Jump to content
a.aleksandrov

Няколко въпроса за ЦР-В 2 ген.

Recommended Posts

След като 2 години карах ЦР-В 1 ген от 2 дни станах собственик на ЦР-В 2003 г. 2.0 i-Vtec. Колата ми харесва и не съжалявам, че си я взех. Искам да попитам и при тази ли стрелката на температурата трябва да стои закована на средата както на 1 ген., защото забелязах, че при мен стои под чертичките на символа на таблото, но пък също така като я изгася, стрелката пада под нулата (така да се каже) и разликата в двете положения е горе-долу еднакво, което ме кара да си мисля, че това е причината да не стои на средата. Т.е. колкото е разликата между стрелката и нулата при изгасен двигател, толкова е и разликата между стрелката и средата при загрял двигател. Дано да ме разбрахте какво исках да кажа :) Другото, което искам да попитам е с какво масло карате (като вискозитет) и колко литра събира, защото като гледам в книжката е дадена възможност за избор, за сега мисля да опитам с 5w40. за предишната имах ръководство на руски, дайте някой линк ако има и за тази. Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни километри ;) Относно стрелката незнам как са другите, но и при мен стои както и при теб, така че нямай грижи! За маслото най-добре е 0W20 на хонда, но идва доста скъпичко. При всички случай маслото трябва да е по-тънко, визирам проблемите с износването на разпределителните валове/има няколко теми във форума/. Лично аз карам с Кастрол ейдж 0W30 или 5W30 и го сменям долу-горе на 7500 км. това е златната среда и засега нямам проблеми. Двигателя събира 4.2 литра на мах, което значи че сипваш без притеснения точно една 4 литрова туба и всичко е точно както трябва да е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес прочетох доста руски статии в интернет и там видях, че има препоръка от хонда издадена след пускането на пазара на този модел, че за този двигател трябва да се използва 0w20 или 5w20, а в случай, че много го "похапва" 5w30, но не и повече. Другото, което забелязах е, че май ми няма двете кори, които пазят калта и водата от гумите да не отива към двигателния отсек, защото като погледна от едната гума и виждам другата. Никой ли няма някакво ръководство да си изтегля?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което забелязах е, че май ми няма двете кори, които пазят калта и водата от гумите да не отива към двигателния отсек, защото като погледна от едната гума и виждам другата.

Първо, Честито!Относно корите, мисля че си е е така /но не твърдя/. Дори при дизеловия мотор /с какъвто съм/ е така ,от едната гума, виждам другата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така, но не съм сигурен дали трябва да е така. Виждам, че има празни отвори за захващане на някаква преграда. Поръчал съм си кората под двигателя и от снимката, приложена в сайта се вижда, че има издадени части отстрани, които се захващат под калника и които може би майсторите не слагат при монтаж и демонтаж на кората. Ще стане ясно като си получа пратката към края на седмицата :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята стрелка не е по средата точно а малко по-надолу без значение в какво време карам ( зима или лято на климатик ) все там си седи но не съм забелязвал дали пада под нулата. Карам с 5х40 масло различни марки - тексако, валволин и в последно време кастрол като сменям на 10000 км. При мен също няма кора ( не знам дали трябва да има ) и това ми е малко тъпо че всичко става в прах и кал. Иначе общо взето за 4 години съм доволен от автомобила, не ми е създавал проблеми само дето не върви много - градско е добре доста е динамична но извън града издъхва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, има развитие по темата :) Както и предположих кората, която е под двитателя е извита отстрани и се захваща откъм подкалника, така че тези отвори за които говорите се закриват напълно. Току що сложих новата кора и останах доста доволен от резултата. Няколко български сайта предлагат нови кори на цени от 40 до 70 лв. Така, че ако някой има проблеми с гугъла и не може да намери, да свирка ще му кажа откъде може да си купи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай и покажи да видиме как е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

давай малко снимки и пусни линк от къде си ги купил, може и на лично съобщение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кората е закупена от autopro.bg на цена от 40 лв. и безплатна доставка. Много съм доволен от обслужването и вниманието!

Ето какво представлява:

Публикувано изображение

 

Вижда се много добре, че страничните части трябва да влязат в подкалника и да затворят отворите към двигателния отсек от вътрешната страна на подкалниците. Снимки на джипката довечера ;)/>/>

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето обещаната снимка:

Публикувано изображение

 

Зад кората е ролката и пистовия ремък, които доскоро си бяха открити за вода и кал хвърчащи от гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези кори при мен ги има и мислех ,че става въпрос за задния край на предните гуми, там където излизат кормилните щанги.И там има оставени технологични отвори за монтаж на предпазни кори майче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, може и аз да не съм разбрал правилно :) Според мен където са кормилните щанги няма кори, но където е ремъка със сигурност трябва да има. Не стана ясно колегата, който е пуснал темата за кои отвори говори дали горе при кормилните щанги или по-долу до ролките и ремъците ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно отзад както първоначално си мислех.И при мен е така отворено, но на подкалника има оставени дупки ,които са евентуално за монтаж, на някакви предпазни кори.Иначе при мен не съм забелязал да вкарва каквато и да било мърсотия от там.Ако обаче някой намери кори за там , да свирка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаете ли дали релсите от тавана на црв 1 ще станат да се монтират на црв 2, защото на предишното си имах такива на тавана и бяха много удобни за превоз на някоя стълба примерно, а на сегашната нямам

Редактирано от a.aleksandrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц, не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1 ген. клапаните се регулираха на 0.10 и 0.20, а при 2 ген. на колко трябва да се регулират?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20A4inlet - 0.21 - 0.25 cold exhaust - 0.28 - 0.32 coldK24A1 - същите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете къде се намира горивния филтър на това ЦРВ, че до преди малко оглеждах около двигателя и не можах да го видя. Ако може някой да пусне и снимка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста търсене в нета къде може да е въпросния горивен филтър попаднах на една статия в офроуд форума и там пишеше, че някои модели имат външен филтър, а други само такъв в резервоара. Там пишеше, че тези, които имат външен филтър се намира зад резервоара скрит в продълговата черна кутия. Сега се сещам, че като търсехме къде може да е филтъра видяхме, че зад резервоара има черна кутия, но решихме, че е нещо служещо на спирачките, зашото (пак по спомен) от там минаваха повече тръбички, но явно пак ще трябва да огледаме там. Някой ако знае за какво служи тази продълговата черна кутия зад резервоара нека сподели Публикувано изображение а аз утре пак отивам да прегледам да не би да е скрит там, така и така съм го купил поне да го сменя.

Редактирано от a.aleksandrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според сервиз мануала, който имам горивния филтър на този модел се намира в резервоара и се сменя, когато налягането в горивната система падне под допустимите граници. Това според мен ще се усети като придърпване и усещане за липса на мощност след подаване на газ. Все пак, колега ако намериш филтър зад резервоара и го смениш се надявам да го споделиш тук. Не си оставяй обаче колата в ръцете на кой да е, да не си създадеш сам проблеми ;) Аз бих дал да го смени само на някой, който го е правил преди това, че в руските сайтове има много оплаквания за проблеми след неправилна смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сменях биалетки и тампони на стабилизиращите щанги, тка и не открих външен филтър и се отказах да го сменям. За сега нямам никакви проблеми и реших да не пипам повече, а и утре ще слагам газова уредба, така че реших, че няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като ми предстои да сменям пистовия ремък, трябва ли заедно с него да се сменя и обтяжната ролка, защото като погледнах в един сайт и цената беше 220 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко е наред с ролката не е необходимо да се сменя заедно с ремъка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ролката я водят консуматив и най-много да изкара два ремъка.Миналата година, като сменявах пистовия ремък ,смених и ролката която я купих от Бултрако за 90лв./оргинална/- но само ролката/с лагера естествено/.Тази цена 220лв. от сайта ,е сигурно ролката с основата.Едно уточнение- аз съм с дизелов мотор ,но не вярвам да има голяма разлика в цената, а и при мен може да се смени и само лагера,ако повърхноста на ролката е добра. Само лагер на SKF е някъде около 16-17 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,Като сложиш газовата и покараш с нея сподели впечатления.Аз на моята все й се каня, ама все не се решавам да и сложа. Та ми се ще да сподели някой от първа ръка, иначе се заформят едни безкрайни теоретични полемики и съвсем се обърквам..... Благодаря предварително, може направо на лични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих газовата и вече съм минал около 300 км. Уредбата е ГИ Фобос и за сега нямам никакви проблеми. Разхода е колкото пише на километража без нулата отзад :) При първото кръгче след монтажа светна чек лампата, но в сервиза пипнаха някакви настройки с лаптопа и от тогава не е светвала. Само да кажа, че газовата ми не е чисто нова, а си я прехвърлих от предишното ми ЦРВ 1 ген., но пък там бях навъртял не повече от 20000 км. Бутилката е скрита под масичката, но лека я повдига и при по-големи неравности потропва, но сигурно има и такъв размер, който да се побира точно. При мен се получи така, защото бутилката беше купувана за 1 ген, а нишите под масичката в багажника на 1 ген. и на 2 ген. се различават малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вашите ЦРВ-та с какъв антифриз са, защото моето в момента е със зелен - с такъв си дойде, а предишното ми ЦРВ 1 ген. беше с червен антифриз. Мисля да го сменя, защото не знам сегашния от кога е, та се чудя какъв е по-правилно да избера. Не знам има ли разлика в радиаторите на 1 и 2 ген. или просто предишния собственик е сипал какъвто му е попаднал под ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят в момента също е зелен. Гледам в другите страни HONDA антифриза също е зелен. Този в нашето представителство незнам какъв е, но май синее(не е точно зелен). Момчето от което я взех, каза че е сменяло всички течности с оригинални (от Honda) още когато колата е била в Англия с изключение на маслото на дигателя и хидравликата(тях не беше ги сменял). Та затова си мисля, че оригиналния трябва да е зелен, но с какво "блести" повече от другите, не мога да кажа ;)/>

 

Моят е такъв цвят:

 

Публикувано изображение

 

Хонда, който е доста по светъл:

 

Публикувано изображение

 

П.С. ... гледам Хонда имат и син същата разфасовка :huh:/>

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишното ми ЦР-В 1 ген. му бях купил чисто нов акумулатор Варта блу динамик 45Ач., който е на 1 г., но е с ляв +. Снощи новото ми ЦР-В 2 ген. след като не го бях карал няколко дни и не иска да запали, до тук нищо неочаквано понеже и на външен вид си личеше, че е много стар и все се надявах да се предаде, но си бях спокоен, че си имам резервен нов акумулатор. Е да ама НЕ, оказа се че на 2 ген. акумулатора е с десен + и май май няма да ми върши работа. В момента съм го сложил, но кабелите идват късички и не мога да го захвана със скобата и пластмасовия капак, та сега се чудя да го продавам ли, какво да правя. Ако има някой идея по въпроса да сподели. В момента се получава така, че не мога да си сложа щеката, която държи капака на място, защото се пада точно върху клемата и то плюсовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги трябва ми официално разходната норма на 2ген. К20А4 2003 г. Имам книжката на колата, но никъде не видях да пише разход. Моля някой да подскаже, от къде мога да я взема или да ми прати ръководство, в което я има записана. Моята книжка е от Англия, защото и колата е от там. Трябва да го представя като документ, като официална информация от производител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ти иска тоя документ колега, в КАТ ли? А с фаровете имаше ли проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ми за да си оправдая един разход, защото ми искат данни на производител. Иначе в КАТ не съм имал проблеми с нищо и не съм сменял фарове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук дали ще ти свърши работа. Дават го 11/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вероятно е извадка от "Настолник на счетоводителя" от 2002 г. или 2003 г. Мисля, че този разход се отнася за 1 ген., а за 2 ген. с ръчни скорости го дават 9/100. Търсех данни от оригиналната книжка на производителя, но нещо не намирам. Благодаря за информацията все пак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Хонда мейн дилър намат ли такива данни?!Или, понеже си англичанче, трябва да са за английска Хонда?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ходя в командировка със СРВ-то представям разпечатка от някой от многото сайтове с тех.каталози като: automedia.bg, auto-data.net и др. Във всички дават среден разход на СРВ ІІ ген. 2.0 i-vtec: 9.1 л/100 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ще използвам темата на колегата и аз да задам 1 въпрос, ЦРВ 2 ген. с перманентно зацепено 4х4 ли е(с виско съединител)? Или може ръчно да се вкл. и изкл.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е постоянно зацепено, няма вискомуфа, и не може да се включва ръчно.Постоянно зацепен преден мост. При превъртане на поне едно предно колело автоматично се включва задния мост. Зацепването е с многодисков съединител в маслена баня, и двойна хидравлична помпа.Няма "раздатка", и няма блокажи на диференциалите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...