Jump to content
milen66

Проблем с автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Колеги моля за съвет! ЦРВ 1997 г автоматична скоростна кутия. Не ми включва на 5-та скорост. Може ли някой да ми помогне със съвет благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и как да ти включи. Автоматикът на Iво поколение CR-V е с 4 скорости.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и как да ти включи. Автоматикът на Iво поколение CR-V е с 4 скорости.

Колега може би не се изразих правилно но след 4-та скорост има една половинка още която до преди 5 дни ми включваше а сега не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И половинка няма след 4-та :cool:Има една друга "дяволия", наречена lock-up. Казано на български - заключване на торк-конвертора. Ако говориш за него, да, може и да не ти работи. Не знам, от колко време караш Хонда автомат, но за да усетиш, кога се включва лок-ъпа, трябва да си карал повечко време. Някои даже и не знаят за тази екстра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, можеш ли да разкажеш малко повече за тази функция? Дали Прелюд 5та с типтроник кутията я има, защото сякаш и аз забелязвам при равномерно движение нещо такова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лок-ъп заключва конвертора, т.е. връзката между двг и ск.кутия става твърда. По този начин се избягват загубите от въртящ момент между двг и ск.кутия, които се получават при хидравличния торк-конвертор. На практика действително се усеща, че ск.кутия е 5-степенна, по-точно 4 и половина. Усеща се при дълъг път с равномерна скорост. На 4-та например, като задържиш да кажем на 120 км/в час, на равен участък, без да ускоряваш, усещаш все едно ти се включва 5-та, но едва забележимо, и оборотите падат с 300-400. Лок-ъпа работи на 3-та и 4-та, за втора не съм обърнал внимание.Другото предназначение на лок-ъпа е т.нар. "моторна спирачка".При голямо спускане, както си караш на 4-та, натискаш по-рязко спирачка, автоматика сваля на 3-та и същевременно заключва торк-конвертора. Получаваш моторна спирачка - махаш краката от педалите, и си спускаш наклона. Когато наклона свърши, автоматично (без да пипаш нищо) се отключва лок-ъпа и ск.кутия се връща на 4-та. Ако пипнеш газта по време на спускането се получава същото - отключване и 4-та. Е сега, като написах това се усетих, че работи и на 2-ра, защото съм го ползвал и при много голям наклон - свалям до 2-ра + заключване. При ускорение не съм пробвал дали работи лок-ъпа на 2-ра.Питащият трябва да уточни, какъв точно му е проблема. Не че знам отговора, досега не съм чел за проблеми с лок-ъпа, и решаването им. Всъщност, това няма да стане днес явно, защото той си изразходва, полагащите му се 2 поста на ден. В този ред на мисли, няма ли възможност по някакъв друг начин да се ограничават недобросъвестните новорегистрирани потребители?!п.п. Не съм запознат с типтроника на Прелюд, но ако кутията е степенна е логично да има лок-ъп.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един страничен въпрос, но е по-скоро от любопитство - лок-а задейства ли на друга скорост освен четвърта? В смисъл караш дълго време на трета или дори си поставил лоста на D3/(3 при по-новите) - тогава ще се задейства ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се нещо друго:milen66, със коя кутия си, 1-2-D3-D4, или 1-2-D+ бутон на лоста O/D ?! Моята е с D3 D4.И на двете куъии D3 и D са директна. D4 и O/D са свръх-директна, на английски O/D- over drive. Не знам, как се включва, т.е. какво се усеща, когато се включи лок-ъпа на кутията с бутон O/D, и дали кутийте са различни.И още нещо - свръх-директна на нашия автоматик е с по-добро предавателно число от 5-а предавка на ръчната кутия на CR-V. Ефекта от това е, че при постоянна скорост 120 км/ч, и включен лок-ъп, нашия оборотомер е на около 3000 об/мин., срещу 3500 об/мин. при ръчната ск.кутия, и същите условия (5-а, 120 км/ч) :cool:п.п. Swartalf ме е изпреварил ;) Отговора е в предишния ми пост:

... Лок-ъпа работи на 3-та и 4-та, за втора не съм обърнал внимание.... Е сега, като написах това се усетих, че работи и на 2-ра, защото съм го ползвал и при много голям наклон - свалям до 2-ра + заключване. ...

На 1-ва и 2-ра при ускорение просто няма време, кога да се задейства. За 1-ва не съм сигурен, дали изобщо работи.Айде и още нещо за автомата:На хлъзгава настилка - сняг, лед (в кал никога не съм влизал) - при потегляне лоста се поставя на 2-ра. тогава ск.кутия се заключва на втора, т.е. тръгваш на 2-ра, и караш само на 2-ра, докато не преместиш лоста. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам усещането, че и при мен не се задейства се поразтърсих из нета и се оказва, че лок-а се задейства от отделен соленоид в кутията - за съжаление не особено евтин.http://www.aptuned.c...rv-J4006-131512Възможно е проблема да е в него (то всъщност май няма в какво друго да е).EDIT: Според една друга тема която току що открих, врътката може да е и в термостата - ако не се сложи правилният термостат за автоматик, управлението на кутията нещо се бъгва и спира да заключва.

Редактирано от swartalf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само мен ли ме дразни, че бутончето "Edit" изчезва толкова бързо :unsure:Затова Edit :И още (така-и-така съм започнал ;) )При изкачване на продължителен, неголям наклон се сещате, какво става - автомата постоянно се мести между 3-та и 4-та (D4, или O/D). Затова в този случай лоста се поставя в D3, респективно натискаш бутона O/D, с което се изключва 4-та. На таблото светва O/D OFF. Преместването на лоста, и натискането на бутона става в движение, независимо от скоростта на движение.Същото е желателно да се прави и при градско каране - лоста на 3-та, или O/D OFF.п.п. Swartalf е прав. Явно проблема е точно в соленоида. Още нещо, много важно, и можеби свързано с проблема на Милен - никога, ама НИКОГА, не сипвайте масло, различно от "оригинално" HONDA ATF-Z1, или по-новия заместител HONDA ATF-DW1.За термостата може и да си прав. Обаче - и двете ми CRV-та ги купих с постоянно отворени термостати. Кутиите си работеха коректно. На сегашното CR-V смених термостата (нямам представа, колко "оригинален" е), и кутията си работи пак, както трябва.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кхъм-кхъм... Аз от около десетина хиляди километра съм с Valvoline MaxLife ATF - по спецификация го дават окей за заместител на Z1/DW1 Публикувано изображение

 

Преди това изръшках целия нет за отзиви при преминаване към Valvoline и всички бяха положителни - досега нямам никакви проблеми, хем осъществих замяната както си трябва - три претакания на бидона с последващо каране няколкостотин километра.

 

Като цена почти няма разлика, това което ме поблазни беше, че доста хора казват, че превключва по-мазно - аз засега не виждам разлика, същото е. Но много мразя някой да ми казва какво точно масло да сипвам някъде си, все едно им е бащиния Публикувано изображение

 

ПП - Значи може и да не е термостата... То нали знаете, питаш нещо в интернет и се почват отговори от типа - абе на дядо ми чичото познаваше един, дето брат му си сменил лявата чистачка и лок-а му се оправил... :D :D

Редактирано от swartalf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Но много мразя някой да ми казва какво точно масло да сипвам някъде си, все едно им е бащиния Публикувано изображение ...

 

Приемам :D със :D , т.е. без да се обиждам.

За разлика от теб, аз си направих един "по-евтин", несполучлив, експеримент, с ненакъФ заместител. Нищо лошо ... в началото. Ритането при превключване на скоростите почти изчезна, но започна да се проявява преди да съм минал 30 К км. ATF-Z1 ми изкарва много повече от 30К.

 

...

ПП - Значи може и да не е термостата...

 

А може и да Е.

Аз нямах проблем, обаче си нямам и истинската, Българска, студена зима ;)

 

Логично е проблемния термостат да влияе на автоматика.

Автоматичната кутия има охлаждане на маслото. От кутията излиза тръба, която тръба минава през долното казанче на радиатора.

Затова, като нищо, едно проблемно охлаждане на двг, може да влияе на нормалната работа на автомата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неее, не си ме разбрал :) Под казването и бащинията имах предвид Хонда да ми казва, не ти или някой друг :) Впрочем извинявам се, че говоря на "ти" :DИнак аз за по-евтиния вариант не съм много навит - в целия нет пише дека единствените правилни заместители на Z1 са или въпросния валволин или Кастрол импорт АТФ, който в България не се намира - нищо друго! Прочее дори в самата спецификация на Valvoline си пише, че е подходящо за Хонда, но е неподходящо за много други точно защото е по-рядко, докато примерно Dexron II/III e по-гъсто и не става - прецаква кутията. Ще поживеем и ще видим... До момента ми е на същата цена като да бях сменил със Z1, но остава душевната чикия, че съм показал "кукиш" на Honda хахахаха :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си ... и аз от Хонда Мейн Дилър купувам само масла, нищо друго :ph34r: Е ... като изключим чисто новата 9-ка ;) п.п. Последния път, като им се обадих да ми пратят 12 литра ATF-Z1, "материално-отговорното лице" отсреща (предполага се знаещ всичко за Хонда) ми вика - Защо толкова много ... маслото в автоматика на CR-V е само 3 литра?! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си взел Инфинити?...9-ка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ко? Не!С Нисанте приключих лани :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ко? Не!

С Нисанте приключих лани Публикувано изображение

 

Колега Краси , благодаря за изчерпателния отговор,както също благодаря и на другите колеги автоматика ми е1-2-D3-D4термостата незнам дали работи но предполагам да.До сега като карах на равен път със скорост максимум 110 км на 4-та държи обороти около 3100 и когато превкючеше на така казания лок-ъп оборотите падаха на 2500-2600 . От известно време забелязвам че колата не превключва и оборотите не падат. А за този соленод кажете ми нещо повече , колко е скъп намира ли се лесно и как мога да разбера дали е той?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S1001&block_02=ATM0100&block_03=18748Номер 4 на тази схема (кожуха на торк-конвертора).Като гледам е някъде под делкото.Нямам представа, как се проверява. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... EDIT: Според една друга тема която току що открих, врътката може да е и в термостата - ако не се сложи правилният термостат за автоматик, управлението на кутията нещо се бъгва и спира да заключва.

 

И двамата с Краси сте прави, че термостата играe много важна роля за задействането на Lock-up - а ! При мен проблема се оказа именно в него! Както казва Краси, преди да си взема Honda-та не бях карал такаква кола преди, та незнаех за тази благодат с т.н. "дълги скорости" и действието на lock-up - a и си карах до 4-та, без да зная за тази "скрита скорост". В нета наистина никой не е писал за проблеми със селеноида, така, че ако не си сменял скоро термостат, може да започнеш с него ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... EDIT: Според една друга тема която току що открих, врътката може да е и в термостата - ако не се сложи правилният термостат за автоматик, управлението на кутията нещо се бъгва и спира да заключва.

 

И двамата с Краси сте прави, че термостата играe много важна роля за задействането на Lock-up - а ! При мен проблема се оказа именно в него! Както казва Краси, преди да си взема Honda-та не бях карал такаква кола преди, та незнаех за тази благодат с т.н. "дълги скорости" и действието на lock-up - a и си карах до 4-та, без да зная за тази "скрита скорост". В нета наистина никой не е писал за проблеми със селеноида, така, че ако не си сменял скоро термостат, може да започнеш с него Публикувано изображение

 

Благодаря колега. Благодаря и на всички за съветите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се оказа от термостата смених го и всичко е наред.Благодаря ви за съветите

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги та за въпросната джаджа на автоматика на моето хонде - някой път ми се включи, друг път не иска. Лично аз не мога да забележа някаква зависимост, кога се включва и кога не се. Но ми е направило впечатление, че като тръгна по рязко в смисъл на бързо ускоря до 100км и стигна 4-та, после се включва почти веднага. Друг път когато карам по-бавно и стигна 110-120км няма включване. И така не мога да разбера все още какво се случва и защо. Но вече май спрях да го гледам, въпреки, че като се включи и се усеща, че и мотора леко заглъхва - все едно минава на пета. А и сигурно така е и по икономично, защото тези Хонди са си направо лами на горивото

Искам да попитам маслото в автомата от къде се налива - там където е щеката за мерене на нивото ли? Защото май и на мен ще ми се наложи да го поопресня малко, че само това не съм правил още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад-напред:

 

Да, маслото се налива през отвора на щеката.

 

 

... не мога да забележа някаква зависимост, кога се включва и кога не ...

 

Аз пък съм забелязал, че не се включва само при ускоряване. В момента, в който спреш да ускоряваш, се включва.

Случвало ми се е няколко пъти да не включи, но установих, че това става защото компа си мисли, че все още ускорявам, т.е. терена е незабележимо изкачване, и на практика все още ускорявам. Научих се, как да го лъжа, т.е. да го подсещам да се включи - леко, ама много леко връщаш газта, но не колата да намали, а просто за секунда "освобождаваш" двигателя.

 

Най-лесно се разбира дали lock-up-а е включен по оборотомера - махаш си крака от газта, и ако оборотите паднат до около 1000-1200, значи НЕ е включен. Ако си останат там, където са били, значи е включен.

 

... Но ми е направило впечатление, че като тръгна по рязко в смисъл на бързо ускоря до 100км ...

 

А направило ли ти е впечатление, че компютъра отчита това, и променя момента на превключване на скоростите, т.е. превключването на по-горна предавка става по-късно. При нормално ускоряване по-горна предавка се включва по-бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да така е, колкото по-вече настъпвам толкова по дълги стават скоростите, и като си махна крака от педала на газта превключват веднага.

А за това нещо с понижаващата предавка, знам че като достигна скорост от 110-120км - и леко махна крака от газта, ама не да падат оборотите от липсата на газ, а си остават така - примерно 3400, и не винаги ми падат на 2900-3000 някой път става, друг път не. Може би го правя  в леко нагорнище и компютъра си мисли, че продъжавам да ускорявам - знам ли и аз.

Сега мисля да си освежа маслото в скоростите, въпреки, че доста приятели ме съветват да не го пипам след като си работи нормално  и нямам оплакване от скоростите.

Защото преди имах едно рено автомат и като му смених маслото в скоростите и почнаха проблемите, синуидите горяха един по един, после нещо се строши и накрая сменяше скорости на 5000-6000оборота, а накрая спря да ги сменя. Та за това малко съм резервиран дали да го сменям.

А ми се струва, че сменя скорости малко по.. как да кажа, а бе не е така мазничко -  да не се усеща, а някой път леко става с придърпване или ритане, ама лекичко де, но като човек карал автоматици от 10 години мисля, че не е както си трябва. И се чудя, дали да го сменям или не.

Иначе на цвят си е още червено-оранжево , има си мазничко по него, няма боклуци в него но е към долния край вече - към минимума вече - мерено при загрял двигател.

А по междудругото на моето хонде днес в едно сервизче ме изненадаха приятно, че имам износени носачи, ама и двата и май било хубаво да ги сменям с нови, само със смяна на тампоните на носачите нямало да се оправи тропането, а те са едни пари по 250лв бройката, че не ми се мисли. Влязох за смяна на два тампона на двигателя, а тя каква стана..... :robot:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кои носачи става дума - отзад или отпред? Отзад ми мязат като да са комплект с носача, ама знам ли, може и да не е баш тъй. А маслото на автоматика може да го опресниш веднъж и да видиш как ще повлияе - ако няма голяма разлика може като се видиш в пари да го освежиш втори път. Съдейки от думите ти за цвета, май не е належащо. При мен беше отчетливо кафяво преди да го освежа с две смени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за предните носачи, а един път маслото със сигурност ще го претакам пък да видим, какво ще се получи. Утре си вземам колата от сервиз и ще пусна нова тема - какво, как и колко ми излезна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам за въпросния термостат - вчера, като пътувах на извънградско - температурата на въздуха около 2-3 градуса, дъжд,мъгла, студ и вятър. Първо температурата на колата въобще не загря - стрелката си стоеше почти на нулата, само при едно две изкачвания малко се понадигна и съответно и парното не ми беше така топло и горещо както трябва. 

Въпросния лок-ъп ама изобщо този път, не ми се включи - друг път, като пътувам на дълго  чат-пат се включва, а сега не можах да го усетя и съответно не се включи.

Та идеята ми е дали трябва да се смети този термостат и ако трябва - може ли някой да ми посочи как се казва точно и  какъв модел трябва да е за автоматика, да не взема нещо, което не трябва.

Иначе когато времето е горещо и при градско каране в задръствания, колата си загрява нормално - стрелката е точно на половината и никога не ми се вдига над средата на делението. 

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...