Jump to content
Daniel™

Колеги помощ, грешка 45 дори и със ламбда симулатор.

Recommended Posts

Здравейте колеги, малко въведение да направя. Първо сложих газова уредба с вакумен изпарител. Първо беше добре но след около 100тина км всичко пропадна. Менене на обороти гаснене в движение... разход околоо 13 в София. ОК. Смених изпарителя сложих електрически ланди ренцо. Разхода стана около 10 менене на обороти имаше но доста незначително. Сложих и ламбда контрол... е тогава вече нещата заспаха наистина. Разход под 9 постигнах онзи ден. Но през цялото това време едно и също нещо не спира да ме дразни. Винаги ми светва лампата за грешка и като видя каква е винаги е 45 богата или бедна смес. А откакто съм сложил газта винаги имам коректно работещ ламбда симулатор. Проверих го мени стойности от 0.2 до 0.8. Ламбда контрола си има вграден симулатор и пак пали чека. Като покарам 20-25 км и неминуемо светва. ПОмогнете колеги. Как да излъжа компа, какво не е като хората че той разбира че сместа е бедна или богата? Само колата не споменах Сивик 1.4 д14з3 99 година с две ламбда сонди . Втората не съм я пипал , но тя не би трябвало да отговаря за бедна или богата смес нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми до колкото знам с такъв ламбда контрол или друг не можеш да излъжеш компа на Хондата. Кой ти го набута това чудо ?Единствено ако си ГИ и то качествена и с правилни настройки и монтаж няма да ти свети бедна или богата смес.Като караш на бензин свети ли ти чека ? Или само на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на газ е. Иначе това чудо аз си го набутах сам. Много съм доволен доста ми свали разхода. Върти ми се около 8 в града при нормален трафик сега преди беше над 11, 12. А иначе ми е странно как така на другата ми кола Астра Ф Ц16НЗ с обикновен симулатор на ламбда сондата който между другото го има и в този контрол там никога не светва лампата с тази грешка. На хондата забелязах че честотата на промяна на стойностите на ламбдата е различна на инжекциона спрямо тази на симулатора. Т.е симулатора по бързо сменя стойностите. МИсля че оттам идва проблема но не знам как да намаля честотата на повторение на симулатора.

Редактирано от Dragi4
Моля не цитирайте предходното мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е именно де - Хондовия ти компютър следи много прецизно изгорелите газове и в точни граници особенно ако си с две или три ламбда сонди Публикувано изображение

И за да се настрои много добре Газовата трябва да си само с газов инжекцион инъче не става с обикновена газова.

Може обаче тази грешка да е заради катализатора - трябва да пробваш на бензин дали пак светва бедна или богата смес.

 

До колкото знам не съм спец - няма такъв симулатор който да става за Хонда !

Питай Kring или landir също и Slavi ги чатка.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май от там трябваше да започна че за Хонда няма ставащи симулатори. Много лошо. Е в крайна сметка поне мога да дам малко инфо докъде стигнах. Махнах самия симулатор ино само него не и контрола закачих директно да си следи сондата компа и сега ми светва след 50тина километра иначе преди като по часовник точно на 20тия километър си светваше със симулиране. Все пак няма ли някакви симулатори които може да им се регулира честотата. Компера на Хонда може и да е умен амааа все пак е правена от човек машина. Аз съм с две сонди, като на бензин никога не ми светва чека. ПОкарал съм я достатъчно и съм видял че няма проблем всичко на бензи е перфектно, дори и сега след като сложих и плочка пак си е перфектна на бенз :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление симулаторите за Хонда не стават поне няма измислен такъв до колкото знам. При две ламбди винаги измерва преди аспуха и след него т.е. параметрите се менят постоянно, а не са като при другите коли в точен диапазон.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат:

 

"Необходимост от манипулиране на ламбда сензор, намиращ се след катализатора

В миналото и в повечето случаи сензорите поставени след катализатора не се използват в изчисленията за съотношението въздух/гориво. Следователно те не е необходимо да се манипулират.

Все пак открихме само няколко случая, когато това не вярно. Dodge/Chrysler и Honda от около 2002 нататък са отразили в документацията, че те използват сензорите разположени зад катализатора като част от тяхното изчисление на съотношението въздух/гориво. Jeep също правят така. Преработихме няколко проекта чрез обработката на сензорите след катализатора Ford F-150s и Mercedes, въпреки, че в документацията не беше записано, че сензорите след катализатора се използват в изчисленията на съотношението въздух/гориво. Сега това е първото съмнение, което се поражда когато не e постигнат желания разход на гориво, когато горните стъпки са извършени правилно.

В тези случаи, трябва да поставим симулатор и на втория ламбда сензор."

 

Най-добре прочети цялата статия от тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега

rokoko15 Публикувано изображение

ти слагал ли си такива джади на Хонда или само теоретично филисофтваш ?

 

Земи прочети - как работи въобще катализаторната система на Хонда и обърни внимание че има не само с 2 а с 3 сонди даже ! И ако може дай акъл на коя от сондите да сложим симулатор и каво ще симулира той ?

 

Не ми се чете пак но дори и да не коригира 2 и 3 сонда подаваното гориво въздух , най-малкото ще изкара грешка за недобра работа на катализатора и Хоп чек-а светва.....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колега! Тонът Ви ми се вижда малко "остър" . Въпреки това ще отговоря на въпроса но, не заради Вас а защото, се опитвам да помогна на колегата пуснал темата.Моята хонда е само с една ламбда сонда и ако прочетеш малко повече по въпроса в даденият от мен линк и не само в него ще разбереш че, дали е с една или две сонди няма голяма разлика в ползването на ламбда симулатор. Държа да се знае че, попаднах случайно на посоченият сайт и нямам за цел да го рекламирам. Смятам че, са спестили доста полезна информация за крайният потребител ,но все пак те са търговци. Аз ползвах успешно ламбда симулатор направен от мен по схема публикувана в Opel форума . В момента съм го изключил и вече 5000 километра смесен разход не ми е светвала лампата check engine , а съм с обикновенна газова монтирана от мен и един приятел , единствено имам емулатор на дюзите(защо , ще пиша малко по-долу). Масовите ламбда симулатори са изпълнени по схема реализирана с брояча NE555 без външен стабилизатор на напрежение и без температурна компенсация в обратната връзка. От там във времезадаващата верига се изменя капацитета на кондензатора , влияещ се от околната среда и се променя честотата в изхода на схемата. Без активен филтър и стабилизатор на напрежение на входа на схемата се внасят "паразитни токове" които , нямат пряко влияние върху компютъра на автомобила ,но оказват негативно влияние върху работата на схемата . В лабораторни условия въпросните схеми работят отлично и перфектно имитират работата на ламбда сондата при ЗАГРЯЛ , достигнал оптимален температурен режим двигател. Ето тук е ключа от бараката. Причината да не работят коректно ламбда симулаторите на всички автомобили е много проста , те (евтините модели) са замислени да работят със сонди имащи само един или два извода , т.е. без подгрев на сондата и по-точно подгрев следящ се от компютъра , както е при хонда и доста други марки автомобили. Всеки средно грамотен техник занимаващ се с електроника знае че, съпротивлението на един нагревател при лабораторните 25 градуса и работните примерно 300 градуса не е постоянна величина. От тук следва че, подгрева на сондата при студен двигател и загрял такъв има различно вътрешно съпротивление в активен режим , което трудно може да бъде измерено в полеви условия но, много точно се следи от компютъра на автомобила и се съпоставя с останалите температурни датчици . От друга страна циркониевият елемент в ламбда сондата в следствие на произтичащата в него химическа реакция започва да генерира импулси с определена амплитуда и напрежение в границите от 0,2 до 0,8 волта в по-масовите ламбда сонди.(Тук трябва да се отбележи че, когато се избира ламбда симулатор трябва да се знае на колко волта(миливолта) работи той. Защото има ламбда сонди , които работят над 1 волт. )" Той следи количеството на кислородa в отработените газове и осигурява сигнал за “обратна връзка” към компютъра на двигателя. Ако датчика отчете високо ниво на кислород, двигателят работи с твърде бедна горивна смес (няма достатъчно гориво). Компютъра за двигателя добавя повече гориво. Ако нивото на кислород в отработените газове е твърде ниско, компютърът решава, че двигателят работи с прекалено обогатена горивна смес (прекалено много гориво) и съответно намалява подаваната порция гориво.Този процес е непрекъснат – компютъра на двигателя непрекъснато се колебае между леко бедна и леко богата смес за да запази съотношението въздух/гориво на оптималното ниво. Ако замерите напрежението на сигнала на ламбда сензор с предно разположение, той ще се колебае някъде между 0.2 и 0.8 волта ." Повечето ламбда симулатори от ниският ценови клас работят с фиксиран изходен сигнал от порядъка на 0,75-0,85 волта и се случва следното:Палим колата на газ . Компютъра заради ниската температура на двигателя , повишава оборотите и пуска подгрева на студената ламбда сонда . Точно в този момент очаква коректен отговор от ламбда сондата и понеже вече е включен симулатора той казва на компа че, работи в режим на загрял мотор и всичко с изходящите газове е в нормата. Тъй като компютъра вижда каква е температурата на двигателя, вътрешното съпротивление на подгрева на сондата , положението на дросела и т.н. си мисли че , сондата му подава некоректна информация и усреднява настройките на горивната карта като игнорира подаваните от сондата сигнали и преминава в друг режим на работа , като изкарва грешка - проблем с ламбда сондата и светва съответната сервизна лампа на таблото. Процеса се рестартира при рестарт на двигателя. Ако газовата уредба е настроена правилно и след достигане на работна температура на двигателя едва тогава обърнем на газ и се използват подходящите а не евтините ламбда симулатори , дали колата е с една или две сонди проблем няма да има. Не сте ли чували че има автомобили с газови инжекциони проявяващи същите капризи като тези с обикновенните уредби? Не случайно обаче се оказва че , в 99% от случаите газовият компютър е настроен да обръща при много ниска температура на газ , естествено с цел свеждане разхода на бензин до минимум. Това разбира се няма как да се случи ако монтажа е извършен в добър сервиз от грамотен майстор. А сега за моят случай .При мен се случи същото. В студените месеци при включен ламбда симулатор след кратка работа на бензин обръщах на газ и периодично лампата светкаше. Когато оставя колата да загрее и тогава обърна на газ проблеми не съм имал никога Понеже съм само с една сонда и искам да карам само на газ в топлите месеци на годината , изключих ламбда симулатора и започнах да си играя с настройките на изпарителя. Те не могат да бъдат толкова финни както при газовият инжекцион , но може да бъдат достатъчно оптимални за работата на двигателя. Държа да отбележа че когато свалих разхода на около 11 на 100км. без симулатора лампата светна , направих разумен компромис и при разход 12,5 без климатик и 14-15 с климатик 80% градско не свети вече 5000 км. Държа да отбележа че не съм имал автомобил с две ламбда сонди , но познавам хора с които сме споделяли по темата и следвайки гореизложените разсъждения са успели в начинанието. Цитат: " За съжаление симулаторите за Хонда не стават поне няма измислен такъв до колкото знам. При две ламбди винаги измерва преди аспуха и след него т.е. параметрите се менят постоянно, а не са като при другите коли в точен диапазон."Колега хубаво е да си обичаме колите но нека да не забравяме че все пак става въпрос за купчина желязо а не за извънземна технология. Нека насочим чувствата си към живите същества а колата да ни служи. А това дето пишеш " ... не са като при другите коли...." ми звучи малко като - само нашето магаре е мъжко... да ама не е . А в България почти няма невъзможни неща , защото бедният народ е мислещ. Към колегата пуснал темата : Най-добре ще направиш ако имаш финансите да ти монтират газов инжекцион , само глупак не би осъзнал предимствата. Във всички случаи си смени мастора, ако ти си майстора , ще се мъчиш и най-вероятно ще успееш , но никога няма да е същото като с добър газов инжекцион. Ако обаче мислиш да слагаш някакъв ефтинджос по-добре си карай с обикновенната , може да се окаже че , ще имаш по-малко ядове. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rokoko15

...Моята хонда е само с една ламбда сонда и ако прочетеш малко повече по въпроса в даденият от мен линк и не само в него ще разбереш че, дали е с една или две сонди няма голяма разлика в ползването на ламбда симулатор...

Абе сигурно си прав не съм се заяждал.

Колега като сложиш на кола с 2 или 3 сонди и не свети чека - ще дойда веднага да ми сложиш една джада...която имитира правилната работа на катализатора ! Че не ми се сменя катализатор на стара кола.

Само кажи кви пари търсиш...

