крика и ми направи впечатление, че малко след като гумата допре земята, амортисьора рязко потъва с 3-4 мм. Повторих и потретих - все там и все с по толкова пропада. Като че ли има нещо, което за момент попречва на амортисьора да се свие и после компенсира с пропадане.

Имах подобен на твоя проблем. Оправих го естествено със смяна на амортисьора с нов. И въпреки всички заплахи, и предупреждения, смених само единия, който правеше проблем. Прогнозираха до месец да умре и другия, но от тогава има поне 2 години и няма грижи засега.Това че смених само единия амортисьор го направих разбира се по финансови съображения, едно време сменях всичко по две, по четири, както ми препоръчват. Убедих се, че в някои случаи няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм няколко пъти същия проблем с Англичанки , при всичките случай се оказа че тампона на амортесиора се рони сериозно и го зацапва , дали е това причината която му помага да блокира или не незнам просто си сменяйте тампона с нов и то най добре с гумен ( оригиналните не са гумени ) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че какви са ако не са гумени?Иначе това което пишеш звучи логично. Мерси за информацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква пяна ...не са гумени и стареят...Мишо,ясно ти е ,че даже с 2 нови амортисьора от различни марки,окачването ще работи различно.Това не е проблем,но все трябва да имаш едно наум по завоите.Несериозно е да се твърди,че нямаш проблем...просто не го знаеш.Пренастройвам червените Конита всяка година и виждам че работят различно.При 2 последвателни резки ляво/дясно купето се засуква и си личи като работят различно.Това че са ти препоръчали комплект е заради гаранцията.Иначе всеки може да си кара кат дядо ми московеца....докато падне моста :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

За "Bump stop" ли говорите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених амортисьорите. Хондата стана доста по-висока. Явно, освен блокиралия амортисьор, колата е искала и други пружини.Налага ли се реглаж на предницата? Струва ми се, че не, защото го направих, както е в ръководството, а там не видях нищо за последващ реглаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от реглаж , карай смело ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...