Goldie 11 #1 Публикувано 28 Август, 2013 Здравейте, преди няколко седмици купих Сивик 5 ген. с D15B2 двигател. Още в началото забелязах, че разширителния съд е празен, иначе радиатора си е пълен догоре с антифриз. След продължително каране (60-70км) погледнах пак разш. съд, нямаше антифриз, тръгнах да отварям капачката на радиатора, но се отказах, че щеше да ми изгори ръцете. Иначе охладителната си е обезвъздушена, и не зарява повече от нормалното. Някакви идеи какъв е проблема??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BiG_AlF 3 #2 Отговорено 28 Август, 2013 (Редактирано) Здравей,Моят съвет е да долееш течност в разширителния съд и да я следиш защото проблема може и да е в капачката на радиатора. За повече подробности нека да се изкаже по-запознат колега аз само това мога да те посъветвам. Успех.Поздрави!!! Редактирано 28 Август, 2013 от BiG_AlF Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #3 Отговорено 28 Август, 2013 (Редактирано) При загрял двигател (достигнал оптимална работна температура) е нормално в разширителния съд да има минимално или никакво количество охладителна течност. Виж как е на студен мотор (примерно, рано сутрин, преди да запалиш), ако и тогава съда е празен - долен в него (долей в разширителния съд) охладителна течност между двете чертички (допустим минимум и допустим максимум). Покарай колата, та двигателя да достигне отново оптимална работна температура, след което го остави пак да изстине и тогава (най-добре, примерно на следващата сутрин) на студен мотор виж какво е нивото на течността в съда. Ако има течност между двете чертички - значи всичко е наред и нищо повече не пипаш, ако отново няма течност - отново долей и всичко се повтаря както горе обясник... докато не видиш, че "сутрин" на студен двигател в казанчето (разширителния съд) винаги има течност. Това е. Един вид проверката дали системата ти е напълно пълна, е това дали на студен мотор имаш охладителна течност в разширителния съд, а не да отваряш капачката на радиатора и да гледаш питата дали е суха или има течност.PS: ако забележиш, че в един момент на студен мотор има охладителна течност в казанчето, но тя след известно време (дни, седмици, месеци) изчезва и съда отново става празен - търси от къде изчезва (маркуч, водна помпа и т.н.). Редактирано 28 Август, 2013 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Goldie 11 #4 Отговорено 28 Август, 2013 И при студен двигател няма антифриз в разширителния, а нивото в радиатора е догоре, ще долея и ще погледна пак. Може и да бъркам, но при загрял двигател, разширителния съд не поема ли количеството от температурното разширение? Извинявам се, ако въпроса ми е тъп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #5 Отговорено 28 Август, 2013 Моя проблем със загубата на течност беше със изпуснала гарнитура , в началото системата не надуваше а само губеше течност и след това малко по малко пробойната в гарниитурата се увеличи и започна и да надува и т.н. , ако си със газ възможно е да имаш и спукано водно платно и от там да издухва през всмукателя но е малко възможно защото щеше и двигателя да се дави ,другия вариант е да имаш хлабаво стегнатато съединение и при разширение да изпуска и това съм го имал като проблем , провери си връзките , но течност се губи само по два варианта - гарнитура или съединение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Колега 203 #6 Отговорено 29 Август, 2013 (Редактирано) ... аз го имам тоя проблем - водната помпа е заминала и сълзи Редактирано 29 Август, 2013 от B e n d e r Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #7 Отговорено 29 Август, 2013 Така ми се губеше миналата година и на мен.Газанализатора доказа, че няма изгорели газове в антифриза.Притегнахме обаче де що имаше маркучи по газовата и спря загубата на антифриз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #8 Отговорено 29 Август, 2013 При загрял двигател (достигнал оптимална работна температура) е нормално в разширителния съд да има минимално или никакво количество охладителна течност.При мен като е загрял мотора даже леко качва нивото в разширителя...Към автора: Никога не отваряй капачката на радиатора при загрял мотор. Нивото си го гледаш от разширителния съд при студен двигател.До колкото разбрах до сега не си доливал течност. Долей си до максимума, че щом няма никаква като загрее и ще я дръпне от там. После катко ти казаха по-нагоре - проверяваш на другия ден дали нивото е както трябва (в разширителя) и си доливаш при нужда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #9 Отговорено 30 Август, 2013 При всяка изправна кола е нормално да качва нивото при повишаване на температурата, не да го сваля! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Goldie 11 #10 Отговорено 30 Август, 2013 Вчера долях в разширителния съд. ПРОБЛЕМА НЕ Е, ЧЕ ГУБИ ТЕЧНОСТ. Според мен, проблема е, че не качва нивото в разширителния съд при загрял двигател. Все пак всяка течност увеличава обема си при нагряване....... може и аз да бъркам, но не трябва ли да се покачи нивото???? както и да е, в неделя ще пътувам с хондата към Варна, така, че ще имам възможност да го наблюдавам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1009 #11 Отговорено 30 Август, 2013 (Редактирано) Не знам обаче от сълзене на водната помпа преди вече 2 месеца "доляхме" близо 3 литра антифриз на Нисана.Не знам как не е прегрял.Качи температурата почти до червено и после като изстина и тръгнахме да доливане се хванахме за главата.До преди това нямаше никакви индикации , че липсва толкова антифриз.Държеше си нормална температура , мотора е 2.0 дизел.Проблема беше както казах съвсем леко сълзене на водната помпа и майстора го хвана с едно огледалце като погледна от долната страна на помпата ( тя е външна ).Помпата беше на 170.000км с марката Нисан Най-вероятно е била оригиналната , защото от както е в нас колата ( 7 години ) не е сменяна помпа. Редактирано 30 Август, 2013 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове