jikencio 46 #1 Публикувано 17 Декември, 2013 (Редактирано) Колеги,От вчера почна едно много здраво и дразнещо скърцане да се получава, което най-силно е подчерано при завой наляво или надясно (по време на въртене на волана). Прави го и на място като въртя и се чува като чели по отдясно. Като я люлям и натискам на калника на място нищо не се чува. На спящиполицаи също скърца, но по-малко. Скърцянето е като гума в гума и най-вероятно е тампон. Може ли нкой ако знае да ме насочи какво може да е. Мисля сам да си я правя, че ми писна от майстори. Редактирано 17 Декември, 2013 от jikencio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d1ma 40 #2 Отговорено 17 Декември, 2013 Шарнир вероятно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikencio 46 #3 Отговорено 17 Декември, 2013 Не не трябва ли да по притропва ако е шарнир... То само скърца брутално като гума в гума Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
delano 113 #4 Отговорено 17 Декември, 2013 Най-вероятно 'd1ma' е прав за шарнира . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Вен_РВ1456ВС 157 #5 Отговорено 17 Декември, 2013 Долен шарнир на шенкела. Имах същия проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikencio 46 #6 Отговорено 17 Декември, 2013 (Редактирано) Е то горен май няма Единственото, поради което се съмнявам, че е шарнир е, че регулирах предницата точно преди да сложа зимните гуми. Мисля, че провериха шарнирите и накрайниците и казаха, че са ок. Това беше преди два месеца Редактирано 17 Декември, 2013 от jikencio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #7 Отговорено 17 Декември, 2013 (Редактирано) Може да са сигурно 10тина виновника за скърцането.Не бързай да сменяш здрави части.Като беше топло , скърцотеше ли ? Имаш тампони на амортисьорите , под "шапката" на амортисьора също има тампон на който лежи пружината , имаш носачи които и те са с тампони , стаб щанга.Нормално е като е 0 градуса гумата която е на 10 и повече години да се свива и да няма такива свойства на нова Прегледай първо добре автомобила преди да заменяш части.Наистина е досадно да скърцаш като стара селска врата но това не значи , че нещо е счупено или скъсано.В някои случаи , един силиконов спрей от 10тина лева върши добра работа. Редактирано 17 Декември, 2013 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikencio 46 #8 Отговорено 17 Декември, 2013 Да колега - първото леко скърцане се появи, когато падна под нулата, но беше доста леко само на дупки... От вчера си скърца здраво, въпре ки че не е чак толко студено... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #9 Отговорено 17 Декември, 2013 Щом ти го прави и при въртене на място помоли някой да върти волана, а ти излез и слушай от къде идва звука.Иначе не е задължително шарнира да хлопа. На мен долния шарнир ми скърцаше при въртене на гумите на място особено когато гумите са направо и съвсем бавно и полека въртя волана. Ако въртя рязко не се чуваше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikencio 46 #10 Отговорено 20 Декември, 2013 Прави бяхте - шарнир се оказа. Мерси много.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #11 Отговорено 29 Декември, 2013 Да използвам темата на колегата Вчера покарах колата около 5-6 киломерта и ми се стори, че шофьорската страна е малко спаднала. Слизам от колата и виждам, че грайферите на предната лява гума са срити от калника. Като я вдигнах на крик разклатих за хлабини, но нищо нито се чу, нито мръдна. Опипах и пружината, но ми се стори, че не е счупена. След свалянето на крика, колато си застана точно както трябва. Покарах още малко и пак спадна лявата страна. Тази сутрин отивам да я снимам и да кача снимката тук и какво да видя - колата си стои както трябва. Вдигнала се е сама. Къде може да е проблема? Амортисьор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gabara 8 #12 Отговорено 29 Декември, 2013 Най-вероятно блокирал амортисиор.Имал съм такъв случаи със сивик англичанка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #13 Отговорено 29 Декември, 2013 Най-вероятно блокирал амортисиор.Имал съм такъв случаи със сивик англичанка.На какво се дължи блокирането? Може ли да се отремонтира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #14 Отговорено 29 Декември, 2013 При мен се получава при температури около -5 и става въпрос за колата на жена ми,която не е Хонда.Имам чувството че замръзват и като друсне някъде,колата пада доста на долу и вози като мотокар.Затопли ли се времето,всичко си е ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #15 Отговорено 30 Декември, 2013 (Редактирано) До колегата с блокиралият амортисьор, отремонтирането е с нови амортисьори (комплект предни или задни), за да стане както трябва...Блокирането се дължи на не изправни клапани в цилиндъра на амортисьора. Просто в едната посока на движение (най-вече надолу) клапаните не отварят достатъчно бързо. Не се препоръчва отварянето на амортисьора, за това - нови. Всяко нещо си има срок на експлоатация... Успех и поздрави! Редактирано 30 Декември, 2013 от pantudino5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #16 Отговорено 30 Декември, 2013 Имаш си летни амортисьори,кво толкова Сега сериозно,ако си бачкат нормално ги демонтирай и ги отвори/затвори 5-6 пъти.Ше се оправят.