 

ПП Не знам защо се мъчите да слагате симулатори на коли с една сонда която най-вероятно седи горе преди катализатора ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колега . Задължителното наличие на изправен катализатор на кола с 2 или 3 сонди няма нищо общо с каректната работа на автомобила на газ. И в темата не става въпрос за наличието или липсата на катализатор.В конкретният случай ставаше дума за светене на чека само когато е на газ а не по принцип. Възможно е и аз да не съм разбрал , ако е така се извинявам на всички участници в дискусията. При изправен катализатор и ламбда сонди , при работа на газ може да бъде " излъган" компютъра . Това не казвам че е , най-доброто което , може да се направи а най-евтиното.Във връзка с последното ти питане , цитирам : "ПП Не знам защо се мъчите да слагате симулатори на коли с една сонда която най-вероятно седи горе преди катализатора ?" Веднага отговарям: Защото колега въпреки по-опростената система , от хонда са избрали доста прецизни настройки на горивната карта и без да се промени механично ъгъла на изпреварване на запалването или да се манипулира софтуера на компютъра като последното е крайно нежелателно при каране извънградско и подържане на еднакви обороти системата пак регистрира проблем с ламбда сондата най-често след около 40-50 км. каране по магистралата примерно. При градско шофиране проблема се проявява доста по-рядко. Предполагам можеш да си отговориш защо. Заради това проблема не съществува при добре монтиран и настроен газов инжекцион , защото там не се пипа момента на подаване на искрата а се настройва прецизно момента на впръскването на горивото , времето за впръскване и неговото количество в точно определен момент и ред други зависимости , които не са тема в тази дискусия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз май съм се заплеснал. Извинявам се.;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека да си продължа дискусията. Напоследък май обедних много сместа и стана точно както при колегата рококо светва бързо лампата. Но иначе има резон в това че трябва симулатора да се пуска когато колата загрее. Относно газовият инжекцион :) Аз съм майстора да и мислкя че и с газов инжекцион бих се справил, но някак си не ми се вкарват близо 900 пари в кола за 3 хиляди. В момента съм доволен от разхода който ми дава ламбда контрола, почти си е като газов инжекцион аз лично съм доволен от резултата. Няма клатене на обнороти, набира прилично щото нямам тройник който да го задушава, винаги се отваря колкото и е нужно на колата. Само ако се оправя с този чек и грешка 45 ще бъде страхотно ама ще видим по натам сега ми предстои смяна на задни тампони и други нещица. Газовият инжекцион определено има предимства, но ми се вижда доста усложнена система която като гледам мармалада под капака, хич не ми се иска да има още мармалад... ПОздрави колеги и мерси за включванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом може да се справиш с монтажа инвестицията не е толкова голяма, колкото е описваш. Ти бутилка, сонда и тръба до коша имаш. Фронт кит-ове за газови инжекциони има от 300 до 1000 лева. Въпрос е на предпочитание и качество е какво ще избереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега би ли споделил модела на ламбда контрола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ланди Ренцо A1 V05 Малко е тъпичък и се наложиха допълнителни нещица. :)/>

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно този ламбда контрол ама хич не тъпичък само че този който го настройва трябва да знае как.Не ти и трябва симулатор стига да знаеш как да го настроиш ама явно не знаеш.То 90% от газаджиите на знаят и защо ли се учудвам?

Редактирано от landir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колега, ако ми кажеш как да подкарам софтуера за него би било добре, досега не съм го настроил имено заради това че не можах да го свържа към софт.

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сам няма да се оправиш в това съм сигурен.Ела ако имаш възможност ще я закача и ще те консултирам безплатно.Само не ме карай да търкам клавиатурата така и така нямам много време.Лек ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "Daniel" няма нужда да се мъчиш с това с което си се захванал сам. Ако наистина ползваш този ламбда контрол , поздрави. Послушай колегата "Landir" в предпоследното си мнение човека ти каза всичко , което може да се каже , който може да го разбере добре , който не здраве.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на ландир за предложението, вероятно бих се възползвал, но когато имам път към Пловдив. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много писане за нищо,чак аз научих нещо :).Професионалното обяснение на колегата от Видин ми припомни как "тъпия"управляващ блок ме хваща като променям диаметри на изпускателните колектори...в младежките терзания едно време.Подкрепям тезата ,че правилно настроена система няма нужда от емулация.Другото е компромис.Относно 555..една от малкото схеми ,която може всичко :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...