Там при газовите по-трудно става,но маслените са лесни.АКо те мързи,може и с крика само да пробваш,но с него не можеш да ги свиеш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #17 Отговорено 30 Декември, 2013 (Редактирано) Имаш си летни амортисьори,кво толкова Сега сериозно,ако си бачкат нормално ги демонтирай и ги отвори/затвори 5-6 пъти.Ше се оправят.Там при газовите по-трудно става,но маслените са лесни.АКо те мързи,може и с крика само да пробваш,но с него не можеш да ги свиеш... Само отваряне и затваряне ще свърши ли работа? Попаднала мръсотия ли е основната причина за лошата работа на амортисьора? Скоби като долните ще свършат ли работа, защото в manual-а инструментът изглежда с доста по-сложна конструкция и ще и бъде трудно да си го направя точно както е там.. Редактирано 30 Декември, 2013 от smarty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #18 Отговорено 30 Декември, 2013 Скобите са няколко вида,ползвал съм и мотокар в казармата.Пробвай първо на крик или повдигач.Аз го правя с голям гумаджийски крокодил.Вдигаш 5 см да отлепи гумата и пускаш рязко крика,като се пазиш естествено.Ако не стане ги разглоби,ако и тогава не стане...направо слагаш новите.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #19 Отговорено 31 Декември, 2013 Вдигнах няколко пъти колата, но с нейния крик. Изправи се още на първото вдигане.. Направих 100 метра и пак пропадна. След това пак я вдигах и свалях от крика и ми направи впечатление, че малко след като гумата допре земята, амортисьора рязко потъва с 3-4 мм. Повторих и потретих - все там и все с по толкова пропада. Като че ли има нещо, което за момент попречва на амортисьора да се свие и после компенсира с пропадане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #20 Отговорено 31 Декември, 2013 по логиката с крика да вдигаш и сваляш: вкарай я в някоя нива и давай газ да се раздвижи от неравностите.... а сега сериозно: купи си нови амортисьори... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #21 Отговорено 2 Януари, 2014 В интернет можеш да намериш устройството и работата на всички амортисьори,Има клапанчета или бленди на по-скъпите.Ако е блокирало/залепнало или зацапано,като мине рязко през него газ/масло би трябвало да заработи.АКо горната предпазна прахоуловителна семерина е изтървала и вътре има влезли буклуци,може да има по-сериозна повреда и износване,което се оправя само със смяна.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #22 Отговорено 3 Януари, 2014 Вдигнах няколко пъти колата, но с нейния крик. Изправи се още на първото вдигане.. Направих 100 метра и пак пропадна. След това пак я вдигах и свалях от крика и ми направи впечатление, че малко след като гумата допре земята, амортисьора рязко потъва с 3-4 мм. Повторих и потретих - все там и все с по толкова пропада. Като че ли има нещо, което за момент попречва на амортисьора да се свие и после компенсира с пропадане.Имах подобен на твоя проблем. Оправих го естествено със смяна на амортисьора с нов. И въпреки всички заплахи, и предупреждения, смених само единия, който правеше проблем. Прогнозираха до месец да умре и другия, но от тогава има поне 2 години и няма грижи засега.Това че смених само единия амортисьор го направих разбира се по финансови съображения, едно време сменях всичко по две, по четири, както ми препоръчват. Убедих се, че в някои случаи няма смисъл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shpeer 53 #23 Отговорено 3 Януари, 2014 Имал съм няколко пъти същия проблем с Англичанки , при всичките случай се оказа че тампона на амортесиора се рони сериозно и го зацапва , дали е това причината която му помага да блокира или не незнам просто си сменяйте тампона с нов и то най добре с гумен ( оригиналните не са гумени ) . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #24 Отговорено 3 Януари, 2014 Че какви са ако не са гумени?Иначе това което пишеш звучи логично. Мерси за информацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #25 Отговорено 3 Януари, 2014 Някаква пяна ...не са гумени и стареят...Мишо,ясно ти е ,че даже с 2 нови амортисьора от различни марки,окачването ще работи различно.Това не е проблем,но все трябва да имаш едно наум по завоите.Несериозно е да се твърди,че нямаш проблем...просто не го знаеш.Пренастройвам червените Конита всяка година и виждам че работят различно.При 2 последвателни резки ляво/дясно купето се засуква и си личи като работят различно.Това че са ти препоръчали комплект е заради гаранцията.Иначе всеки може да си кара кат дядо ми московеца....докато падне моста Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #26 Отговорено 4 Януари, 2014 За "Bump stop" ли говорите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #27 Отговорено 4 Януари, 2014 Да, това е тампона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #28 Отговорено 12 Януари, 2014 Смених амортисьорите. Хондата стана доста по-висока. Явно, освен блокиралия амортисьор, колата е искала и други пружини.Налага ли се реглаж на предницата? Струва ми се, че не, защото го направих, както е в ръководството, а там не видях нищо за последващ реглаж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #29 Отговорено 12 Януари, 2014 Няма нужда от реглаж , карай смело ;)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове